Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 50 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: N sie 17, 2008 18:46 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Śr sty 03, 2007 20:18
Posty: 2049
Lokalizacja: Z Warszawy
Cytuj:
Świetnie opracowane uwagi, dzięki.


Szczerze. Mogło być lepiej. :-) Trochę było pośpiechu.

_________________
Byłem i jestem jawny, świadomy oraz chętny do współpracy.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: So wrz 20, 2008 22:51 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Cz maja 29, 2008 9:46
Posty: 307
Lokalizacja: Ursus
Czy wiadomo, jaki jest dalszy tryb pracy nad Strategią? Kiedy ukaże się wersja uwzględniająca uwagi?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pn wrz 22, 2008 8:11 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Śr sty 03, 2007 20:18
Posty: 2049
Lokalizacja: Z Warszawy
Plotki glosza, ze w pazdzierniku moze to dopracuja, ale pewnie juz dalej uwag zbierac nie beda, tylko po prostu uchwala.

_________________
Byłem i jestem jawny, świadomy oraz chętny do współpracy.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt mar 13, 2009 10:24 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Cz maja 29, 2008 9:46
Posty: 307
Lokalizacja: Ursus
No to odgrzewam kotleta: czy coś się zmieniło przez ostatnie pół roku? A może już uchwalili?

_________________
www.rowerowy-ursus.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt mar 13, 2009 14:37 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Śr sty 03, 2007 20:18
Posty: 2049
Lokalizacja: Z Warszawy
W tym sęk, że nikt nic nie wie, a inwestycje wrą bez strategii. Niedawno miałem telefon od kolegi, że już ma wersję z naniesionymi uwagami, ale w efekcie nie pojawił się na spotkaniu. :-)

_________________
Byłem i jestem jawny, świadomy oraz chętny do współpracy.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: So kwi 11, 2009 18:50 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Cz maja 29, 2008 9:46
Posty: 307
Lokalizacja: Ursus
Wojtek napisał(a):
Niedawno miałem telefon od kolegi, że już ma wersję z naniesionymi uwagami, ale w efekcie nie pojawił się na spotkaniu. :-)

A propos wersji z naniesionymi uwagami: zdaje się, że na tej wersji opiera się Program ochrony środowiska przed hałasem: http://forum.zm.org.pl/viewtopic.php?p=6504#p6504

_________________
www.rowerowy-ursus.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt lip 07, 2009 10:06 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): Pn lip 09, 2007 14:29
Posty: 116
Lokalizacja: Warszawa, Praga Północ
"Strategię Zrównoważonego Rozwoju Systemu Transportowego Warszawy do 2015 roku i na lata kolejne, w tym Zrównoważonego Planu Rozwoju Transportu Publicznego" z datą kwiecień 2009 ma w czwartek uchwalić Rada Warszawy.

http://www.um.warszawa.pl/v_syrenka/sesjerady/

_________________
Pozdrawiam, Karolina


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt lip 07, 2009 11:59 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 04, 2007 19:48
Posty: 2821
Lokalizacja: Ochota / Ursynów
Fajnie, że to znalazłaś :) Szczegóły są na stronie:

http://www.um.warszawa.pl/v_syrenka/ses ... newsid=931

W załączniku nr 2 jest ustosunkowanie się do uwag i wniosków. Spora część uwag ZM (strony 122-130) została uwzględniona, choć - jak można się było spodziewać - te dotyczące ogólnych założeń strategii zostały odrzucone. Np. autorzy strategii nie uważają za błąd traktowanie identycznie strefy II i III.

Z ciekawostek pośród innych uwag, została uwzględniona uwaga (#131) Huberta Trammera, by zapisać wprost zastępowanie przejść podziemnych w strefie I naziemnymi. Również propozycja Siskomu (#140), by i tak gęstą sieć tras 'obwodowych' zapisaną w strategii uzupełnić o nowe linie promieniste została odrzucona. Odrzucony został też wniosek (#119) o 'Przeniesienie ruchu ulicznego w tunele i na estakady a pozostawienie ruchu pieszego na poziomie jezdni zamiast budowy kładek dla pieszych' jako 'całkowicie sprzeczne z ogólnie przyjętymi zasadami polityki transportowej zrównoważonego rozwoju.' (NB autorzy twierdzą, że pojęcie zrównoważonego rozwoju zostało jasno zdefiniowane.)

Ogólnie rzecz biorąc, z tego co widzę, nie uwzględniono jakiejkolwiek uwagi ogólnej, chyba że uznano, że jest ona zbieżna z istniejącym kształtem Strategii. Za to wprowadzono sporo poprawek szczegółowych. Może więc za jakiś czas będziemy mieli w Warszawie przyjemne, malutkie centrum i resztę miasta dostosowywaną do zasad funkcjonowanie przedmieść (szybkie drogi tranzytowe, komunikacja publiczna ukierunkowana przede wszystkim na centrum). A może faktycznie włodarze otrzeźwieją i sami z siebie zaczną różnicować strefy II i III. Pocieszające jest, że umieszczono zapis o dzielnicowych strefach pieszych.

A przede wszystkim, zobaczymy czy ktokolwiek z włodarzy będzie się zapisami strategii przejmował.

Pozdrawiam,
Maciek

_________________
Pozostanie po nas..............|................Włóczykije eu
ta smutna legenda,.-....__...|.......Przejrzyj, polub, podsubskrybuj RSS.
że wciąż nas uczono...........|_________________________________
uczyć się na błędach...........(Włodzimierz Ścisłowski)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn lip 13, 2009 19:45 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Pt lut 02, 2007 17:46
Posty: 523
Lokalizacja: Kąty Węgierskie
Cytuj:
Płatny wjazd do Śródmieścia i dalsze rozszerzanie strefy płatnego parkowania - takie restrykcje dla kierowców proponuje przyjęta wczoraj przez Radę Warszawy strategia transportowa miasta. W zamian mają być priorytety dla komunikacji publicznej.

- Nie spodziewałem się, że dokument uzyska aż takie poparcie - komentował prof. Wojciech Suchorzewski, główny autor strategii do 2015 i na kolejne lata. Głosowało za nią 33 radnych, nikt był przeciw, niektórzy wstrzymali się tylko od głosu.

Największe emocje wywołała możliwość wprowadzenia opłat za wjazd do centrum. Ratusz na razie nie podaje żadnych terminów. Na pewno nie stanie się to wcześniej niż za sześć lat. Kierowcy musieliby płacić, przekraczając Wisłostradę, Trasę Łazienkowską, Raszyńską, Towarową, Okopową i ul. Słomińskiego. Wszystko odbywałoby się automatycznie. - Dla wielu miast europejskich okazało się to dobrym sposobem na zniechęcenie kierowców do wjazdu do zatłoczonego centrum i tym samym na zmniejszenie korków - przypomina prof. Suchorzewski. Takie rozwiązanie wprowadzono już m.in. w Londynie, Sztokholmie czy Mediolanie. Wielu radnych mówiło, że z zasady nie są przeciwni tej opłacie, ale uznali, że w Warszawie nie da się jej prędko wprowadzić. - To działa w aglomeracjach, w których jest bardzo dobra komunikacja, np. kilka linii metra. Jeszcze długo nie będziemy sobie mogli pozwolić na takie restrykcje - stwierdził Dariusz Figura z PiS. Jego kolega klubowy Marek Makuch nie wykluczył opłat za wjazd do centrum, ale zaproponował duże bonifikaty dla tych, którzy płacą podatki w Warszawie.

W strategii znalazło się jednak wiele innych restrykcji dla kierowców, które mają ich odstraszać, by nie korkowali Śródmieścia. To m.in. dalsze rozszerzanie płatnego parkowania, a także przeznaczenie niektórych ulic tylko dla pieszych, rowerzystów i autobusów. Wśród nich są np. Marszałkowska (od pl. Konstytucji do pl. Unii Lubelskiej) czy Świętokrzyska (od Marszałkowskiej do Nowego Światu). W wielu miejscach byłby wprowadzony tzw. ruch uspokojony (dopuszczalna prędkość 30 km na godz. - jak dziś na Krakowskim Przedmieściu), żeby m.in. bezpiecznie mogli się tam poruszać rowerzyści.

W strategii znalazły się też plany budowy nowych linii tramwajowych np. do Wilanowa i na Tarchomin oraz drugiej linii metra z odnogą na Gocław. Według prof. Suchorzewskiego priorytetem powinno być jednak jak najszybsze uprzywilejowanie komunikacji publicznej poprzez wytyczenie wielu buspasów. Uważa też, że powinno się podnosić standard istniejących linii tramwajowych, czyli remontować tory i przystanki oraz kupować nowoczesny tabor. Miasto zamówiło już 186 niskopodłogowych tramwajów, które dotrą do 2013 r. Wczoraj podpisano zaś kolejną umowę z prywatnym przewoźnikiem - do stycznia 2010 r. firma Mobilis wypuści na ulice 50 autobusów 9- i 12-metrowych. Pozwoli to uruchomić linie w nowych osiedlach pozbawionych dziś komunikacji, m.in. w Wawrze i zielonym Ursynowie oraz rozładować tłok w autobusach kursujących Trasą Łazienkowską.


Przeczytałem wiadomość w papierowej wersji w piątek i do tej pory zastanawiałem się co na ten temat napisało ZM i inne zielone mohery :). Widać wszyscy w rozjazdach i nikt nie śledzi co dzieję się w city. A może nie ma w ogóle o czym mówić. Kolejna strategia, której zapisy nie będą spełniane? (Patrz ochrona powietrza a poszerzanie ulic do centrum). Zapis o opłacie wprowadzą za 6 lat, bo za mało metra, za małe opady itp. No i bonifikaty dla płacących podatek w Warszawie. Dwie pieczenie na jednym ogniu. Rozmycie restrykcji i zwiększenie wpływów do budżetu...

No to może mi ktoś powiedzieć czy mam się z tego cieszyć czy nie :? ?

P.S. Historia lubi zataczać koło vide Marszałkowska
P.S.II prof. Suchorzewski to niesamowity człowiek

_________________
Nie taka zła jak ją malują
DobraStronaPolski.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt lip 14, 2009 13:23 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Śr sty 03, 2007 20:18
Posty: 2049
Lokalizacja: Z Warszawy
Na forum temat jest tu:
viewtopic.php?f=2&t=837&start=20

Niektórzy z nas już zajęli stanowisko. Nie wiem czy jest sens informować o tym na stronie - w końcu ten dokument to i tak powielenie tego co jest w studium, polityce z 1995 roku itp. itd - no może w niektórch kwestiach bardziej szczegółowe. Od kolejny papier, który być może tym razem da radę coś więcej wywalczyć.

_________________
Byłem i jestem jawny, świadomy oraz chętny do współpracy.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 50 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 37 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL