Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Śr cze 04, 2008 8:29 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Cz sty 18, 2007 21:10
Posty: 999
Lokalizacja: Warszawa
Cytuj:
Cudo na krzywych torach
Od wczoraj po Mazowszu jeździ pierwszy nowoczesny pociąg z siedleckiej fabryki szwajcarskiego Stadlera. Do końca roku takich składów będzie dziesięć. Tuż po godz. 6 rano wyjechał w pierwszy kurs z Warszawy do Radomia. Tu pasażerów było jeszcze niewielu. Zapełnił się dopiero w powrotnej drodze do stolicy. - Jest cichy, ma klimatyzację. To chyba najważniejsze plusy. Szkoda tylko, że tak wolno jedzie - narzekał Adam Ciecierski z Radomia.
Choć nowy pociąg może rozwijać prędkość 160 km na godz., na tej trasie nie mógł pokazać swoich możliwości. Tory są w tak kiepskim stanie, że rozpędzał się tylko do 70-80 km na godz. Na wielu odcinkach wlókł się jednak 40-50 km na godz. Na odcinku między Służewcem i Dworcem Zachodnim jechał jeszcze wolniej. Wszystko przez opóźniającą się przebudowę torów na tym odcinku. Miała się skończyć przed 31 maja, a finiszu prac nie widać. Ponad 100-kilometrową trasę z Radomia do Dworca Śródmieście nowy pociąg pokonał w 2 godziny i 12 minut.

Przez dwa tygodnie FLIRT będzie rotacyjnie kursował na niemal wszystkich trasach dojazdowych do stolicy. Nie zobaczą go jedynie pasażerowie dojeżdżający od strony Tłuszcza i Nasielska. Szczegółowy plan kursów można znaleźć na stronie www.mazowieckie.com.pl.

Potem nowe składy mają na stałe kursować na trasie z Sochaczewa przez Warszawę do Siedlec, bo na tej linii tory są w dość dobrym stanie.

Na razie jednak FLIRT będzie jechać tak długo jak stare pociągi.



źródło: Rynek Kolejowy http://www.rynek-kolejowy.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: So cze 07, 2014 23:54 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Cz sty 18, 2007 21:10
Posty: 999
Lokalizacja: Warszawa
FLIRT dla Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej

http://www.rynek-kolejowy.pl/foto_news_opis/52660/f182f08295cca2b8b2dc5e5c5964b675.jpg
Rynek-Kolejowy.pl napisał(a):
Flirty ŁKA dopuszczone do eksploatacji
Data dodania: 2014-06-06 16:21:28

Jak dowiedział się „Rynek Kolejowy”, na tydzień przed uruchomieniem pierwszego połączenia Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej udało się uzyskać dopuszczenie taboru do ruchu. Przewoźnik zapowiada, że pociągi ruszą w terminie.

Jak dowiedział się „Rynek Kolejowy”, Urząd Transportu Kolejowego wydał właśnie zezwolenie na dopuszczenie do eksploatacji typu pojazdu kolejowego niezgodnego z TSI dla elektrycznych zespołów trakcyjnych Flirt wyprodukowanych przez firmę Stadler Polska dla Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej. Zezwolenie uprawnia pojazd do poruszania się po całej sieci kolejowej w Polsce, zgodnie z art. 23b ust. 6 ustawy, po liniach o szerokości toru 1435 mm, z maksymalna prędkością konstrukcyjną 160km/h.

– Potwierdzam tą informację. Czekaliśmy na to długo i nie ukrywam, że bardzo się cieszymy – mówi rzeczniczka Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej Marta Markowska. Jak zapewniła, dopuszczenie do eksploatacji taboru wyprodukowanego przez Stadlera oznacza, że połączenie ruszą bez poślizgu. – 15 czerwca uruchamiamy pociągi na trasie Łódź Kaliska – Sieradz – przypomina.

Problemy z ERTMS. ŁKA zgodziła się na etapową homologację
Stadler miał problemy z dopuszczeniem do eksploatacji taboru. Kłopoty dotyczyły – podobnie jak w przypadku Pendolino – zapisanego kontrakcie wymogu instalacji systemu sterowania ERTMS p.2, którego nie da się homologować w Polsce z braku odpowiedniej infrastruktury.

– Wspólnie z ŁKA szukamy optymalnego rozwiązania w tym zakresie. Początkowa eksploatacja na SHP wydaje się tu dobrym rozwiązaniem. Stadler dokona homologacji systemu ERTMS 2 pojazdu, jak tylko odpowiednia infrastruktura na sieci PKP PLK będzie oddana do eksploatacji – mówił w kwietniu szef polskiego oddziału Stadlera Skalski. Później obie strony unikały publicznych wypowiedzi na ten temat.

Według ustaleń, do których dotarł "RK", na razie we Flirtach dla ŁKA używany będzie SHP (istniejący system Samoczynnego Hamowania Pociągu). Pociągi są jednak zgodnie z zamówieniem wyposażone w system ETCS poziomu 2. Zostały jednak przeprojektowane, tak aby dostosować ich system do użytkowania tylko na SHP. Do końca 2014 roku ma zostać uruchomiona pierwsza linia wyposażona w infrastrukturalną część systemu - ERTMS p. 2. Chodzi o linię E30 na odcinku Legnica - Węgliniec - Bielawa Dolna. Umożliwi to dopuszczenie do eksploatacji systemu na pojeździe.

Czym są Flirty?
Pociągi, które Stadler dostarcza Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej, są zbudowane na bazie lekkiej, nowoczesnej konstrukcji ze stopów aluminium i są bardzo dobrze wyciszone. Każdy dwuczłonowy skład będzie miał 45,7 m długości i będzie ważył ok. 90 ton. W każdym pojeździe znajdzie się 120 miejsc siedzących, ale skład będzie w stanie pomieścić 254 pasażerów. Pociągi będą klimatyzowane, z systemem monitoringu i informacji pasażerskiej.

Pierwszych sześć pociągów Flirt znalazło się na łódzkich torach już w kwietniu. Kolejnych 10 pojazdów producent dostarczy pod koniec października 2014 roku, a ostatnie cztery składy mają być gotowe do końca lutego 2015 roku. Wartość zamówienia, łącznie z 15-letnim utrzymaniem składów, to ponad 510 mln zł brutto.

Czytaj też: • Flirty dla ŁKA też mają problem z homologacją ETCS. Jak Pendolino
• Flirt dla ŁKA - detale [fotorelacja]
• ŁKA: Konkurent znów silniejszy
• Pociągi dla ŁKA przypadły łodzianom do gustu [więcej zdjęć]
• Intercity wcześniej godziło się na etapową homologację [zobacz dokument]


źródło: Rynek-Kolejowy.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N cze 08, 2014 10:28 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 04, 2007 19:48
Posty: 2820
Lokalizacja: Ochota / Ursynów
Cytuj:
Ponad 100-kilometrową trasę z Radomia do Dworca Śródmieście nowy pociąg pokonał [sześć lat temu] w 2 godziny i 12 minut.


A teraz, na koniec perspektywy finansowej, najszybsze KM-ki dają radę dojechać w 2 godziny i 24 minuty. Ot, postęp.

Pozdrawiam,
Maciek

_________________
Pozostanie po nas..............|................Włóczykije eu
ta smutna legenda,.-....__...|.......Przejrzyj, polub, podsubskrybuj RSS.
że wciąż nas uczono...........|_________________________________
uczyć się na błędach...........(Włodzimierz Ścisłowski)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn cze 09, 2014 2:47 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Cz sty 18, 2007 21:10
Posty: 999
Lokalizacja: Warszawa
EZT FLIRT dla PKP InterCity:

http://www.rynek-kolejowy.pl/foto_news_opis/52613/02a7cf4e1cbd09c0631fd8439c14ffcc.jpg
http://www.rynek-kolejowy.pl/foto_news_opis/52613/609e0604800ca432191e394f0cc620d2.jpg
http://www.rynek-kolejowy.pl/foto_news_opis/52613/8fa89038ab9c4bab7d62d2fb23808537.jpg
Rynek-Kolejowy.pl napisał(a):
Nowa wizualizacja i wszystko o Flirtach dla PKP IC
2014-06-04 14:20:13

Stadler i Newag są w trakcie realizacji umowy z PKP Intercity na produkcję 20 elektrycznych zespołów trakcyjnych typu Flirt3 do obsługi połączeń kategorii Twoje Linie Kolejowe. Nowe pociągi mają rozpocząć kursowanie w rozkładzie jazdy 2015/2016. Czy elektryczne zespoły trakcyjne będą dla pasażerów komfortowe i bezpieczne?

Pociągi produkowane będą wg następującego podziału zadań: pudła i wózki jezdne wraz z zestawami kołowymi dostarczy Stadler, następnie Newag zajmie się ich zabudową i wyposażeniem. Stadler, w zakładzie w Siedlcach, będzie montował skrajne człony pociągów, a całe pojazdy zostaną zespolone w fabryce Newagu w Nowym Sączu.

Tam pojazd będzie także testowany i uruchamiany. Łączna wartość kontraktu to 1 mld 621 mln zł, z czego produkcja pociągów pochłonie 1 mld 156 mln zł a serwisowanie pociągów przez 15 lat 465 mln zł.

Dlaczego EZT?
PKP Intercity tłumaczy, że decyzja uzupełnienia parku taborowego o elektryczne zespoły trakcyjne wynika z przyjętej strategii taborowej. Komfortem nowe EZT mają nie ustępować klasycznym składom wagonowym, a koszty ich utrzymania i eksploatacji są znacząco mniejsze. Niższe koszty, dostępu do infrastruktury czy zużycia energii, wynikają z ich konstrukcji i stosowanych nowoczesnych rozwiązań. – Nie rezygnujemy jednak z eksploatacji klasycznych wagonów i lokomotyw. Przewidujemy, że stopniowo będziemy modernizować kolejne wagony i lokomotywy – powiedział Marcin Karasiński, dyrektor ds. projektów unijnych w PKP Intercity.

Czy nowe składy zostaną wykonane z solidnych materiałów gwarantujących długoletnią niezawodność? – Jako przewoźnik mający wieloletnie doświadczenie w przewozach kolejowych z pełną uwagą podchodzimy do tematu jakości naszego taboru. W prowadzonych postępowaniach przetargowych, poza czynnikiem ceny, stawiamy na jakość wykonania i stosowanych rozwiązań czy materiałów. Tabor kolejowy to inwestycja nawet na 30 lat, stąd trwałość i jakość produktów stanowi istotny czynnik. Podstawowe narzędzie, które jest stosowane dla zapewnienia jakości produktu to gwarancja udzielana przez producenta – tłumaczy Karasiński.

Wykonawca udziela gwarancji jakości na trwałość powłok lakierniczych 72 miesiące, perforacje poszycia pudła każdego z pojazdów 240 miesięcy, ramy wózków 84 miesiące, nadwozie pojazdu 60 miesięcy, koła 48 miesięcy, zestawy kołowe 48 miesięcy, łożyska i osie 72 miesiące. Kolejnym narzędziem gwarantującym odpowiednią jakość zamawianego produktu mają być ujęte w SIWZ, wymagania eksploatacyjne.

– Wśród zapisów SIWZ znajdziemy takie warunki jak: okres życia zespołu czy czynniki niezawodności oraz gotowości. Produkt końcowy produkcji – wagon, EZT – przed przekazaniem przewoźnikowi sprawdzany jest przez dedykowanych pracowników tego ostatniego, komisarzy odbiorczych. Gwarantuje to przyjęcie do eksploatacji pojazdu zgodnego z zamówieniem – dodaje Marcin Karasiński.

Podstawowe parametry techniczne
Każdy EZT będzie wyposażony w klimatyzowaną bezprzedziałową przestrzeń pasażerską; niską podłogę w części dostępnej dla pasażerów; układ siedzeń:
• 2+1 w rzędzie – 1 klasa bezprzedziałowa; przejście o szerokości min. 600 mm; podziałka siedzeń min. 2000 mm dla siedzeń naprzeciwległych i 1050 mm dla siedzeń szeregowych;
• 2+2 w rzędzie – 2 klasa bezprzedziałowa; przejście o szerokości min. 520 mm; podziałka siedzeń min. 1900 mm dla siedzeń naprzeciwległych i 900 mm dla siedzeń szeregowych;

Drzwi wejściowe będą odskokowo-przesuwne (sterowane automatycznie za pomocą przycisków umieszczonych na drzwiach). Ponadto w składach znajdą się urządzenia ułatwiające wjazd do pociągu dla osób na wózkach inwalidzkich dla każdej strony pociągu, wysuwane stopnie zakrywające szczelinę między pojazdem a peronem, drzwi pomiędzy wagonami sterowane automatycznie za pomocą przycisków umieszczonych na drzwiach i toalety w systemie zamkniętym, z czego 1 toaleta przystosowana do obsługi osób na wózkach inwalidzkich oraz umożliwiająca przewijanie niemowląt.

Ułatwieniem dla pasażerów mają być m.in. gniazda elektryczne – jedno na dwa miejsca siedzące w klasie 2 i jedno na każde miejsce siedzące w klasie 1, oraz elektroniczny system zewnętrznej i wewnętrznej informacji (monitory LED), system informacji rozgłoszeniowej. Składy wyposażone zostaną również w system liczenia pasażerów, system diagnostyki pokładowej, zintegrowany system pomiaru prędkości i drogi, system rejestracji parametrów jazdy, przyciski przywołania obsługi pociągu, system monitoringu przedziałów pasażerskich, przestrzeń na większy bagaż z możliwością mocowania rowerów (6 uchwytów). Pozostałe szczegóły i parametry techniczne zamieszczamy w tabeli poniżej:
• Szerokość toru 1435 mm
• Skrajnia maksymalnie G1 wg EN 15273-2
• Napięcie zasilania 3 kV DC
• Maksymalny nacisku osi na tor ≤ 18,5 t
• Maksymalne pochylenie podłużne 35‰
• Ilość osi napędnych minimum 20% całkowitej liczby osi
• Całkowita masa w stanie służbowym (pojazd przygotowany do jazdy wyposażony w 100% materiałów eksploatacyjnych wraz z obsługą) ≤ 300 t
• Wysokość podłogi nad główką szyny w strefie wejścia do pojazdu: konstrukcja stopniu wejściowych musi umożliwiać swobodne wejście z peronów o wysokości od 380 do 800 mm
• Liczba miejsc ilość miejsc siedzących nie mniej niż 360, liczba miejsc w 1 klasie 60
• Długość składu pociągu nie więcej niż 150 m +2%
• Maksymalna prędkość eksploatacyjna co najmniej 160 km/h
• Funkcja pomiaru zużycia energii elektrycznej licznik energii elektrycznej w pojeździe
• Projektowa kategoria bezpieczeństwa pożarowego A, eksploatacja w tunelach o długości od 1 do 5 km

W pociągach Flirt znajdzie się również część gastronomiczno – barowa. W odróżnieniu od składów Pendolino, które PKP Intercity ma wprowadzić do najwyższej kategorii EIC Premium, w składach Stadlera i Newagu w strefie gastronomicznej znajdą się zarówno miejsca stojące przy kontuarze, jak i siedzące.

Koniec tramwajowych foteli

Nowe EZT dla PKP Intercity będą posiadały 360 miejsc (300 w klasie 2, 60 w klasie 1). Niemiłe doświadczenie, jakie pasażerowie wynieśli z podróży elektrycznymi zespołami trakcyjnymi PKP Intercity, np. Bydgostia, wiążą się przede wszystkim z niewygodnymi fotelami, które nie cechowały się wysokim komfortem.

PKP Intercity zapewnia, że nowe pociągi będą odpowiadać standardom składów dalekobieżnych, w związku z czym producenci zobowiązani zostali do przygotowania foteli zgodnych z najnowszą wiedzą ergonomiczną. Czy to wystarczy? Przewoźnik przekazał „Rynkowi Kolejowemu” szczegółową specyfikację samych foteli, którą podzieliliśmy na fotele dla klasy 1 i 2.

Wymagania funkcjonalne dla foteli 1 klasy
• szerokość fotela pomiędzy podłokietnikami co najmniej 500 mm
• głębokość siedziska fotela co najmniej 460 mm
• pokrycia tapicerskie siedziska, oparcia, wykonane w formie tapicerko-pokrowców z użyciem wełnianych tkanin dekoracyjnych
• niezależna wymiana pokrowców dla następujących, tapicerowanych elementów fotela: siedziska, oparcia, zagłówka
• zmiana pozycji pasażera poprzez zmianę położenia fotela realizowana przez: mechanizm pozycjonowania fotela, który zakłada stały kąt (γ) między siedziskiem i oparciem, zmiana położenia fotela nie powoduje wychylenia oparcia poza obrys bryły fotela; zmianę kąta pochylenia siedziska (α) w skrajnych pozycjach tj.: z pozycji standardowej do pozycji relaksu - z 80 (+/- 10) do 150 (+/- 10).
• dla każdego fotela dwa ruchome podłokietniki wyposażone w nakładki tapicerowane z możliwością unieruchomienia podłokietników skrajnych
• stolik odchylany na oparciach siedzeń szeregowych o głębokości minimum 250 mm i szerokości minimum 400 mm oraz z uchwytem lub wgłębieniem na naczynie z napojem; wymagania wytrzymałości statycznej stolika nie mniej niż 1 kN (bez trwałych odkształceń)
• oświetlenie przeszkodowe montowane w co drugim fotelu od strony przejścia
• gniazdko elektryczne ~ 230 V z okablowaniem pojedyncze lub podwójne, każde gniazdko 230 V musi posiadać diody sygnalizujące stan pracy np. dioda zielona sygnalizuje obecność napięcia w gniazdku, dioda czerwona sygnalizuje usterkę.
• siatka na gazety

Wyposażenie dodatkowe:
• wieszak na ubranie w oparciu fotela,
• podnóżek z możliwością złożenia go,
• elektroniczna numeracja miejsc z identyfikacją miejsc dla osób niedowidzących (szczegółowe wymagania wg pkt. 5.8),
• pokrowiec zagłówka z naturalnej skóry.

Wymagania funkcjonalne dla foteli 2 klasy
• szerokość fotela pomiędzy podłokietnikami co najmniej 450 mm
• głębokość siedziska fotela (rysunek w załączeniu) co najmniej 460 mm
• pokrycia tapicerskie siedziska, oparcia, wykonane w formie tapicerko-pokrowców z użyciem wełnianych tkanin dekoracyjnych
• niezależna wymiana pokrowców dla następujących, tapicerowanych elementów fotela: siedziska, oparcia zagłówka
• zmiana pozycji pasażera poprzez zmianę położenia fotela realizowana przez: specjalny mechanizm pozycjonowania fotela, który zakłada stały kąt (γ) między siedziskiem i oparciem, zmiana położenia fotela nie powoduje wychylenia oparcia poza obrys bryły fotela; zmianę kąta pochylenia siedziska (α) w skrajnych pozycjach tj.: z pozycji standardowej do pozycji relaksu - z 80 (+/- 10) do 150 (+/- 10 ).
• dla foteli podwójnych wspólny podłokietnik środkowy ruchomy
• podłokietniki ruchome wyposażone w nakładki tapicerowane z możliwością unieruchomienia podłokietników skrajnych
• oświetlenie przeszkodowe montowane w co drugim fotelu od strony przejścia
• gniazdko elektryczne ~ 230 V z okablowaniem podwójne na dwa fotele, każde gniazdko 230 V musi posiadać diody sygnalizujące stan pracy np. dioda zielona sygnalizuje obecność napięcia w gniazdku, dioda czerwona sygnalizuje usterkę.
• stolik odchylany na oparciach siedzeń szeregowych o głębokości minimum 250 mm i szerokości minimum 400 mm oraz z uchwytem lub wgłębieniem na naczynie z napojem; wymagania wytrzymałości statycznej stolika na poziomie 1 kN (bez trwałych odkształceń)
• siatka na gazety

Wyposażenie dodatkowe:
• wieszak na ubranie w oparciu fotela
• podnóżek z możliwością złożenia go
• elektroniczna numeracja miejsc z identyfikacją miejsc dla osób niedowidzących (szczegółowe wymagania wg pkt. 5.8)
• pokrowiec zagłówka z naturalnej skóry

Dokumentacja projektu zakłada kursowanie nowych składów pod marką TLK. Lokalizacja stacji serwisowych jest obecnie przygotowywana. Pociągi będą musiały zostać wyposażone w system ETCS poziomu 2. Pod kątem technicznym nowe składy mają możliwość łączenia dwóch jednostek. Termin testów będzie zależał od producenta – umowa zakłada odbiór homologowanych pociągów. W regularnej eksploatacji składy pojawią się w RJ 2015/16.

Składy Flirt PKP Intercity przypisze do relacji Warszawa – Kutno – Toruń – Bydgoszcz, Olsztyn – Warszawa – Kielce – Kraków, Gdynia – Bydgoszcz – Kutno – Łódź – Częstochowa – Katowice, Kraków – Miechów – Opoczno – Łódź – Kutno – Konin – Poznań – Szczecin.


źródło: Rynek-Kolejowy.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4 ] 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 30 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL