Zapłacimy za parkowanie na Powiślu
Krzysztof Śmietana
2008-02-04, ostatnia aktualizacja 2008-02-04 22:26
Dziewięć lat od uruchomienia strefy płatnego parkowania ratusz wraca do pomysłu jej powiększenia. W połowie roku około 300 nowych parkomatów miałoby stanąć między skarpą a Wisłą, a także w innych miejscach centrum
Zarząd Dróg Miejskich kończy właśnie przygotowywać dla radnych projekt uchwały w sprawie zmiany granic strefy parkowania. Zakłada on, że za postój kierowcy zaczną płacić na Nowym Mieście, Powiślu i Solcu - tu strefa sięgnie brzegów Wisły. Za darmo nie zaparkujemy też na kilku ulicach Ochoty - parkomaty staną między pl. Starynkiewicza a ul. Raszyńską.
Urzędnicy liczą, że powiększenie płatnej strefy nieco uporządkuje chaos z parkowaniem na obrzeżach centrum. Teraz tuż przy granicy obszaru, w którym obowiązują opłaty, samochody ciasno zastawiają ulice. Kierowcy wolą parkować za darmo i przejść pewien odcinek do pracy, niż stawiać samochód w płatnej strefie. Sprawia to jednak ogromne problemy okolicznym mieszkańcom. Przyjezdni zastawiają im wyjazdy z posesji, chodniki i trawniki.
Zarząd Dróg Miejskich proponuje też, by w dwóch miejscach nieco zmniejszyć strefę płatnego parkowania. Na Mokotowie zamiast na ul. Odyńca skończy się przy Racławickiej. Na Pradze nie obejmie zaś Brzeskiej.
- Projektem uchwały o nowych granicach strefy płatnego parkowania niedługo powinna się zająć Rada Warszawy. To jednak ratusz zdecyduje o tym, kiedy dokładnie radni będą głosować nad zmianami - mówi Małgorzata Gajewska, rzeczniczka Zarządu Dróg Miejskich.
Mieczysław Reksnis z miejskiego biura drogownictwa i komunikacji zapowiada, że za dwa tygodnie propozycja ZDM trafi na biurko prezydent Hanny Gronkiewicz-Waltz. Przewiduje, że strefa płatnego parkowania zostanie powiększona najwcześniej za kilka miesięcy. Jeśli w ciągu kilku tygodni Rada Warszawy przyjmie uchwałę w tej sprawie, Zarząd Dróg Miejskich dopiero będzie mógł ogłosić przetarg na firmę, która dostarczy i zainstaluje parkomaty. - Potrzeba blisko 300 nowych urządzeń. Radni muszą też przyznać pieniądze na ich zakup - mówi Małgorzata Gajewska.
Nowe parkomaty powinny współpracować z istniejącym systemem, który niemal dziesięć lat temu instalowała firma Wapark. Do 2003 r. zabierała większość pieniędzy wrzuconych przez kierowców. Teraz wszystkie wpływy trafiają do kasy miasta, a ZDM wynajmuje firmę, które serwisuje urządzenia.
Źródło: Gazeta Wyborcza Stołeczna
Szkoda, że Wola wypadła ze strefy. Może by porobić trochę fotek na Prostej czy Jana Pawła II, pokazujących, że tam również występuje chaos z parkowaniem, i przesłać do Biura Drogownictwa?
Poza tym mogliby pomyśleć o jakimś zróżnicowaniu opłat. Parkowanie na Muranowskiej nie musi kosztować tyle samo co na Świętokrzyskiej.