zm.org.pl http://forum.zm.org.pl/ |
|
Uspokojenie ruchu http://forum.zm.org.pl/viewtopic.php?f=2&t=750 |
Strona 19 z 20 |
Autor: | olek [ Pn kwi 30, 2012 18:48 ] |
Tytuł: | Re: Uspokojenie ruchu |
G.Madrjas napisał(a): Szczerze mówiąc niespecjalnie widzę związek wypadku z zatoką. Ze zdjęć wynika, że piesza potrącona została przez samochód nadjeżdżający z naprzeciwka w stosunku do autobusu; problemem jest zatem widoczność, którą autobus w tym momencie ograniczył oraz niezachowanie szczególnej ostrożności przez taksówkarza, który nie przewidział, ze zza autobusu może wyjść pasażer. Jeśli autobus stał w zatoce, a pieszą potrącił samochód jadący z przeciwnego kierunku, to było ze 4 m od wyjścia zza autobusu do przecięcia toru jazdy taksówki. To jest 2-3 sekundy energicznym krokiem, wątpię żeby 76-letnia pani biegła szybciej. Z obowiązującego 30 km/h na suchej nawierzchni można zatrzymać sprawny technicznie samochód w 2 sekundy, tak naprawdę kluczowy jest czas reakcji kierowcy. I to, czy faktycznie jechał 30 km/h - jak jeżdżę tam czasem (rowerem) ~25 km/h, to nie odnoszę wrażenia, żeby była to prędkość zbliżona do miarodajnej. Można by spróbować wykorzystać te poszerzenia zatokowe na Krakowskim na kawałek pasa dzielącego / azyle dla pieszych. |
Autor: | marek.slon [ Pn lut 10, 2014 11:48 ] |
Tytuł: | Re: Uspokojenie ruchu |
Dziś będzie w teatrze "Studio" zorganizowana przez TOK FM (A. Kowalska, "Skołowani") debata nt. uspokojenia ruchu w mieście: https://pl-pl.facebook.com/events/1418608395050947/permalink/1418608408384279/?stream_ref=10 Trochę się dziwię, że tu na forum nie było informacji o tym, a w zasadzie powinna się znaleźć na głównej stronie. Żałuję, że nie dam rady tam wpaść. |
Autor: | jacor [ Pn lut 10, 2014 14:43 ] |
Tytuł: | Re: Uspokojenie ruchu |
Marku, mam wrażenie - być może mylne - że bardzo dużo działań, dyskusji i powiadomień przeniosło się do facebooka. Ja będę na tej debacie. |
Autor: | axxenfall [ N paź 26, 2014 16:10 ] |
Tytuł: | Re: Uspokojenie ruchu |
http://tvnwarszawa.tvn24.pl/informacje, ... 43002.html Cytuj: Uspokojenie ruchu nie zwiększa korków Na tym nie koniec ciekawych obserwacji z Nowego Jorku. Tamtejszy odpowiednik naszego Zarządu Transportu Miejskiego opublikował niedawno szczegółowe dane dotyczące ulic, na których uspokojono ruch (zwężono, a czasem także zmniejszono liczbę pasów, dodano ścieżki rowerowe oddzielone od jezdni lub buspasy). Okazało się, że na żadnej z ulic nie zmniejszyła się przepustowość. Co więcej - czas przejazdu samochodem prawie wszędzie się zmniejszył, w niektórych przypadkach nawet o 35 procent. W tym samym czasie ruch rowerowy na bezpieczniejszych ścieżkach wzrósł o 160 procent. Dla osób interesujących się komunikacją nie jest to zaskoczenie - mechanizm jest bowiem ten sam, co przy paradoksie Downsa-Thomsona. Mówi on, że przeciętna prędkość osoby poruszającej się po mieście samochodem jest zależna od przeciętnej prędkości osoby poruszającej się komunikacją (liczonej "od drzwi do drzwi"). Innymi słowy: im bliżej do przystanku mają pasażerowie, i im sprawniejsza jest komunikacja miejska, tym lepiej jeździ się także samochodem. A mówiąc jeszcze ogólniej: najlepsze, co mogą dla siebie zrobić kierowcy, to popierać rozwój innych środków transportu. http://tvnwarszawa.tvn24.pl/informacje, ... 88170.html Cytuj: Spokojniej nie znaczy wolniej Te słowa także znajdują potwierdzenie w nowojorskich statystykach. W rejonie Union Square, placu na którym również wprowadzono pasy rowerowe i poszerzono chodniki, liczba niewynajętych lokali spadła o 49 procent (podobny efekt dało wprowadzenie buspasów w Pierwszej i Drugiej Alei - red.). O 16 proc. spadła przy okazji liczba kierowców przekraczających prędkość, ale mediana prędkości wzrosła o 14 proc. Oznacza to, że kierowcy wcale nie utknęli w korach - przeciwnie, szybciej przejeżdżają przez to miejsce. Link do pełnego raportu z NY: https://redir.atmcdn.pl/https/o2/tvn/we ... 11229e.pdf . |
Autor: | Ratnik [ N paź 26, 2014 16:47 ] |
Tytuł: | Re: Uspokojenie ruchu |
To chyba podobny temat. Oglądałem dziś program o kosmosie, w którym porównywano komety do ruchu samochodowego. W tym celu odwiedzono centrum sterowania ruchem w Los Angeles. Pomyślałem sobie "wydano mnóstwo pieniędzy na sterowanie przepustowością. Swobodni piesi nie mają szans". Kilka godzin później czytam w gw o nowo otwartym takim samym systemie w Trojmieście: http://trojmiasto.gazeta.pl/trojmiasto/ ... xa.html#MT Jak tu teraz walczyć o swobodę pieszych, skoro taką kasę ładuje się w upłynnianie ruchu? |
Autor: | axxenfall [ Cz sie 23, 2018 15:41 ] |
Tytuł: | Re: Uspokojenie ruchu |
Jednak da się zrobić wyniesione przejście w całości w poziomie chodnika bez uskoków i bez przebudowy kanalizacji - wystarczy kratka nad odpływem: Źródło: https://www.facebook.com/PelnomocnikRow ... =3&theater |
Autor: | m.pienkos [ Cz sie 23, 2018 18:59 ] |
Tytuł: | Re: Uspokojenie ruchu |
Oczywiście że się da - jest już co najmniej kilkanaście takich przejść. Tyle że to odwodnienie jest dość zawodne i wymaga ciągłej konserwacji. |
Autor: | pzinek [ Pt sie 24, 2018 7:40 ] |
Tytuł: | Re: Uspokojenie ruchu |
Tyle że dla pojazdów (w tym rowerów) wciąż są robione nieprzyjemne uskoki (nagła zmiana pochylenia). Ostatnio byłem w Hiszpanii. Tam robią progi nawet na 50km/h i to działa i jedzie się bardzo przyjemnie. U nas nie umieją zrobić progu nawet na 20 km/h. Cieszyłem się super gładką trasą na Kasprzaka -Wolska- Połczyńska. Niestety ostatnim elementem trasy jest próg zwalniający zrobiony oczywiście źle. Tzn może zgodnie z projektem i rozporządzeniem ale zły w sensie niewygodny. |
Autor: | velogustlik [ Pt sie 24, 2018 10:50 ] |
Tytuł: | Re: Uspokojenie ruchu |
pzinek napisał(a): Tyle że dla pojazdów (w tym rowerów) wciąż są robione nieprzyjemne uskoki (nagła zmiana pochylenia). Ostatnio byłem w Hiszpanii. Tam robią progi nawet na 50km/h i to działa i jedzie się bardzo przyjemnie. U nas nie umieją zrobić progu nawet na 20 km/h. Potwierdzam, takie rzeczy nawet w Litwie. "Stara" droga przez miasteczko, równolegle do której jest "nowa" międzynarodowa na Wilno, nie ma problemu i są progi zwalniające bardzo wygodne ograniczające do 50. |
Autor: | axxenfall [ N sty 12, 2020 11:53 ] |
Tytuł: | Re: Uspokojenie ruchu |
Wersja oszczędna wyniesionych tarcz skrzyżowań - bez zabawy z krawężnikami i odpływami - ul. Homera w Gdańsku: https://www.instantstreetview.com/@54.4 ... -15.17p,1z https://www.instantstreetview.com/@54.4 ... -16.43p,1z |
Strona 19 z 20 | Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |