Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 51 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: Wt sty 15, 2008 18:57 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Cz lut 01, 2007 20:03
Posty: 371
Lokalizacja: Służew
http://miasta.gazeta.pl/warszawa/1,34883,4837666.html

Paraliż komunikacyjny na Służewcu
Krzysztof Śmietana
2008-01-14, ostatnia aktualizacja 2008-01-15 09:48

tam dojazd. - Jeździmy tramwajami zgnieceni jak sardynki. Nie mamy gdzie zaparkować - narzekają w dzielnicy białych kołnierzyków
Mimo że na wielu mapach ten rejon wciąż jest nazywany Służewcem Przemysłowym, trudno już tam spotkać jakąś fabrykę. Ostatnie hale są właśnie wyburzane, a w ich miejsce powstają następne biurowce.

Już teraz tysiące pracowników mają coraz większy problem, żeby dotrzeć do biur. Droga do pracy to teraz często temat numer jeden ich rozmów. - Zdarza się, że muszę przepuszczać jeden lub dwa tramwaje, bo jest taki ścisk, że nie da się dostać do środka - opowiadała nam wczoraj rano Agata Solińska, która pracuje w biurowcu Orion. Codziennie przesiada się nad stacją metra Wierzbno do tramwaju linii 18, który dociera do zagłębia białych kołnierzyków. Niewiele pomogło kilka dodatkowych kursów linii 4.

Po południu pasażerowie często nie mieszczą się na przystanku przy Wołoskiej, a niedawno dojazd na Służewiec pogorszył się jeszcze bardziej. Zarząd Transportu Miejskiego zlikwidował linię 436 z Ursynowa, której trasą kursowały przegubowce. Zamiast niej jeżdżą (i to rzadziej) zazwyczaj krótkie autobusy 504. W środku jest gigantyczny ścisk. Nasi czytelnicy, którzy interweniują w tej sprawie, uważają, że sytuację poprawiłaby np. nowa linia ze stacji metra Wilanowska. - Powinna kursować najkrótszą drogą, czyli ul. Domaniewską - proponuje pan Sławek, który także pracuje na Służewcu.

Gehennę przeżywają też ci, którzy chcą dojechać do pracy własnym samochodem - w okolicy brakuje miejsc do parkowania. W podziemnych garażach pod biurowcami zarezerwowano je tylko dla niektórych pracowników. Pozostali, jeśli chcą zostawić samochód przy ulicy, muszą przyjechać między godz. 7 a 8. Potem okoliczne krawężniki są już szczelnie zastawione. Niektórzy :roll: całkowicie blokują chodniki, co z kolei wzbudza wściekłość przechodniów. Chaos panuje na ruchliwym skrzyżowaniu Domaniewskiej z Postępu, na którym dochodzi do wielu stłuczek. Od kilku lat czeka na budowę sygnalizacji.

Czy Służewiec może liczyć na lepszy dojazd? - Nie zapominamy o tym rejonie. Wiemy, że w linii 504 jest tłok, i dlatego w godzinach szczytu puściliśmy tam kilka przegubowców. Jeśli zajdzie taka potrzeba, będzie ich więcej. W marcu zaś chcemy poprawić częstotliwość kursowania linii tramwajowych w całym mieście, w tym także tych na Służewiec - obiecuje Igor Krajnow, rzecznik ZTM.

Zarząd Dróg Miejskich twierdzi zaś, że rozwiązywanie problemów parkingowych to sprawa prywatnych firm, które stawiają biurowce w tej okolicy. - Przy wydawaniu pozwolenia na budowę inwestor ma przykazane, ile miejsc parkingowych musi oddać. Najnowsze wskaźniki ustaliła Rada Warszawy w październiku 2006 r. - przypomina Urszula Nelken, rzecznik ZDM. W przypadku Służewca liczba ta waha się od 18 do 30 miejsc na każde 1000 m kw. zabudowy.

Wiemy jednak, że część pracowników specjalnie omija podziemne parkingi, bo uważają, że są drogie. Na przykład w budynku Ghelamco przy Domaniewskiej za postój miesięcznie trzeba płacić 50 euro plus VAT. Skutek jest taki, że część miejsc w garażu pozostaje niewykorzystana.

Spytaliśmy ZDM, czy wyrówna chociaż połamane przez samochody chodniki w tym rejonie, ale drogowcy wcale się do tego nie palą. W tym roku zamierzają tylko wymienić asfalt na ul. Postępu. Liczą na to, że sygnalizację na skrzyżowaniu tej ulicy z Domaniewską zafunduje Echo Investment. Firma ta w tym miesiącu zacznie stawiać obok kolejny biurowiec. Czy prywatny inwestor zapłaci za światła? Jego rzecznik Wojciech Gepner powiedział nam, że nie jest to wcale przesądzone.

***

Czekamy na opinie

Jak się jeździ do pracy na Służewcu? Jak sobie tam radzą nasi czytelnicy? Proszę dzwonić pod numer telefonu: 022 555 47 50 lub pisać e-maile: krzysztof.smietana@agora.pl. Jutro w "Gazecie" napiszemy, ile nowych biurowców powstanie jeszcze na Służewcu

Źródło: Gazeta Wyborcza Stołeczna

------------------------------------------------


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Śr sty 16, 2008 8:37 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Cz lut 01, 2007 20:03
Posty: 371
Lokalizacja: Służew
I już jest rozwiązanie dla problemu korków na Postępu/Domaniewskiej i zastawienia calego rejonu samochodami

---------------------------------------------
http://miasta.gazeta.pl/warszawa/1,34862,4841154.html

Kolejne biurowce jeszcze bardziej zakorkują Służewiec
Michał Wojtczuk
2008-01-15, ostatnia aktualizacja 2008-01-15 22:19

Już teraz ciężko dojechać i zaparkować na Służewcu, który stał się jednym z największych skupisk biurowców w Warszawie. A biur ma tam przybywać - za dwa lata tylko wzdłuż Domaniewskiej będzie ich tyle co w całym Trójmieście
O problemach komunikacyjnych dzielnicy "białych kołnierzyków" pisaliśmy wczoraj i zostaliśmy zasypani e-mailami ze skargami na coraz gorszy dojazd. Na Służewcu stoi dziś 57 biurowców, do 2009 r. liczba ta wzrośnie do 80. Teraz mieszczą w sumie pół miliona metrów kwadratowych, czyli jedną piątą zasobów biurowych całej Warszawy. W tym roku przybędzie kolejne 212 tys. m kw., a w przyszłym - prawie 140 tys. m kw. - podaje Jakub Marszałek, analityk z firmy Cushman & Wakefield. I oblicza, że w tym roku 60 proc. całej powierzchni biurowej oddanej do użytku w Warszawie powstanie właśnie na Służewcu. A w przyszłym - prawie połowa.

Niepokojący postęp

O palmę pierwszeństwa najbardziej zatłoczonych ulic w tej części miasta sparaliżowana korkami Marynarska będzie walczyć z Domaniewską. Przy tej ostatniej w tym miesiącu zaczynają się budowy dwóch biurowych kompleksów: Trinity Park firmy Ghelamco w pobliżu skrzyżowania z ul. Suwak, a w pobliżu ul. Postępu Echo Investment postawi cztery budynki o nazwie Park Postępu. W kwietniu przy tej ulicy do użytku zostanie oddany Tulipan House. A u zbiegu Domaniewskiej i Wołoskiej najemcy właśnie zaczynają się wprowadzać do pierwszego z pięciu budynków kompleksu Platinium Business Park. Po drugiej stronie skrzyżowania Domaniewskiej z Wołoską rosną biurowce Nefryt (otwarcie wiosną) i Horizon Plaza.

Doliczając te biurowce, które już przy tej ulicy stoją, wychodzi na to, że zmieści się tu ponad 236 tys. m kw. biur - tyle co w całym Trójmieście czy Krakowie! Tylko na podziemne parkingi tych biurowców codziennie będzie wjeżdżać ponad 4,4 tys. samochodów. Nie sposób policzyć, ilu pracowników nie załapie się na miejsce w garażu i zacznie parkować przy okolicznych ulicach razem z kurierami i interesantami.

Zatrudnieni przy Domaniewskiej już dziś przeklinają. - Zawsze było ciężko zaparkować, ale myślałem, że zrobi się trochę lepiej po remoncie, który przeprowadzono na jesieni. Ale gdzie tam, mamy co prawda nowy asfalt, ale miejsc parkingowych ubyło - opowiada Piotr Zawadzki, który wczoraj zatrzymał samochód na Konstruktorskiej.

- Nie wyobrażam sobie, jak to będzie za dwa lata - przeraził się Marcin Maśkiewicz, który przejechał całą ul. Magazynową, zanim wreszcie wcisnął swojego forda escorta na skrawek wolnego miejsca pomiędzy zaparkowanym samochodem a latarnią.

Nie ratusz dba o złotą kurę

- W ciągu dwóch lat ruch kołowy na Służewcu wzrośnie o 6 tys. samochodów, którymi nowi pracownicy będą chcieli przyjechać do pracy - przewiduje Jakub Marszałek, ale pociesza: -W ciągu dwóch-trzech lat planowane jest poszerzenie al. Wilanowskiej pomiędzy Puławską i Marynarską, poszerzenie ul. Poleczki do nowego wiaduktu nad radomską linią kolejową, Trasy N-S z węzłami przy Marynarskiej i południowej obwodnicy Warszawy i poszerzenie Wołoskiej. To pozwoli na usprawnienie komunikacji wokół Służewca.

Podpowiada, że rozsądnym rozwiązaniem byłoby też zwiększenie liczby bezpośrednich połączeń tramwajowych między Służewcem a stacją metra Wierzbno. - Służewiec staje się bardzo ważnym elementem gospodarczego życia stolicy i w żywotnym interesie władz miasta leży dbanie o jego dalszy rozwój również pod kątem infrastruktury komunikacyjnej - podkreśla Jakub Marszałek.

***

We wtorek pisaliśmy w "Gazecie" o pękających w szwach tramwajach kursujących na Służewiec. W czwartek napiszemy o aktualnych planach Zarządu Dróg Miejskich wobec Służewca

Źródło: Gazeta Wyborcza Stołeczna


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Śr sty 16, 2008 13:19 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): N sty 07, 2007 14:50
Posty: 106
No fakt warszaFskim garnituroFcom nie wypada przyjechać do pracy rowerem...

_________________
|..Pozdrawiam..|
|.....SeBeQ......|
|--=--=--=--=--| ..:: Make Gravity Your Slave ::..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Śr sty 16, 2008 14:50 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Cz lut 01, 2007 20:03
Posty: 371
Lokalizacja: Służew
Wypada niewypada, ale na pewno nie jest łatwo tam dojechać rowerem. Np. z Ursynowa - niby blisko, ale nie każdy ma tyle odwagi by jechać jezdnią Rzymowskiego czy nawet Kłobucką/Postępu. Ścieżek brak, a wystarczy udrożnić przejazd pod Puławską i zrobić sieżkę przy Rzymowskiego - tam są szerokie chodniki, ścieżka wejdzie.
http://forum.zm.org.pl/viewtopic.php?t=340

Kolejna sprawa - jak juz dojedziesz to co z rowerem zrobić? Miasto wymusza na inwestorach budowę parkingów dla samochodów. Rowerami nikt się nie przejmuje.

Moja żona tam jeździła rowerem ze Smyczkowej, do "Oriona". Za przypinanie roweru do barierki ganiał ją ochroniarz. Jezdnią Al. Lotników nie pojedzie, a na chodnikach piesi, albo zastawione samochodami.
Znów jeździ autobusem.

Może trzeba pomęczyć kogoś o ścieżki? Urzędy miejskie mnie olały...
Pisz do: krzysztof.smietana@agora.pl , ja napisałem.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Śr sty 16, 2008 16:27 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Śr sty 03, 2007 20:18
Posty: 2049
Lokalizacja: Z Warszawy
Tak to jest, jak się najpierw buduje (pozwala na budowanie, rewitalizację etc.), a potem myśli - szanowna władzo.

_________________
Byłem i jestem jawny, świadomy oraz chętny do współpracy.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: N sty 20, 2008 1:25 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Cz sty 18, 2007 21:10
Posty: 992
Lokalizacja: Warszawa
A Dyrektor ZTM-u tylko likwiduje i skraca kolejne linie autobusowe i tramwajowe :x


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Cz wrz 18, 2008 7:53 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Cz lut 01, 2007 20:03
Posty: 371
Lokalizacja: Służew
No to powstaje nam kolejne centrum biurowe bez dojazdu zbiorkomem i to przy samej linii kolejowej do Piaseczna. I znów będzie krzyk: korki na Poleczki, kiedy władze przebudują ją do 2x4 pasy i Brak miejsc do parkowania na Poleczki, kiedy władze wybudują parkingi
------------
http://www.zw.com.pl/artykul/2,289050_B ... parku.html

zw.com.pl » Warszawa
Będą robić biznes w parku
Anna Wittenberg 17-09-2008, ostatnia aktualizacja 18-09-2008 07:46

Aż 200 tys. mkw. powierzchni, własny parking piętrowy i... apartamenty do wynajęcia – takie udogodnienia dla biznesmenów zaoferuje powstający na Mokotowie Poleczki Business Park.

W Poleczki Buisness Park, oprócz biur i hoteli, ma nawet powstać... sztuczny staw


To ma być największy biznesowy kompleks w Polsce. Kamień węgielny pod inwestycję zostanie położony już 25 września. Budowa pierwszego etapu biurowcowego superkompleksu zakończy się w 2010 roku. Całość inwestycji ma być gotowa dokładnie pięć lat później.

Wszystko w jednym


Poleczki Business Park powstanie na terenach dawnych Zakładów Wklęsłodrukowych przy ul. Poleczki. Znajdzie się w bezpośrednim sąsiedztwie wiaduktu łączącego ulice Żwirki i Wigury, Wirażową oraz Puławską. Jest wspólnym przedsięwzięciem dwóch austriackich firm – UBM Realitätenentwicklung AG i CA Immo International.

– To nowatorski projekt łączący funkcje biurowe z biznesowymi – mówi członek zarządu UBM dr. Rudolf Grossmayer. – Będzie składał się z szeregu budynków biurowych, hotelu, zaplecza logistycznego oraz wolno stojącego budynku parkingowego.

Budynki jak puzzle

Jak twierdzą autorzy projektu, założeniem Poleczki Buisness Park jest stworzenie kompletnej oferty dla biznesu zlokalizowanej w jednym miejscu. Budynki mają pasować do siebie jak puzzle – zarówno pod względem wyglądu, jak i funkcjonalności.

W „ miasteczku” zajmującym ok. 200 tys. mkw. znajdą się biura, będzie powierzchnia handlowo-wystawiennicza i hotel z apartamentami. W budynkach mają się znaleźć także restauracje, małe sklepy, kioski i punkty usługowe. Charakterystyczne dla kompleksu będą wyłożone zielonymi płytami elewacje oraz... sztuczny staw.

Całkowity koszt przedsięwzięcia szacowany jest na 1 mld zł. W pierwszym etapie powstaną dwa budynki. Zarezerwowano w nich już ok. 20 proc. powierzchni biurowej.

-------------
Jak im w Krakowie udało się zmusić dewelopera do budowy stacji????? :shock:
http://gospodarka.gazeta.pl/gospodarka/ ... 55029.html


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt wrz 26, 2008 13:34 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Cz lut 01, 2007 20:03
Posty: 371
Lokalizacja: Służew
http://miasta.gazeta.pl/warszawa/1,3489 ... calej.html

Przy ul. Poleczki powstanie tyle biur, co w całej Łodzi
Michał Wojtczuk
2008-09-26, ostatnia aktualizacja 2008-09-26 10:01

Gigantyczny kompleks biurowy powstanie przy ul. Poleczki. Wczoraj wmurowano pod niego kamień węgielny. Będzie w nim tyle biur, ile w całej Łodzi. Pracę ma tam znaleźć nawet kilkanaście tysięcy ludzi
100 tys. metrów kwadratowych biur

Gigantyczny kompleks biurowy powstanie przy ul. Poleczki. Wczoraj wmurowano pod niego kamień węgielny. Będzie w nim tyle biur, ile w całej Łodzi. Pracę ma tam znaleźć nawet kilkanaście tysięcy ludzi

Biurowce powstaną na 14-hektarowej działce u zbiegu ulic Poleczki i Hołubcowej na Wyczółkach, na południe od służewieckiego toru wyścigów konnych. Kompleks o nazwie Poleczki Business Park zaprojektowali architekci z pracowni Rhode Kellerman Wawrowsky. Ma się składać z 15 budynków. 12 z nich to trzypiętrowe biurowce o porośniętych trawą dachach. Będą też dwa wyższe budynki - czteropiętrowy parking oraz pięciopiętrowy gmach mieszczący oprócz biur także apartamenty, rodzaj hotelu dla zagranicznych biznesmenów.

Oprócz biur w kompleksie znajdą się także powierzchnie handlowo-wystawiennicze, konferencyjne i restauracyjne. Wszystkie budynki razem wzięte będą mieć 210 tys. m kw powierzchni, w tym samych biur - 100 tys. To tyle, ile w całej Łodzi. - Oczywiście tak wielkiego projektu nie można zrealizować za jednym zamachem. Na razie budujemy dwa pierwsze budynki, które zostaną oddane do użytku na początku 2010 r. Pomieszczą 38 tys. m kw. biur i 7 tys. m kw. usług - zapowiadał wczoraj Rudoplh Grossmayer z austriackiej firmy UBM, która wraz z ze spółką CA Immo International jest inwestorem Poleczki Business Park. Budowa całego kompleksu potrwa do 2015 r. Inwestycja pochłonie ćwierć miliarda euro, czyli ok. 825 mln zł.

Prawie jedną trzecią 14-hektarowej działki zajmie zieleń - to jeden z atutów kompleksu. Jego inwestor przekonuje, że inną zaletą jest lokalizacja - dzięki niedawno otwartemu wiaduktowi w ul. Wirażowej w kilkanaście minut można stamtąd dojechać na lotnisko Okęcie. Gorzej jest z dojazdem dla przyszłych pracowników - ulicą Poleczki jeżdżą, i to rzadko, tylko dwa autobusy: 148 i 306. Tymczasem według Wojciecha Grabianowskiego, architekta z pracowni RKW, docelowo będzie tu pracować nawet kilkanaście tysięcy ludzi. Będą musieli dojeżdżać samochodami. Na terenie kompleksu zaplanowano 3,4 tys. miejsc parkingowych. Auta te dodatkowo zakorkują ul. Puławską.

Są już pierwsi najemcy - firma US Pharmacia zamówiła 5,3 tys. m kw. biur. Kompleks przeszedł ponadto do finału konkursu na tzw. Miasteczko Telekomunikacji Polskiej. Telekomunikacyjny monopolista sprzedał niedawno swoje trzy warszawskie biurowce (wieżowiec przy ul. Twardej, tzw. Przekręt przy ul. Moniuszki i budynek na Służewcu) i chce skupić pracowników w jednym kompleksie liczącym 45-50 tys. m kw. Czy przeprowadzi się właśnie na ul. Poleczki, ma się okazać w najbliższych tygodniach.



Największe powstające i planowane parki biurowe w Warszawie

150 tys. m kw. - biurowce, których budowę na południe od Pól Wilanowskich zapowiada firma Polnord

135 tys. m kw. - kompleks Empark na Służewcu, rozbudowywany właśnie o 11 budynek Vega

84 tys. m kw. - planowany przez firmę Swedeprop kompleks Wiśniowe Ogrody na terenie dawnych ogródków działkowych u zbiegu Żwirki i Wigury i Iłżeckiej

54 tys. m kw. - Okęcie Business Park budowany przy ul. 17 Stycznia

40 tys. m kw. - Platinium u zbiegu Domaniewskiej i Wołoskiej

Źródło: Gazeta Wyborcza Stołeczna


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re:
PostNapisane: N paź 19, 2008 12:48 
Offline
Początkujący

Dołączył(a): N paź 19, 2008 12:39
Posty: 8
SeBeQ napisał(a):
No fakt warszaFskim garnituroFcom nie wypada przyjechać do pracy rowerem...


Kto miałby tam jeździć rowerem ? Mieszkańcy Tarchomina, Brudna, Wesołej? Sam mieszkam na Ursynowie i rozważam okazyjną jazdę rowerem po przeprowadzce firmy na Służewiec. Jednak w naszej aurze w grę wchodzi maksymalnie kilka miesięcy i to nie codziennie. Mam się kąpać i przebierać po każdym przybyciu do pracy i przed każdym wyjściem z pracy ? Gdzie mam trzymać ubranie ? Widziałeś kiedyś tzw. open space
?

Pomyśl człowieku. Ile procent kierowców samochodów jest w stanie (nawet przy wielkich chęciach) przesiąść się na rower ? Ja stawiam na 1-2 %. Gadanie o rowerach w kontekście korków i problemów z parkowaniem uważam za szkodliwe bo odwraca uwagę od realnych metod rozwiązania problemu.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N paź 19, 2008 16:54 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Śr sty 03, 2007 20:18
Posty: 2049
Lokalizacja: Z Warszawy
Cytuj:
Gadanie o rowerach w kontekście korków i problemów z parkowaniem uważam za szkodliwe bo odwraca uwagę od realnych metod rozwiązania problemu.


To proszę napisz co jest realnym rozwiązaniem? Dla mnie rozwiązanie w postaci kilku nowych pasów dla samochodów nie jest żadnym. Po prostu nadal będziesz stał w korku, tylko z większą liczbą swoich kumpli z biura. :-)

_________________
Byłem i jestem jawny, świadomy oraz chętny do współpracy.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 51 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL