Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 32 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: Wt cze 28, 2011 11:55 
Offline
Początkujący

Dołączył(a): Śr wrz 15, 2010 7:56
Posty: 2
Prace nad przebudową Kasprowicza się rozkręcają, gdyż ogłoszony został kolejny przetarg dla Metroprojekt na 64 001,00 EUR na kolejny projekt "zamiennego rozwiązania" skrzyżowania Kasprowicza z Reymonta http://www.bielany.waw.pl/data/auctions/ogloszenie_3bielany-2011-084746-f15-pl.pdf. To już kolejny wydatek na ten projekt, na których wydano dotychczas 1 milion złotych.

To chyba oznacza, że kryzys się kończy, gdyż przeznaczanie 27 milionów złotych (za http://bip.warszawa.pl/Menu_przedmiotowe/zarzadzenia_uchwaly/Uchwaly/Rada_m__st__Warszawy/2011/marzec/XII_209_2011.htm) wydaje mi się zwyczajnie nierozsądne. Szczególnie, że w Wieloletniej Prognozie Finansowej na lata 2011-2033 na Bielanach zapisane są jedynie 2 inwestycje:
- budowa ul. Reymonta (15 mln PLN) i
- modernizacja budynku LO przy ul. Kiwerska 3 (za 7,4 mln PLN).

Naprawdę nie potrafię zrozumieć jaki jest cel poszerzenia Kasprowicza za takie pieniądze! Przecież Bielany w żaden sposób nie zyskają na tej inwestycji, a mieszkańcy zwyczajnie stracą (przez hałas, zanieczyszczenie, wypadki).

Poniżej fragment ogłoszenia o przetargu na: Wykonanie zamiennego projektu budowlano – wykonawczego skrzyżowania ul. Reymonta z ul. Kasprowicza w Warszawie.
Cytuj:
Postępowanie w trybie zamówienia z wolnej ręki na pod. art. 67 ust1 pkt1b ustawy Pzp z przyczyn związanych z ochroną praw autorskich do niezrealizowanego: "Projektu budowy drugiej jezdni w ulicy Kasprowicza na odc. Oczapowskiego – Przy Agorze".
Zarządu Transportu Miejskiego zawarł w dn. 20.06.2008r umowę z Biurem Projektów "Metroprojekt" Sp. z o.o. na opracowanie projektu budowy drugiej jezdni w ulicy Kasprowicza na odc. Oczapowskiego – Przy Agorze wraz z uzyskaniem pozwolenie na budowę. Na etapie koncepcji dokumentacji budowlanej Metroprojekt zwrócił się do Urzędu Dzielnicy o opinię przedstawiając dwa warianty: docelowy - uwzględniający skrzyżowanie z ul. Reymonta i tymczasowy – bez skrzyżowania z ul. Reymonta. Urząd Dzielnicy wydał opinię że należy wybudować ja w wariancie docelowym. Ponieważ cz. robót w ul. Kasprowicza w wariancie docelowym wymagała zgody Lasów Miejskich a ZTM tej zgody nie uzyskał, wystąpiono o decyzję środowiskową oraz pozwolenie na budowę w wariancie tymczasowym. W dn. 28.05.2010 r. wydana została decyzja zezwalająca na budowę Nr 164/BIE/2010. W budżecie 2010 r. nie było zabezpieczonych środków finansowych na realizacje robót drogowych związanych z budową drugiej jezdni w ul. Kasprowicza. Przyznano je na lata 2011-2012 uchwałą Rady m.st. Warszawy Nr II/209/2011 z dn. 17.03. 2011 r. Uchwałą Nr XV/296/2011 z 12.05.2011r wprowadzono korektę w zakresie zwiększenia środków finansowych na lata 2011- 2012 z terminem zakończenia zadania w 2012r. Z uwagi na planowane na koniec 2011 r. zakończenie budowy Mostu Północnego i konieczność przejęcia przez ul. Kasprowicza dużej części ruchu z Trasy Mostu ZTM został zobowiązany do niezwłocznego ogłoszenia przetargu na roboty drogowe. Urząd Dzielnicy Bielany rozpoczyna w 2011 r. prace projektowe związane z budową ul. Reymonta. Środki finansowe na realizację zadania są zabezpieczone na lata 2011-2014. [...]


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt cze 28, 2011 16:22 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): Cz lis 25, 2010 17:48
Posty: 111
Lokalizacja: dziura między Legionowem a Modlinem
fx_xf napisał(a):
Naprawdę nie potrafię zrozumieć jaki jest cel poszerzenia Kasprowicza za takie pieniądze! Przecież Bielany w żaden sposób nie zyskają na tej inwestycji, a mieszkańcy zwyczajnie stracą (przez hałas, zanieczyszczenie, wypadki).

Panie, a kto by się przejmował w tym kraju kiedykolwiek mieszkańcami, przecież jak wiadomo, mieszkańcy to NIMBY i tylko by sobie protestowali, podczas gdy miliony polityków stoją w korkach w swoich służbowych limuzynach…

_________________
Je ne suis pas écologiste.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt sie 05, 2011 14:52 
Offline
Admin

Dołączył(a): Pt gru 29, 2006 10:44
Posty: 2036
Lokalizacja: Bielany, Żoliborz, Praga Północ
fx_xf napisał(a):
Prace nad przebudową Kasprowicza się rozkręcają, gdyż ogłoszony został kolejny przetarg dla Metroprojekt na 64 001,00 EUR na kolejny projekt "zamiennego rozwiązania" skrzyżowania Kasprowicza z Reymonta


A oto ten projekt.

http://www.zm.org.pl/tmp2/wawrzyszew/

Wariant "tymczasowy" to:

http://www.zm.org.pl/tmp2/wawrzyszew/etap1/

Oczywiście "tymczasowo" zabrakło miejsca na chodnik i drogę dla rowerów.

_________________
pozdrawiam, olek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz sie 18, 2011 12:03 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Cz wrz 06, 2007 19:35
Posty: 302
Lokalizacja: Bemowo
W którym miejscu tam mają być przystanki ? W ogóle ich tam nie widzę (oprócz tych na Lindego i nowo-Reymonta w docelowej wersji).


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N wrz 04, 2011 10:53 
Offline
Początkujący

Dołączył(a): N wrz 04, 2011 10:19
Posty: 1
Z planow wynika, ze ulica Wolumen docelowo bedzie slepa (nie bedzie laczyla sie z Kasprowicza). Czy ktos wie,
czy w zwiazku z tym Wergiliusza zostanie przedluzona do Reymonta?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: So wrz 10, 2011 7:33 
Offline
Admin

Dołączył(a): Pt gru 29, 2006 10:44
Posty: 2036
Lokalizacja: Bielany, Żoliborz, Praga Północ
Dywagacje tramwajowe powędrowały do: viewtopic.php?f=2&t=2503

MB napisał(a):
W którym miejscu tam mają być przystanki ? W ogóle ich tam nie widzę (oprócz tych na Lindego i nowo-Reymonta w docelowej wersji).


IMHO z projektu wynika, że nie będzie przystanków.

_________________
pozdrawiam, olek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr wrz 21, 2011 7:05 
Offline
Początkujący

Dołączył(a): Pn wrz 19, 2011 14:58
Posty: 3
Paweł Ciupak napisał(a):
fx_xf napisał(a):
Naprawdę nie potrafię zrozumieć jaki jest cel poszerzenia Kasprowicza za takie pieniądze! Przecież Bielany w żaden sposób nie zyskają na tej inwestycji, a mieszkańcy zwyczajnie stracą (przez hałas, zanieczyszczenie, wypadki).

Panie, a kto by się przejmował w tym kraju kiedykolwiek mieszkańcami, przecież jak wiadomo, mieszkańcy to NIMBY i tylko by sobie protestowali, podczas gdy miliony polityków stoją w korkach w swoich służbowych limuzynach…




Podsumuję to tak: Najlepiej by było aby zamurować nam okna ( tym którzy mają je na wys. ok 1m) i dać maski gazowe. Nie wyobrażamy sobie jak będziemy dalej prowadzić egzystencje w tak przybliżonej jezdni gdzie jak teraz się mówi że będzie to docelowy dojazd do mostu Północnego...
Już teraz gdy zbudowano budynek stacji Metra w pobliżu budynku echo odbija się od ścian co daje wzmożony hałas a co dopiero kiedy poprowadzą tędy ruch samochodowy???? Dlaczego nikt nie przeprowadził żadnych badań dot. hałasu w mieszkaniach ani nie zbadał emmisji spalin???? Ciekawi mnie czy obitnice zasadzenia jakiejkolwiek zieleni która mogłaby wyciszyć odgłosy zostanie dotrzymana bo o tym wcale się teraz nie mówi.

Pozdrawiam Kskaska1


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr wrz 21, 2011 7:12 
Offline
Początkujący

Dołączył(a): Pn wrz 19, 2011 14:58
Posty: 3
Dom stoi przy samej stacji metra
Nieznośny hałas, drgania budynku oraz odpadający tynk. Z takimi problemami zmagają się codziennie mieszkańcy bloku przy ulicy Kasprowicza 72. Budynek stoi tuż przy stacji metra Wawrzyszew i to właśnie przejeżdżające pociągi powodują te niepokojące efekty.
W dzień powszedni, zwłaszcza w godzinach szczytu, co kilka minut słychać w mieszkaniach niski, przytłumiony dźwięk.

Mimo, że ponad czterdziestoletni budynek jest zadbany i częściowo wyremontowany, to mieszkańcy obawiają się najgorszego - uszkodzenia instalacji gazowej. Według lokatorów już podczas budowy stacji metra Wawrzyszew drgania powodowane przez maszyny budowlane spowodowały rozszczelnienie tej instalacji. Kilka miesięcy temu została ona odnowiona, ale ciągłe drgania, związane z przejeżdżającymi pociągami, mogą ją w krótkim czasie nadwyrężyć.
Jest nie do wytrzymania. W nocy nie da się spać.

- Jest nie do wytrzymania. W nocy nie da się spać, ciągle się zrywamy - mówi Stefania Rybka, prezes wspólnoty mieszkaniowej.

Jeśli zatem władze warszawskiego metra nie zareaguje dostatecznie szybko może dojść do tragedii. Dlatego wspólnota mieszkaniowa zgłaszała ten problem warszawskiemu metru już miesiąc temu. Na razie jednak brak jakiegokolwiek odzewu.

- Próbowaliśmy skontaktować się z przedstawicielem metra. Rzecznik prasowy na razie nie miał nam wiele do powiedzenia. Obiecał jedynie, że sprawą wkrótce się zajmie – mówi jedna z mieszkanek bloku.




JAK DO TEJ PORY PRAKTYCZNIE NIC SIĘ NIE ZMIENIŁO.....
I co dalej - pewnie będzie jeszcze gorzej ale co tam ludzie przecież mamy tak zaplanowane koniec i kropka.
A poprowadzenie drugiej nitki od strony bazaru nie było brane nigdy pod uwagę bo co tam ludzie tu się liczy wizerunek a nie zdrowie i ego ludzkości....


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr wrz 21, 2011 7:18 
Offline
Początkujący

Dołączył(a): Pn wrz 19, 2011 14:58
Posty: 3
Urzędnicy przyznają, że po zakończeniu budowy mostu Północnego, Kasprowicza obok Marymonckiej stanie się główną ulicą prowadzącą do Centrum. Biorąc pod uwagę korki paraliżujące ruch na Marymonckiej, wielu kierowców wybierze nową trasę.
Czy naprawdę na Bielanach nie ma większych potrzeb inwestycyjnych, na które można by przeznaczyć te 50 milionów złotych?

Zastanawiam się jak rozbudowa wpłynie też na okolicznych mieszkańców, którzy już protestują ze względu na hałas i drgania budynku przy Kasprowicza 72? Ponadto, dochodzą obecnie mieszkańcy Kasprowicza 68, których w 2009 jeszcze tam nie było :)
[quote]
Mury drżą w ich domu od...pociągów
19:01 08.02.2009 / źródło: TVN WARSZAWA

- Główne arterie Bielan nie są przygotowane do przyjęcia ruchu z nowej przeprawy - uważają radni i zarząd dzielnicy. Podobnego zdania są radni Białołęki i eksperci.






Trochę cytatów z wcześniejszych rozmów. I co nic się nie robi w kierunku ochrony środowiska zarówno ludzkiego jak i zieleni.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz wrz 22, 2011 9:18 
Offline
Bywalec

Dołączył(a): Pt wrz 03, 2010 12:27
Posty: 46
Cytuj:
Rusza budowa „nitki” Kasprowicza
...
Ulica Kasprowicza jest głównym ciągiem prowadzącym do węzła komunikacyjnego Młociny. Usunięcie wąskiego gardła ułatwi pasażerom i kierowcom dojazd do metra oraz parkingu przesiadkowego.

http://www.ztm.waw.pl/aktualnosci.php?i=539&c=100&l=1
Niezła argumentacja.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 32 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 38 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL