Prace nad przebudową Kasprowicza się rozkręcają, gdyż ogłoszony został kolejny przetarg dla Metroprojekt na 64 001,00 EUR na kolejny projekt "zamiennego rozwiązania" skrzyżowania Kasprowicza z Reymonta
http://www.bielany.waw.pl/data/auctions/ogloszenie_3bielany-2011-084746-f15-pl.pdf. To już kolejny wydatek na ten projekt, na których wydano dotychczas 1 milion złotych.
To chyba oznacza, że kryzys się kończy, gdyż przeznaczanie
27 milionów złotych (za
http://bip.warszawa.pl/Menu_przedmiotowe/zarzadzenia_uchwaly/Uchwaly/Rada_m__st__Warszawy/2011/marzec/XII_209_2011.htm) wydaje mi się zwyczajnie nierozsądne. Szczególnie, że w Wieloletniej Prognozie Finansowej na lata 2011-2033 na Bielanach zapisane są jedynie
2 inwestycje:
- budowa ul. Reymonta (15 mln PLN) i
- modernizacja budynku LO przy ul. Kiwerska 3 (za 7,4 mln PLN).
Naprawdę nie potrafię zrozumieć jaki jest cel poszerzenia Kasprowicza za takie pieniądze! Przecież
Bielany w żaden sposób nie zyskają na tej inwestycji, a mieszkańcy zwyczajnie stracą (przez hałas, zanieczyszczenie, wypadki).
Poniżej fragment ogłoszenia o przetargu na: Wykonanie zamiennego projektu budowlano – wykonawczego skrzyżowania ul. Reymonta z ul. Kasprowicza w Warszawie.
Cytuj:
Postępowanie w trybie zamówienia z wolnej ręki na pod. art. 67 ust1 pkt1b ustawy Pzp z przyczyn związanych z ochroną praw autorskich do niezrealizowanego: "Projektu budowy drugiej jezdni w ulicy Kasprowicza na odc. Oczapowskiego – Przy Agorze".
Zarządu Transportu Miejskiego zawarł w dn. 20.06.2008r umowę z Biurem Projektów "Metroprojekt" Sp. z o.o. na opracowanie projektu budowy drugiej jezdni w ulicy Kasprowicza na odc. Oczapowskiego – Przy Agorze wraz z uzyskaniem pozwolenie na budowę. Na etapie koncepcji dokumentacji budowlanej Metroprojekt zwrócił się do Urzędu Dzielnicy o opinię przedstawiając dwa warianty: docelowy - uwzględniający skrzyżowanie z ul. Reymonta i tymczasowy – bez skrzyżowania z ul. Reymonta. Urząd Dzielnicy wydał opinię że należy wybudować ja w wariancie docelowym. Ponieważ cz. robót w ul. Kasprowicza w wariancie docelowym wymagała zgody Lasów Miejskich a ZTM tej zgody nie uzyskał, wystąpiono o decyzję środowiskową oraz pozwolenie na budowę w wariancie tymczasowym. W dn. 28.05.2010 r. wydana została decyzja zezwalająca na budowę Nr 164/BIE/2010. W budżecie 2010 r. nie było zabezpieczonych środków finansowych na realizacje robót drogowych związanych z budową drugiej jezdni w ul. Kasprowicza. Przyznano je na lata 2011-2012 uchwałą Rady m.st. Warszawy Nr II/209/2011 z dn. 17.03. 2011 r. Uchwałą Nr XV/296/2011 z 12.05.2011r wprowadzono korektę w zakresie zwiększenia środków finansowych na lata 2011- 2012 z terminem zakończenia zadania w 2012r. Z uwagi na planowane na koniec 2011 r. zakończenie budowy Mostu Północnego i konieczność przejęcia przez ul. Kasprowicza dużej części ruchu z Trasy Mostu ZTM został zobowiązany do niezwłocznego ogłoszenia przetargu na roboty drogowe. Urząd Dzielnicy Bielany rozpoczyna w 2011 r. prace projektowe związane z budową ul. Reymonta. Środki finansowe na realizację zadania są zabezpieczone na lata 2011-2014. [...]