Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 67 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następna strona

Co z ruchem rowerowym na ul. Grzybowskiej?
Wydzielona droga rowerowa 7%  7%  [ 3 ]
Pasy rowerowe na jezdni 64%  64%  [ 27 ]
Uspokojenie ruchu 29%  29%  [ 12 ]
Nic nie robić 0%  0%  [ 0 ]
Liczba głosów : 42
Autor Wiadomość
PostNapisane: N sty 08, 2012 18:17 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): Pn cze 21, 2010 22:03
Posty: 277
Cytuj:
To jakie widełki natężeń ruchu autobusowego i tramwajowego uważasz za właściwe dla łączenia ich na wspólnym pasie?

Łącznie max 40-50 (literatura podaje co prawda max 60, ale to wymaga dobrej koordynacji rozkładów jazdy i nie zawsze się udaje, na W-Z było z tym nie zawsze różowo).

Minimum - heh, trzeba by jakąś analizę ekonomiczną zrobić (rezygnacja z trawy to koszt zwiększonego hałasu od tramwajów), ale wydaje mi się, że łącznie ze 25 pojazdów na godzinę ze znaczącą przewagą autobusów być powinno, właśnie ze względu na dodatkowe koszty dostosowania torów do funkcji TTA oraz koszty społeczne związane z bardziej uciążliwym tramwajem. Wątpię jednak, by na Prostej aż tyle pojazdów zostało po otwarciu odcinka centralnego - sądzę, że 109 i 105 zostaną skrócone do Ronda Daszyńskiego i pozostanie najwyżej jakiś ogryzek na bazie obecnego 178 i ewentualnie jakaś linia lokalna. To czy tej lokalnej funkcji nie mogłoby pełnić jakieś 11, albo po prostu podkręcona do poziomu rzędu 7-8/10/15 (poza bazową koordynacją sieciową) dziesiątka?

Zresztą wielkim zwolennikiem TTA nie jestem, mnie to trochę śmierdzi podchodami zastąpieniem tramwaju "lepszymi, bo co 10 lat nowymi" autobusami. Takie skrzywienie.
Cytuj:
Do robót traconych dolicz też np. 4 zatoki autobusowe, przeplatania dróg dla rowerów z chodnikami w rejonach przystanków autobusowych, czy ogólniej - nie tylko to co na torowisku.

Ja zatok ani zawijasów dróg rowerowych na Prostej nie projektowałem ani nie zatwierdzałem, więc nie bardzo poczuwam się do winy w tej sprawie. Uważam, że nic by się tam bez zatok nie stało, bo droga jest (za) bardzo szeroka.

Tak czy siak, argument o wspólnym przystanku, ważny przy niskich częstotliwościach, w dobie coraz powszechniejszej internetyzacji wydaje mi się ważny, ale w perspektywie jednak słabnący - zwłaszcza, jeśli - przynajmniej na przystankach tramwajowych - powszechnie rozwijany będzie SIP.

_________________
Powyższa wypowiedź stanowi wyłącznie moje prywatne stanowisko. Nie może być uznawana za oficjalne lub nieoficjalne stanowisko jednostki, organizacji bądź firmy z którą byłem, jestem lub będę zawodowo lub prywatnie związany.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn lis 05, 2012 3:25 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): Pn cze 23, 2008 18:51
Posty: 118
Lokalizacja: Stolica - zachodnie centrum
Czy ktoś z Was wie czy ten projekt na stronie http://www.zmid.waw.pl/uploads/media/Pl ... acyjny.pdf jest ostateczny gotowej od niedawna dokumentacji?

_________________
"Lobby rowerowe jest bardzo silne i zaborcze" - Janusz Galas, Inżynier Ruchu m.st. Warszawy


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn lis 05, 2012 8:23 
Offline
Admin

Dołączył(a): Pt gru 29, 2006 11:44
Posty: 2016
Lokalizacja: Bielany, Żoliborz, Praga Północ
Nie wiem, która wersja jest ostateczna, ale widziałem też całkiem niedawno wersję z zatoką autobusową przy Żelaznej w stronę ronda Daszyńskiego za Żelazną, wcinającą się w teren Norblina.

_________________
pozdrawiam, olek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt sty 08, 2013 19:37 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 04, 2007 20:48
Posty: 2575
Lokalizacja: Ochota / Ursynów
http://warszawa.gazeta.pl/warszawa/1,34 ... 0_mln.html

Krzysztof Śmietana napisał(a):
Prosta jak autostrada: po 3 pasy, 1 km za 200 mln zł
08.01.2013 , aktualizacja: 08.01.2013 11:12 A A A Drukuj

Miasto zwęża Świętokrzyską, a jej przedłużenie, czyli Prostą, chce poszerzyć aż do trzech pasów w każdym kierunku. Przez to niecały kilometr ulicy ma kosztować blisko 200 mln zł. - To projekt z poprzedniej epoki i nie przystaje do centrum miasta - krytykuje Zielone Mazowsze

Teraz ciąg Prostej i Świętokrzyskiej to wielki plac budowy metra. Co chwilę można tam się natknąć na głębokie wykopy albo prowizoryczne parkingi. Ratusz chce jednak całkowicie zmienić wygląd obu ulic po oddaniu II linii.

Wiadomo już, że Świętokrzyska między rondem ONZ a ul. Kopernika ma być ulicą bardziej miejską, przyjazną w dużym stopniu pieszym i rowerzystom. Od ronda ONZ do Marszałkowskiej zamiast trzech pasów będą dwa w każdym kierunku. Dalej od Marszałkowskiej do Kopernika pozostanie jeden pas, z dodatkowymi pasami do skrętu na skrzyżowaniach. Obok na jezdni zostaną wytyczone pasy dla rowerów. Uporządkowane ma być parkowanie.

Na tym tle dziwić mogą plany dotyczące Prostej, czyli przedłużenia Świętokrzyskiej w stronę Woli. Od dawna ratusz planuje budowę drugiej jezdni ulicy od ronda ONZ do ronda Daszyńskiego. Niektórzy krytykują jednak skalę tej inwestycji. Zarząd Miejskich Inwestycji Drogowych przyznaje, że na większości poszerzanego odcinka będą po trzy pasy do jazdy prosto. Przed rondem ONZ czy przy Twardej ulica na się rozszerzać nawet do czterech pasów.

- To projekt z poprzedniej epoki, który nie przystaje do centrum miasta. Po pierwsze, będzie zachętą do wjazdu do Śródmieścia dla dużej liczby kierowców. Po drugie, taka szerokość generuje bardzo wysokie koszty budowy i wykupu gruntów. A przecież tyle mówi się, że jest kryzys i na wszystko brakuje pieniędzy - krytykuje Aleksander Buczyński ze stowarzyszenia Zielone Mazowsze.

Według Wieloletniej Prognozy Finansowej przebudowa Prostej o długości blisko 1 km w latach 2013-2015 ma kosztować łącznie 217 mln zł. Mniej więcej tyle ponad dziesięć lat temu miasto wydało na budowę 900-metrowego tunelu Wisłostrady. Według rzeczniczki ZMID Małgorzaty Gajewskiej są szanse, że na Prostą trzeba będzie wydać nieco mniej. - Według naszych obliczeń inwestycja pochłonie ok. 170 mln zł. Sama budowa będzie kosztować ok. 70 mln zł, a wykupy gruntów blisko 100 mln zł - wylicza. To jednak wciąż bardzo dużo.

Według Roberta Chwiałkowskiego ze stowarzyszenia Siskom wystarczająca szerokość Prostej między rondami Daszyńskiego i ONZ to dwa pasy w każdym kierunku. Zielone Mazowsze proponuje jeszcze większe ograniczenia. - Tam wystarczyłyby wspólne pasy autobusowo-tramwajowe, a obok po jednym pasie dla samochodów, czyli tak jest na moście Śląsko-Dąbrowskim - twierdzi Aleksander Buczyński.

Dodatkowe wątpliwości wzbudza to, że na blisko 100-metrowym odcinku przy fabryce Norblina ul. Prosta i tak będzie się zwężać z trzech do dwóch pasów. Czyli przepustowość ulicy tak naprawdę nie będzie ogromna, a koszty z powodu planowanej szerokości jezdni na pozostałym odcinku pozostaną duże. Okazuje się, że część zabudowań dawnej fabryki będzie zburzona, ale na tym krótkim odcinku nie dało się już wytyczyć szerszego przebiegu.

Według miejskiego inżyniera ruchu Janusza Galasa jeśli nawet są jakieś wątpliwości w sprawie Prostej, to i tak jest już za późno na zmianę planów. - Przeprojektowanie opóźniłoby inwestycję o kilka lat. Przyznaję, że są różne opinie o tym, jak szerokie powinny być ulice prowadzące do centrum. Takie poszerzenie Prostej zapisano jednak w strategii miasta. Poza tym jej przedłużenie - Świętokrzyska do Marszałkowskiej nadal będzie ulicą o dużym znaczeniu - twierdzi Janusz Galas.

ZMID planuje, że przebudowa Prostej zacznie się w drugiej połowie roku. Wtedy wykonawca metra ma zacząć przekazywać tereny nad powstającą linią kolejki podziemnej. Najpewniej w 2014 r. zacznie się zaś przebudowa Świętokrzyskiej.

Jarosław Osowski napisał(a):
Komentarz

Prosta wymaga wyprostowania i poszerzenia, bo odkąd ulicę tę wytyczono w 1963 r., trwa tu jedna wielka prowizorka z jedną jezdnią. Przeszkodą, a raczej wymówką, by nie wytyczać drugiej, była przez te pół wieku okrzyknięta zabytkiem fabryka Norblina. Budowa II linii metra to okazja, by przeprowadzić oczekiwane przez kierowców zmiany.

Niepokoi jednak, że choć przejazd Prostą jest zamknięty już od półtora roku, ratusz wciąż nie ma pozwolenia na jej przebudowę, nie wybrano też wykonawcy prac. Może się więc okazać, że metro zostanie w końcu oddane, a na powierzchni wciąż będzie rozkopana ulica. Da się to jeszcze przeboleć, jeśli urząd miasta wycofa się w porę ze swoich mocarstwowych zamiarów wobec Prostej i zleci jej przeprojektowanie tak, by miała najwyżej dwa pasy w każdym kierunku. Lepiej to zrobić teraz, niż potem już na zawsze zbierać cięgi krytyki za pompowanie ruchu do Śródmieścia zbyt szeroką arterią. A z zaoszczędzonych na Prostej pieniędzy można zacząć odkładać choćby na obwodnicę Pragi.


Warto rzucić okiem na to, kiedy został rozpoczęty wątek, porównać go ze stwierdzeniem, że "jest już za późno na zmiany" i - jeżeli ma się zamiar dać naciągnąć Stołecznej na płatnego semesa w głosowaniu na nogę od stołka, docenić starania Janusza G. w przedstawianiu kolejnych argumentów za swoją kandydaturą.

Pozdrawiam,
Maciek

_________________
Pozostanie po nas..............|................Włóczykije.eu
ta smutna legenda,.-....__...|.......Przejrzyj, polub, podsubskrybuj RSS.
że wciąż nas uczono...........|_________________________________
uczyć się na błędach...........(Włodzimierz Ścisłowski)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt sty 08, 2013 19:40 
Offline
Admin

Dołączył(a): Pt gru 29, 2006 11:44
Posty: 2016
Lokalizacja: Bielany, Żoliborz, Praga Północ
stołek napisał(a):
Według miejskiego inżyniera ruchu Janusza Galasa jeśli nawet są jakieś wątpliwości w sprawie Prostej, to i tak jest już za późno na zmianę planów.


Komentarz do tej myśli kradnę ze skyscrapercity:

Obrazek

_________________
pozdrawiam, olek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt maja 28, 2013 14:35 
Offline
Sympatyk

Dołączył(a): Śr gru 05, 2012 11:50
Posty: 27
http://tvnwarszawa.tvn24.pl/informacje, ... 88729.html

Cytuj:
Będą poszerzać ulicę Prostą. Jest decyzja wojewody

Wojewoda Mazowiecki wydał pozwolenie na przebudowę ulicy Prostej. - Ma rygor natychmiastowej wykonalności - poinformowała rzeczniczka urzędu Ivetta Biały. Prace mogą rozpocząć się jeszcze w tym roku. Koszt to ok. 70 mln zł.

Zakres prac obejmuje między innymi budowę drugiej jezdni na odcinku od Ronda Daszyńskiego do Ronda ONZ, a także wymianę nawierzchni oraz przebudowę wlotów ulic Żelaznej, Twardej i Wroniej.

Zatoki i ścieżki

"W ramach inwestycji powstaną także zatoki autobusowe oraz ścieżki rowerowe. Przebudowane zostanie również torowisko tramwajowe z siecią trakcyjną i sygnalizacja świetlna" – informuje Biały.

Jak informowaliśmy w lutym, na ulicy po remoncie będzie od dwóch do trzech pasów ruchu w każdym kierunku. Kiedy ruszą prace? - Następnym krokiem jest wydanie przez wojewodę decyzji odszkodowawczych. Wtedy wypłacimy pieniądze za grunty, które będą przejmowane pod budowę drogi. Czekamy też na uaktualniony harmonogram budowy metra - wyjaśnia Małgorzata Gajewska, rzeczniczka Zarządu Miejskich Inwestycji Drogowych, który ma nadzorować przebudowę. - Wykonawcy nowej Prostej będziemy udostępniali teren etapami: gdzie budowa metra się skończy, tam wprowadzimy wykonawcę - dodaje.

Zaczną w tym roku?

I zaznacza, że trwają przygotowania do ogłoszenia przetargu na pracę. - Chcemy w tym roku wybrać wykonawcę robót, a nawet rozpocząć prace, ale to zależy właśnie od budowy metra. Przebudowa ulicy ma trwać do dwóch lat - wyjaśnia Gajewska.

Na samą inwestycję ZMID ma zarezerwowane ok. 70 mln zł. Oddzielne pieniądze zostaną przeznaczone na odszkodowanie za przejęty grunt.

Rozbudowywany odcinek ulicy Prostej w Warszawie stanowi część drogi wojewódzkiej nr 719 przebiegającej przez Warszawę oraz powiaty: pruszkowski, grodziski i żyrardowski. Jak przekonują służby wojewody, realizacja inwestycji przyczyni się do poprawy sytuacji komunikacyjnej w centrum miasta oraz korzystnie wpłynie na standard komunikacji zbiorowej i bezpieczeństwo ruchu drogowego.

Na razie Prostą zajmują budowniczowie centralnego odcinka II linii metra.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt maja 28, 2013 15:01 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Śr sty 03, 2007 21:18
Posty: 2036
Lokalizacja: Z Warszawy
Widzę urząd wojewódzki postanowił stosować natychmiastową wykonalność jako coś normalnego, a nie wyjątkowego. Od kilku lat każda decyzja dotycząca dróg wydana przez wojewodę ma taki rygor, nawet ta na prostą, która jak wynika z artykułu takiego rygoru nie wymaga, bo i tak budują metro. Ja cię kręcę, co w tym kraju będzie jeszcze miało wymiar absurdu?

_________________
Byłem i jestem jawny, świadomy oraz chętny do współpracy.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt maja 28, 2013 16:22 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 04, 2007 20:48
Posty: 2575
Lokalizacja: Ochota / Ursynów
Jak widać, pieniędzy brakuje tylko na niektóre rzeczy. Swoją drogą, skala inwestycji drogowych w stolicy powinna przełożyć się na dodatkowe opłaty ponoszone przez kierowców, analogicznie jak są uzasadniane podwyżki biletów.

Pozdrawiam,
Maciek

_________________
Pozostanie po nas..............|................Włóczykije.eu
ta smutna legenda,.-....__...|.......Przejrzyj, polub, podsubskrybuj RSS.
że wciąż nas uczono...........|_________________________________
uczyć się na błędach...........(Włodzimierz Ścisłowski)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz cze 13, 2013 17:44 
Offline
Admin

Dołączył(a): Pt gru 29, 2006 11:44
Posty: 2016
Lokalizacja: Bielany, Żoliborz, Praga Północ
http://warszawa.gazeta.pl/warszawa/1,34 ... ielen.html

Cytuj:
Prosta: czy nie za szeroko?

O poszerzeniu ul. Prostej opowiadał radnym wicedyrektor Zarządu Miejskich Inwestycji Drogowych Andrzej Makowelski. Przypomniał, że jest zgoda konserwatora zabytków na rozbiórkę lub przesunięcie budowli (m.in. komina) w dawnej fabryce Norblina na rogu Żelaznej. Ta zawalidroga od pół wieku blokowała wytyczenie drugiej jezdni ul. Prostej.

Kontrowersje budzi jednak skala inwestycji. ZMID planuje wydać aż 100 mln zł na wykup gruntów i kolejne 70 mln zł na samą budowę Prostej. Byłoby taniej, gdyby zaplanowano jezdnie z dwoma pasami ruchu w każdym kierunku. Wprawdzie dyrektor Makowelski zapewniał, że tak właśnie będzie, ale na przedstawionych projektach wyraźnie widać co innego. W kilku miejscach, m.in. przy Żelaznej, Twardej (powstanie jej nowy wlot pod kątem prostym) i obu rondach Prosta ma mieć trzy, a nawet cztery pasy w jednym kierunku.

Urzędnicy wybrnęli za to z innego dyskusyjnego problemu: czy autobusy wzdłuż Prostej powinny jeździć razem z tramwajami? Zdecydowano, że rozstaw torów będzie odpowiednio szeroki i przygotowany do takiego rozwiązania. Początkowo jednak zostanie tam wysiana trawa. - W każdej chwili murawa może zostać zdjęta, na torowisku będzie ułożona nawierzchnia bitumiczna, po której pojadą autobusy. Nie jest to droga, skomplikowana i czasochłonna operacja - przekonywał dyrektor Makowelski.

Okaże się jednak dopiero, czy autobusy na Prostej są w ogóle potrzebne. Niewykluczone, że wystarczą tam metro i tramwaje. Zarząd Transportu Miejskiego planuje wstępnie, że linie autobusowe z Woli i Bemowa będą docierać tylko do ronda Daszyńskiego, gdzie powstaje końcowa stacja II linii metra.


Ad fragment wytłuszczony: autobusy nie wiadomo, czy potrzebne, a tymczasem cały projekt zafajdany został zatokami autobusowymi w możliwie najgłupszych miejscach. A każda z nich na dwa przegubowce. Dzięki czemu można przewalić więcej kasy na wykup gruntów i lanie betonu, a do tego fantazyjnie poesować ścieżki rowerowe.

_________________
pozdrawiam, olek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz cze 13, 2013 18:33 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): Pn cze 21, 2010 22:03
Posty: 277
Czy wolisz autobusy "na siłę", nawet jeśli tam nie są potrzebne, by uzasadnić zatoki i/lub TTA?

_________________
Powyższa wypowiedź stanowi wyłącznie moje prywatne stanowisko. Nie może być uznawana za oficjalne lub nieoficjalne stanowisko jednostki, organizacji bądź firmy z którą byłem, jestem lub będę zawodowo lub prywatnie związany.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 67 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL