Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 35 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: N lut 04, 2007 21:03 
Offline
Sympatyk

Dołączył(a): Pn sty 29, 2007 22:51
Posty: 28
Lokalizacja: Praga
Witam,

Napisałam nowy temat, bo choć pas tramwajowo-autobusowy na Moście Śląsko-Dąbrowskim jest już w postach w temacie "Wpływ mieszkania przy drogach na zdrowie", to trochę ginie w dyskusji.
Poproszę w tym wątku o rzetelną koncentrację na tym konkretnym pasie, bez ogólników i złośliwości wzajemnych.

Teza 1:
Uprzywilejowanie transportu publicznego na Moście Śląsko-Dąbrowskim jest potrzebne.

Teza 2:
Uprzywilejowanie transportu publicznego na Moście Śląsko-Dąbrowskim może być wprowadzone bez żadnych inwestycji drogowych w okolicach.

Teza 3:
Uprzywilejowanie transportu publicznego na Moście Śląsko-Dąbrowskim byłoby sprawiedliwe, bo zdecydowanie więcej osób korzysta z mostu jako pasażerowie transportu publicznego (77%) niż prywatnych samochodów (23%).

Teza 4:
Uprzywilejowanie transportu publicznego na Moście Śląsko-Dąbrowskim może polegać na wydzieleniu pasa tramwajowo-autobusowego i udostępnieniu dla samochodów po 1 pasie w każdym kierunku - jest to technicznie możliwe do zrobienia.

Teza 5:
Uprzywilejowanie transportu publicznego na Moście Śląsko-Dąbrowskim może być wprowadzone szybko - na moje dyletanckie oko dałoby radę od września 2007.

Teza 6:
Do uprzywilejowania transportu publicznego na Moście Śląsko-Dąbrowskim wystarczy jednoosobowa decyzja Pani Prezydent Warszawy.


Z niecierpliwością czekam na Wasze opinie.

Prażanka


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pn lut 05, 2007 12:51 
Offline
Admin

Dołączył(a): Pt gru 29, 2006 13:11
Posty: 1024
Lokalizacja: Warszawa
Co tu pisać. Racja.

Jedynie z Tezą 6 się nie do końca zgodzę.... taka decyzja wymaga jednak porozumienia z ZTM, ZTM, Inżynierem Ruchu, opinii Policji itp itd... choć większość tych podmiotów jest w jakiś sposób uzależniona od Pani Prezydent i, co za tym idzie, raczej decyzji swojego przełożonego by się podporzadkowało ;-)

Dodam jeszcze tezę 7:
Buspas na S-D powinien być fizycznie odseparowany. Tak by auta nie uprawnione zwyczajnie nie mogły nań wjechać i go blokować, tak jak innych pasów autobusowych w mieście.

_________________
Pozdrawiam rowerowo - Rafał 'Raffi' Muszczynko
__________________________________________________
Jeździć możesz powoli, ale myśleć musisz szybko ;-)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Śr lut 21, 2007 10:29 
Offline
Początkujący

Dołączył(a): Śr lut 14, 2007 12:00
Posty: 4
Lokalizacja: Zielonka
Idea słuszna w każdym calu. niestety obawiam się, iz dla decydentów ważniejszy jest interes kierowców sasmochodów osobowych - toć władza komunikacją nie jeździ, no może raz i to tylko dla poklasku. ja codziennie spędzam w autobusie (co prawda prywatnej firmy, ale to cenna linia ze względu na małe co prawda, ale jednak ograniczenie samochodów dojeżdżających do Warszawy) trochę czasu n awspomnianej trasie, i to tylko dlatego, iż nikt na "górze" jewszcze nie wziąl przykładu z zachodniej europy i nie wyznaczył bus pasa.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: So lut 24, 2007 22:46 
Offline
Admin

Dołączył(a): Pt gru 29, 2006 10:44
Posty: 2036
Lokalizacja: Bielany, Żoliborz, Praga Północ
Parę dni temu rozmawiałem z dr. Brzezińskim (jednym z autorów najnowszej koncepcji PAT na trasie WZ, tej która miała być podstawą do wniosku unijnego) i mówił, że jest za tym żeby zrobić ten pas nieco później ale porządniej, z przebudową przystanków, skrzyżowań, sygnalizacji, wydzieleniem dróg rowerowych na moście Śląsko-Dąbrowskim. Kwestie obwodnic to wbrew temu, co utrzymuje robert c., w ogóle nie jest problem. Obawiał się raczej, że jak zostanie prowizorycznie wyznaczony pas, to potem władze spoczną na laurach i przez kolejne 20 lat będziemy mieli tanią prowizorkę.

Ja nie mam jednoznacznego zdania na ten temat - z jednej strony fajnie byłoby mieć takie wzorcowe, kompleksowe rozwiązanie, ale z drugiej mam obawy, że jak przyjdzie do projektu budowlanego i uzgodnień ze wszystkimi świętymi, to się okaże że nasze inżyniery nie są jeszcze na nie gotowe i tak czy owak coś będzie nie tak - jak nie sygnalizacja (vide np. "priorytety" na Powstańców Śląskich), to drogi rowerowe (vide setki przykładów na mieście). A potem przez 40 lat będziemy mieli prowizorkę za grubą kasę...

_________________
pozdrawiam, olek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: So lut 24, 2007 23:49 
Offline
Sympatyk

Dołączył(a): Pn sty 29, 2007 22:51
Posty: 28
Lokalizacja: Praga
olek napisał(a):
zrobić ten pas nieco później ale porządniej


Obiecanki to od dawna są.
Nie mam nic przeciwko superowskim rozwiązaniom, ale wolałabym na nie czekać jeżdżąc szybko tramwajem, a nie stojąc tramwajem w korkach. Mogą teraz zrobić tanio i prowizorycznie, a jak już wszystko wymyślą i opracują, to za kilka lat przebudować całość. Może nawet, planując większą inwestycję na Moście Sląsko-Dąbrowskim, wykorzystaliby te kilkuletnie doświadczenia z działania pasa prowizorycznego, bo przecież nie wszystko da się przewidzieć, byłaby już praktyka.

Pas potrzebny jest teraz, bo ludzie korzystający z transportu zbiorowego tracą czas teraz. I mnie na przykład często w pracy tłumaczą, że jakbym kupiła samochód, to tyle czasu nie musiałabym tracić, bo samochodem dojechałabym szybciej. Niestety, mają rację, z punktu widzenia wykorzystania czasu, kupno samochodu byłoby racjonalne.

Chciałam pisać do Pani Prezydent, zbierać podpisy ludzi w tramwajach itp., ale poczekam sobie na decyzję, czy Pani Prezydent pozostanie na stanowisku. Ale jeszcze kolejną tezę zaryzykuję:

HGW w programie wyborczym miała uprzywilejowanie tramwajów i autobusów na trasie W-Z.

Prażanka


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: tram-buspas
PostNapisane: Pt mar 16, 2007 0:03 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Cz sty 18, 2007 21:10
Posty: 999
Lokalizacja: Warszawa
Proponuję dodatkowo:
8. Zainstalować fotoradary
no i oczywiście

9. Zjazdy rowerowe z Mostu i ścieżka rowerowa !


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Śr maja 16, 2007 0:20 
Offline
Greenpisarz

Dołączył(a): Śr sty 03, 2007 22:44
Posty: 630
Lokalizacja: Wawa/Praga Północ
Nareszcie coś ruszyło!

http://miasta.gazeta.pl/warszawa/1,34862,4134884.html


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Śr maja 16, 2007 6:29 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 04, 2007 19:48
Posty: 2820
Lokalizacja: Ochota / Ursynów
Zacytuję, żeby nie trzeba było płacić za tydzień za dostęp do archiwum:

Krzysztof Śmietana, GW napisał(a):
Na zablokowanym przez samochody moście Śląsko-Dąbrowskim wreszcie powstanie pas tylko dla komunikacji miejskiej. Najpierw pojadą nim tramwaje, a jesienią także autobusy
Te rewolucyjne udogodnienia dla pasażerów, o które od dawna zabiegaliśmy w "Gazecie", wiążą się z remontem torów tramwajowych na innej przeprawie przez Wisłę. Dokładnie za miesiąc zacznie się prawdziwa gehenna wszystkich, którzy jeżdżą Al. Jerozolimskimi. Z powodu remontu torowiska od pl. Zawiszy do ronda Waszyngtona do końca września nie będą kursować tramwaje. O jeden pas ma być też zwężona jezdnia Alej. Najgorzej będzie na moście Poniatowskiego, gdzie zostanie tylko jeden pas, na którym będą musiały się zmieścić i autobusy, i prywatne samochody. Roboty są po to, by jesienią tramwaje mogły zacząć jeździć ciszej i szybciej.

Żeby zmniejszyć spodziewane problemy, Zarząd Transportu Miejskiego uznał, że trzeba wprowadzić ułatwienia na innych mostach. Część tramwajów zostanie przeniesiona z Al. Jerozolimskich na Trasę W-Z i dlatego urzędnicy zdecydowali, że trzeba wreszcie wprowadzić tam udogodnienia dla komunikacji publicznej. Zamiast tkwić w korkach, pojadą wydzielonym tylko dla nich pasem. Oznacza to, że samochody będą musiały się zmieścić na drugim. - Policja ma pilnować, żeby kierowcy nie blokowali przejazdu tramwajom - zapowiada szef ZTM Leszek Ruta. Propozycję wstępnie poparł miejski inżynier ruchu Janusz Galas. - Remont spowoduje gigantycznie utrudnienia. Dlatego uprzywilejowanie komunikacji miejskiej wydaje się dobrym rozwiązaniem - zaznacza. Wczoraj potwierdziliśmy, że zgodził się nawet na przywrócenie zawieszonej kilka lat temu czwórki, która w drodze z Wyścigów na Stalową z pl. Bankowego skręcała na Trasę W-Z.

Równocześnie ZTM chce wycofać z mostu Śląsko-Dąbrowskiego część linii autobusowych (np. 160 i 192) i przenieść je na sąsiedni most Świętokrzyski. Liczy też na lepsze wykorzystanie kolei. Część autobusów będzie dowozić pasażerów do Dworca Wschodniego i stacji Stadion. Miasto chce wynająć kilka składów od kolei, które jeździłyby wahadłowo od Dworca Zachodniego do Wschodniego.

Dyrektor Ruta planuje, że po zakończeniu remontu w Al. Jerozolimskich wydzielony pas dla komunikacji na Trasie W-Z będzie działać nadal. Wtedy oprócz tramwajów będą nim jeździć także autobusy.

O taki korytarz dla transportu zbiorowego od wielu lat walczyli specjaliści od komunikacji. Według obliczeń podróż tramwajem lub autobusem z Dworca Wileńskiego do pl. Bankowego w szczycie zamiast 18 min - jak teraz - zajęłaby tylko 5 min.


Nie do końca rozumiem rozwiązania z wpuszczaniem na tory autobusów dopiero jesienią. Czy to kwestia jakichś szczególnych opracowań, gdzie mają z nich zjeżdżać i czy musi to trwać cztery miesiące? W przypadku, gdy autobusy będą jeździły pasem samochodowym, będą jeździły jeszcze wolniej niż obecnie.

Szkoda też, że chyba nie planują umieszczenia separatorów na samym moście. Wątpię by policja stała tam cały czas, niezależnie od zapowiedzi, a fizyczna barierka zawsze przypomina roztrzepanym kierowcom, że nie wolno tu wjeżdżać.

Pozdrawiam,
Maciek

_________________
Pozostanie po nas..............|................Włóczykije eu
ta smutna legenda,.-....__...|.......Przejrzyj, polub, podsubskrybuj RSS.
że wciąż nas uczono...........|_________________________________
uczyć się na błędach...........(Włodzimierz Ścisłowski)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Śr maja 16, 2007 19:12 
Offline
Sympatyk

Dołączył(a): Pn sty 29, 2007 22:51
Posty: 28
Lokalizacja: Praga
Od czerwca! Mnóstwo uprzywilejowanych tramwajów!
Hurrra! Wiwat! Alleluja!
Zdrowie Pani Prezydent!

I dla wszystkich pozdrowienia!

Prażanka :)

PS
Mam nadzieję, że to nie plotka...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Cz maja 17, 2007 0:43 
Offline
Greenpisarz

Dołączył(a): Śr sty 03, 2007 22:44
Posty: 630
Lokalizacja: Wawa/Praga Północ
hm, no właśnie, jak to będzie z tymi autobusami?
Czy dwa autobusy zmieszczą się obok siebie między przystankami tramwajowymi przy "miśkach"? chyba nie bardzo...
Obawiam się jakiejś masakrycznej prowizorki, typu: autobus czeka, żeby zjechać z BusTramPasa na swój przystanek i nikt go nie wpuszcza...

Ale może korki będą tak wielkie, że ludzie jednak przesiądą się w transport publiczny, w końcu poniatowski jednopasmowy i w-z jednopasmowa mocno ograniczy dopływ samochodów do centrum.
Oby tak już zostało.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 35 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 36 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL