Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 731 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5 ... 74  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: Pt sty 25, 2008 15:06 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): Pt sie 24, 2007 10:36
Posty: 115
Lokalizacja: Königswinter/Niemcy
kulikowski napisał(a):
axxenfall - wg Telewizyjnego Kuriera Warszawskiego parkingi w Pałacu Saskim nie powstaną, ponieważ dzięki protestowi varsavianistów cofnięto (podobno) decyzję likwidacji piwnic.
---
Do tego dochodzi parkowanie na przystankach KM, w szczególności na przystanku autobusowym przy Marriocie.


wg informacji przekazanych przez GW http://miasta.gazeta.pl/warszawa/1,34896,4833774.html
jednak parkingi podziemne są w planach:

"Architekt Adam Wagner rozkłada na stole płachty papieru z rysunkami. - Najcenniejsze piwnice po obu stronach Grobu Nieznanego Żołnierza pozostaną nietknięte, a nowa konstrukcja budynku będzie je otaczała z zewnątrz, nie ingerując w historyczną tkankę murów. Po bokach zachowanych ruin przewidzieliśmy jeden poziom podziemnych garaży."

nie rozwiąże to pewnie problemów ale budowanie wielopozimowych parkingów też pewnie niewiele pomoże (trzeba przecież do centrum dojechać), no i jaka świetna sposobność dla dania przykładu Warszawiakom czyli urzędnicy w komunikację miejscką i na rower.... ach rozmarzyłem się :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt sty 25, 2008 15:47 
Offline
Admin

Dołączył(a): Pt gru 29, 2006 10:44
Posty: 2036
Lokalizacja: Bielany, Żoliborz, Praga Północ
Cytuj:
– Naziemne parkingi w najbardziej prestiżowych lokalizacjach powinny jak najszybciej zostać zastąpione podziemnymi – uważa dr Andrzej Brzeziński z Politechniki Warszawskiej.


Dzisiaj jechałem ul. Żurawią. Na parkingu piętrowym przy - nomen omen - Parkingowej wielki banner "WOLNE MIEJSCA - TYLKO 4 ZŁ / GODZINA". A na ulicy totalny Sajgon parkingowy, parkowanie na przejściach dla pieszych, skrzyżowaniach, w dwóch rzędach. Co 50 m pacjent na awaryjnych, normalnie strach się bać jakie teraz awaryjne samochody produkują.

Parkingi podziemne w Warszawie to trochę tak jakby okablowanie strukturalne do obory prowadzić...

_________________
pozdrawiam, olek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pt sty 25, 2008 15:55 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Śr sty 03, 2007 20:18
Posty: 2049
Lokalizacja: Z Warszawy
Cytuj:
A może po prostu zbiją koszty i zamienią plac Piłsudskiego w parking, na wzór placu Defilad? Ciekawe, ciekawe...


To może z tej okazji w końcu pojawią się w Warszawie lawety wywożące samochody... przed ważnymi uroczystościami Państowymi i międzynarodowymi. ;-)

_________________
Byłem i jestem jawny, świadomy oraz chętny do współpracy.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pt sty 25, 2008 22:13 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): So sty 19, 2008 18:33
Posty: 460
Lokalizacja: Żoliborz
@ olek

Też ostatnio byłem na Żurawiej i mam identyczne refleksje.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Wt sty 29, 2008 5:50 
Offline
Admin

Dołączył(a): Pt gru 29, 2006 10:44
Posty: 2036
Lokalizacja: Bielany, Żoliborz, Praga Północ
Dobry materiał porównawczy - ceny parkowania w Amsterdamie:

http://www.bereikbaaramsterdam.nl/live/ ... oez_v5.pdf

W ścisłym centrum miasta - 4,80 euro za godzinę parkowania, kilka km dalej - 1,30 euro za godzinę.

W większości stref parkometry włączone do 24.00, w sobotę 12.00-24.00.

Warte uwagi są "wyspowe" strefy w rejonach deficytu miejsc parkingowych również poza centrum, np. C2, C3, część B2.

_________________
pozdrawiam, olek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Śr sty 30, 2008 1:43 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Cz sty 18, 2007 21:10
Posty: 999
Lokalizacja: Warszawa
A do tego zastawianie przystanków autobusowych :evil:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pn lut 04, 2008 23:21 
Offline
Admin

Dołączył(a): Pt gru 29, 2006 10:44
Posty: 2036
Lokalizacja: Bielany, Żoliborz, Praga Północ
http://miasta.gazeta.pl/warszawa/1,34862,4898855.html

Cytuj:
Zapłacimy za parkowanie na Powiślu
Krzysztof Śmietana
2008-02-04, ostatnia aktualizacja 2008-02-04 22:26

Dziewięć lat od uruchomienia strefy płatnego parkowania ratusz wraca do pomysłu jej powiększenia. W połowie roku około 300 nowych parkomatów miałoby stanąć między skarpą a Wisłą, a także w innych miejscach centrum

Zarząd Dróg Miejskich kończy właśnie przygotowywać dla radnych projekt uchwały w sprawie zmiany granic strefy parkowania. Zakłada on, że za postój kierowcy zaczną płacić na Nowym Mieście, Powiślu i Solcu - tu strefa sięgnie brzegów Wisły. Za darmo nie zaparkujemy też na kilku ulicach Ochoty - parkomaty staną między pl. Starynkiewicza a ul. Raszyńską.

Urzędnicy liczą, że powiększenie płatnej strefy nieco uporządkuje chaos z parkowaniem na obrzeżach centrum. Teraz tuż przy granicy obszaru, w którym obowiązują opłaty, samochody ciasno zastawiają ulice. Kierowcy wolą parkować za darmo i przejść pewien odcinek do pracy, niż stawiać samochód w płatnej strefie. Sprawia to jednak ogromne problemy okolicznym mieszkańcom. Przyjezdni zastawiają im wyjazdy z posesji, chodniki i trawniki.

Zarząd Dróg Miejskich proponuje też, by w dwóch miejscach nieco zmniejszyć strefę płatnego parkowania. Na Mokotowie zamiast na ul. Odyńca skończy się przy Racławickiej. Na Pradze nie obejmie zaś Brzeskiej.

- Projektem uchwały o nowych granicach strefy płatnego parkowania niedługo powinna się zająć Rada Warszawy. To jednak ratusz zdecyduje o tym, kiedy dokładnie radni będą głosować nad zmianami - mówi Małgorzata Gajewska, rzeczniczka Zarządu Dróg Miejskich.

Mieczysław Reksnis z miejskiego biura drogownictwa i komunikacji zapowiada, że za dwa tygodnie propozycja ZDM trafi na biurko prezydent Hanny Gronkiewicz-Waltz. Przewiduje, że strefa płatnego parkowania zostanie powiększona najwcześniej za kilka miesięcy. Jeśli w ciągu kilku tygodni Rada Warszawy przyjmie uchwałę w tej sprawie, Zarząd Dróg Miejskich dopiero będzie mógł ogłosić przetarg na firmę, która dostarczy i zainstaluje parkomaty. - Potrzeba blisko 300 nowych urządzeń. Radni muszą też przyznać pieniądze na ich zakup - mówi Małgorzata Gajewska.

Nowe parkomaty powinny współpracować z istniejącym systemem, który niemal dziesięć lat temu instalowała firma Wapark. Do 2003 r. zabierała większość pieniędzy wrzuconych przez kierowców. Teraz wszystkie wpływy trafiają do kasy miasta, a ZDM wynajmuje firmę, które serwisuje urządzenia.

Obrazek

Źródło: Gazeta Wyborcza Stołeczna


Szkoda, że Wola wypadła ze strefy. Może by porobić trochę fotek na Prostej czy Jana Pawła II, pokazujących, że tam również występuje chaos z parkowaniem, i przesłać do Biura Drogownictwa?

Poza tym mogliby pomyśleć o jakimś zróżnicowaniu opłat. Parkowanie na Muranowskiej nie musi kosztować tyle samo co na Świętokrzyskiej.

_________________
pozdrawiam, olek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Wt lut 05, 2008 13:18 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Śr sty 03, 2007 20:18
Posty: 2049
Lokalizacja: Z Warszawy
Jak sobie popatrzę na ten rysunek to rzygać mi się chce. Taka ameba z wiloma wypustkami - to tylko spowoduje, że problemów może być więcej, niż było, choćby w takim kwartale Koszykowa, Raszyńska, Łazienkowska, Niepodległości - tam dopiero będzie sajgon (albo sajgonki?). Strefa powinna być zwarta i ograniczona w miarę wyraźnymi granicami, takimi, jak linie kolejowe, szerokie arterie (np. obwodnice) i czym bardziej zbliżona do koła, elipsy tym lepiej. Ale tyle teorii.

Na Mokotowie już widać, że nic się nie zmieni, po strefa nadal będzie cieniutka jak niteczka, więc problemy jak były tak będą z parkowaniem poza strefą.

Cytuj:
Potrzeba blisko 300 nowych urządzeń. Radni muszą też przyznać pieniądze na ich zakup - mówi Małgorzata Gajewska.


Sorry - strefa zarabia 30 mln rocznie - na prawdę starczy - nie muszą im dawać dodatkowej kasy z budżetu - wystarczy skredytować na poczet dodatkowych przychodów.

_________________
Byłem i jestem jawny, świadomy oraz chętny do współpracy.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: So lut 09, 2008 17:50 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Cz wrz 06, 2007 19:35
Posty: 302
Lokalizacja: Bemowo
Wojtek napisał(a):
Strefa powinna być zwarta i ograniczona w miarę wyraźnymi granicami, takimi, jak linie kolejowe, szerokie arterie (np. obwodnice) i czym bardziej zbliżona do koła, elipsy tym lepiej.


Dokładnie ! W Warszawie tymi granicami powinny być Wisła - linia kolejowa przez Dworzec Gdański - Okopowa - Towarowa - Raszyńska - Trasa Łazienkowska. Zupełnie nie rozumiem dlaczego zrezygnowali z tych fioletowych rejonów. I przede wszystkim to przy okazji powiększenia strefy powinno się uporządkować wreszcie parkowanie na ulicach przylegających do strefy, wyznaczyć porządnie miejsca do parkowania i egzekwować jak ktoś źle zaparkuje. Przede wszystkim to straż miejska powinna wreszcie zacząć masowo odholowywać źle zaparkowane samochody (przecież mogą na tym niezłą kasę robić !), to co się teraz dzieje np. na takich ulicach jak Prosta, Grzybowska, Chłodna, Świętojerska... to naprawdę woła o pomste do nieba ! Jak zmienią się granice strefy a nie zmieni się podejście straży miejskiej to po prostu inne ulice będą pozastawiane.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: N lut 10, 2008 14:17 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): So sty 19, 2008 18:33
Posty: 460
Lokalizacja: Żoliborz
W pełni się z tym zgadzam. Główną przyczyną totalnego pozastawiania chodników etc. przez parkujące samochody jest bierna postawa Straży Miejskiej. Odholowywanie źle zaparkowanych samochodów byłoby niewątpliwie skuteczne, ale musiałoby być przeprowadzane szerokozakresowo i konsekwentnie. Problem polega też na tym, że w Polsce większość ludzi (w tym polityków, policjantów, strażników miejskich etc.) nie może pojąć, że za niepoprawne zaparkowanie samochodu można karać w tak dotkliwy sposób.
Choć odholowywanie na pewno by coś dało, to uważam, że sposoby walczenia z nielegalnym parkowaniem, którymi dziś dysponuje Straż Miejska też mogłyby być skuteczne. Problemem jest niekonsekwencja, nie wysokość kary. Raz na rok robi się akcję przeciw złemu parkowaniu, gazety potem donoszą, że w ciągu tygodnia wystawiono 150 mandatów i 300 razy upomniano "niesfornych kierowców" i sprawa zostaje zamknięta przynajmniej na rok. Czegoś takiego nie da się traktować poważnie. 150 mandatów to można w Warszawie codziennie wystawić na dowolnie wybranej większej ulicy.
Aby kierowca poprawnie parkował, musi mieć świadomość, że zostanie ukarany, gdy zaparkuje źle. Musi mieć pewność, że mu się to nie opłaci. Musi wiedzieć, że Strażnik nigdy nie będzie przymykał oka na łamanie przepisów.
Na dzień dzisiejszy sytuacja wygląda tak, że patrol SM przyjeżdża np. na ulicę Lipową, pod BUW, i jednemu autu zakłada blokadę, a całą resztę - też źle zaparkowaną - pozostawia bez mandatu. W takim wypadku nawet trudno nie przyznać racji ukaranemu kierowcy - ukaranie go było niesprawiedliwe. :shock:
Egzekwowanie poprawnego parkowania nie może być działaniem wybiórczym i sporadycznym, lecz musi należeć do codziennych obowiązków odpowiednich służb.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 731 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5 ... 74  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 33 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL