Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 731 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64 ... 74  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: Pt kwi 08, 2011 10:20 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): So cze 09, 2007 14:46
Posty: 984
Lokalizacja: Belany
ajarmoniuk napisał(a):
Bulwersująca postawa radnej PO z Ursusa w sprawie odholowywania samochodów z rynku Nowego Miasta.


Nie no, zróbmy coś z tym, napiszmy jakąś ripostę przynajmniej, przecież jak się czyta to co ten *olszewicki *a*sztyl wypisuje to aż zęby bolą. Będzie mi tu zastraszała strażników, którzy jak rzadko - wzięli się do swoich obowiązków. Jej zdaniem ... prawa człowieka zostały naruszone!!!

Przepraszam, ale szlag mnie trafił.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn kwi 11, 2011 13:26 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Śr sty 03, 2007 20:18
Posty: 2049
Lokalizacja: Z Warszawy
Tymczasem ogladam sobie amerykański serial kryminalny, w którym samochód przeszukiwany przez policję kryminalną zostaje w tym samym czasie odholowywany przez służby miejskie za nielegalne parkowanie. W tym serialu także policjant kryminalny obawia się o to, czy mu nie odholuja samochodu.

_________________
Byłem i jestem jawny, świadomy oraz chętny do współpracy.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn kwi 11, 2011 13:44 
Offline
Greenpisarz

Dołączył(a): Śr sty 03, 2007 22:44
Posty: 630
Lokalizacja: Wawa/Praga Północ
Majszyk wspiera akcję antypodwyżkową cen biletów komunikacji miejskiej, w zasadzie powtarzając argumenty ze strony głównej ZM:

http://blog.zw.com.pl/blok/2011/04/11/grilowane-bilety-zamrozone-parkometry/

Cytuj:
...Dziwi mnie, że ratusz nie próbuje jednocześnie sięgnąć do kieszeni kierowców. Bo wywindowanie ceny biletu jednorazowego do ok. 4 zł (w wersji „hard” – do 5,60 zł) przy jednoczesnym pozostawieniu stawki za godzinę postoju autem w centrum na poziome 3 zł jest sprzeczne z polityką transportową miasta.

Dlaczego ratusz nie weźmie się za parkometry? Władza tłumaczy się ustaleniem górnej stawki za godzinę postoju na poziomie 3 zł przez ustawę o drogach publicznych. Ten zapis to rzeczywiście absurd, ale chyba da się go zmienić? Prezydent Warszawy Hanna Gronkiewicz-Waltz to w końcu prominentny polityk z pierwszej ligi, bliski współpracownik premiera Donalda Tuska i ministra infrastruktury Cezarego Grabarczyka.

Jeśli miasto ma w miarę sprawnie funkcjonować, opłata za postój w płatnej strefie powinna być ustalona na takiej wysokości, żeby kierowca przy wjeździe miał 90 proc. pewności, że znajdzie wolne miejsce. Pozostawiającemu auto nie powinno opłacać się zwlekać z odjazdem. W przeciwnym wypadku nigdy nie przesiądzie się do autobusu.

Według mnie, potrzeba:

A. wyższej stawki za godzinę postoju, z ewidentnym zróżnicowaniem opłat np. w ścisłym centrum i na dalszym Mokotowie (problem: zamrożenie progów przez ustawę)

B. skutecznej kontroli miejsc parkingowych (od czasu zniknięcia znienawidzonego WaParku i przejęcia kontroli przez ZDM - „nie da się”).

Na koniec jeszcze jeden pomysł, który wielu osobom się pewnie nie spodoba. Może ktoś powinien też wziąć się za abonamenty dla mieszkańców? Bo 30 zł za całoroczny postój w ścisłym centrum to stawka raczej dumpingowa.

Czy ratusz znajdzie w sobie determinację, żeby z biletami obejść się ostrożnie, a w zamian podnieść stawki parkingowe, czy też „pojedzie rektorem politechniki”? Czekam na opinie.



Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt kwi 12, 2011 0:56 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): So cze 09, 2007 14:46
Posty: 984
Lokalizacja: Belany
Majszyk się wyraźnie wyrobił w ciągu ostatnich paru lat, i pisze dużo przytomniej niż niegdyś. Szkoda że ŻW to taka niszowa gazetka, bez pary prawie zupełnie...

Tylko nie rozumiem czemu kmaj wciąż z upodobaniem jeździ po motorowych i kierowcach autobusów - którzy owszem czasami też coś przeskrobią, ale ostatecznie nie są winni całemu złu świata! Uraz jakiś? ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt kwi 12, 2011 6:58 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Pt lut 19, 2010 14:05
Posty: 694
Lokalizacja: Warszawa, daleko za Wawrem
A zna ktoś ceny za parkowanie w innych miastach i jak to się ma do średniej pensji tamtejszych mieszkańców?

_________________
Ważne jest dokąd zmierzamy, a nie jak szybko.

"... we humans tend to screw up everything that's good enough as it is...or everything that we're attracted to, we love to go and defile it." - Chris Cornell


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt kwi 12, 2011 10:51 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Śr sty 03, 2007 20:18
Posty: 2049
Lokalizacja: Z Warszawy
Cytuj:
A zna ktoś ceny za parkowanie w innych miastach ...


2 Raport z 2008 roku: http://czt.zm.org.pl/?a=czt.raporty
http://czt.zm.org.pl/download/czt/raport_08_2-sppn.pdf (strona 8 i 9)

_________________
Byłem i jestem jawny, świadomy oraz chętny do współpracy.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt kwi 12, 2011 11:21 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 04, 2007 19:48
Posty: 2820
Lokalizacja: Ochota / Ursynów
pduncz napisał(a):
Szkoda że ŻW to taka niszowa gazetka, bez pary prawie zupełnie...


Czy ja wiem? Sądzę, że odkąd jest dodatkiem stołecznym do Rzepy, ma sporo szerszą grupę odbiorców.

Pozdrawiam,
Maciek

_________________
Pozostanie po nas..............|................Włóczykije eu
ta smutna legenda,.-....__...|.......Przejrzyj, polub, podsubskrybuj RSS.
że wciąż nas uczono...........|_________________________________
uczyć się na błędach...........(Włodzimierz Ścisłowski)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: So kwi 16, 2011 21:21 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Śr sty 03, 2007 20:18
Posty: 2049
Lokalizacja: Z Warszawy
I nikt o tym tu nie trąbi! W końcu Reksnis występuje w jakiejś pozytywnej roli. Symptomatyczne, że wypowiada się Sucherzewski, SISKOM a ZM nie.

Cytuj:
Parkowanie będzie droższe
Izabela Kraj,Konrad Majszyk 14-04-2011, ostatnia aktualizacja 15-04-2011 16:53
Podwyżki dotkną nie tylko pasażerów autobusów i tramwajów. Ratusz ma zgodę rządu na podniesienie stawki za godzinę parkowania i kary za brak kwitka z parkometru.

Dotarliśmy do planów ratusza podwyższenia opłat za postój w strefie płatnego parkowania. Dzisiaj cena za pierwszą godzinę postoju wynosi 3 zł, za drugą 3,60 zł, a trzecią – 4,20 zł; później znowu każda godzina jest po 3 zł. Według nowych zasad, za pierwszą godzinę płacilibyśmy więcej (stawka nie jest jeszcze ustalona), a później byłaby progresja – każda kolejna godzina droższa.

Różne ceny, limit czasu
– Ceny powinny też zostać zróżnicowane w zależności od strefy. W pewnych obszarach należałoby też limitować czas postoju, np. 60 albo 80 min – mówi dyrektor Biura Drogownictwa i Komunikacji Mieczysław Reksnis


Najdroższy miałby być postój w Śródmieściu (tutaj w grę wchodzi też ograniczenie czasu parkowania). Taniej płacilibyśmy na Mokotowie albo – po rozszerzeniu strefy – na Muranowie bądź przy pl. Wilsona. – Proponujemy też podnieść opłatę dodatkową za brak kwitka z parkometru powyżej 50 zł – dodaje Reksnis.

To na razie plany, bo formalnie władze Warszawy są zablokowane ustawą o drogach publicznych, która limituje wysokość opłat za postój w płatnej strefie (w stolicy są one już maksymalne). Jak jednak ustaliliśmy, wiceprezydent Warszawy Jacek Wojciechowicz wystąpił do wiceministra infrastruktury Radosława Stępnia o zmianę tych zasad, by samorząd mógł elastycznie kształtować politykę parkingową.

– Ustawowe określenie górnej granicy stawek za parkowanie to absurd, rzadko spotykany w innych krajach. Należy to zmienić – uważa prof. Wojciech Suchorzewski z Politechniki Warszawskiej.

– Nie wyobrażam sobie, żeby cena biletu jednorazowego była wyższa niż opłata za godzinę parkowania. Jeśli tak, nagle obudzimy się z problemem niekończących się korków w centrum – mówi Jan Jakiel ze Stowarzyszenia Integracji Stołecznej Komunikacji. – Należy wręcz związać ustawowo na sztywno obie ceny: jeśli drożeje bilet w komunikacji miejskiej, w górę idzie też opłata za parkowanie – proponuje.

W piśmie, do którego dotarliśmy, wicedyrektor ministerialnego Departamentu Dróg i Autostrad Agnieszka Krupa uznała odmrożenie stawek parkingowych za dobry pomysł. Resort infrastruktury zobowiązał się do podjęcia inicjatywy legislacyjnej jeszcze w tym roku.

Bilety zdrożeją wcześniej
Przewidywane powolne tempo procedur sprawia, że podwyżki parkingowe wejdą w życie najwcześniej w 2012 r. Tymczasem bilety zdrożeją być może jeszcze w tym roku.
Ujawnione przez nas w ubiegłym tygodniu projekty miasta, które zakładają podwyżkę cen biletów nawet o 100 proc. do 2014 r. (np. jednorazowy miałby zdrożeć z 2,80 do 5,60 zł), wzbudziły ogromne emocje.

Wczoraj w tej sprawie odbyły się w mieście dwie pikiety. A na sesji Rady Warszawy radni PiS zażądali od prezydent miasta informacji o planowanych zmianach cen. PO, która w radzie miasta ma większość, nie zgodziła się jednak wprowadzić tego punktu pod obrady. – My nie uchylamy się od dyskusji, ale na razie jest na nią za wcześnie. Nie ma ostatecznego projektu uchwały – wyjaśniał szef klubu PO Jarosław Szostakowski.

Konkretny projekt uchwały otrzymały jednak do zaopiniowania związki zawodowe. Z cennikiem drastycznie wywindowanym w górę. M.in. bilet 90-dniowy na okaziciela w 2014 r. miałby kosztować 760 zł (dziś 360 zł).

– Mam ten projekt w ręku, czarno na białym, przygotowany do podpisu przewodniczącej rady. Przesłał go nam dyrektor Zarządu Transportu Miejskiego Leszek Ruta, jak rozumiem za zgodą władz miasta – mówił radny Andrzej Kropiwnicki, szef mazowieckiej „Solidarności”. – I rozumiem, że nowy cennik, związki też dostaną do analizy?

– Można to tak rozumieć – przyznał wiceprezydent Jacek Wojciechowicz. – Ale dajcie nam jeszcze nad tym popracować. To jest jeden z wariantów. ZTM analizuje wciąż możliwość obniżenia kosztów.
Całe zamieszanie z podwyżką cen biletów radny Maciej Maciejowski (PiS) skomentował w kuluarach: – PO potrzebuje teraz czasu na zastanowienie się, jak sprawę wzrostu cen biletów komunikacji rozegrać, by ich partia nie straciła przed jesiennymi wyborami do parlamentu.

_________________
Byłem i jestem jawny, świadomy oraz chętny do współpracy.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt kwi 19, 2011 20:03 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): So cze 09, 2007 14:46
Posty: 984
Lokalizacja: Belany
Wojtek napisał(a):
Symptomatyczne, że wypowiada się Sucherzewski, SISKOM a ZM nie.


W tym wypadku to chyba akurat dobrze, nieprawdaż? Niech będzie podwyżka za parkowanie, cieszymy się (a jeszcze bardziej się ucieszymy ze skutecznej egzekucji), ale nie ma nic złego w tym że jest zapowiadana ustami kogoś innego :-)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr kwi 20, 2011 8:55 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): N paź 18, 2009 19:39
Posty: 416
Cytuj:
Ogródki kawiarniane nielegalne przed 1 maja?
Małgorzata Zubik
20.04.2011 aktualizacja: 2011-04-19 21:24

- Codziennie wykupuję bilety parkingowe za dwa miejsca. Nie chcę oszukiwać - mówi Antoni Budrewicz, menadżer Szparki
- Codziennie wykupuję bilety parkingowe za dwa miejsca. Nie chcę oszukiwać - mówi Antoni Budrewicz, menadżer Szparki
Fot. Filip Klimaszewski / Agencja Gazeta
Sezonowe podchody na pl. Trzech Krzyży. Właściciele Szparki i Szpilki wystawiają ogródki kawiarniane. Ściga ich Zarząd Dróg Miejskich, bo na stoliki pozwala dopiero od 1 maja.
- Od dziewięciu lat to samo - opowiada Antoni Budrewicz ze Szparki po północnej stronie placu. - Żeby otrzymać zezwolenie na ogródek, trzeba załatwić mnóstwo formalności. Są potrzebne rysunek ogródka na podkładzie geodezyjnym, pieczątka z policji, projekt organizacji ruchu. Załatwianie zaczynamy w styczniu i zajmuje to 3-4 miesiące. Ale choć ciepło robi się już w kwietniu, Zarząd Dróg Miejskich zgadza się na wystawienie stolików dopiero w maju.

Mimo to wczoraj przed lokalem było już kilkanaście stłoczonych stolików. W słońcu wygrzewali się klienci.
- Miasto na tym nie traci, bo płacimy - zapewnia Antoni Budrewicz.

Stoliki stoją na chodniku, na którym są też wyznaczone przez ZDM miejsca postojowe.

- Wykupuję bilety parkingowe za dwa miejsca, na cały dzień, to codziennie 64 zł. Trochę więcej niż opłata za zajęcie pasa drogi. Nie chcemy oszukiwać - mówi Budrewicz.

Choć jednak do miejskiej kasy płyną pieniądze za skrawek chodnika, stoliki i tak stoją nielegalnie.

- Co roku jest ta sama zabawa. Właściciele działają wbrew prawu i jeszcze wykorzystują do tego "Gazetę" - denerwuje się po naszych pytaniach rzeczniczka ZDM Urszula Nelken. - Doskonale wiedzą, że termin wystawienia ogródków na pl. Trzech Krzyży to 1 maja. To przez deficyt miejsc parkingowych. A datę wyznacza miejski inżynier ruchu, który zatwierdził projekt organizacji ruchu dla pl. Trzech Krzyży, my musimy się na nim opierać.

Ogródki w kwietniu to nic nadzwyczajnego. Już w tym miesiącu mogą je wystawiać inni restauratorzy, którzy zabiegają o zezwolenie w ZDM, np. przy Krakowskim Przedmieściu.

Dlaczego więc w grafiku parkowania na pl. Trzech Krzyży pojawia się akurat 1 maja? Nie udało nam się dowiedzieć.

- Miejski inżynier ruchu nie wyznacza żadnej daty - informuje Agnieszka Kłąb z wydziału prasowego urzędu miasta. I tłumaczy: - Po prostu zatwierdza projekt organizacji ruchu wraz z opiniami. Jedną z nich wydaje zresztą komórka ZDM. Projekt jest ważny przez 18 miesięcy i jest jedynie załącznikiem do wniosku o wydanie decyzji na zajęcie terenu. Konkretne daty określa dopiero ta decyzja wydawana przez zarządcę terenu.

Problem z datą majową mają też znajdujące się po sąsiedzku Szpilka i Szpulka. Wczoraj stoliki wystawiła tylko Szpilka. - Każdego dnia pracownicy ZDM robią nam zdjęcia, że stoimy nielegalnie - opowiada Patryk Szymański, menedżer obu lokali. - Już jedną decyzję o nielegalnym zajmowaniu pasa drogi dostaliśmy. I karę.

To dziesięciokrotność opłaty za legalne zajęcie pasa drogi. Karę będzie też płacić Szparka. - Musimy wystawiać stoliki, bo jest ładna pogoda, klienci domagają się tego, żeby siedzieć na zewnątrz. A my musimy zarabiać - mówi Antoni Budrewicz.

Kilka lat temu ZDM w ogóle nie chciał się zgadzać na stoliki przy pl. Trzech Krzyży, bo zabierają miejsca samochodom. W tej sprawie interweniował wtedy wiceprezydent miasta Jacek Wojciechowicz. Ogródki budzą też emocje mieszkańców pobliskich kamienic, którzy nie przepadają za gwarnym miejscem pełnym ludzi.

Komentarz

Dopust boży z tymi restauratorami - ogródków kawiarnianych im się zachciewa! Do czego to podobne, żeby jakieś stoliki na kawę blokowały chodniki? Każdy przecież to wie, że w Warszawie chodniki mają służyć kierowcom do parkowania. A sezon parkingowy trwa tu do 30 kwietnia i ani dnia krócej. Inżynier ruchu zatwierdził tę datę na wieki wieków, więc nie ma co się czepiać.

Takie to wyobrażenie o tętniącym kawiarnianym gwarem mieście mają nasi urzędnicy. Zrobią wszystko, by przeczołgać restauratorów przez swoje tryby i paragrafy. Drogowcy będą im więc wyliczać miejsce co do centymetra, a konserwator zabytków ustali z dnia na dzień nowy kolor kwiatów albo wzór lamp przy stolikach.

Marzyło nam się więcej kawiarni i szersze chodniki na pl. Trzech Krzyży? Tak miało być po jego przebudowie: trzy czwarte miejsca dla pieszych, a samochody docelowo schowane w podziemnym garażu. W zeszłym roku miasto przeznaczyło 2 mln zł na konkurs architektoniczny. O zmianach możemy jednak zapomnieć - wybrany projekt wylądował już na półce.

Jarosław Osowski


O dziwo całkiem przytomny kometarz.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 731 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64 ... 74  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 23 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL