pzinek napisał(a):
Dokumantacje przygotowuje sie zazwyczaj żeby ulice poszerzyć, dostosować do nowych potrzeb, uspokoić, zwęzić, przerobobić w deptak. Jakiś cel muszą mieć.
Jak rozumiem, pytanie "co należy zmienić" odnosi się nie do stanu obecnego, ale do projektu sprzed 5 lat.
Punktem wyjścia jest zatem rozbudowa do 2x2 na odcinku Towarowa - JP2. Co nie jest szczególnie szczęśliwym pomysłem, pytanie czy da się to jakoś wyperswadować. Pomijając już kwestię sensowności dopychania dodatkowych samochodów do centrum, to tam nie ma tyle miejsca, żeby obok 2x2 zapewnić wystarczającą przestrzeń dla pieszych, rowerzystów, zieleni.
Wg mnie powinno być albo 2x1 + pasy rowerowe albo 1x2 + obustronne DDR. Płynność ruchu samochodowego można by poprawić trochę przez wydzielenie pasów do skrętów na skrzyżowaniach.
Skrzyżowanie z Żelazną powinno być zrobione pod pasy rowerowe w Żelaznej, do rozważenia małe rondo.
Parę poważnych błędów w szczegółach:
1. przejście przez 4 pasy ruchu bez wyspy dzielącej przy Karolkowej;
2. 2 pasy ruchu na nieosygnalizowanym wlocie podporządkowanym Przyokopowej;
3. Brak widoczności na drodze dla rowerów na skrzyżowaniu z Żelazną (zarówno rowerzysta - pieszy jak i kierowca - rowerzysta).