zm.org.pl http://forum.zm.org.pl/ |
|
[pr] Centrum Warszawy nie dla samochodów http://forum.zm.org.pl/viewtopic.php?f=2&t=815 |
Strona 2 z 2 |
Autor: | draco [ So paź 25, 2014 18:04 ] |
Tytuł: | Re: [pr] Centrum Warszawy nie dla samochodów |
axxenfall napisał(a): A tymczasem ZTP realizuje własną politykę transportową... http://www.ztp.waw.pl/zamowienia-public ... 70804d4e2/ Cytuj: Wykonanie projektów budowlano-wykonawczych remontu wraz z pełnieniem nadzorów autorskich dla ul. Bugaj odc. ul Mostowa-Steinkellera, Jazdów, Kościelnej, Koźlej i Oleandrów położonych w Dzielnicy Śródmieście m.st. Warszawy. Jedyny wymóg wobec zagospodarowania przestrzeni to: Cytuj: konieczność uzyskania jak największej liczby miejsc do parkowania (drugi plik - szczegółowe opisy przedmiotu zamówienia)Czyli zapewne znowu dla pieszych płoty, ewentualnie przesmyk o szerokości 1,2 metra między ścianą a samochodem. Warszawa jest trochę jak matrioszka - państwo w państwie w państwie... Pozdrawiam, Maciek Jeśli dobrze rozumiem, to ten przetarg zawiera zapisy niezgodne z polityką transportową miasta, gdzie na str. 125 jest zapisane ograniczanie liczby miejsc parkingowych w strefie śródmiejskiej. Czy ZM będzie pisać skargę do władz miasta w tej sprawie? |
Autor: | axxenfall [ N paź 26, 2014 7:55 ] |
Tytuł: | Re: [pr] Centrum Warszawy nie dla samochodów |
Temat ma być omawiany na najbliższym posiedzeniu KDS ds. Transportu - na pewno ZM zabierze głos w ramach tego gremium. Pozdrawiam, Maciek |
Autor: | Monty B. Ike [ Śr sty 21, 2015 10:36 ] |
Tytuł: | Re: [pr] Centrum Warszawy nie dla samochodów |
http://m.warszawa.gazeta.pl/warszawa/1, ... wdzil.html Cytuj: Po wyborach z fotela burmistrza Śródmieścia do miejskiej spółki przenosi się Wojciech Bartelski, radny PO w sejmiku Mazowsza. W połowie poprzedniej kadencji zaczął kolportować informację, że jest zmęczony pracą w samorządzie, więc po wyborach odejdzie do biznesu. W Platformie przekonywano, że robi to ze względu na liczną rodzinę, bo potrzebuje większych dochodów. Były burmistrz Bartelski raczej zawsze był entuzjastą samochodów... |
Autor: | axxenfall [ So maja 23, 2015 7:22 ] |
Tytuł: | Re: [pr] Centrum Warszawy nie dla samochodów |
http://warszawa.gazeta.pl/warszawa/1,54 ... iecej.html Długi artykuł o nowej koncepcji Śródmieścia, przykładowo: Nie wdając się w szczegóły, idea niewątpliwie słuszna. Oby a) zaczęła być wdrażana, b) została dopracowana w szczegółach (zakładam, że jakieś konsultacje dokumentu będą przed jego przyjęciem). Ad a) Jarosław Osowski, Krzysztof Śmietana napisał(a): Od czego zacząć? Łukasz Puchalski uważa, że wprowadzenie zmian w Al. Jerozolimskich (zwężenie do dwóch pasów i wytyczenie przejść) miasto powinno zostawić na sam koniec. - Wcześniej trzeba uspokoić ruch na ulicach poprzecznych, np. na Kruczej, która wtłacza w Al. Jerozolimskie spory ruch. Na zmiany czeka też cały kwartał ograniczony Marszałkowską, Królewską, Nowym Światem i Al. Jerozolimskimi. Rewitalizację przejdą place Małachowskiego, Dąbrowskiego czy tzw. plac pięciu rogów u zbiegu Brackiej, Zgody, Szpitalnej i Chmielnej. W tych miejscach powinien też zostać ograniczony ruch prywatnych samochodów - wylicza. Według niego trzeba się zastanowić, czy powinno się zostawić możliwość przejazdu z Brackiej w Szpitalną i ze Zgody w Bracką. Być może przez ten plac mogłyby przejeżdżać tylko autobusy. - Na pewno powinno tam powstać przejście dla pieszych wyniesione ponad poziom jezdni - mówi. Kiedy te rewolucyjne zmiany mogą wejść w życie? Wiceprezydent Jacek Wojciechowicz: - To jest plan na najbliższe lata. Warszawiacy nie będą czekać zbyt długo. Musimy ich tylko do tego przekonać. Sądzę, że dużą część naszej wizji można zacząć realizować za trzy-cztery lata, kiedy będą finiszować prace przy kolejnych odcinkach II linii metra i skończy się budowa południowej obwodnicy Warszawy. Zapowiada, że zmiany będą wprowadzane etapami. - W zeszłym roku udało się zawęzić ul. Świętokrzyską. Kolejnych zmian możemy się spodziewać już w tym roku. Chcemy wytyczyć przejścia na rondzie Czterdziestolatka przy Dworcu Centralnym i u zbiegu Al. Jerozolimskich z ul. Emilii Plater. W wielu miejscach nie da się jednak wyznaczyć zebr bez zawężania ulic. Tam na zmiany trzeba będzie trochę poczekać. Pozdrawiam, Maciek |
Autor: | marek.slon [ N maja 24, 2015 19:22 ] |
Tytuł: | Re: [pr] Centrum Warszawy nie dla samochodów |
axxenfall napisał(a): Wiceprezydent Jacek Wojciechowicz: - To jest plan na najbliższe lata. Warszawiacy nie będą czekać zbyt długo. Musimy ich tylko do tego przekonać. Sądzę, że dużą część naszej wizji można zacząć realizować za trzy-cztery lata, kiedy będą finiszować prace przy kolejnych odcinkach II linii metra i skończy się budowa południowej obwodnicy Warszawy. Piorunujące tempo: zaczniemy za 3-4 lata, jak się uda wcześniej zbudować obwodnicę. A gdyby tak zacząć teraz, a z obwodnicą poczekać 3-4 lata? Ja w zasadzie nie mam nic przeciwko jednej obwodnicy Warszawy, dopóki dopóki jej brak nie blokuje uspokojenia kilku uliczek w centrum miasta. |
Autor: | axxenfall [ Cz sie 27, 2015 18:38 ] |
Tytuł: | Re: [pr] Centrum Warszawy nie dla samochodów |
http://www.transport-publiczny.pl/wiado ... 50260.html Cytuj: Miejscy urzędnicy w Warszawie nie widzą już rezerw na zwiększanie przepustowości dla ruchu samochodowego w centrum. – Musimy wprowadzać takie rozwiązania, które będą umożliwiać poruszanie się, ale jednocześnie spowodują, że samo centrum miasta – szczególnie w sytuacji, gdy pojawią się same obwodnice – nie będzie tak przeładowane ruchem samochodowym – deklaruje Jacek Wojciechowicz, wiceprezydent miasta. – Od tego ile osób przesiądzie się do komunikacji zależy komfort osób, które poruszają się samochodem – podkreśla Łukasz Puchalski, szef ZDM.
W Warszawie coraz więcej mówi się o ograniczaniu ruchu samochodowego i tworzeniu przestrzeni przyjaznych dla pieszych. W ramach zmian mają pojawić się naziemne przejścia dla pieszych na rondach Czterdziestolatka i Dmowskiego. Miasto objęło analizami spory obszar śródmieścia – dodatkowe pasy mają pojawić się też w ciągu Marszałkowskiej i Alej Jerozolimskich. Nie ma rezerw w centrum Zapowiedzi zmian budzą obawy kierowców, którzy już teraz narzekają na spore zatłoczenie ulic. Miasto nie pozostawia złudzeń: lepiej nie będzie. – Centrum miasta się zabudowywuje, natomiast niewiele jest rezerw, żeby rozbudowywać układ drogowy. Jedyne możliwości poprawienia tego ruchu to upłynnienie tego ruchu poprzez prace na sygnalizacji świetlnej – mówi Łukasz Puchalski, dyrektor Zarządu Dróg Miejskich. – Większość kierowców [którzy poruszają się po mieście] chce przyjechać do centrum. Tu wszyscy się nie pomieścimy. To widać w otoczeniu, w ulicach bocznych, jak dużą przestrzeń kierowcy zajmują. To praktycznie 100% tego, co samochody mogą zająć – mówi Puchalski. Urzędnicy podkreślają, że nie ma już miejsca w centrum na nowe ulice czy drogi. – Nie ma żadnej ulicy, którą dałoby się poszerzyć, są natomiast działki, które zabudują się. Nikt nie będzie budował dróg, wyburzając pierzeje budynków – podkreśla Puchalski. Jak przypomina, poszerzanie dróg nie przyniosłoby satysfakcjonujących dla kierowców rezultatów. – Im bardziej rozbudowujemy infrastrukturę drogową, tym bardziej wskaźnik zmotoryzowania mieszkańców wzrasta. Korki nie maleją mimo rozbudowy układu drogowego – mówi Puchalski. Ratusz przekonuje, że działania nie są wymierzone w kierowców. – To kwestia złapania zdrowego balansu. Trudno znaleźć w Europie miasto, które ma tak szerokie arterie w centrum jak Warszawa. Trudno też zgodzić się z poglądem, że samo centrum jest miejscem, do którego może wjechać nieograniczona liczba samochodów. Jesteśmy na granicy przepustowości i wytrzymałości do centrum. To jest droga do nikąd – mówi Jacek Wojciechowicz, wiceprezydent Warszawy. Rozwój komunikacji w interesie kierowców Odpowiedzią na problemy komunikacyjne Warszawy ma być właśnie rozwój komunikacji miejskiej. – Musimy wdrażać takie rozwiązania, które będą umożliwiać poruszanie się, ale jednocześnie spowodują, że samo centrum miasta – szczególnie w sytuacji, gdy pojawią się same obwodnice – nie będzie tak przeładowane ruchem samochodowym – mówi Wojciechowicz. Wdrażanie rozwiązań sprzyjających ruch komunikacji, jak np. buspasy czy wydzielone torowiska, zawsze budzą opór kierowców. Miasto jednak podkreśla, że promowanie transportu zbiorowego leży w interesie zmotoryzowanych. – Problemem kierowców, którzy musza przyjechać do centrum miasta są ci, którzy przyjeżdżają samochodem, a mogliby wybrać inny środek transportu – mówi Puchalski. – Zawsze będzie grupa osób, które będą korzystać z samochodu. Tych warunków, żeby obsłużyć 100% mieszkańców poruszających się samochodem, żadne miasto, nawet najbogatsze, nie jest w stanie zapewnić. Jedynym sensownym sposobem zarządzania ruchem w centrum miasta jest wykształcenie takiego sposobu myślenia, żeby tym pierwszym wyborem była komunikacja publiczna. Od tego ile osób nie musi jeździć samochodem i przesiądzie się do komunikacji zależy komfort osób, które poruszają się samochodem i muszą się nim poruszać – mówi Łukasz Puchalski. Jako przykład szef Zarządu Dróg Miejskich podaje siebie. – Bardzo często jeżdżę rowerem – nie dlatego, że tak jest najłatwiej, ale dlatego, że mogę jeździć rowerem i robię miejsce dla osoby, która musi do centrum jechać samochodem, bo jest np. osobą niepełnosprawną czy jedzie z chorym dzieckiem – mówi Puchalski. Poprawa na obwodzie Wobec zapowiedzi zmian w centrum miasto deklaruje natomiast dążenia na rzecz budowy i poprawy ciągów obwodowych. – Na pewno warunki ruchowe w Warszawie mogą ulegać poprawie w układzie obwodnicowym. Wiadomo, że wybudowanie Południowej Obwodnicy Warszawy do węzła Zakręt, a później Wschodniej Obwodnicy Warszawy będzie znacznym ułatwieniem w poruszaniu się. Podobnie jak domknięcie obwodnicy śródmiejskiej – mówi wiceprezydent Wojciechowicz. – Tutaj jest możliwość rozbudowy. Ten ruch, przy większych potokach, jesteśmy w stanie ogarniać – dodaje Łukasz Puchalski. |
Autor: | axxenfall [ Pt mar 06, 2020 12:51 ] |
Tytuł: | Re: [pr] Centrum Warszawy nie dla samochodów |
Urząd miasta umieścił już na ortofotomapie docelowe wykorzystanie Alej Jerozolimskich w centrum jako strefy zamieszkania ;) |
Strona 2 z 2 | Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |