Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 66 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: So mar 09, 2013 19:11 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Pt lut 02, 2007 17:46
Posty: 523
Lokalizacja: Kąty Węgierskie
Paweł Ciupak napisał(a):
Ściągnij sobie najlepiej skądś archiwalny SRJP powiedzmy z 1939 roku i dokładnie przestudiuj, wtedy się wyleczysz z tego myślenia – przynajmniej w kwestii kolei :).


Aż tak mnie to nie ciekawi - może kiedyś...

Inna sprawa, że na pewno było lepiej i to w wielu sprawach. Lepiej nie znaczy, że idealnie, nie znaczy nawet, że dobrze - wszystko zależy od poziomu odniesienia-nieprawdaż? Od dzisiejszej Polski nie jest trudno być lepszym w niektórych/wielu kwestiach.

_________________
Nie taka zła jak ją malują
DobraStronaPolski.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn mar 11, 2013 16:03 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): So sty 19, 2008 18:33
Posty: 460
Lokalizacja: Żoliborz
Strona konsultacyjna KDP:

http://www.kdp-konsultacje.pl/


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: So lis 16, 2013 22:41 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Cz sty 18, 2007 21:10
Posty: 999
Lokalizacja: Warszawa
Maria Starnawska@facebook napisał(a):
Szanowni Fani moich raportów kolejowych!!!

Uprzejmie donoszę, iż:
1. pociąg TLK Monciak - Krupówki z Gdyni do Zakopanego przez Warszawę Centralną planowy odjazd 2.25, i Częstochowę, planowy przyjazd 5.41, w dn. 5 listopada wyjechał z Wwy planowo, ale do Czwy spóźnił się 18 minut. Serwetka bibułkowa robiąca za prześcieradło w taniej (??? 33 zł) kuszetce była zafoliowana, zatem czysta, konduktor uprzejmy. Obawiałam się spóźnionego przyjazdu do Wwy, ale spóźnienie na trasie Wwa-Czwa powala mnie z nóg.
2. pociąg TLK Skarbek planowy odjazd z Piotrkowa 18.00, planowy przyjazd do Warszawy Centralnej 19.50 06.11 spóźnił się, jak zwykle, 30 min.
3. Nastąpiła eskalacja remontu schodów ruchomych na Dworcu Centralnym. Zabite dechami są już nie tylko schody na wszystkie perony z galerii "głównej", skąd schodzi się na perony po zejściu z kas, ale także oba ciągi schodów z hali kasowej na ową galerię. Co gorsza: zwłoki schodów z hali kasowej na galerię leżą w hali kasowej zawalając jej dużą część. Zwłoki schodów na perony leżą, jak dawniej, na peronach i także zawalają sporo miejsca na każdym peronie. Po dworcu teraz trzeba poruszać się slalomem, a najgorzej dźwigać walizkę pełną książek. O przewłóczeniu jej na kółkach można sobie pomarzyć, dźwiganie po schodach (nieruchomych) pełne jest dodatkowego uroku i stanowi dobrą okazję do poprawienia sobie kondycji. Na schodach z kasy na galerię główną trzeba dodatkowej zręczności, bo spora część schodów nieruchomych została wygrodzona przez firmę remontującą schody ruchome. Zajmuje je jakaś galanteria okołoremontowa.
Życzymy Państwu przyjemnej podróży,
c.d.n.

źródło: fb


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt gru 17, 2013 13:51 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Śr sty 03, 2007 20:18
Posty: 2049
Lokalizacja: Z Warszawy
Doskonały artykuł nt. ścigania się kolei z samolotami właśnie po angielsku. Linkuję:

http://www.lowtechmagazine.com/2013/12/ ... an-railway -network.html

Artykuł jest bardzo długi dlatego nie wklejam, ale napisany prostym angielskim i naprawdę warto przeczytać - kopalnia argumentów przeciw KDP (które już przynajmniej ze 2 razy powstawały w Europie w toku historii), popartych faktami, a nie demagogią.

Może fragmencik z podsumowania:
Cytuj:
high Speed Trails in 1950s

Pullman trains started taking second class coaches during the economic downturn in the 1930s, after which the Pullman heritage withered. The economic crisis of that time tipped the balance to more affordable international train travel, and it would stay like that for almost thirty years.
At the end of the 1950s, elite trains made a comeback. In 1957, the direct train connection between Paris and Amsterdam was modernized in the context of the Trans Europ Express (TEE) project, which was aimed at travellers on business. TEE trains only took first class cars and the fares were higher than the kilometre charges for first class travel on normal trains.
TEE was an answer to the growing competition from airplanes, which were at that time exclusively used by rich people. The similarities with today's high speed trains are striking -- TEE was marketed as a "plane on wheels". Faster trains were introduced (with top speeds over 140 km/h) and travel distances were mostly under 500 km. At its peak in 1974-1975, the TEE network consisted of 31 routes, stretching from Copenhagen to Barcelona and from Amsterdam to Sicily. (See the illustration above, from Wikipedia Commons). [15]

_________________
Byłem i jestem jawny, świadomy oraz chętny do współpracy.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N gru 22, 2013 20:33 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): Pt mar 22, 2013 12:55
Posty: 260
Wojtek napisał(a):
Doskonały artykuł nt. ścigania się kolei z samolotami właśnie po angielsku. Linkuję:

http://www.lowtechmagazine.com/2013/12/ ... an-railway -network.html



Pouczający.

Zacofana Polska goni tzw. "świat", zastanawia mnie jednak czemu postępuje krok w krok nie unikając popełnionych już błędów pionierów. Czy to kwestia dojrzewania, które wszyscy muszą przejść i nic tu nie pomoże mądrość doświadczeń przodków? A może to są łańcuchy biznesowe i "stare myślenie" wypierane z Zachodu znajduje w Polsce nowe rynki zbytu?

Jak to jest z tym "Pędo"lino?

_________________
Bytom Pieszy
Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu fajnych ludzi! :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz sty 23, 2014 2:35 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Cz sty 18, 2007 21:10
Posty: 999
Lokalizacja: Warszawa
niechlubny rekord Świata
Cytuj:
Pociąg IC 'Karkonosze' opóźniony o 1588 minut
Wtorek 21 stycznia 2014 14:44

Ilość opóźnionych pociągów rośnie równolegle do czasu ich opóźnienia. Rekordzistą jest pociąg InterCity "Karkonosze" relacji Lublin – Warszawa – Jelenia Góra – Szklarska Poręba. Stan jego opóźnienia dziś rano wynosił 1588 minut czyli ponad dzień. Powodem jest oblodzenie sieci trakcyjnej. Przypomnijmy, że pociągi powinny być w stanie jeździć przy temperaturze -20 stopni Celsjusza.

Spółka PKP Intercity zapewnia, że stara zapewnić pasażerom "najwyższy komfort" mimo utrudnień. Niestety relacje pasażerów przeczą zapewnieniom władz spółki. W większości relacji można przeczytać o braku światła, zamarzniętych ubikacjach i kilkugodzinnych postojach w środku nocy w szczerym polu.

Władze spółki zapewniają, że postarają się o zwrot pieniędzy za bilety dla pasażerów, których pociągi spóźniły się ponad 2 godziny, na obecną chwilę jest ich kilkadziesiąt. Również kilkadziesiąt pociągów zostało odwołanych.

Minister infrastruktury Elżbieta Bieńkowska stwierdziła, że pasażerom może jedynie powiedzieć "Sory, taki mamy klimat."

Wiceprezes PLK Andrzej Pawłowski stwierdził, że "kolej do zimy jest dobrze przygotowana".

źródło: Narodowcy.net


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt lut 14, 2014 2:56 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Cz sty 18, 2007 21:10
Posty: 999
Lokalizacja: Warszawa
2014 Alstom Pendolino ED250

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

FILM:
Obrazek

Elektryczny zespół trakcyjny KDP dla PKP InterCity, siedmioczłonowy, skonstruowany na bazie czwartej generacji pojazdu ETR610 Cisalpino, od oryginału różni się brakiem wychylnego pudła.
Cytuj:
Pendolino (z wł. „wahadełko”) - rodzina włoskich elektrycznych zespołów trakcyjnych wysokich prędkości, o prędkościach maksymalnych od 200 do 250 km/h, w większości przypadków posiadających wychylne nadwozie. Początkowo produkowane przez FIAT Ferroviaria, a później przez Alstom, który przejął Fiat Ferroviaria. Eksploatowane w wielu krajach Europy oraz Chinach.

W 2008 roku zaprezentowano pierwszy skład czwartej generacji - Nowe Pendolino dla spółki Cisalpino, oznaczony jako ETR610, mogący rozwijać prędkość 250 km/h (prędkość konstrukcyjna 275 km/h) oraz dostosowany do pracy pod napięciem 3 kV DC, 15 kV AC i 25 kV AC. Nieco później rozpoczęto produkcję wersji pozbawionej możliwości pracy pod napięciem 15 kV AC, którą oznaczono jako ETR600.

PKP Intercity zapowiedziało, że składy Pendolino będą przewozić kibiców podczas Mistrzostw Europy w Piłce Nożnej w 2012, jako element przygotowań Polski do organizacji turnieju. Zapowiedziano zakup 20 pociągów Pendolino w wersji niewyposażonej w wychylne pudło. Pociągi miałyby kursować na linii kolejowej E65 Gdynia-Warszawa-Katowice. Warto zaznaczyć, że podczas remontu trasy E65 rozpoczętego w 2008, dostosowano ją do przejazdu pociągów z mechanizmem wychylnego pudła. Koleje szacowały, że koszt zakupu nowych składów wyniesie około 1,5 mld zł. Jest to koszt pociągów, nie uwzględniający inwestycji w budowę i utrzymanie niezbędnego zaplecza technicznego. 24 listopada 2010 r. doszło do wstępnego parafowania wieloletniej umowy między Ministerstwem Infrastruktury a PKP Intercity.

30 maja 2011 PKP Intercity podpisała z firmą Alstom Transport kontrakt o wartości 665 milionów euro (2,64 mld zł) na dostawę 20 pociągów 7 członowych pociągów New Pendolino bez mechanizmu przechyłu nadwozia oraz budowę zaplecza technicznego w Warszawie, dedykowanego wyłącznie dla potrzeb utrzymania taboru szybkiej kolei. Podpisana umowa obejmuje także utrzymanie techniczne pociągów przez okres maksymalnie 17 lat. PKP Intercity dostało od rządu gwarancję finansowania zakupu w zgodzie ze strategią przyjętą przez Komisję Europejską o rozwoju szybkiej kolei oraz otrzymało kredyt z Europejskiego Banku Inwestycyjnego.

W październiku 2012 francuska firma Karmar rozpoczęła budowę zaplecza technicznego dla pociągów Pendolino na Olszynce Grochowskiej (dzielnica Warszawy). Hala ma składać się m.in. z 4 torów postojowych, myjni i zaplecza biurowo-socjalnego.

28 maja 2013 PKP IC zapowiedziało, że pociągi Pendolino będą kursować w ramach nowej kategorii pociągów Express InterCity Premium i obsługiwać relacje łączące Warszawę z Bielskiem-Białą, Gdynią, Gliwicami, Katowicami, Krakowem, Rzeszowem i Wrocławiem.

17 czerwca we Włoszech został zaprezentowany pierwszy skład dla PKP IC, a 12 sierpnia po dotarciu do Polski, skład został zaprezentowany na dworcu Wrocław Główny. Następnie skład został przetransportowany na tor doświadczalny Instytutu Kolejnictwa koło Żmigrodu, gdzie 19 sierpnia rozpoczął testy. 1 września skład został przetransportowany do Warszawy celem wykonania przeglądu podwozia w hali na Olszynce Grochowskiej. Pod koniec września Pendolino zostało zaprezentowane podczas targów Trako w Gdańsku. 24 października do Polski dotarł drugi ze składów - ED250-002. Pod koniec października zakończono testy na torze testowym koło Żmigrodu. 30 października rozpoczęto testy na liniach kolejowych, jako pierwszy skład został przetestowany na odcinku Warszawa Grochów - Konin, gdzie osiągnął prędkość 160 km/h. W kolejnych dniach Pendolino przetestowano w okolicach Grybowa pod kątem sprawdzenia możliwości pociągu na stromych podjazdach i zjazdach oraz na odcinku Nidzica - Olsztyn celem sprawdzenie jak skład zachowuje się na łukach o małych promieniach. 16 listopada 2013 rozpoczęły się testy Pendolino na Centralnej Magistrali Kolejowej. Już pierwszego dnia testów skład osiągnął prędkość 242 km/h.

W dniu 17 listopada 2013 na 184 kilometrze Centralnej Magistrali Kolejowej (okolice mostu na Pilicy) ED250 ustanowił nowy rekord prędkości na polskich torach kolejowych wynoszący 270 km/h, który został pobity podczas kolejnego weekendu - 23 listopada 2013 pociąg Pendolino osiągnął prędkość 291 km/h, a następnego dnia 293 km/h. Jest to najwyższa prędkość jaką osiągnięto w historii eksploatacji pociągów Pendolino na świecie.

W ostatni weekend testów - 7-8 grudnia przetestowane zostało działania systemów bezpieczeństwa - ETCS i Radio-Stop.

Do końca 2013 roku do Polski dostarczone zostały 4 składy[35], zaś na początku lutego 2014 roku dotarła piąta jednostka.

Pojazdy od granicy włosko-austriackiej są dostarczane do Polski przez PKP Cargo jako przesyłka nadzwyczajna.

Dane techniczne:
Okres produkcji: 2013-2014 (IV gen. dla PKP IC)
Producent: Alstom-FIAT Ferroviaria, Włochy
Liczba członów: 7
Układ członów: sr+s+d+d+d+s+sr
Kąt przechyłu: brak
Szerokość toru: 1435 mm
Wysokość peronu: 550 mm
760 mm
Zasilanie: 3 kV DC
15 kV AC
25 kV AC
Liczba miejsc ogółem: 402
Liczba miejsc w 2kl.: 343
Liczba miejsc w 1kl.: 45
Liczba miejsc w biznes kl.: 12
Liczba miejsc dla niepełnosprawnych: 2
Długość: 187 400 mm
Szerokość: 2830 mm
Wysokość: 4100 mm
Długość członu skrajnego: 28 200 mm
Długość członu środkowego: 26 200 mm
Wysokość podłogi (nad główką szyny): 1260 mm
Rozstaw osi wózka: 2700 mm
Masa służbowa: 395 500 kg
Masa całkowita: 427 700 kg
Moc ciągła: 7478 KM (5500 kW)
Moc maksymalna: 7701 KM (5664 kW)
Prędkość eksploatacyjna: 250 km/h
Prędkość konstrukcyjna: 275 km/h
Przyspieszenie: 0,49 m/s2
Minimalny promień łuku: 250,0 m


źródła: Wikimedia.org
Biznes.interia.pl
Sfora.pl
Youtube.com


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt lut 14, 2014 22:00 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 17, 2008 21:55
Posty: 2010
Lokalizacja: Śródmieście, trzecie piętro
Obrazek
Rymy może częstochowskie, ale chęć szczera...

_________________
We made it idiotproof. They grow better idiots.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N lut 16, 2014 17:05 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Cz sty 18, 2007 21:10
Posty: 999
Lokalizacja: Warszawa
Forbes napisał(a):
Pesa nominowana do nagrody "Financial Timesa"
14.02.2014 18:14 , ostatnia aktualizacja 14.02.2014 19:27

Bydgoska spółka Pojazdy Szynowe Pesa SA została nominowane do dorocznej nagrody ekonomicznej "Financial Timesa" w kategorii Przedsiębiorczość. Polski producent pojazdów szynowych jest pierwszą firmą z Europy Środkowo-Wschodniej nominowaną w tym konkursie.

"Niezależnie od tego, kto z nominowanych zdobędzie nagrodę, sam fakt obecności w tak prestiżowym gronie jest już dla nas ogromnym sukcesem. Dzięki temu zostaliśmy już dostrzeżeni i docenieni na globalnym rynku, startując jako firma z lokalnym rodowodem" - powiedział prezes Pesa SA Tomasz Zaboklicki.

Pesa rywalizuje w swojej kategorii z tak znaną marką jak Twitter. O nagrodę ubiegają się także: system rezerwacji noclegów Airbnb, amerykański koncern naftowy Continental Resources, operator aplikacji mobilnej służącej do rezerwacji pojazdów - Uber, globalnie działający amerykański koncern informatyczny Splunk. Laureatów w siedmiu kategoriach, w jakich FT przyzna w tym roku nagrody, poznamy 20 marca podczas gali w Londynie.

Nominacje do nagród zgłaszają co roku rozsiani po świecie korespondenci FT; za propozycje z naszej części Europy odpowiada Jan Cieński, korespondent FT akredytowany na Polskę, Czechy, Białoruś i Słowację. Jak zaznaczył Cieński, wyboru dokonuje na podstawie swej wiedzy i doświadczenia.

"Dotychczas moje propozycje przechodziły bez echa i Pesa jest pierwszym nominowanym z Europy Środkowo-Wschodniej, który znalazł się w ścisłym finale rywalizacji. Firmę dostrzeżono nie tylko jako modelowy przykład stworzenia nowoczesnego przedsiębiorstwa na gruzach socjalistycznej firmy, ale przede wszystkim jako doskonały przykład innowacyjności i tworzenia produktów opartych o własne, oryginalne rozwiązania techniczne" - powiedział Cieński.

Zatrudniająca około 3,7 tys. osób bydgoska Pesa specjalizuje się w budowie i modernizacji pojazdów szynowych. Oferta polskiego producenta obejmuje spalinowe i elektryczne zespoły trakcyjne oraz lokomotywy i tramwaje. Tradycje firmy sięgają 1851 r., kiedy to w Bydgoszczy powstały Warsztaty Parowozowe Pierwszej Klasy, działające w okresie PRL jako ZNTK Bydgoszcz.

Jednym z najbardziej spektakularnych sukcesów Pesy było zawarcie w 2012 roku ramowej umowy z niemieckim przewoźnikiem kolejowym DB Regio - spółką córką niemieckich kolei Deutsche Bahn. Przewidywane zakupy taboru przez stronę niemiecką do 2018 roku mogą sięgnąć nawet 1,2 mld euro; pierwszą umowę na dostawy pociągów dla komunikacji regionalnej w sieci Sauerland, wartą 120 mln euro, podpisano w listopadzie.

Bydgoska firma zrealizowała już wart 1,5 mld zł kontrakt na dostawę tramwajów dla Warszawy, a jej pociągi kursują już w większości województw. Tabor z Pesy trafił także na rynki zagraniczne, m.in. do Włoch, Czech, Rosji, Bułgarii, na Węgry, Ukrainę, Litwę i Białoruś.


źródło: Forbes.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz cze 12, 2014 2:37 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Cz sty 18, 2007 21:10
Posty: 999
Lokalizacja: Warszawa
http://www.rynek-kolejowy.pl/foto_news_opis/52649/d7f5eb3f1cdf09f3e15179e6d1c0085d.jpg
Rynek-Kolejowy.pl napisał(a):
Pojazdy PKP IC i Arrivy wyłączone z eksploatacji
2014-06-06 11:53:38

W wyniku przeprowadzonych kontroli Urząd Transportu Kolejowego wydał nakaz wyłączenia z eksploatacji pojazdów przewoźników pasażerskich Arriva RP oraz PKP Intercity.

Między innymi, na podstawie ustawy o transporcie kolejowym oraz zgodnie z rozporządzeniem ministra infrastruktury w sprawie ogólnych warunków technicznych eksploatacji pojazdów kolejowych, w wyniku stwierdzonych nieprawidłowości podczas realizacji ubiegłotygodniowych działań kontrolnych, decyzjami administracyjnymi prezes Urzędu Transportu Kolejowego wyłączył lub ograniczył eksploatację pojazdów - lokomotyw, wagonów i autobusów szynowych, przewoźników pasażerskich Arriva RP i PKP Intercity oraz przewoźników towarowych i użytkowników bocznic: CTL Kolzap, Przedsiębiorstwo Napraw i Utrzymania Infrastruktury Kolejowej w Krakowie oraz Zakład Energo-Mechaniczny Łabędy.

W dalszym ciągu do najczęstszych nieprawidłowości w zakresie poziomu utrzymania pojazdów kolejowych należą: niezgodność utrzymania z Dokumentacją Systemu Utrzymania, niewykonywanie poszczególnych poziomów i czynności utrzymania, brak świadectw sprawności technicznej eksploatowanych pojazdów kolejowych oraz brak wymaganej dokumentacji związanej z procesem utrzymania pojazdów.


źródło: Rynek-Kolejowy.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 66 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 30 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL