Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 192 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 ... 20  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: Śr mar 31, 2010 15:52 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Cz sty 18, 2007 21:10
Posty: 999
Lokalizacja: Warszawa
Jazda wzdłuż po chodnikach w całej Warszawie to już istna plaga.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr wrz 29, 2010 12:51 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): So sty 19, 2008 18:33
Posty: 460
Lokalizacja: Żoliborz
Wróciłem ostatnio z Poczdamu, gdzie podpatrzyłem genialne w swojej prostocie rozwiązanie zarazem uspokajające ruch i uniemożliwiające parkowanie, a ponadto (jak sądzę) tanie w realizacji i obojętne estetycznie.

Obrazek

I w ogóle przyszło mi do głowy, że coś takiego można by też montować zamiast słupków wzdłuż krawężnika na chodniku. Tym samym krawężnik byłby zbyt wysoki, aby nań wjechać samochodem, a uniknęłoby się nadmiernej ingerencji w estetykę otoczenia (biel-czerwień) oraz byłoby to - jak przypuszczam - zdecydowanie lepsze rozwiązanie np. dla osób niewidomych (łatwiej wyczuć laską - słupki są dla nich zmorą).


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr wrz 29, 2010 14:29 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): So sty 23, 2010 16:46
Posty: 350
Lokalizacja: Żoliborz / Warszawa
OIDP w polskich przepisach jest określona maksymalna wysokość krawężnika, więc trzeba by to inaczej przemycić ;-)

w Dubaju właśnie jest tak, że są baaardzo wysokie krawężniki i dzięki temu nie ma potrzeby stosowania słupków - nikt na nie nie wjedzie.

_________________
maciek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr wrz 29, 2010 16:16 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): So sty 19, 2008 18:33
Posty: 460
Lokalizacja: Żoliborz
Cytuj:
OIDP w polskich przepisach jest określona maksymalna wysokość krawężnika, więc trzeba by to inaczej przemycić


No właśnie! Krawężnik miałby tyle co dotychczas, a na niego można by nakręcić taki bal. Oczywiście to wszystko gdybologia, bo nie sądzę, aby komukolwiek, kto ma moc decyzyjną w takich sprawach, takie rozwiązanie mogło się zmieścić w głowie.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr wrz 29, 2010 16:44 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Pt lut 02, 2007 17:46
Posty: 523
Lokalizacja: Kąty Węgierskie
Stary Trampek napisał(a):
Cytuj:
OIDP w polskich przepisach jest określona maksymalna wysokość krawężnika, więc trzeba by to inaczej przemycić


No właśnie! Krawężnik miałby tyle co dotychczas, a na niego można by nakręcić taki bal. Oczywiście to wszystko gdybologia, bo nie sądzę, aby komukolwiek, kto ma moc decyzyjną w takich sprawach, takie rozwiązanie mogło się zmieścić w głowie.


Mam pytanie właśnie o podstawę prawną tej max. wysokości. To jest bodajże w rozporządzeniu ministerstwa transportu? Jak się ma do tego w/w opisany "podwójny" krawężnik. Myślałem o czymś takim zwłaszcza na przystankach, gdzie niski krawężnik powoduje konieczność modyfikacji zawieszenia (o zgrozo) autobusów, żeby można było do nich spokojnie wejść. Krawężnik miałby nadal max 12cm, ale na poziomie chodnika byłby drugi, który dopiero wyznaczałby poziom chodnika. Wyspy tramwajowe od dawna są w ten sposób budowane, wiec jak widać ten przepis jest obchodzony.

_________________
Nie taka zła jak ją malują
DobraStronaPolski.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn paź 04, 2010 1:42 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 17, 2008 21:55
Posty: 2010
Lokalizacja: Śródmieście, trzecie piętro
http://www.sfora.pl/Ograniczenia-predkosci-w-miastach-nic-nie-daja-To-nie-ma-sensu-a24821
Cytuj:
Ograniczenia prędkości w miastach nic nie dają. To nie ma sensu
Ludzie i tak giną.
Takie wnioski płyną z analizy danych z Portsmouth, pierwszego brytyjskiego miasta gdzie na próbę zmniejszono limit prędkości w obszarze zabudowanym z 45 do 30 km/h.
Za chwilę takie limity mają zacząć obowiązywać w całym kraju, a dane pokazują, że bezpieczeństwo wcale się nie poprawiło - donosi brytyjskie ministerstwo transportu.

Projekt kosztował pół miliona funtów by go wprowadzić a liczba zgonów w wyniku wypadków wzrosła, nie zmalała. Reakcją kiierowców było obniżenie prędkości średnio o 2 km/h.
Wtykając wszędzie znaki drogowe nie poprawi się bezpieczeństwa - podkreśla gazeta.
Nie dość, że nieskuteczne to jeszcze stają się uciążliwe, szczególnie wpływając na przejazd autobusów. Czasy pokonywania tras znacznie się wydłużyły.
Choć ilość zabitych w strefach 20 km/h wynosi 1 na 40 biorących w wypadkach. Przy 45 km/h ginie 1 na pięciu.
Jedynie 15 proc. śmiertelnych wypadków ma swoje źródło w zbyt dużej prędkości - zauważa "The Daily Mail".

Oczywiście przetłumaczyli, co im pasowało.
Znamienne -- z oryginału:
http://www.telegraph.co.uk/news/uknews/ ... safer.html
Cytuj:
In Portsmouth, the new, lower speed limit applies to all vehicles, at all times, on 94 per cent of the city's streets. It is not enforced by speed cameras or road humps, but relies on drivers to obey limit signs.

Jakbym słyszał naszych Kazubków...

_________________
We made it idiotproof. They grow better idiots.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt lut 01, 2011 20:38 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Pn lut 12, 2007 22:27
Posty: 1062
Lokalizacja: Legionowo
Dziś natrafiłem na nowy azyl przed przejściem dla pieszych przez ul. Jagiellońską przy Al. Solidarności (po stronie parku praskiego):
Obrazek

_________________
http://www.legionowo.masa.waw.pl
http://www.bialoleka.masa.waw.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt lut 01, 2011 20:45 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): So sty 19, 2008 18:33
Posty: 460
Lokalizacja: Żoliborz
Tak, widziałem jak to budują już jakiś czas temu. Ale azyl to by się moim zdaniem przydał przede wszystkim na przejściu w tym miejscu przez Al. Solidarności (widać na zdjęciu). To bardzo nieprzyjemne przejście. Co więcej, łatwo je przeoczyć, gdy prowadzi się samochód (szczególnie, że ostatnio, jak tamtędy przejeżdżałem, w ogóle nie było już widać pasów).


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt lut 01, 2011 21:25 
Offline
Greenpisarz

Dołączył(a): Śr sty 03, 2007 22:44
Posty: 630
Lokalizacja: Wawa/Praga Północ
Trochę offtopic, ale gdzie na tym przejściu ma być umieszczony przejazd dla rowerów?
DDR od strony Cerkwii jest dosunięta pod płot, a od strony parku jest między chodnikem a jezdnią.
Czy ktoś widział ostateczną wersję projektu DDR w al.Solidarności?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt lut 01, 2011 21:30 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): So sty 06, 2007 13:58
Posty: 447
Lokalizacja: grochów
Hmm, podejrzewam zostawienie "na później" - przed zamknięciem placu wileńskiego mają tam układać tory tramwajowe.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 192 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 ... 20  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 15 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL