Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 50 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5
Autor Wiadomość
PostNapisane: Cz cze 24, 2010 14:13 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Cz sty 18, 2007 21:10
Posty: 999
Lokalizacja: Warszawa
Promocja Strategii Transportowej Warszawy ul. Traugutta róg Krakowskiego Przedmieścia:

http://um.warszawa.pl/v_syrenka/new/?dzial=aktualnosci&ak_id=22756&kat=3

Urząd Miasta Stołecznego Warszawy napisał(a):
Otwarcie wystawy „Strategia transportowa Warszawy”

Od wtorku, 22 czerwca, w galerii plenerowej na ulicy Traugutta przy Krakowskim Przedmieściu, można oglądać wystawę przedstawiającą „Strategię transportową m.st. Warszawy”.

Wystawa podsumowuje to co w systemie transportowym Warszawy zmieniło się w ciągu ostatnich trzech lat i pokazuje kierunki dalszych zmian. Mamy nowy tabor, nowe parkingi Parkuj i jedź, uprzywilejowanie komunikacji miejskiej, węzły drogowe i komunikacyjne. Budowana jest trasa mostowa, trwają ostatnie przygotowania do budowy drugiej linii metra, modernizujemy trasy tramwajowe i ulic. - powiedziała otwierając wystawę Prezydent Warszawy Hanna Gronkiewicz-Waltz. – To nie jest proces zakończony. System transportowy wielkich metropolii powinien się ciągle zmieniać wychodząc naprzeciw potrzebom mieszkańców.

Plenerowa ekspozycja, składająca się z prawie 40 plansz, pokazuje najważniejsze zagadnienia rozwoju stołecznego transportu. Znajdziemy tam informacje nie tylko o budowie II linii metra czy mostu Północnego, ale także o tym jak może rozwijać się sieć ścieżek rowerowych czy komunikacji szynowej. Całość jest ilustrowana wizualizacjami, planami i zdjęciami a wystawie towarzyszą prezentacje multimedialne.

Mieszkańcy, którzy zechcą zapoznać się z problematyką warszawskiego transportu mogą też sfotografować się „w obrazie” znanego artysty. W ramach wystawy na Krakowskim Przedmieściu stanęła specjalnie wycięta plansza, przygotowana na podstawie akwareli Edwarda Dwurnika „Autobus”.

Na otwarciu nie zabrakło też atrakcji dla najmłodszych - na ul. Traugutta, bezpośrednio za wystawą, powstało „miasteczko komunikacyjne” z ulicami, skrzyżowaniami, rondami – po którym dzieci mogą jeździć samochodzikami, wykorzystywanymi przy europejskim projekcie „Mobile bambini”. Miasteczko czeka na maluchów codziennie – w tygodniu od godz. 14.00 do 18.00, a w weekend już od 11.00 do 18.00.

Ekspozycja prezentowana będzie do 14 lipca. Potem wystawa zagości w poszczególnych dzielnicach stolicy.


źródło: Urząd m. st. Warszawy

IMO to wygląda na kolejną kiełbasę wyborczą - promocja (foldery, ulotki i darmowe krówki z logo TW) 400 m od Pałacu Prezydenckiego na 12 dni przed II turą wyborów prezydenckich.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N lip 04, 2010 12:09 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Pn lut 12, 2007 22:27
Posty: 1062
Lokalizacja: Legionowo
Petycja w sprawie ochrony Starej Ochoty poprzez przywrócenie lokalnego charakteru ulicy Wawelskiej:
http://www.petycje.pl/petycjePodglad.php?petycjeid=5536

Stowarzyszenie Miłośników Ochoty,
Obywatelskie Forum Rewitalizacji Starej Ochoty napisał(a):
Petycja w sprawie ochrony Starej Ochoty poprzez przywrócenie lokalnego charakteru ulicy Wawelskiej i umieszczenie trasy
tranzytowej w tunelu

My, mieszkańcy Warszawy, postulujemy kompleksowe rozwiązanie komunikacyjne w obrębie zabytkowej dzielnicy Stara
Ochota.Tranzytowa trasa komunikacyjna, przebiegająca ulicą Wawelską w obrębie obszaru wpisanego do rejestru zabytków,
oddziela dzielnicę od jej tradycyjnie integralnych części, jakimi są zarówno Pole Mokotowskie jak i obszar z Instytutem
Radowym i skwerem przy ul. Curie-Skłodowskiej.
Kolonia Staszica i Kolonia Lubeckiego, zlokalizowane po parzystej stronie ulicy, unikalne, nie tylko w skali kraju,
przykłady zabudowy mieszkaniowej okresu międzywojennego, narażone są na bezustanne niszczenie spowodowane zarówno
drganiami jak i zanieczyszczeniem powietrza. Nieliczne zachowane zabytkowe elewacje, wykończone tynkiem szlachetnym,
ulegają erozji pod wpływem agresywnych związków chemicznych ze spalin samochodowych.
Bezustanny hałas stanowi ogromną uciążliwość dla mieszkańców dzielnicy i powoduje stopniową ich migrację, a w
konsekwencji zmianę sposobu użytkowania tradycyjnie mieszkalnych domów na biura i kancelarie. W ten sposób dzielnica,
jako całość, zmienia swój charakter, a miasto traci atrakcyjny, mieszkalny obszar blisko centrum.


Nie chcąc dopuścić do stopniowej degradacji materialnej i społecznej, a w konsekwencji kulturowej tego obszaru
postulujemy przywrócenie pierwotnego, lokalnego charakteru całej ulicy Wawelskiej.
Postulujemy, aby trasa tranzytowa, zwana Trasą Łazienkowską, będąca obecnie w złym stanie technicznym, w ramach
koniecznego remontu kontynuowała swój przebieg na poziomie -1, tak jak jest to na odcinku Agrykola-GUS. Należy przekryć
ją na całej długości, łącząc Starą Ochotę ze Starym Mokotowem i parkiem Pola Mokotowskie.


Powyższy postulat, będący wyrazem myślenia nie tylko o mieszkańcach, ale też o urbanistyce, estetyce i przyszłości
miasta, wielokrotnie powtarzany przez różne środowiska i w różnych formach w latach ubiegłych, powinien naszym zdaniem,
zostać uwzględniony w planie inwestycyjnym dla Warszawy oraz wykazie inwestycji współfinansowanych z budżetu Unii
Europejskie w latach 2014-2020.



Niżej podpisany/a:
Stowarzyszenie Miłośników Ochoty
Obywatelskie Forum Rewitalizacji Starej Ochoty
02 051 Warszawa
autor5536@petycje.pl

_________________
http://www.legionowo.masa.waw.pl
http://www.bialoleka.masa.waw.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt lip 06, 2010 18:58 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): Pn cze 23, 2008 17:51
Posty: 118
Lokalizacja: Stolica - zachodnie centrum
http://strategiatransportowa.um.warszaw ... stawa.html

"w ciągu najbliższych dwóch lat w Warszawie powstanie ponad 50 km nowych tras rowerowych"

:roll: :roll: :roll:

_________________
"Lobby rowerowe jest bardzo silne i zaborcze" - Janusz Galas, Inżynier Ruchu m.st. Warszawy


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt lis 23, 2010 11:29 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Śr sty 03, 2007 20:18
Posty: 2049
Lokalizacja: Z Warszawy
A to ciekawy komentarz w sprawie raportu NIK:
Cytuj:
Miast nie stać na wszystkie potrzebne inwestycje drogowe – tłumaczy Andrzej Porawski. Dyrektor biura Związku Miast Polskich odpiera zarzuty NIK, jakoby największe aglomeracje nie radziły sobie z inwestycjami transportowymi.

Zdaniem Porawskiego NIK w swoim raporcie nie przeprowadziła rzetelnej analizy przyczyn złego stanu dróg miejskich. Według niego wnioskiem z takiej analizy nie powinno być stwierdzenie, że miasta sobie nie radzą, tylko miast nie stać na wszystkie potrzebne inwestycje.

Winą za to, Porawski obarcza zły system finansowania oraz wydatki na remonty obiektów, które budowano jeszcze w latach 70-tych.

- Wysiłek miast jest duży i taki, na jaki miasta stać - stwierdza Porawski. Zaznacza, że dochody własne miast w ostatnim czasie znacząco spadły z powodu zmian w systemie podatku PIT. Jego zdaniem spowoduje to dalszy spadek możliwości inwestycyjnych samorządów.

Jak podkreśla, większość miast dużą część środków wydaje na modernizację istniejących już dróg, a nie na budowę nowych. - W wielu miejscach w Polsce są np. rozbierane wiadukty i budowane nowe na ich miejscu, czyli nie następuje żadna znacząca zmiana. Wydajemy pieniądze na to, co już jest, aby nie pogarszać jeszcze bardziej sytuacji – podkreśla dyrektor.

– Może gdyby miasta pobierały myto, byłoby lepiej, ale takich rozwiązań nikt nie wprowadził do tej pory – podsumowuje.

Przypomnijmy, przed kilkoma dniami NIK skrytykowała władze ośmiu największych polskich aglomeracji za opóźnienia w realizacji inwestycji usprawniających przejazdy po miastach.

Kontrolerzy wytknęli m.in. Warszawie to, że w latach 2004 – 2009 nie powstał żaden most, nie zakończono budowy żadnej obwodnicy ani drogi szybkiego ruchu, łączących dzielnice miasta.

Według NIK najważniejsze inwestycje, czyli obwodnice, mosty, trasy przyspieszone i ekspresowe – choć planowane od lat - we wszystkich skontrolowanych miastach były opóźnione, a ich koszty wciąż rosną.


W pewnym sensie ma rację.

_________________
Byłem i jestem jawny, świadomy oraz chętny do współpracy.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn sty 24, 2011 10:48 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 04, 2007 19:48
Posty: 2821
Lokalizacja: Ochota / Ursynów
Ciekawa podstrona urzędu miasta: opracowania związane ze strategią: http://strategiatransportowa.um.warszaw ... wania.html

Pozdrawiam,
Maciek

_________________
Pozostanie po nas..............|................Włóczykije eu
ta smutna legenda,.-....__...|.......Przejrzyj, polub, podsubskrybuj RSS.
że wciąż nas uczono...........|_________________________________
uczyć się na błędach...........(Włodzimierz Ścisłowski)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr lut 16, 2011 8:50 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 04, 2007 19:48
Posty: 2821
Lokalizacja: Ochota / Ursynów
http://www.zw.com.pl/artykul/568312_Arc ... -Azja.html

Konrad Majszyk napisał(a):
Architekci: stolica to Azja
15-02-2011, ostatnia aktualizacja 15-02-2011 23:14

To już nie Europa. Panuje dyktatura deweloperów i komunikacyjny bałagan. A Powstanie Warszawskie było niewykorzystaną szansą na odbudowę lepszego miasta – twierdzą architekci.

(...)

Dostało się też bezładnej polityce transportowej miasta.

– Mamy do czynienia z niekontrolowaną ekspansją samochodu, której nie stawia się prawie żadnych barier
– twierdzi Grzegorz Buczek. – W efekcie historyczne place stolicy (jak Bankowy, Teatralny i Trzech Krzyży) zamieniły się w węzły komunikacyjne i parkingi.

Miejsca postojowe są tam na powierzchni – odwrotnie niż np. w Madrycie i Budapeszcie. Projekt budowy podziemnych parkingów z prywatnym partnerem wypalił np. w Poznaniu, a w Warszawie – już nie.

Dyskutanci doszczętnie skrytykowali ciągłe zmiany tras i linii autobusów i tramwajów oraz budowę stacji metra (także drugiej linii) obok skrzyżowań, zamiast pod nimi.

Dziwili się, że w Al. Jerozolimskich nie ma ławek i mebli miejskich, wszędzie stoją billboardy reklamowe, a Krakowskie Przedmieście to jedna z niewielu ulic zaprojektowanych z głową.

– Żeby zamienić Paryż w metropolię, w XIX wieku baron Haussmann wyburzył pół miasta – przypomina Karol Mórawski. – W związku ze zniszczeniami wojennymi w Warszawie w latach 40. i 50. istniała szansa na ukształtowanie Warszawy w lepszy sposób. Została całkowicie zaprzepaszczona.


...czyli Strategia swoją, a praktyka swoją drogą.

_________________
Pozostanie po nas..............|................Włóczykije eu
ta smutna legenda,.-....__...|.......Przejrzyj, polub, podsubskrybuj RSS.
że wciąż nas uczono...........|_________________________________
uczyć się na błędach...........(Włodzimierz Ścisłowski)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr lut 15, 2012 21:41 
Offline
Admin

Dołączył(a): Pt gru 29, 2006 10:44
Posty: 2036
Lokalizacja: Bielany, Żoliborz, Praga Północ
Zrównoważony Rozwój Systemu Transportowego w pigułce:

http://copenhagenize.eu/dox/copenhageni ... guide.html

I dla porównania - Rozwój Systemu Transportowego Warszawy w tym samym formacie:

http://a5.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- ... 5591_n.jpg

_________________
pozdrawiam, olek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz lut 16, 2012 7:16 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): So sty 19, 2008 18:33
Posty: 460
Lokalizacja: Żoliborz
Świetne. Wolno powielać?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N paź 27, 2013 14:19 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Cz lut 01, 2007 20:03
Posty: 371
Lokalizacja: Służew
Wreszcie Gazeta publikuje jakiś normalny list, a nie bzdury o rowerzystach mordercach i dyskryminacji kierowców:

http://warszawa.gazeta.pl/warszawa/1,34 ... LIST_.html


Warszawa ma być dla ludzi czy samochodów? [LIST]
list 26.10.2013

- Wybór: samochody czy sprawna komunikacja miejska został już dawno rozstrzygnięty. Odwagi! - pisze w liście nasz czytelnik.

Były dyrektor Zarządu Transportu Miejskiego Leszek Ruta napisał w tekście opublikowanym we wtorek w "Gazecie Stołecznej": "Jest ryzyko, że bezwzględne uprzywilejowanie tramwajów na podstawowych ciągach w Warszawie (Al. Jerozolimskie, al. Jana Pawła II, ul. Marszałkowska), gdzie w szczycie kursują z częstotliwością co 60 sekund, sparaliżuje ruch samochodowy".

I to jest właśnie dogmat myślowy, którego nie potrafią przełamać warszawscy decydenci, łącznie z byłym dyrektorem ZTM. Nie potrafią pojąć, że nie można mieć ciastka i zjeść ciastka. Że jak wybierzesz jedno, to nie możesz mieć również drugiego.

Dlatego drodzy urzędnicy, apeluję do was: wybierzcie w końcu, do diabła, na co stawiamy w naszym mieście - na samochody czy na komunikację. Na samochody czy na ludzi. Na samochody czy na przyjazne ludziom miasto. Miasta zachodnioeuropejskie już dawno przerobiły tę lekcję. Wybór: samochody czy sprawna komunikacja miejska został już dawno rozstrzygnięty. Odwagi!

Nie w pieniądzach problem

Ale wy nie macie ani odwagi, ani wizji, ani rozumu. Odwagi nie macie, bo boicie się wyborców samochodziarzy. Przyzwyczajonych, że wszędzie dojadą, a parkując, zajmą cały chodnik, spychając pieszych pod ściany.

Nie macie też wizji. Coś tam robicie, ale nie stoi nad tym żadna wizja Warszawy przyszłości.

I nie macie też rozumu. A utwierdza mnie w tym owa wypowiedź byłego dyrektora ZTM, który twierdzi, że uprzywilejowanie tramwajów spowoduje sparaliżowanie ruchu samochodowego w mieście. Przepraszam, panie były dyrektorze - to po czyjej stronie pan stał, pełniąc tak ważną w mieście funkcję? Czyj interes pan reprezentował? Samochodziarzy czy komunikacji publicznej? Samochodziarzy czy tych wszystkich ludzi, którzy stłoczeni jak sardynki co dzień pokonują tramwajami, metrem i autobusami drogę do pracy i z powrotem? Nie potrzeba nam obrońców samochodów na stanowisku dyrektora ZTM.

Czekam na kogoś, kto walnie pięścią w stół. Czekam na kogoś, kto w końcu głośno i wyraźnie powie: WARSZAWA JEST DLA LUDZI! Kogoś, kto w końcu przegoni samochody z centrum. Kogoś, kto z całą konsekwencją będzie utrudniał życie samochodziarzom. Kogoś, kto nie będzie się bał uprzywilejowania komunikacji. Kogoś, kto uczyni to miasto przyjaznym dla pieszych i rowerzystów. Żeby po Warszawie miło się chodziło. Miło się jeździło rowerem. Miło się przemieszczało nowoczesnymi tramwajami, które szybko suną, a nie co chwila stoją na światłach. Żeby wsiadało się do nich z wygodnych przystanków. Żeby główne ulice w ścisłym centrum nie przypominały trzypasmowych autostrad.

Zaraz pewnie powiecie: nie ma pieniędzy. Nie, to nie w pieniądzach problem. Problem jest w waszych głowach, decydenci. A tak wiele można zrobić od razu. Nakazać w całym mieście parkowanie równoległe. Niech piesi odzyskają chodniki. Wymalować nowe buspasy i ścieżki rowerowe na ulicach. Domalować przejść dla pieszych na trzypasmowych miejskich autostradach. W całym centrum wprowadzić ograniczenie 30 km/godz. Nie utrudniać życia pieszym przyciskami wywołującymi zielone światło.

Chcę wizji

Każdy z tych pomysłów ma jedną wadę: utrudni przemieszczanie się po Warszawie samochodem. W którym najczęściej siedzi jedna osoba. Który musi gdzieś zaparkować. Który smrodzi i zajmuje miejsce. Dziś samochód w Warszawie to świętość. Ma mieć parking, ma mieć zieloną falę, ma mieć gdzie zaparkować.

Nie ma miejsca na kompromisy. To najgorsze, co Warszawie może się przydarzyć, bo tworzy złudę racjonalnych wyjść z impasu. Że coś robimy. Że próbujemy. Trzeba podjąć decyzję. Już. Teraz. Stoimy przed wyborem: Warszawa miastem przyjaznym dla ludzi czy Warszawa miastem samochodów.

Nie chcę słyszeć o kompromisach. Ja chcę wizji. Nie chcę słyszeć, że coś przeszkadza samochodom. Ich czas w mieście się kończy. Rządziły przez kilkadziesiąt lat. Już wystarczy. Niech Warszawa przestanie nieśmiało wprowadzać nowoczesne rozwiązania z zachodniej Europy. Niech będzie w awangardzie. Niech wyznacza trendy. Zasługujemy na to. Zbudujmy wreszcie Warszawę marzeń i przyszłości.

Mieszkaniec Warszawy

_________________
Walcz o połaczenie rowerowe Ursynowa i Służewca:
http://www.facebook.com/RoweremNaSluzewiec
pisz wnioski do Burmistrza: burmistrz@mokotow.waw.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N paź 27, 2013 18:00 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 17, 2008 21:55
Posty: 2010
Lokalizacja: Śródmieście, trzecie piętro
Problem w tym, że urzędnicy wyższego szczebla przemieszczają się samochodami. Od władz miasta poczynając. Wypasiony samochód w pewnych sferach to standard.
A jak ktoś z niższych szczebli ma za bardzo rewolucyjne pomysły, to może dostać po premii za "przeszkadzanie w urzędowaniu".

_________________
We made it idiotproof. They grow better idiots.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 50 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 26 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL