Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 192 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 20  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: Śr lis 26, 2008 22:43 
Offline
Admin

Dołączył(a): Pt gru 29, 2006 10:44
Posty: 2036
Lokalizacja: Bielany, Żoliborz, Praga Północ
jacor napisał(a):
Swoją drogą jak to jest, że we Wrocławiu można zrobić progi tam gdzie kursują autobusy, przecież tam nie obowiązują chyba inne przepisy?


Przepisy polskie mają to do siebie, że można je bardzo różnie interpretować. Najczęściej używana furtka interpretacyjna jest taka, że wyniesione przejścia dla pieszych i wyniesione tarcze skrzyżowań to nie są progi spowalniające. Tak też gimnastykuje się ministerstwo przy okazji Dutch Town w Puławach, żeby tylko nie przyznać, że w rozporządzeniu są bzdury.

_________________
pozdrawiam, olek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn gru 08, 2008 14:25 
Offline
Greenpisarz

Dołączył(a): Śr sty 03, 2007 22:44
Posty: 630
Lokalizacja: Wawa/Praga Północ
dostałem kolejną odpowiedź:

Cytuj:
W odpowiedzi na Pana kolejne wystąpienie w sprawie wyznaczenia wyniesionego przejścia dla pieszych na skrzyżowaniu ulic Stalowa - Czynszowa oraz na pismo Urzędu m.st. Warszawy Biuro Drogownictwa i Komunikacji Inżynier Ruchu m.st. Warszawy nr BD-IR-IO-KKR-0562-37-2-08 z dnia 12.11.2008r. Zarząd Dróg Miejskich informuje, co następuje.
Z komputerowej mapy zdarzeń i kolizji drogowych wynika, że skrzyżowanie ulic Stalowa - Czynszowa nie zalicza się do skrzyżowań niebezpiecznych. Natężenie ruchu kołowego oraz szeroki przekrój ulicy sprzyjają przekraczaniu dozwolonej prędkości. Duża swoboda ruchu przyczynia się również do opisywanej przez Pana sytuacji, wyprzedzania pojazdów na skrzyżowaniu i przejściu dla pieszych. Opisane sytuacje są niezgodne z Ustawą - prawo o ruchu drogowym i należy je zgłaszać do Policji i Straży Miejskiej w celu egzekwowania przepisów ww. ustawy.
Zarząd Dróg Miejskich podtrzymuje stanowisko Inżyniera Ruchu m.st. Warszawy odnośnie niemożliwości wyniesienia przejścia dla pieszych na progu zwalniającym na skrzyżowaniu ulic Stalowa - Czynszowa.
Niemniej jednak dla poprawy warunków ruchu pieszych na skrzyżowaniu ulic Stalowa - Czynszowa Zarząd Dróg Miejskich przygotuje projekt organizacji ruchu na wyznaczenie azylu dla pieszych w tym miejscu.
Na skrzyżowaniach ulicy Stalowej z ulicami Środkową i Czynszową wyznaczone zostaną przejścia dla pieszych.


Niestety z niezrozumiałych przyczyn nie odnieśli się do propozycji podniesienia tarczy skrzyżowania na Strzeleckiej/Środkowej oraz Strzeleckiej/Kowelskiej. Spróbuję jeszcze powalczyć o te progi płytowe, a jak się nie uda to niech ten azyl chociaż zrobią szeroki.
Co do mapy kolizji, to pewnie po stłuczce kierowcy po prostu nie wzywają policji.

Męczą mnie ci ludzie, ciągle tylko nie i nie, oni czerpią z tego jakąś sadystyczną przyjemność, czy co?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn gru 08, 2008 15:06 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Śr sty 03, 2007 20:18
Posty: 2049
Lokalizacja: Z Warszawy
Cytuj:
Męczą mnie ci ludzie, ciągle tylko nie i nie, oni czerpią z tego jakąś sadystyczną przyjemność, czy co?


Ja mysle, ze cierpia takze na brak przyjemnosci z wykonywanej pracy (moze nawet czasem jej nadmiar), ktory przenosza zwlaszcza na tych, ktorzy z entuzjazmem wnioskuja o cos fajnego.

A ja mysle, ze ten brak przyjemnosci u nich y pracy bierze sie z tego, ze zbyt malo spotykaja sie z ludzmi, np. w ramach konsultacji spolecznych. U mnie zwykle spotkania, zwlaszcza polegajace na luznej rozmowie i nastawiona na konstruktywne wnioski buduja motywacje do pracy. Z doswiadczenia takze wiem, ze spotkanie nr 2 jest zawsze bardziej konstruktywne, niz spotkanie nr 1 (to pierwsze potrafi byc nawet dolujace). Dlatego mysle, ze czym wiecej takich spotkan tym lepiej - zwlaszcza dla urzednikow.

_________________
Byłem i jestem jawny, świadomy oraz chętny do współpracy.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn gru 08, 2008 19:08 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): So sty 19, 2008 18:33
Posty: 460
Lokalizacja: Żoliborz
A ja myślę, że jest tak:
1. ich praca nie jest dla nich pasją, więc nie interesują się nią bardziej, niż to konieczne (tzn. skoro szef nie wymaga od nich, aby się interesowali rozwiązaniami wdrażanymi za granicą, to tego nie robią; nie są zainteresowani wdrażaniem niekonwencjonalnych rozwiązań, gdyż nie interesuje ich poprawa obecnego stanu)
2. napisanie odmownego pisma na inicjatywę obywatela to dla nich o wiele mniej pracy niż podjęcie próby jej wdrożenia
3. stosują metodę minimalizacji działań koniecznych (jeśli da się jakkolwiek uzasadnić brak działania ze swojej strony, tak, aby w razie czego nie spadła na nich odpowiedzialność, to skorzystają z tego uzasadnienia)

EDIT
Jeszcze coś na zupełnie inny temat, ale też o uspokojeniu ruchu. Niedawno w Warszawie wyremontowano ul. Warecką i powstało tam coś na kształt strefy wspólnej, tzw. na całej szerokości ulicy położono bruk, bez wyznaczania chodników ani niczego innego. Są tylko dwa rynsztoki. Efekt: samochody parkują tak, że daje się bezproblemowo przejść, gdy jest się pieszo, i przejechać, gdy jest się autem. Nie ma żadnych pozastawianych i popękanych chodników, ponadto ruch jest uspokojony (to bardzo wąska ulica). Moje obserwacje dotyczą głównie odcinka koło Nowego Światu, dalej jest już chyba inaczej. Fakt, że ulica jest ślepa, więc siłą rzeczy nie ma tam dużego ruchu, ale generalnie wydaje mi się, iż sprawdza się to lepiej niż np. na Foksal, gdzie są chodniki, są na nich wyznaczone miejsca parkingowe i w związku z tym panuje ogólny burdel.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz gru 11, 2008 12:05 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): Pn cze 25, 2007 10:29
Posty: 245
Cytuj:
Kobieta została śmiertelnie potrącona w Al. Sztandarów - poinformował Życie Warszawy Online Marcin Gałuszko, reporter "Raportu na gorąco".

Ofiara przechodziła przez ulicę, widząc nadjeżdżającego z dużą prędkością sportowego Nissana, przystanęła na środku jezdni, by przepuścić samochód. Ten jednak nie ominął kobiety i uderzył w nią z wielką siłą. Kobieta zginęła na miejscu.

Al. Sztandarów została niedawno wyremontowana - zamiast kocich łbów położono nowy asfalt i lokalna do niedawna droga stała się trasą niemal przelotową dla mieszkańców Zielonki, Ząbek i Wołomina. Odpowiednie służby nie zadbały jednak o postawienie znaków czy chociażby namalowanie pasów na jezdni. Efekt? Ludzie przemykający się między pędzącymi samochodami. Mieszkańcy ulicy mówią, że na ulicy do tej pory było sporo stłuczek, a tragedia była niestety tylko kwestią czasu.

Przypominamy, że zgłoszenia o wypadkach na stołecznych drogach czekamy pod adresem raport@zw.com.pl oraz numerem alarmowym 693848906.

Więcej zobaczysz w programie "Raport na Gorąco" w TVP Warszawa. Emisjacodziennie o 18.12, 19.55 i 22.



Uspokojenie ruchu po Polsku.
Wcześniej był bruk. Tak naprawdę nawierzchnia, która hałasuje w samochodzie jest jednym z czynników uspokojenia ruchu, najprostszy przykład chropowata nawierzchnia w Londynie przed każdym przejściem dla pieszych lub wyniesione przejścia dla pieszych, które z reguły nie są asfaltowe. U nas bruk zaasfaltowano i zaczęli ginąć ludzie...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz gru 11, 2008 15:37 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): Pn gru 10, 2007 21:57
Posty: 127
Lokalizacja: Nowa Praga
Hubert Pollak napisał(a):
Uspokojenie ruchu po Polsku.
Wcześniej był bruk. Tak naprawdę nawierzchnia, która hałasuje w samochodzie jest jednym z czynników uspokojenia ruchu, najprostszy przykład chropowata nawierzchnia w Londynie przed każdym przejściem dla pieszych lub wyniesione przejścia dla pieszych, które z reguły nie są asfaltowe. U nas bruk zaasfaltowano i zaczęli ginąć ludzie...


Jasne, masz rację. Ale jest też druga strona medalu. Bruk się robi perfidnie śliski po minimalnych nawet opadach deszczu... Pamiętam, kiedyś byłem w Pradze i musiałem hamować samochodem z 30 km/h ostro (dozwolone było 40) i nieźle pojechałem na tych mokrych kocich łbach...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz gru 11, 2008 20:28 
Offline
Greenpisarz

Dołączył(a): Śr sty 03, 2007 22:44
Posty: 630
Lokalizacja: Wawa/Praga Północ
mcb napisał(a):
Jasne, masz rację. Ale jest też druga strona medalu. Bruk się robi perfidnie śliski po minimalnych nawet opadach deszczu... Pamiętam, kiedyś byłem w Pradze i musiałem hamować samochodem z 30 km/h ostro (dozwolone było 40) i nieźle pojechałem na tych mokrych kocich łbach...


Ja też nie przepadam za kocimi łbami, ale jeśli już się go likwiduje to trzeba NAJPIERW POMYŚLEĆ, co ma być zamiast i w jaki sposób. Tam niestety nikt nie pomyślał i ktoś zapłacił za to życiem.

http://miasta.gazeta.pl/warszawa/1,95190,6052781,Rosnie_liczba_zabitych_na_drogach.html

Cytuj:
Rośnie liczba zabitych na drogach
śmik
2008-12-11, ostatnia aktualizacja 2008-12-11 15:45

Liczba zabitych na stołecznych drogach w 2008 roku osiągnęła już niemal 120. W poprzednich latach było o blisko 10 ofiar śmiertelnych mniej. 65 proc. zabitych to piesi. Najnowsze dane przedstawił szef stołecznej drogówki nadkomisarz Krzysztof Bujnowski.

Warszawa jest pod tym względem jednym z bardziej niebezpiecznych stolic w Europie. Liczba zabitych na drogach w przeliczeniu na 100 tys. mieszkańców jest cztery razy wyższa niż w Berlinie czy Paryżu. Zarząd Dróg Miejskich ma nadzieję, że te statystyki będą bardziej optymistyczne po wprowadzeniu w życie opracowanego właśnie w Warszawie programu poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego. Ma być on wdrażany w latach 2009 - 2013. Zakłada m.in. lepsze egzekwowanie ograniczeń prędkości i przebudowę dróg. Program ma być współfinansowany przez Unię Europejską.


Czy wiadomo o jakim programie jest mowa i czy będą (już są?) jakieś konsultacje społeczne w tej sprawie?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz gru 18, 2008 23:29 
Offline
Greenpisarz

Dołączył(a): Śr sty 03, 2007 22:44
Posty: 630
Lokalizacja: Wawa/Praga Północ
I kolejna odpowiedź:

Burmistrz Dzielnicy Praga-Północ napisał(a):
Dotyczy : podniesionej tarczy skrzyżowań ulicy Strzeleckiej z ulicami: Kowelską i Środkową

W związku z Pana pismem z dnia 23.09.2008 r. otrzymanym w dniu 19.11.2008 r. za pośrednictwem Biura Inżyniera Ruchu m.st. Warszawy (pismo z dnia 12.11.2008 r. znak: BD-IR-IO-KKR-0562-37-2-08) uprzejmie informuję, że zastosowanie rozwiązań proponowanych przez Pana tzn. wyniesionej tarczy skrzyżowań ww. ulic znacznie utrudni komunikację w okolicy i może uniemożliwić szybki dojazd służb ratunkowych na miejsce akcji.

Obecna organizacja ruchu tzn. skrzyżowania równorzędne wymusza na kierowcach zmniejszenie prędkości i zachowanie szczególnej ostrożności wobec powyższego wyniesienie tych skrzyżowań należy uznać za bezcelowe.
Ponieważ jednak sprawa dotyczy bezpieczeństwa ruchu w okolicy placówek oświatowych, pracownicy Urzędu przeprowadzą okresowe kontrole omawianej okolicy w czasie tzw. godzin szczytu i będą obserwować zachowania kierowców.
Od tych obserwacji oraz sygnałów od Straży Miejskiej i Policji zależeć będzie dalszy tok postępowania w tej sprawie.


Jak będę mial jeszcze do tego zdrowie, to im odpisze, najpierw taki szkic:


1. Na skrzyżowaniu ulicy Strzeleckiej z ulicą Kowelską równorzędność skrzyżowania nie zapewnia zmniejszenia prędkości samochodów jadących od strony ulicy Środkowej, gdyż jest to skrzyżowanie typu T.

2. W okolicach tego skrzyżowania parkują samochody, często tuż przy przejściach dla pieszych i w znaczący sposób ograniczają widoczność, zwłaszcza dzieciom.

3. Na skrzyżowaniu ulicy Strzeleckiej z ulicą Środkową kierowcy są zainteresowani pierwszeństwem przejazdu samochodów, w związku z czym nie zatrzymują się PRZED przejściem dla pieszych lecz NA przejściu dla pieszych skąd mają lepszą widoczność – piesi często muszą czekać aż samochody przejadą żeby dopiero wejśc na wyznaczone przejście, widoczny jest brak poczucia bezpieczeństwa na przejściu dla pieszych.

4. Zastosowanie wyniesionej tarczy skrzyżowania nie stanowi jak państwo piszą „znacznego utrudnienia komunikacji w okolicy”, jest wręcz przeciwnie – wyniesiona tarcza skrzyżowania UŁATWI komunikację w okolicy – pieszą i rowerową. Gwarantuje też przestrzeganie przepisów: wymusza prawidłowe zachowania w okolicach skrzyżowania równorzędnego, ułatwia kierowcy widzącemu pieszych czekających na pasach, podjęcie właściwej decyzji o ustąpieniu pierwszeństwa.

5. Umożliwienie szybkiego dojazdu służb ratunkowych nie jest argumentem za nie tworzeniem bezpiecznej infrastruktury – gdyby był, to NIGDZIE nie można byłoby wprowadzać uspokajania ruchu.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt gru 19, 2008 9:04 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 17, 2008 21:55
Posty: 2010
Lokalizacja: Śródmieście, trzecie piętro
Z onetu (a onet z ŻW):
http://wiadomosci.onet.pl/2682,1883838, ... kalne.html

onet napisał(a):
"Życie Warszawy"/ zw.com.pl, mkw/06:37
Tragedia na przejściu dla pieszych
"Życie Warszawy": Na warszawskim Bródnie doszło do tragedii. Rozpędzony samochód uderzył w ludzi przechodzących po pasach - informuje portal internetowy "ŻW". Jedna osoba nie żyje.
Kierowca auta nie zatrzymał się przed przejściem dla pieszych, uderzył w tłum, potrącając dwie osoby. Jak informuje "ŻW" poszkodowani w wypadku czekali na przyjazd karetki kwadrans, mimo że do zdarzenia doszło tuż przy Szpitalu Bródnowskim. 56-letni mężczyzna zmarł tuż po trafieniu do szpitala. Druga poszkodowana kobieta jest ciężko ranna, ale jej życiu nie zagraża niebezpieczeństwo - donosi "Życie Warszawy".

Można powiedzieć, normalka :(
Co prawda liczba wypadków z pieszymi przed świętami rośnie wszędzie -- nawet w Zurichu. Ale takiego hardcoru, jak u nas -- nie ma.

_________________
We made it idiotproof. They grow better idiots.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn lut 02, 2009 14:05 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): So cze 09, 2007 14:46
Posty: 984
Lokalizacja: Belany
Hubert Pollak napisał(a):
Cytuj:
Kobieta została śmiertelnie potrącona w Al. Sztandarów


Uspokojenie ruchu po Polsku.
Wcześniej był bruk.


...a teraz będzie ciąg dalszy uspokojenia po polsku:

Cytuj:
Do dziś na ulicy brakuje przejścia dla pieszych, a równoległe do niej osiedlowe uliczki są uprzywilejowane w ruchu. To stwarza zagrożenie na każdym skrzyżowaniu, które siłą rzeczy jest równorzędne.

Ma to zmienić projekt nowej organizacji ruchu, który w grudniu trafił do Zarządu Dróg Miejskich i policji.


http://www.zw.com.pl/artykul/2,331052_Aleja_Sztandarow_jeszcze_poczeka_na_zebre.html

Chyba te uliczki to są jednak co najwyżej równorzędne, a nie równoległe ani uprzywilejowane. A w ŻW widzieli skrzyżowania uliczek równoległych...

Sztandarów jest prosta jak strzelił, i to chyba największy z nią problem. Ktoś powinien się zdecydować, czy to ma być droga lokalna, czy przelotówka. I jeśli przelotówka, to skąd, bo formalnie z Zielonki to nie ma przejazdu. Skądś się magicznie pędzące samochody pojawiają.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 192 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 20  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 44 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL