zm.org.pl
http://forum.zm.org.pl/

Wskaźniki parkingowe
http://forum.zm.org.pl/viewtopic.php?f=2&t=671
Strona 1 z 1

Autor:  R2D2 [ Śr lut 13, 2008 13:56 ]
Tytuł:  Wskaźniki parkingowe

Witam,

czytam właśnie projekt planu zagospodarowania przestrzennego dla okolicy gdzie niestety mieszkam - Służew

http://bip.warszawa.pl/Menu_przedmiotowe/ogloszenia_informacje/ogl_AM_077_20080204.htm

i poza "normalnymi" stwierdzeniami typu "w okolicy przekroczone są normy hałasu i spalin więc musimy wybudować kilka nowych dróg i parkingów" znalazłem taki "kwiatek":

1. Ustala się konieczność zapewnienia miejsc parkingowych w granicach poszczególnych lokalizacji własnych, przy następujących wskaźnikach parkingowych:
1) dla terenów zabudowy mieszkaniowej wielorodzinnej – co najmniej 1 miejsce parkingowe na 1 mieszkanie, jednak nie mniej niż 1 miejsce parkingowe na 60 m2 powierzchni użytkowej,
2) dla terenów zabudowy mieszkaniowej jednorodzinnej – co najmniej 1 miejsce parkingowe na 1 dom istniejący oraz 2 miejsca parkingowe na 1 dom projektowany,
3) dla terenów usług handlu i administracji, ośrodków badawczych, nieuciążliwej produkcji, gastronomii, usług bytowych i rzemiosła oraz drobnej wytwórczości – co najmniej 25 miejsc parkingowych na każde 1000 m 2 powierzchni użytkowej,
4) dla terenów usług oświaty, nauki i szkolnictwa wyższego, kultury, sportu, zdrowia, opieki społecznej – co najmniej 20 miejsc parkingowych na każde 1000 m2 powierzchni użytkowej,
5) dla terenów mieszkalnictwa zbiorowego – co najmniej 15 miejsc parkingowych na 1000 m 2 powierzchni użytkowej.
2. Zapis ust.1 nie dotyczy terenów urządzonej zieleni publicznej, oznaczonych symbolem ZP, na których wprowadza się zakaz lokalizacji parkingów; odpowiednią dla tych terenów liczbę miejsc parkingowych, według wskaźnika: co najmniej 10 miejsc parkingowych na 1 użytkownika, należy przewidzieć przy ulicach publicznych.

Ktoś oszalał! 10 miejsc parkingowych przy parku na jednego użytkownika parku? To nawet SISKOM by tego nie wymyślił!

Czy są jakieś ogólnomiejskie normy których nie można przekraczać?

Autor:  kulikowski [ Śr lut 13, 2008 15:48 ]
Tytuł: 

ROTFL! To chyba lepiej niż w Ameryce :roll: :lol:

Autor:  Wojtek [ Cz lut 14, 2008 12:40 ]
Tytuł: 

W polsce państwo jest "solidarne" - więc solidaryzuje się z tymi, którym brakuje miejsca na płatnym parkingu, darowując im darmowe miejsca przy ulicy. Salut!

Autor:  axxenfall [ Wt sie 01, 2017 17:15 ]
Tytuł:  Re: "Wakaźniki parkingowe"

Warszawa już nie tylko za Londynem, ale i Meksykiem...

http://www.transport-publiczny.pl/wiado ... 55933.html

Cytuj:
Stolica Meksyku zniosła obowiązek budowania odpowiedniej ilości miejsc parkingowych dla nowo stawianych budynków mieszkalnych. Regulacja, która obowiązywała pół wieku, jest dość powszechna w miastach Ameryki Północnej. Teraz miasto czekają konsekwencje, a nikt na dobrą sprawę nie wie, czego się spodziewać.

Minima parkingowe to pomysł amerykański, który zakłada, że dla każdego nowo stawianego budynku, należy zapewnić odpowiednią (zwykle określaną przez lokalne przepisy) ilość miejsc parkingowych. W stolicy Meksyku w latach 2009–2013 aż 42 proc. Powierzchni przeznaczonej pod budownictwo mieszkaniowe spożytkowano na parkingi. To też jeden z głównych przedmiotów krytyki aktywistów miejskich za oceanem. Uznają to za marnotrawienie cennej przestrzeni miejskiej i napędzanie mody na samochód. O tym jak niekorzystny wpływ na miasto mają minima parkingowe możecie przeczytać i posłuchać tutaj.

Parking, czy chcesz, czy nie

W liczącej 9 mln mieszkańców aglomeracji Mexico City buduje się dziś na potęgę, m.in. w centrum miasta. Dla mieszkańców minima parkingowe były dodatkowym kosztem, bo obowiązkowe miejsce wpływa na cenę i koszt utrzymania mieszkania choć, jak informuje opisujący sprawę magazyn „Wired”, 70 proc. mieszkańców miasta nie ma własnego auta. Narzekali też deweloperzy, którzy twierdzili, że konieczność poświęcenia części terenu inwestycji pod parkingi, ogranicza ich możliwości budowlane.

Kłopot ma samo miasto. Z powodu parkingów śródmiejska zabudowa nie jest zwarta, ale się rozlewa, ze wszystkimi tego konsekwencjami. Ruch samochodowy jest napędzany zarówno przez dostępność parkingu, jak i duże odległości, które musi pokonywać mieszkaniec rozległego miasta. Mexico City jest na czele rankingów najbardziej zakorkowanych miast świata.

Plan firmowany przez burmistrza Miguela Mancerę zakłada po prostu zamianę dotychczasowych minimów na maksyma. Np. do tej pory na 30 metrów kwadratowych powierzchni biurowej musiało powstać co najmniej jedno miejsce parkingowe. Teraz to maksimum, które może zbudować deweloper. Właściciele budynków, które przekroczą 50 proc. nowego limity, będą płacili specjalną opłatę, którą miasto przeznaczy na cele transportowe.

Zmiany dla bogatych?

Rzecz w tym, że nie wiadomo jak te zmiany wpłyną na miasto, bo do tej pory nie było większego problemu z parkowaniem, więc nikt się na d tym nie zastanawiał. Nawet wprowadzający nowe przepisy urzędnicy przyznają, że nie zlikwiduje to natychmiast korków, bo przecież dotychczasowe miejsca parkingowe nie znikną, ale za to sprawi, że nie będzie gorzej.

Zwraca się też uwagę, że centrum miasta, gdzie głównie ma miejsce boom budowlany, to rejon, który podlega szybkiej gentryfikacji. Jeszcze niedawno bogaci Meksykanie osiedlali się na przedmieściach. Dziś wracają do centralnych dzielnic, wypychając stamtąd biedniejszych mieszkańców. To dlatego branży deweloperskiej zależy na możliwości zaoferowania klientom jeszcze większej ilości mieszkań i biur.

Nikt jednak nie wie, jak bogatsi Meksykanie zareagują na problemy z zaparkowaniem własnego samochodu i czy będą tak chętni, jak np. młodzi Europejczycy do przesiadania się do transportu publicznego Rozwój tego sektora, podobnie jak obciążanie opłatami za parkowanie na ulicy, to kolejne elementy planów meksykańskiego ratusza.

Autor:  axxenfall [ Wt wrz 18, 2018 8:04 ]
Tytuł:  Re: Wskaźniki parkingowe

http://warszawa.wyborcza.pl/warszawa/7, ... zewcu.html

Cytuj:
Uniwersytet Warszawski we współpracy z architektami z biura Sawawa pracuje nad wnioskiem o zmianę planu zagospodarowania tego rejonu. Umożliwi to zmiany w kampusie. Uczelnia zamierza się starać m.in. o zmniejszenie wskaźnika miejsc parkingowych. Pozwoli to zlikwidować i zabudować obecne parkingi naziemne. W materiałach konkursowych uniwersytet podkreśla, że rejon ul. Smyczkowej sąsiaduje z pętlą tramwajową Wyścigi, co ułatwia dojazd z kampusu głównego UW przy Krakowskim Przedmieściu czy tego na Ochocie.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/