Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 731 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 74  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: Pt sty 18, 2008 9:02 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Śr sty 03, 2007 20:18
Posty: 2049
Lokalizacja: Z Warszawy
Rozpoczynam nowy wątek od artykułu, ktory świezo (wczoraj) byl w Rzeczpospolitej. Jakie problemy widzicie z parkowaniem w śródmiesciu i kto chciałby pomóc w zrobieniu małego studium na ten temat. Jak powiekszyć strefę parkowania, rozszerzyć godziny jej funkcjonowania, jaka cena za parkowanie? Co obecnie szwankuje, ile kierowców parkuje bezprawnie etc. podawajcie też najbardziej obstawione nielegalnie ulice - bedziemy sprawdzać.

Cytuj:
Na parkingi musimy poczekać
Konrad Majszyk 17-01-2008, ostatnia aktualizacja 17-01-2008 02:27

Na budowę podziemnego parkingu pod ul. Emilii Plater poczekamy co najmniej do 2010 roku. Obiekty pod pl. Teatralnym, Bankowym, Trzech Krzyży i Powstańców Warszawy nie wyszły nawet poza etap konkursów architektonicznych

Ul. Emilii Plater w sercu miasta: cieknące olejem samochody stoją nawet w poprzek chodników. Pl. Powstańców Warszawy: w oczy rzuca się nie płyta batalionu AK „Kiliński”, ale stojące wszędzie brudne auta. Pl. Teatralny: spiżowy Stanisław Moniuszko wygląda jak ochroniarz na parkingu.

Władze miasta od lat obiecują przebudowę kluczowych dla Śródmieścia ulic i placów wraz ze schowaniem miejsc parkingowych pod ziemię. Na obietnicach się kończy.

– Naziemne parkingi w najbardziej prestiżowych lokalizacjach powinny jak najszybciej zostać zastąpione podziemnymi – uważa dr Andrzej Brzeziński z Politechniki Warszawskiej. – I wcale nie kłóci się to z zasadą limitowania miejsc parkingowych w centrum i zachęcaniem do przesiadki z auta do komunikacji miejskiej – podkreśla.

Zasada jest bowiem taka: z powierzchni powinno zniknąć tyle samo miejsc parkingowych, ile powstało pod ziemią.

– W przeciwnym wypadku zachęcalibyśmy kolejnych kierowców do wjazdu do zakorkowanego centrum – mówi Wojciech Szymalski z Zielonego Mazowsza.W jaki sposób ratusz buduje podziemne parkingi? Modernizacja ul. Emilii Plater wraz z budową obiektu dla 450 pojazdów miała ruszyć w tym roku, ale nie ma już na to szans. Zarząd Dróg Miejskich nie podpisał nawet umowy na projekt. Do przetargu zgłosiły się firmy Schuessler Plan i Mosty Katowice z ofertami: 8,5 i 9,6 mln zł.

– W styczniu powinniśmy wskazać zwycięzcę i podpisać umowę – zapewnia rzeczniczka ZDM Agata Choińska. – Na opracowanie dokumentacji projektant będzie miał 14 miesięcy – zapowiada.

Prace ruszą więc najwcześniej w 2009 roku. Według informacji „Rz” nawet ten termin może być zagrożony. Parking powinien mieć pięć kondygnacji, w tym jedną dla autokarów. Planiści się obawiają, że inwestycję w takiej wersji może uniemożliwić kolizja z gigantyczną ilością podziemnych instalacji w rejonie Pałacu Kultury.

Już w ubiegłym roku mieliśmy poznać projektanta przebudowy pl. Bankowego i Teatralnego, które miały się zmienić w skąpane w zieleni i przyjazne przechodniom deptaki – z parkingami ukrytymi pod ziemią. Konkurs architektoniczny zakończył się jednak rozczarowaniem – jury wybrało koncepcję pracowni Fiszer Atelier, ale nie przyznało pierwszej nagrody, tylko wyróżnienie. Co teraz?

– Planujemy rozpocząć rozmowy ze zwycięską pracownią nad poprawkami do zaproponowanej koncepcji. Na tej podstawie można będzie później przygotować projekt – mówi wicedyrektor Biura Architektury Jolanta Latała. – Musimy jednak sprawdzić, czy będzie to zgodne z prawem zamówień publicznych. Czekamy na opinię prawników – zastrzega.

Nawet gdyby była pozytywna, nie ma już szans na rozpoczęcie prac w tym roku. A takie obietnice składał wiceprezydent Warszawy Jacek Wojciechowicz w maju ubiegłego roku.

W czasie oddala się też zapowiadane ukrycie pod ziemią
szpetnych parkingów na pl. Trzech Krzyży i Powstańców Warszawy. Jak twierdzi Latała, dobiegają końca prace przy regulaminie konkursu na zagospodarowanie obszaru obejmującego te dwa miejsca i dodatkowo pl. Małachowskiego. Powinien zostać ogłoszony w marcu.

Czy nieestetyczne parkingi naziemne będą jeszcze długo straszyły w Warszawie? ZDM zapowiada, że do końca lutego wypowie umowy firmie Towing na parkingi na 214 aut na pl. Trzech Krzyży, Powstańców Warszawy i przy Emilii Plater (mają je zastąpić parkometry). ZDM miał to zrobić już rok temu, ale ratusz nakazał podpisanie korzystnego dla Towingu aneksu do umowy.

Według dr. Andrzeja Brzezińskiego cena za postój pod ziemią nie powinna znacząco odbiegać od tej w parkometrze. Jeśli będzie, miejsca wykupią najbogatsze firmy dla aut służbowych, a zwykli kierowcy będą nadal próbowali parkować na dziko.

Dane:
- 540 tys. samochodów wjeżdża przeciętnie w powszedni dzień do centrum Warszawy
- 15 proc. ruchu ulicznego generują kierowcy poszukujący miejsca do zaparkowania

_________________
Byłem i jestem jawny, świadomy oraz chętny do współpracy.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pt sty 18, 2008 9:51 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Cz lut 01, 2007 20:03
Posty: 371
Lokalizacja: Służew
Bezpłatne i bezkarne parkowanie w strefie:

- przy wejściu na stację Świętokrzyska i przy przylegajacym kawałku Świętokrzyskiej (znak B36)
-wysepka odgradzająca pasy na E. Plater przy Świetokrzyskiej
-przy Emilce
-pod Salą Kongresową
-na Złotej przy Złotych Tarasach
-E. Plater przy wyjściu ze Śródmieścia
-przy wschodnim wyjściu ze Śródmieścia i "pod iglicą" cały nielegalny plac parkingowy
-przy KDT i przy pobliskim przejeździe pod Marszałkowską
-pod wiaduktem JPII/Jerozolimskie
-zatoczka autobusowa pod Rondo 1 Świętokrzyska/Mariańska

Jednocześnie parking podziemny i naziemny nad stacją Centrum, parking w Złotych tarasach, stoją puste - bo są płatne, a jak można za darmo obok.....


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt sty 18, 2008 13:00 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): Pn lip 09, 2007 14:29
Posty: 116
Lokalizacja: Warszawa, Praga Północ
Cytuj:
– Naziemne parkingi w najbardziej prestiżowych lokalizacjach powinny jak najszybciej zostać zastąpione podziemnymi – uważa dr Andrzej Brzeziński z Politechniki Warszawskiej. – I wcale nie kłóci się to z zasadą limitowania miejsc parkingowych w centrum i zachęcaniem do przesiadki z auta do komunikacji miejskiej – podkreśla.
Zasada jest bowiem taka: z powierzchni powinno zniknąć tyle samo miejsc parkingowych, ile powstało pod ziemią.


Mnie się wydawało, że miasto miało dążyć do zmniejszania ilości miejsc parkingowych, a nie tylko ich "limitowania". Po zamianie 1:1 parkingów naziemnych na podziemne tych 15% jeżdżących po Śródmieściu w poszukiwaniu miejsca wcale nie musi zniknąć, a przy wzroście ogólnej liczby samochodów także się zwiększy. Chyba że wprowadzi się rzeczywiste ograniczenia wjazdu, a nie tylko kosztowne ruchy pozorowane.

Bezpłatne i bezkarne parkowanie: róg Muranowskiej i Andersa - chodnik przy przejściu dla pieszych. Na podwórkach domów Nowego Miasta parkują odwiedzający Starówkę.

Pozdrawiam,
Karolina


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pt sty 18, 2008 22:07 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): Pn cze 25, 2007 10:29
Posty: 245
w prostokącie ulic Targowa, Solidarności, Jagiellońska, Kłopotowskiego od Kłopotowskiego (przy szkole społecznej) odchodzi mała uliczka. W dni powszednie ma darmowe parkowanie tam nawet 200 samochodów.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: So sty 19, 2008 8:43 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 04, 2007 19:48
Posty: 2820
Lokalizacja: Ochota / Ursynów
A tu cytat z dzisiejszego artykułu w Rzeczpospolitej na temat prac na placu Piłsudskiego:

Maciej Szczepaniuk napisał(a):
Do przenosin ratusza na pl. Piłsudskiego niezbędna będzie jeszcze odbudowa pałacu Brühla i kamienic na Królewskiej (ratusz rozstrzyga właśnie przetargi na prace archeologiczne pod obiema inwestycjami). Te budynki również zajmie ratusz. Pod nimi przewidziano parkingi. Sęk w tym, że będzie na nich jedynie ok. 150 – 200 miejsc. Taka liczba nie wystarczy nawet dla urzędników.

Jak się dowiedzieliśmy, do ratusza wpłynęła oferta na wybudowanie pod pl. Piłsudskiego garażu na 1,1 tys. aut. Koszty inwestycji – ok. 18 – 20 mln euro – poniesie angielska firma, która w zamian chce pobierać opłaty za parkowanie. W piątek nikt w ratuszu nie chciał potwierdzić tej informacji.

http://www.rp.pl/artykul/85338.html

Jak widać, przeniesienie miejsc parkingowych pod ziemię nie musi miasta tak wiele kosztować. Choć nie wróżyłbym angielskiej firmie dobrych wyników finansowych, jeżeli podejście miasta do nielegalnego parkowania się nie zmieni.

Pozdrawiam,
Maciek

_________________
Pozostanie po nas..............|................Włóczykije eu
ta smutna legenda,.-....__...|.......Przejrzyj, polub, podsubskrybuj RSS.
że wciąż nas uczono...........|_________________________________
uczyć się na błędach...........(Włodzimierz Ścisłowski)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: So sty 19, 2008 19:07 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): So sty 19, 2008 18:33
Posty: 460
Lokalizacja: Żoliborz
W moim przekonaniu kłopot z parkowaniem w Śródmieściu, a i w całej Warszawie jest w gruncie rzeczy jeden - totalne zaniedbanie swoich obowiązków w zakresie egzekwowania przepisów przez Straż miejską. Można parkować gdzie się chce - na przejściach dla pieszych, na pasach do skrętu, na ścieżkach rowerowych, na chodnikach, na trawnikach - a nikt się tym nie interesuje. Wszelkie zakazy parkowania są po prostu ignorowane przez kierowców i służby.

Każdy patrol SM codziennie ignoruje (na oko) ze 100 razy łamanie przepisów. Wystarczy przejść się taką ulicą Traugutta, żeby naliczyć z 30 mandatów za nieprawidłowe parkowanie. Notoryczne jest parkowanie poprzeczne na miejscach przeznaczonych do parkowania równoległego (zresztą większość kierowców nawet nie umie w takie miejsca wjeżdżać...). Dzieje się tak np. na ulicach: Mazowieckiej, Traugutta, Szpitalnej, Zgoda.
Notoryczne jest też zostawianie samochodów na rogach skrzyżowań, na chodnikach, tak że totalnie ograniczają widoczność innym kierowców. To też jest przez wszelkie służby ignorowane.
Czadowe jest też, jak kierowcy parkujący w strefie PP zostawiają samochód np. na wysepce, wsadzają za szybę kwitek i jest to uznawane przez kontrolerów za prawidłowe zaparkowanie pojazdu z wniesieniem opłaty.

To tego dochodzi jednocześnie dziwaczna polityka ZDM dot. remontowania ulic i chodników. Problemu Świętokrzyskiej przez litość nie będę już szczegółowo omawiał, ale generalnie zasadą jest, że remontuje się chodnik, dopuszczając potem na nim parkowanie, zamiast po prostu chodnik zwężyć do tych 1,5 m. i miejsca parkingowe zrobić na ulicy. Miałoby to wiele plusów - nie niszczyłyby się chodniki, piesi mieliby zagwarantowane przejście, kierowcy nie musieliby wjeżdżać na krawężniki. W równie głupi sposób stawia się słupki - najczęściej tak, że można za nie wjechać.

Wydaje mi się zresztą, że zupełnie bez sensu jest wymienianie poszczególnych miejsc, gdzie występuje problem parkowania w Warszawie, gdyż jest tak po prostu wszędzie, a już na pewno na każdej ulicy Śródmieścia. Cała sprawa wymaga przede wszystkim zmiany podejścia służb, bo dopóki nie będą one egzekwować przepisów, to każdy będzie zostawiał auto, jak będzie chciał.

Przepraszam, że tyle piszę, ale problem parkowania bardzo leży mi na sercu a jednocześnie okropnie działa na nerwy.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: So sty 19, 2008 20:46 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Śr sty 03, 2007 20:18
Posty: 2049
Lokalizacja: Z Warszawy
Na też działa na nerwy, ale poszukujemy sposobu, aby własnym sumptem wykazać w sposób przerzysty i niezbity dla warszawskich urzędników owe oczywistości i w taki sposób, aby zrozumieli, że trzeba ruszyć tyłki. Do tego potrzeba nam danych, w jakiej dokładnie skali owo nielegalne parkowanie występuje, czy jest to 50%, czy tylko 20% wielkości legalnego parkowania? Stąd moje pytania. Przybliżają one mi miejsca, w których prawdopodobnie warto zrobić badania parkowania, aby coś takiego obliczyć. Więc już wiesz, że nie pytam bez sensu Stary Trampku.

_________________
Byłem i jestem jawny, świadomy oraz chętny do współpracy.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: So sty 19, 2008 21:40 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): So sty 19, 2008 18:33
Posty: 460
Lokalizacja: Żoliborz
Przepraszam, jeśli odebrałeś mojego posta jako kwestionowanie sensowności Twojego działania - to nie tak, chciałem tylko wykazać, że wszelkie działania urzędników, w których gestii jest planowanie rozwiązań parkingowych etc. jest bez sensu przy zaniechaniu obowiązków ze strony SM.
Pod akcją się zdecydowanie podpisuję, uważam, że duża duży projekt uświadamiający, jak wielki jest problem parkowania w Warszawie, jest niezbędny. Moje przykłady miejsc, gdzie notorycznie łamane są zakazy parkowania (po części będą się one na pewno pokrywać z moim powyższym postem, ilość samochodów podaję na oko):
- Plac na skrzyżowaniu Chmielna, Bracka, Zgoda, Szpitalna: samochody stoją wszędzie, w szczególności zaś na wszystkich wysepkach. Codziennie jest tam przynajmniej z 8 źle zaparkowanych samochodów
- Szpitalna: nikt nie parkuje tam równolegle, mimo nakazu. Wszystkie samochody blokują lewy pas ruchu. Codziennie. Stosunek zaparkowanych poprawnie do niepoprawnie to pewnie 0:30 (Dobre miejsce na przeprowadzenie badań)
- Mazowiecka: j.w. Szpitalna
- Zgoda: j.w.
- Świętokrzyska na odcinku NŚ do Marszałkowskiej: notoryczne wjeżdżanie i wyjeżdżanie do zatoki parkingowej wyznaczonej na chodniku (notabene zajmującej jakieś 3/4 tegoż chodnika) po pasach dla pieszych. Ostatnio widziałem, jak robiła to SM. Ponadto parkowanie na pasach dla pieszych.
- Traugutta: Parkowanie prostopadłe na miejscach przeznaczonych do parkowania równoległego, na chodniku za słupkami. Codziennie z 15 aut.
- Oboźna: na niej zaczyna się strefa PP, ale dopiero powyżej schodków. Poniżej jest zakaz parkowania. Codziennie łamany przez około 8 aut. Już w strefie: parkowanie na wysepkach.
- Krakowskie Przedmieście w okolicach UW/ASP: sporadyczne parkowanie autobusów turystycznych na nowo wyremontowanym chodniku w obecności funkcjonariuszy SM
- Foksal: parkowanie prostopadłe/skośne zamiast równoległego.
- Nowy Świat: problem innej natury - kierowcy samochodów dostawczych i taksówek nie wiedzieć po co zostawiają je np. stojące dwoma kołami na chodniku, co temu chodnikowi nie służy.

Jeszcze tak na marginesie zwrócę uwagę, że przepis zabraniający parkowania w odległości do 10 m od skrzyżowania jest ignorowany wszędzie. Konkretnie to np. skrzyżowania Lipowa/Browarna i Wiślana/Browarna. Tak samo przepis dotyczący zakazu parkowania na przystankach. Liczne przykłady na Dobrej.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pt sty 25, 2008 1:27 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Cz sty 18, 2007 21:10
Posty: 999
Lokalizacja: Warszawa
axxenfall - wg Telewizyjnego Kuriera Warszawskiego parkingi w Pałacu Saskim nie powstaną, ponieważ dzięki protestowi varsavianistów cofnięto (podobno) decyzję likwidacji piwnic.
---
Do tego dochodzi parkowanie na przystankach KM, w szczególności na przystanku autobusowym przy Marriocie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pt sty 25, 2008 13:25 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 04, 2007 19:48
Posty: 2820
Lokalizacja: Ochota / Ursynów
To co zrobią ci biedni urzędnicy? Przecież chyba nie skorzystają z komunikacji miejskiej... Szanse na parking podziemny rosną, z tym że wtedy i tak zapewne miasto wykupi urzędnikom miejsca i podatnicy poniosą końcowe koszty, tyle że bardziej rozłożone w czasie.
A może po prostu zbiją koszty i zamienią plac Piłsudskiego w parking, na wzór placu Defilad? Ciekawe, ciekawe...

Pozdrawiam,
Maciek

_________________
Pozostanie po nas..............|................Włóczykije eu
ta smutna legenda,.-....__...|.......Przejrzyj, polub, podsubskrybuj RSS.
że wciąż nas uczono...........|_________________________________
uczyć się na błędach...........(Włodzimierz Ścisłowski)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 731 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 74  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL