Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 50 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: Wt cze 03, 2008 21:41 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Śr sty 03, 2007 20:18
Posty: 2049
Lokalizacja: Z Warszawy
Cytuj:
Mapy ani żadna ich część bez pisemnej zgody Prezydenta m.st.Warszawy nie mogą być wykorzystywane w systemach odtwarzalnych bądź reprodukowane jakimkolwiek sposobem: fotograficznym, mechanicznym lub innym.


Będę niepoprawny - da się obejść.

Cytuj:
Czekam jeszcze na mapę jakości powietrza.


To możesz się nie doszekać, ale poszperać i coś wyszperać możesz tu:
http://www.bip.mazovia.pl/?a=news&id=4792
Do planu załączona jest analizka z kilkoma mapkami, które jak się wczytać mówią wiele, jak choćby to, że strefy największego skażenia pyłem i NOX to węzły drogowe.

Cytuj:
Tak na pierwszy rzut oka to wygląda mi na powtórzenie założeń sprzed 13 lat


Jak kojarzę dotychczasowe prezentacje polityki to na pewno wypadło nieposzerzanie dróg do centrum. Można by spróbować wyśledzić lub przywrócić.

_________________
Byłem i jestem jawny, świadomy oraz chętny do współpracy.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Wt cze 03, 2008 21:42 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Śr sty 03, 2007 20:18
Posty: 2049
Lokalizacja: Z Warszawy
A tak w ogóle to cała strategia jest tu:

http://www.um.warszawa.pl/wydarzenia/st ... ransportu/[/quote]

_________________
Byłem i jestem jawny, świadomy oraz chętny do współpracy.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Wt cze 03, 2008 21:51 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Śr sty 03, 2007 20:18
Posty: 2049
Lokalizacja: Z Warszawy
Cyt:
"inne rozwiązania inżynierskie wymuszające wolniejszą jazdę"

Naprawdę nie mogli użyć zwrotu "uspokojenie ruchu"?

Cyt:
"Dążenie do ograniczenia transportochlonności układu drogowego wymaga zwiększenia liczby przepraw mostowych i tras drogowych spinających korytarze drogowe przebiegajace wzdluz Wisły"

Mocno dyskusyjne i monomodlane - wypadałoby zwiększyć zakres wykorzystania mostów dla komunikacji publicznej.

Cyt:
"Uporzadkowanie systemu parkowania."

Czyli co? - każą zgłosić się do szczegółowego opracowania, jakby nie było konkretnych celów w tym temacie.

_________________
Byłem i jestem jawny, świadomy oraz chętny do współpracy.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Wt cze 03, 2008 22:45 
Offline
Greenpisarz

Dołączył(a): Śr sty 03, 2007 22:44
Posty: 630
Lokalizacja: Wawa/Praga Północ
axxenfall napisał(a):

Zastanawiający sposób realizacji głównego celu (nb. sformułowanego tak, że nie ma jakiegokolwiek sensu): "doprowadzenie do zmiany sposobu korzystania z systemu transportowego przez jego użytkowników w taki sposób, by rosła atrakcyjność poruszania się pieszo i korzystania z innych niż samochód środków transportu".

Faktycznie kompletny bezsens, chyba mieli na myśli:
"doprowadzenie do zmiany sposobu korzystania z systemu transportowego przez jego użytkowników, poprzez zwiększenie atrakcyjności poruszania się pieszo i korzystania z innych niż samochód środków transportu". Choć i tak to jakiś urzędliwy bełkot...


Może zbierzmy wszystkie nasze uwagi i napiszmy pismo.
Do 1 sierpnia jest jeszcze trochę czasu, można naprawdę
dobrze to przygotować.

To co mi się najbardziej nie podoba, to jednak mnóstwo ogólników i tak naprawdę brak zobowiązań, terminów wprowadzenia danych rozwiązań itp. Niepokoi mnie przy tym dość szczegółowe wypisanie inwestycji drogowych przy nieprecyzyjnej i mało konkretnej reszcie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Śr cze 04, 2008 9:18 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 04, 2007 19:48
Posty: 2821
Lokalizacja: Ochota / Ursynów
Pamiętajmy, że póki co to są założenia. Pełna strategia ma być dostępna od 16 czerwca. Może do tego czasu ją jeszcze trochę dopracują.

Aczkolwiek wstępne uwagi warto zbierać już teraz.

Pozdrawiam,
Maciek

_________________
Pozostanie po nas..............|................Włóczykije eu
ta smutna legenda,.-....__...|.......Przejrzyj, polub, podsubskrybuj RSS.
że wciąż nas uczono...........|_________________________________
uczyć się na błędach...........(Włodzimierz Ścisłowski)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Śr cze 11, 2008 20:33 
Offline
Sympatyk

Dołączył(a): Pn cze 02, 2008 17:00
Posty: 20
Lokalizacja: Warszawa - Śródmieście
http://www.um.warszawa.pl/wydarzenia/st ... ransportu/
Właściwy link (Wojtka jest popsuty - za długi).

Z ciekawości, drobny offtop - axxenfall = społeczny rzecznik niezmotoryzowanych?

Mój post można wyrzucić po poprawieniu linka.
Pozdrawiam
M.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Śr cze 11, 2008 22:02 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Śr sty 03, 2007 20:18
Posty: 2049
Lokalizacja: Z Warszawy
Cytuj:
doprowadzenie do zmiany sposobu korzystania z systemu transportowego przez jego użytkowników w taki sposób, by rosła atrakcyjność poruszania się pieszo i korzystania z innych niż samochód środków transportu


Żeby nie było. Uważam ten cel na całkiem logiczny, pozytywny i zrozumiały, choć może dość "fikuśnie" skonstruowany.

_________________
Byłem i jestem jawny, świadomy oraz chętny do współpracy.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pt cze 13, 2008 15:57 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 04, 2007 19:48
Posty: 2821
Lokalizacja: Ochota / Ursynów
No nie wiem, pozostaję przy zdaniu, że najpierw było jajko, i miasto powinno dążyć do tego, by rosła atrakcyjność poruszania się pieszo i korzystania z innych środków transportu. W obecnej formie to brzmi, jakby mieli nas zmusić do zreformowania komunikacji miejskiej własnym kosztem -- jeżeli użytkownicy zaczną odmalowaywać autobusy, faktycznie wzrośnie jego atrakcyjność.

Ale to szczegóły ogólników, a problem tkwi w prawdziwych szczegółach. Przypominam tym samym, że na ww. stronie dostępna jest już pełna treść projektu.

Pozdrawiam,
Maciek

_________________
Pozostanie po nas..............|................Włóczykije eu
ta smutna legenda,.-....__...|.......Przejrzyj, polub, podsubskrybuj RSS.
że wciąż nas uczono...........|_________________________________
uczyć się na błędach...........(Włodzimierz Ścisłowski)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Śr cze 18, 2008 0:21 
Offline
Greenpisarz

Dołączył(a): Śr sty 03, 2007 22:44
Posty: 630
Lokalizacja: Wawa/Praga Północ
Piszą o strategii:
http://www.zw.com.pl/artykul/260746.html

Życie Warszawy napisał(a):
Do centrum za opłatą?

Nawet 10 złotych za możliwość wjechania do Śródmieścia – to jeden z pomysłów ratusza na walkę z korkami. Opłaty dla kierowców mogą wejść w życie na próbę jeszcze przed Euro 2012.

Wprowadzenie opłat za wjazd do centrum znalazło się w strategii rozwoju systemu transportowego Warszawy do roku 2015. Ratusz właśnie opublikował dokument na swojej stronie internetowej.

Mniejszy ruch w centrum

Jeden z punktów strategii zakłada zamknięcie dla samochodów rejonu pokrywającego się z granicami Śródmieścia. Opłata obowiązywałaby za wjechanie do kwartału z granicami ustanowionymi na ulicach: Słomińskiego, Towarowej i Okopowej, Trasie Łazienkowskiej i Wisłostradzie.– Chodzi o ograniczenie liczby aut w Śródmieściu i zachęcenie mieszkańców do korzystania z miejskiej komunikacji, która jest na przyzwoitym poziomie – wyjaśnia prof. Wojciech Suchorzewski z Politechniki Warszawskiej, jeden ze współautorów strategii.

Eksperci dowodzą, że tam, gdzie wprowadzono opłaty za wjazd do centrum, korki zmalały. Gdy w 2003 r. burmistrz Londynu forsował taki pomysł, przez media przelała się fala krytyki. Po kilku latach funkcjonowania systemu londyńczycy chwalą Kena Livingstone’a.

Za możliwość wjazdu do strefy płacą 8 funtów, ale dzięki temu średnia prędkość jazdy wzrosła z 12 km/h do 17 km/h. – Z takim systemem metra i kolei można zamknąć nawet połowę miasta – przytomnie zauważa Piotr Gawroński, warszawiak, który regularnie odwiedza Londyn. Z kolei władze Sztokholmu posłużyły się fortelem przy wprowadzaniu podobnych opłat.

Ogłosiły, że płatna strefa będzie funkcjonować jedynie przez sześć miesięcy, a potem wszystko będzie po staremu. Po tym, jak sztokholmscy kierowcy znów postali w korkach, w przeprowadzonym w 2006 r. referendum opowiedzieli się za wprowadzeniem strefy na stałe. Opłaty wciąż jednak budzą kontrowersje.

– Kierowcy narzekają, ale system chwalą pasażerowie komunikacji publicznej – mówi nam Anna Nowacka-Isaksson, dziennikarka mieszkająca w Sztokholmie. – A niektórzy przeciwnicy zamkniętego centrum nie przesiedli się do metra, tylko jeżdżą okrężną drogą do pracy – dodaje. Kiedy powstanie warszawska strefa? – To kwestia co najmniej kilku lat – mówi rzecznik ratusza Tomasz Andryszczyk. – Najpierw będzie musiała powstać druga linia metra, a przynajmniej jej centralny odcinek – zastrzega.

Najpierw komunikacja

Inni urzędnicy, z którymi rozmawialiśmy, nie wykluczają jednak, że system na próbę może zostać wprowadzony jeszcze przed Euro 2012. Przed uruchomieniem strefy na stałe ratusz planuje rozbudować SKM, sieć linii tramwajowych, parkingi Parkuj i Jedź. Niezbędna będzie do tego także obwodnica.

Ratusz czeka na wnioski mieszkańców, dotyczące opublikowanej strategii. Projekt można obejrzeć do 11 lipca w biurze drogownictwa na ul. Solec 48. Dostępny jest także na stronie www.um.warszawa.pl.

Wnioski można składać do 1 sierpnia na adres: drogownictwo@um.warszawa.pl.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: N sie 17, 2008 7:55 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 04, 2007 19:48
Posty: 2821
Lokalizacja: Ochota / Ursynów
Jeśli by komuś umknęło, uwagi ZM do warszawskich strategii dostępne są pod: http://www.zm.org.pl/?a=strategia_rozwoju_transportu-08 .

Pozdrawiam,
Maciek

_________________
Pozostanie po nas..............|................Włóczykije eu
ta smutna legenda,.-....__...|.......Przejrzyj, polub, podsubskrybuj RSS.
że wciąż nas uczono...........|_________________________________
uczyć się na błędach...........(Włodzimierz Ścisłowski)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 50 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 59 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL