zm.org.pl
http://forum.zm.org.pl/

[proj] Ul. Prosta i Grzybowska
http://forum.zm.org.pl/viewtopic.php?f=2&t=741
Strona 2 z 7

Autor:  Wojtek [ Pt kwi 04, 2008 15:56 ]
Tytuł: 

Cytuj:
No ale czy wtedy, jak nie będzie skrętu w lewo ani w Twardą, ani w Żelazną, to czy nie zatka się totalnie skręt w lewo ze Świętokrzyskiej w Al. Jana Pawła II ? Już teraz jest tam zawsze spory tłok.


Z zresztą chyba i teraz nie ma mozliwości skrętów na tym skrzyżowaniu, a i chyba projekt też tego nie przewiduje - nie wiem, bo nie ma wartwy organizacji ruchu.

Autor:  Wojtek [ Pt kwi 04, 2008 16:01 ]
Tytuł: 

Cytuj:
to zamiast południowej drogi rowerowej wzdłuż Prostej, świetnie sprawdziłby się kontrapas i uspokojenie ruchu na Pańskiej


Wyjąłeś mi to z ostatnich 5 minut myślenia. Szczerze mówiąc piszą uwagi też zapostulowalbym takie rozwiązanie. Co za tym przemawia - ostatecznie projektują wjazd w "nową" Miedzianą oraz robią z Wroniej jednokierunkową - Pańska już niedaleko.

W w ogóle to zabrałbym sie oprócz pisania, także do rysowania. To ważne projekty.

Autor:  Wojtek [ Pt kwi 04, 2008 16:22 ]
Tytuł: 

Organizację ruchu wokół Prostej zrobiłbym tak:
1. Prosta i Żelazna oczywiście przejezdna w obydwu kierunkach.
2. Wronia tylko ku południowi (zarówno po północnej, jak i południowej stronie Prostej).
3. Miedziana na odcinku Prosta-Pańska - ku północy
4. miedziana na odcinku od Pańskiej tylko ku południowi
5. Twarda na odcinku Prosta-Pańska - ku południowi
6. Twarda od Pańskiej ku północy
7. Państka dwukierunkowa na końcach poza tym:
a) ku wschodowi od Wroniej do Miedzianej
b) ku wschodowi od Twardej do Żelaznej/brak przejazdu przez Żelazną/ ku wschodowi od Żelaznej do Miedzianej.

Autor:  Wojtek [ Pt kwi 04, 2008 17:06 ]
Tytuł: 

Warto dodać, że argumentem za tym, aby prosta była na całym odcinku tylko z dwoma pasami jest, że to ulice wewnątrz miejskiej obwodnicy, więc w strefie ograniczania ruchu samochodowego - ergo nie ma sensu, aby miała taką samą przepustowość jak ulica przed obwodnicą.

Autor:  Wojtek [ So kwi 05, 2008 17:21 ]
Tytuł: 

Cytuj:
to zamiast południowej drogi rowerowej wzdłuż Prostej, świetnie sprawdziłby się kontrapas i uspokojenie ruchu na Pańskiej


Jest problem z zapewnieniem przejazdu przez Żelazną na wprost 9bez zjeżdżania do Prostej). Moim zdaniem można by się domagać zamknięcia wyjazdów z Pańskiej na Żelazną po obydwu stronach i utworzenia tam przejścia/przejazdu rowerowego (być może zintegrowanego z przejściem przy skrzyżowaniu z Prostą) przez Żelazną - ze światłami (światła zintegrowane z cyklem na skrzyżowaniu). To by się dało zrobić, ale pewnie jest jak zwykle i projekt Prostej nie będzie implikował poprawek na Pańskiej.

Autor:  olek [ Cz maja 08, 2008 9:45 ]
Tytuł: 

Nowe wersje projektów:

http://zm.org.pl/download/projekty/pros ... 080505.jpg
http://zm.org.pl/download/projekty/grzy ... 080508.jpg

Autor:  jacor [ Cz maja 08, 2008 11:58 ]
Tytuł: 

Ja nie rozumiem tego projektu. O co tu chodzi?
To w końcu ma być 6-8 pasów na Prostej?

Może przy okazji udałoby się zwęzić Świętokrzyską z 8 do 6 pasów BEZ zatoki autobusowej?

Autor:  MB [ Cz maja 08, 2008 18:07 ]
Tytuł: 

Trochę tu w tych projektach widzę bałagan jeżeli chodzi o przystanki:
- Grzybowska, przystanek przy Al. Jana Pawła II w stronę zachodnią znika i nie widać żeby był gdzie indziej (chyba że ma być przed skrzyżowaniem?)
- nie bardzo mi się podoba przeniesienie przystanku przy Muzeum Powstania w stronę zachodnią za skrzyżowanie, przed skrzyżowaniem jest chyba więcej potencjalnych celów podróży, no i wtedy autobus nie musi się 2 razy zatrzymywać (przed światłami i za);
- generalnie myślę że na Grzybowskiej nie potrzeba zatok, marnuje to niepotrzebnie miejsce, a poza tym tu często jest korek, więc bez zatoki przed autobusem w czasie postoju zrobiłoby się trochę miejsca które potem może wykorzystać a z zatoką to będą go niepotrzebnie wyprzedzać samochody i potem może mieć problem z włączeniem się do ruchu;
- przy rondzie Daszyńskiego w stronę centrum są 2 przystanki autobusowe, nie wiem po co, ten przed skrzyżowaniem to rozumiem dlatego żeby było bliżej do metra, ale to w takim razie ten za skrzyżowaniem można wywalić;
- przystanek Norblin na Żelaznej w stronę południową: nie podoba mi się jego przesuwanie, będzie za blisko następnego (Sienna), chyba już lepiej dać go przed skrzyżowanie;
- Norblin w stronę wschodnią: zdublowany przystanek, na jezdni i na tram-bus-pasie, rozumiem że ten na jezdni to dla 'setki' która nie da rady wykręcić po skręcie z Żelaznej na tram-bus-pas, ale bez przesady, dla jednej linii kursującej co 2 godziny w weekendy wystarczy ustawić słupek przystanku przed skrętem, bez żadnej zatoki;
- podobnie zdublowany przystanek Rondo ONZ w stronę zachodnią, tu z kolei rozumiem że to dla 155 które skręca z Żelazną, ale tu z kolei warto zrobić wspólny i zjazd dla 155 z pasa za nim, jeśli np. ktoś z tego miejsca chce jechać na Płocką to może jechać 10 albo 155, a z kolei w okolice Olbrachta/Górczewska to pasuje 155 albo 507 więc wspólny przystanek by się przydał;
- Rondo ONZ w stronę wschodnią - oczywiście zatoczka do wyrzucenia;

Autor:  Wojtek [ So maja 10, 2008 11:39 ]
Tytuł: 

Nie wiem czy już się rzucić pod koła na Prostej, czy nie? Doradźcie.

Wszystko sprzecznie kilkukrotnie z obowiązującą polityką transportową. Budowa tego to zalanie centrum dodatkową dawką niepotrzebych smrodliwych i zajmujących miejsce pieszym samochodów. Uprzywilejowanie KM to tutaj ledwie kwiatek do grubego samochodowego korzucha (mimo zdecydowanie innowacyjnego rozwiązania).

Autor:  MB [ So maja 10, 2008 18:30 ]
Tytuł: 

Cytuj:
Nie wiem czy już się rzucić pod koła na Prostej, czy nie? Doradźcie.

Wszystko sprzecznie kilkukrotnie z obowiązującą polityką transportową. Budowa tego to zalanie centrum dodatkową dawką niepotrzebych smrodliwych i zajmujących miejsce pieszym samochodów. Uprzywilejowanie KM to tutaj ledwie kwiatek do grubego samochodowego korzucha (mimo zdecydowanie innowacyjnego rozwiązania).


Nie no, nie demonizowałbym tak. To nie jest żadne budowanie nowej ulicy tylko likwidacja wąskiego gardła i dostosowanie tego kawałka do szerokości takiej jak pozostałe fragmenty. Jakieś ulice przelotowe w centrum jednak muszą być. No a ułatwienie dla komunikacji miejskiej to jednak tutaj jest kluczowe - nawet jeśli po poszerzeniu będzie tu dalej zatkane to autobusy już więcej nie będą musiały stać w korku i to przecież najważniejsze.

Nie podoba mi się tylko jeszcze jedna rzecz - brakuje przejścia dla pieszych w połowie drogi między Rondem Daszyńskiego a Żelazną, to jest zbyt długi odcinek, powinno tam być przejście, zresztą teraz jest.

Poza tym mam pytanie - kiedy to wszystko ma być realizowane ? Bo jeżeli teraz a potem znów rozgrzebią przy budowie 2 linii metra to będzie totalna bzdura.

Strona 2 z 7 Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/