Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 67 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Następna strona

Co z ruchem rowerowym na ul. Grzybowskiej?
Wydzielona droga rowerowa 7%  7%  [ 3 ]
Pasy rowerowe na jezdni 64%  64%  [ 27 ]
Uspokojenie ruchu 29%  29%  [ 12 ]
Nic nie robić 0%  0%  [ 0 ]
Liczba głosów : 42
Autor Wiadomość
PostNapisane: Wt kwi 01, 2008 17:38 
Offline
Admin

Dołączył(a): Pt gru 29, 2006 11:44
Posty: 2015
Lokalizacja: Bielany, Żoliborz, Praga Północ
Widzieliśmy dzisiaj m.in. koncepcję modernizacji ul. Grzybowskiej. Koncepcja ta przewiduje utrzymanie mniej więcej obecnej jezdni, dużo parkingów i brak drogi rowerowej. W poniedziałek 7 kwietnia jest spotkanie z projektantem i do tego czasu chciałbym wyrobić sobie zdanie, czy taka ścieżka jest potrzebna. Argumenty zarówno za jak i przeciw mile widziane.

_________________
pozdrawiam, olek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt kwi 01, 2008 19:27 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): N sty 07, 2007 15:50
Posty: 106
Tam jest mnóstwo parkingów więc chyba najlepsze będzie uspokojenie ruchu, a jak będzie równy asfalt to czego więcej potrzeba :)

_________________
|..Pozdrawiam..|
|.....SeBeQ......|
|--=--=--=--=--| ..:: Make Gravity Your Slave ::..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Wt kwi 01, 2008 22:16 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): Cz wrz 06, 2007 20:35
Posty: 291
Lokalizacja: Bemowo
Osobiście byłbym za pasami w jezdni i uspokojeniem ruchu (np. łagodne progi spowalniające umożliwiające przejechanie przez nie z prędkością 40-50 km/h) dlatego że:
- wydzielona droga dla rowerów raczej się nie zmieści, moim zdaniem jest za wąsko, nie ma co upychać jej na siłę;
- z kolei ruch rowerów na zasadach ogólnych to moim zdaniem byłoby zbyt niebezpieczne na tej ulicy i zbyt wiele osób bałoby się jechać jezdnią, tam jest naprawdę duży ruch i nawet nie chodzi o to że wszyscy tam grzeją (obecnie nie da się za bardzo bo są dziury i zwykle korek), tylko po prostu jest obecnie bardzo ciasno i łatwo o zahaczenie rowerzysty przez samochód, myślę że nieznaczne poszerzenie jezdni i wyznaczenie pasów dla rowerów byłoby korzystne;
- z kolei uspokojenie ruchu by się przydało aby po poprawieniu nawierzchni nie zaczęli wszyscy tam grzać;
Jeszcze co do tych progów spowalniających - w tym artykule co się ostatnio pojawił piszecie że ZTM nie pozwala na kursowanie autobusów po progach. Ja słyszałem że przepisy na to pozwalają, jeżeli się zastosuje takie długie progi na których długi 18-metrowy autobus może się w całości zmieścić i przynajmniej 2 takie miejsca są w Warszawie: Krakowskie Przedmieście i pętla przy Dw. Centralnym. Może więc na Grzybowskiej też właśnie coś takiego zastosować ? Najlepiej jakby to zrobić na skrzyżowaniach (tzn. byłaby to wtedy właśnie wyniesiona tarcza skrzyżowania) i na przejściach dla pieszych.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Cz kwi 03, 2008 14:42 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Śr sty 03, 2007 21:18
Posty: 2034
Lokalizacja: Z Warszawy
Według niektorych wiewiórek projekt Grzybowskiej to jej poszerzenie doi dwóch pasów ruchu w każdą stronę - więc miejsce na ściezkę zamiast tych dodatkowych pasów powino się znaleźć - ale wywalczyć to będzie trudno. Generalnie tam powinny być obustronne pasy jednokierunkowe dla rowerów (jak w normalnym cywilizowanym mieście), bo inaczej moim zdaniem to będzie popelina. no ale pewnie Polskie przepisy tego zabronią.

Jazda na zasadach ogólnych po Grzybowskiej bez specjalnych pasów według mnie nie ma racji bytu - nie zahęcimy tym ludzi do jazdy rowerem.

_________________
Byłem i jestem jawny, świadomy oraz chętny do współpracy.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pt kwi 04, 2008 12:00 
Offline
Admin

Dołączył(a): Pt gru 29, 2006 11:44
Posty: 2015
Lokalizacja: Bielany, Żoliborz, Praga Północ
Wojtek napisał(a):
Według niektorych wiewiórek projekt Grzybowskiej to jej poszerzenie do dwóch pasów ruchu w każdą stronę


Kiepskie te Twoje wiewiórki - projekt masz tutaj:

http://bzaborow.no-ip.org/galer/?f=1&a=653&p=8

Początek:

http://bzaborow.no-ip.org/galer/?f=2&a=653&z=201

Cytuj:
Jazda na zasadach ogólnych po Grzybowskiej bez specjalnych pasów według mnie nie ma racji bytu - nie zachęcimy tym ludzi do jazdy rowerem.


Według mnie pasy też niespecjalnie mają rację bytu, ze względu na bardzo duży popyt na miejsca parkingowe, generowany przez okoliczne biurowce. Na granicy strefy bydło parkuje w trzech rzędach na dojazdach pożarowych. Pasy rowerowe byłyby notorycznie zastawione.

_________________
pozdrawiam, olek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pt kwi 04, 2008 12:55 
Offline
Sympatyk

Dołączył(a): N sty 28, 2007 23:13
Posty: 10
witam-jestem z biura projektowego KomProjekt s.c.-
chcialem uspokoic co do sciezek na Towarowej-BEDA-zatem nie martwcie sie---to jest koncepcja i wymaga uszczegolowienia-i to dopiero w pierwszej wersji ta koncepcja-ale mamy rysunki do "wymiany" gotowe ze sciezka wzdluz Towarowej

a co do Prostej to rowniez ta sama uwaga-zatem (ci co znaja nas-i nasze wczesniejsze tematy) to naprawde nie jest jeszcze projekt i spokojnie...nie ma co sie denerwowac...aczkolwiek uwagi zawsze mile widziane....lub inne spojrzenie na temat :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pt kwi 04, 2008 15:34 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Śr sty 03, 2007 21:18
Posty: 2034
Lokalizacja: Z Warszawy
W ramach reasumpcji moich kuluarowych rozmów z kolegami podaję wlasne przemyślenia.

1. Nie powinno być szerokiej Prostej, bez zmniejszenia ruchu samochodowego na Grzybowskiej, co najmniej poprzez uspokojenie ruchu i odejście od zasady upłynniania ruchu wszędzie gdzie się da.
Uspokojenie ruchu czyli wyniesione skrzyżowania na mniej ważnych skrzyżowaniach, np. Wronia, Waliców, czy też małe ronda - Żelazna. Optymalne z mojego punktu widzenia byłoby zorganizowanie wyłącznie prawoskrętów na skrzyżowaniu Żelazna/Grzybowska bez możliwości przejazdu na wprost czy w lewo dla samochodów, ale dla KM i rowerów już tak. już sama eliminacja możliwości skrętów w lewo by mnie ucieszyła (ale nie za bardzo).
2. Rozwiązania skrzyżowań z lewoskrętami są nieprzyjazne dla rowerzystów, bo automatycznie robią się dwa rzędy samochodów omijanie skręcających w lewo z maksymalnym dojazdem do prawego krawęznika - generalnie przejechać się nie daje lub jest niebezpiecznie. Ja optuję za pasami dla rowerów, ale tu problem...
3. ...Parkowanie. Czy ktoś zlecił opracowanie bilansu parkingowego dla kwartału Prosta/Towarowa/Al.Solidarności/Al.JPII? jaki jest wynik tego bilansu? Czy nie okaże się przypadkiem, że parkingi firmowe stoją pute, w momencie kiedy pracownicy firm korzystają z darmowych parkingów na ulicy? Jesli tak by miało być to w ogóle moim zdaniem nalezy zapomnieć o dodatkowych miejscach parkingowych na Grzybowskiej, juz na pewno w formie ukośnej. A dotychczasowe miejsca należałoby zaprojektować wyłącznie jako część ulicy, a nie jako część chodnika - ukośne miejsca w Warszawie to zwykle częśc chodnika. no i kwestia jest taka, ze na wymieniony przeze mnie kwartal nalezy wprowadzić SPPN.

Prosta.
1. Jestem za rozwiązaniem z PAT-em.
2. Jestem za rozwiązaniem, którego nie ma w żadnym z wariantów - tylko dwa pasy ruchu na całej długości prostej - możliwe jest rozwiązanie podobne do tego jak jest na Al. Niepodległości między Rakowiecką i Madalińskiego - tylko trzeba rozwiązać sprawy rowerowe, a i na pewno tyle parkowania nie jest potrzebne. Przecież najwęższe miejsce projektu (Norblin) ma właśnie dwa pasy - dodawanie pasow przed i za to tylko marnowanie miejsca, ktore mozna przeznaczyć na zieleńce itp. moim zdaniem to zresztą zaprzeczenie zasady "płynności ruchu", którą ZDM szafuje przy każdej okazji. Zwężenie jezdni w jej odcinku pomiędzy skrzyżowaniami to oczywiste zarzewie wszelkich korków. Zawężać przekrój należy przy skrzyżowaniach (tutaj od strony Centrum na Świętokrzyskiej przed rondem ONZ dwa pasy do ruchu na wprost, a od strony Woli na Kasprzaka też dwa pasy do ruchu na wprost), gdzie ewentualne zawężenie można rekompensować dłuższym cyklem świateł.
3. Zakaz skrętu w lewo z Prostej w Żelazną na skrzyżowaniu, niezależnie od kierunku. Rozwiązanie z rondkiem na tym skrzyżowaniu to najgorsze z możliwych rozwiązanie dla tramwajów.

Szczegołów sie nie tykam, bo mi się nie chce i rozmywa mi to obraz całości.

_________________
Byłem i jestem jawny, świadomy oraz chętny do współpracy.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pt kwi 04, 2008 16:20 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): Cz wrz 06, 2007 20:35
Posty: 291
Lokalizacja: Bemowo
Cytuj:
Według mnie pasy też niespecjalnie mają rację bytu, ze względu na bardzo duży popyt na miejsca parkingowe, generowany przez okoliczne biurowce. Na granicy strefy bydło parkuje w trzech rzędach na dojazdach pożarowych. Pasy rowerowe byłyby notorycznie zastawione.


No ale przecież m.in. dlatego ten projekt, żeby zrobić porządek z parkowaniem i uniemożliwić nielegalne parkowanie, jak będą wszędzie wygrodzenia to powinno wystarczyć. A sam pas rowerowy byłby chyba zbyt wąski aby na nim zaparkować nie blokując pasa dla samochodów.

Cytuj:
Optymalne z mojego punktu widzenia byłoby zorganizowanie wyłącznie prawoskrętów na skrzyżowaniu Żelazna/Grzybowska bez możliwości przejazdu na wprost czy w lewo dla samochodów, ale dla KM i rowerów już tak.


To moim zdaniem zbyt radykalne i nie ma co liczyć że przejdzie.

Cytuj:
Prosta.
1. Jestem za rozwiązaniem z PAT-em.


Ja też, jak najbardziej. Tu jest tylko 1 linia tramwajowa a autobusów też znowu nie aż tak wiele, a pewnie będzie jeszcze mniej po uruchomieniu 2 linii metra, więc ten PAT nie będzie nadmiernie zapchany.

Cytuj:
3. Zakaz skrętu w lewo z Prostej w Żelazną na skrzyżowaniu, niezależnie od kierunku. Rozwiązanie z rondkiem na tym skrzyżowaniu to najgorsze z możliwych rozwiązanie dla tramwajów.


No ale czy wtedy, jak nie będzie skrętu w lewo ani w Twardą, ani w Żelazną, to czy nie zatka się totalnie skręt w lewo ze Świętokrzyskiej w Al. Jana Pawła II ? Już teraz jest tam zawsze spory tłok.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pt kwi 04, 2008 16:30 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Śr sty 03, 2007 21:18
Posty: 2034
Lokalizacja: Z Warszawy
Cytuj:
No ale czy wtedy, jak nie będzie skrętu w lewo ani w Twardą, ani w Żelazną, to czy nie zatka się totalnie skręt w lewo ze Świętokrzyskiej w Al. Jana Pawła II ? Już teraz jest tam zawsze spory tłok.


Wydaje się, że można rozważyć dwa pasy do skrętu w lewo ze Świętokrzyskiej w tej relacji.

Generalnie zapomniałem jeszcze, że jeśli PAT na Prostej to pas autobusowy na Świętokrzyskiej powinien być jego przedłużeniem aż do Marszałkowskiej.

Wracając do parkowania, możnie sprobować niedomiar miejsc na Grzybowskiej zrekompensować wieksza liczbą miejsc przy Prostej - zamiast dodatkowych pasow ruchu. Niech kierowcy zaznają trochę ruchu - to w końcu od jedenej do drugiej ulicy niecałe 500m.

_________________
Byłem i jestem jawny, świadomy oraz chętny do współpracy.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pt kwi 04, 2008 16:51 
Offline
Admin

Dołączył(a): Pt gru 29, 2006 14:11
Posty: 1024
Lokalizacja: Warszawa
To i ja się wypowiem. Osobiście Grzybowską widzę jako ulice z ruchem uspokojonym. Koncepcja zrobienia z tej ulicy wielkiego parkingu mi się nie podoba, ale powiedzmy jeszcze, że ją zniosę pod warunkiem tego, że załatwi się jednocześnie całkowicie problem zastawiania chodników i nie będzie tak, że prócz przestrzeni zabranej pieszym na parkingi, reszta też będzie zastawiona. I że powstaną też parkingi rowerowe!
Osobiście nie pchałbym się tam też w wydzielone drogi rowerowe, a wprowadził ruch na zasadach ogólnych z uspokojeniem ruchu. Ronda, wyniesione tarcze skrzyżowań, to moim zdaniem to, co powinno objąć wszystkie ulice w kwadracie Solidarności-JP2-Prosta-Towarowa. Podobnie z resztą jak strefa płatnego parkowania, ale to już nie w gestii projektanta, więc pomińmy.

Jak tak zrobi się Grzybowską, to wtedy jakoś łatwiej zniosę Towarową z trzema pasami ruchu w każdym kierunku(a tak naprawdę dwoma), PATem (oby tylko sygnalizacja na nim nie miała dla busów 10s z trzyminutowego cyklu) i drogami rowerowymi, ale po OBU stronach ulicy. Z resztą jakby robić projekty nie jako wyrwane z kontekstu całości, a jako rozwiązanie dla całej okolicy, to zamiast południowej drogi rowerowej wzdłuż Prostej, świetnie sprawdziłby się kontrapas i uspokojenie ruchu na Pańskiej, a po północnej zrobiłbym wydzieloną drogę rowerową lub ewentualnie wykorzystał równoległą Pereca po uspokojeniu tam ruchu i wymianie nawierzchni. A tak projektant będzie się głowił jak zmieścić drogę rowerową po płn stronie Prostej, przy Norblinie, bo wg mnie tam właśnie droga jest bardziej potrzebna niż na południu (chodzi o możliwość kontynuacji jej w Świętokrzyskiej).

_________________
Pozdrawiam rowerowo - Rafał 'Raffi' Muszczynko
__________________________________________________
Jeździć możesz powoli, ale myśleć musisz szybko ;-)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 67 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL