I kolejna odpowiedź:
Burmistrz Dzielnicy Praga-Północ napisał(a):
Dotyczy : podniesionej tarczy skrzyżowań ulicy Strzeleckiej z ulicami: Kowelską i Środkową
W związku z Pana pismem z dnia 23.09.2008 r. otrzymanym w dniu 19.11.2008 r. za pośrednictwem Biura Inżyniera Ruchu m.st. Warszawy (pismo z dnia 12.11.2008 r. znak: BD-IR-IO-KKR-0562-37-2-08) uprzejmie informuję, że zastosowanie rozwiązań proponowanych przez Pana tzn. wyniesionej tarczy skrzyżowań ww. ulic znacznie utrudni komunikację w okolicy i może uniemożliwić szybki dojazd służb ratunkowych na miejsce akcji.
Obecna organizacja ruchu tzn. skrzyżowania równorzędne wymusza na kierowcach zmniejszenie prędkości i zachowanie szczególnej ostrożności wobec powyższego wyniesienie tych skrzyżowań należy uznać za bezcelowe.
Ponieważ jednak sprawa dotyczy bezpieczeństwa ruchu w okolicy placówek oświatowych, pracownicy Urzędu przeprowadzą okresowe kontrole omawianej okolicy w czasie tzw. godzin szczytu i będą obserwować zachowania kierowców.
Od tych obserwacji oraz sygnałów od Straży Miejskiej i Policji zależeć będzie dalszy tok postępowania w tej sprawie.
Jak będę mial jeszcze do tego zdrowie, to im odpisze, najpierw taki szkic:
1. Na skrzyżowaniu ulicy Strzeleckiej z ulicą Kowelską równorzędność skrzyżowania nie zapewnia zmniejszenia prędkości samochodów jadących od strony ulicy Środkowej, gdyż jest to skrzyżowanie typu T.
2. W okolicach tego skrzyżowania parkują samochody, często tuż przy przejściach dla pieszych i w znaczący sposób ograniczają widoczność, zwłaszcza dzieciom.
3. Na skrzyżowaniu ulicy Strzeleckiej z ulicą Środkową kierowcy są zainteresowani pierwszeństwem przejazdu samochodów, w związku z czym nie zatrzymują się PRZED przejściem dla pieszych lecz NA przejściu dla pieszych skąd mają lepszą widoczność – piesi często muszą czekać aż samochody przejadą żeby dopiero wejśc na wyznaczone przejście, widoczny jest brak poczucia bezpieczeństwa na przejściu dla pieszych.
4. Zastosowanie wyniesionej tarczy skrzyżowania nie stanowi jak państwo piszą „znacznego utrudnienia komunikacji w okolicy”, jest wręcz przeciwnie – wyniesiona tarcza skrzyżowania UŁATWI komunikację w okolicy – pieszą i rowerową. Gwarantuje też przestrzeganie przepisów: wymusza prawidłowe zachowania w okolicach skrzyżowania równorzędnego, ułatwia kierowcy widzącemu pieszych czekających na pasach, podjęcie właściwej decyzji o ustąpieniu pierwszeństwa.
5. Umożliwienie szybkiego dojazdu służb ratunkowych nie jest argumentem za nie tworzeniem bezpiecznej infrastruktury – gdyby był, to NIGDZIE nie można byłoby wprowadzać uspokajania ruchu.