Niedługo wytrzymał wspólny pas dla tramwajów i autobusów wzdłuż Trasy W-Z. Już po trzech latach od remontu trzeba z niego usuwać koleiny. Tramwaje nie będą kursować przez trzy kolejne soboty i niedziele między Pragą a Śródmieściem
Sygnały o usterkach w pobliżu przystanku przy pl. Bankowym docierały już w zeszłym roku. Reperacje i poprawianie krawężników trwały tam od wiosny, głównie nocami, z tego powodu w niektóre weekendy autobusy zatrzymywały się w al. "Solidarności" przy chodnikach.
Teraz komplikacje dla pasażerów mają być o wiele większe. Tramwaje przestaną kursować na długim odcinku od kina Femina po Dworzec Wileński (al. "Solidarności" i most Śląsko-Dąbrowski), a także ul. Jagiellońską do ronda Starzyńskiego, ul. Ratuszową, 11 Listopada do ronda Żaba i do pętli na Stalowej.
W czasie trzech najbliższych weekendów krakowska firma ZUE, wykonawca trambuspasa, ma naprawiać uszkodzenia nawierzchni. - Jej wykonanie było niedoskonałe i teraz muszą m.in. zlikwidować koleiny w asfalcie, które powstały pod ciężarem autobusów - mówi Michał Powałka, rzecznik Tramwajów Warszawskich. Największe widać na odcinku między tunelem pod pl. Zamkowym a ul. Jagiellońską. Wszystko trzeba sfrezować i położyć nową nawierzchnię, która będzie bardziej odporna na przeciążone w godzinach szczytu autobusy. Michał Powałka podkreśla, że miasto nie wyda na te poprawki ani złotówki.
Firma ZUE przeprowadza je w ramach gwarancji, której w 2009 r. udzieliła na trzy lata. Na weekendy 10-11, 17-18 i 24-25 listopada Zarząd Transportu Miejskiego wprowadza zmiany i objazdy. Linie 16, 20 i 23 zostaną zawieszone. 18 od strony Służewca pojedzie ul. Andersa w stronę mostu Gdańskiego i dalej do pętli przy Zoo. Linia 26 w drodze z Jelonek skręci przy kinie Femina w al. Jana Pawła II i dalej przez most Gdański dotrze w stronę Bródna i Annopolu. Dodatkowo ZTM uruchomi tramwajowe linie zastępcze: 75 - połączy Nowe Bemowo z Żeraniem FSO przez Koło, Okopową i most Gdański, a 76 - Boernerowo z pętlą Woronicza przez Koło, al. Jana Pawła II i Wołoską. Na Trasie W-Z będą jeździć zastępcze autobusy: Z-1 ze Szwedzkiej przez Stalową do Okopowej i Z-2 ze Szwedzkiej do pl. Bankowego. Czynny ma być tylko jeden pas ruchu w każdą ze stron.
Tablice z godzinami
Wzdłuż linii między Wolą a Pragą Tramwaje Warszawskie zaczęły też montaż tablic elektronicznych, które będą wyświetlać godziny przyjazdu tramwajów konkretnych linii (podobnie jak w Al. Jerozolimskich). Mają działać na wszystkich przystankach od ul. Sowińskiego do Parku Praskiego, a także wzdłuż linii od Kijowskiej przez Targową i al. Zieleniecką do ronda Waszyngtona.
Brawo, w końcu nie zapłacimy za naprawę fuszerki:) Ostatnio jeździło się tam jak po kartoflisku. Mam cichą nadzieję, że na naprawę też będzie gwarancja.