Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 118 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12  Następna strona

Za jaką podwyżką cen ZTM jesteś?
Ankieta wygasła Cz sty 17, 2008 15:47
Jestem przeciwko jakiejkolwiek podwyżce 7%  7%  [ 1 ]
Jestem za podwyżką, jeśli ZTM będzie miało obowiązek zwiększenia zakresu usług KM 27%  27%  [ 4 ]
Jestem za podwyżką, ale ceny za parkowanie w mieście też muszą wzrosnąć 60%  60%  [ 9 ]
Jestem za podwyżką, ale nie podobają mi się proponowane rodzaje biletów 0%  0%  [ 0 ]
Jestem generalnie za podwyżką cen ZTM 7%  7%  [ 1 ]
Niczego nie jestem pewien 0%  0%  [ 0 ]
Liczba głosów : 15
Autor Wiadomość
PostNapisane: Cz gru 22, 2011 14:03 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Śr sty 03, 2007 20:18
Posty: 2049
Lokalizacja: Z Warszawy
A może nie koniec cudu, tylko ciąg dalszy (wersja 2.0;-))?

Szansa dla wspólnego biletu do Wołomina
Wiele wskazuje na to, że mieszkańcy Wołomina, Kobyłki, Zielonki i Ząbek również i w przyszłym roku będą mieli możliwość podróżowania pociągami Kolei Mazowieckich na podstawie biletów Zarządu Transportu Miejskiego. Do biletu chce dorzucić się starosta.

Z inicjatywy starosty wołomińskiego Piotra Uścińskiego w siedzibie ZTM odbyło się spotkanie w sprawie przyszłości Wspólnego Biletu ZTM-KM na linii wołomińskiej. Na spotkaniu z dyrektorem ZTM starosta zadeklarował, że od początku marca to powiat wołomiński (a nie poszczególne jego gminy) chciałby być dla Warszawy stroną umowy w sprawie funkcjonowania Wspólnego Biletu
Przed dwoma tygodniami Burmistrz Ząbek jednostronnie wypowiedział porozumienie w zakresie współfinansowania Wspólnego Biletu ZTM-KM z powodu zbyt wysokich dopłat, których organizator transportu zarządał na przyszły rok. ZTM wypowiedział w związku z tym porozumienia wszystkim pozostałym gminom leżącym przy linii wołomińskiej: Zielonce, Kobyłce i Wołominowi.
Według ustaleń spotkania ze starostą, to powiat będzie ponosił koszty związane z dofinansowaniem Wspólnego Biletu a potem będzie rozliczał ze wszystkimi „swoimi” gminami. Starosta zapowiedział również włączenie do systemu tych gmin, które nie leżą obecnie bezpośrednio przy linii kolejowej, a których mieszkańcy korzystają z dobrodziejstwa Wspólnego Biletu, np. dojeżdżając do pociągów samochodami. Zanim do tego dojdzie uchwałę w tej sprawie będzie musiała podjąć jeszcze rada powiatu.
Zarząd Transportu Miejskiego zobowiązał się do przekazania staroście niezbędnych materiałów, badań potoków pasażerskich oraz struktury kosztów Wspólnego Biletu. Starosta Uściński zadeklarował natomiast chęć współpracy przy tworzeniu systemu powiatowej komunikacji autobusowej.
- Wiele wskazuje na to, że Wspólny Bilet na linii wołomińskiej zostanie uratowany. Rozmowy, również z udziałem przedstawicieli Kolei Mazowieckich, będą kontynuowane po Nowym Roku - obiecuje Zarząd Transportu Miejskiego.

_________________
Byłem i jestem jawny, świadomy oraz chętny do współpracy.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: So kwi 07, 2012 9:59 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 04, 2007 19:48
Posty: 2821
Lokalizacja: Ochota / Ursynów
http://www.rynek-kolejowy.pl/31763/25_w ... znaniu.htm

Cytuj:
25 "wiedeńskich" przystanków w Poznaniu

Zarząd Transportu Miejskiego w Poznaniu zamierza wybudować 25 tzw. przystanków wiedeńskich, na których jezdnia podniesiona jest do poziomu chodnika co ułatwia wsiadanie i wysiadanie z tramwaju - donosi "Głos Wielkopolski".
(...)
Problemem jest finansowanie budowy, gdyż koszt przebudowy każdego przystanku to nawet kilkaset tysięcy złotych. Być może ZTM zobowiąże się do ich budowy w zamian za zgodę Rady Miasta na podwyżkę cen biletów.


Gdy w Warszawie sugerowaliśmy, by podwyżka pociągała za sobą jakieś zobowiązania do podniesienia jakości usług, nikt z decydentów się nie zainteresował. Ale Warszawa to przecież stolica; musi pokazać, że ma gest i wydaje dużo (zwłaszcza nie swoich pieniędzy) bez małostkowego zastanawiania się, na co.

Pozdrawiam,
Maciek

_________________
Pozostanie po nas..............|................Włóczykije eu
ta smutna legenda,.-....__...|.......Przejrzyj, polub, podsubskrybuj RSS.
że wciąż nas uczono...........|_________________________________
uczyć się na błędach...........(Włodzimierz Ścisłowski)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: So kwi 07, 2012 10:54 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): Pn maja 18, 2009 14:34
Posty: 272
Lokalizacja: Warszawa, Sadyba
axxenfall napisał(a):
Gdy w Warszawie sugerowaliśmy, by podwyżka pociągała za sobą jakieś zobowiązania do podniesienia jakości usług, nikt z decydentów się nie zainteresował. Ale Warszawa to przecież stolica; musi pokazać, że ma gest i wydaje dużo (zwłaszcza nie swoich pieniędzy) bez małostkowego zastanawiania się, na co.


Mam wrażenie, że to nieaktualna informacja. Staram się śledzić sytuację w Poznaniu na bieżąco i - o ile mi wiadomo - skończyło się tym, że PO przyklepała proponowane przez Grobelnego podwyżki bez żadnych warunków wstępnych. Straszny dym się w ogóle o to zrobił. Grass is not greener...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: So kwi 07, 2012 13:01 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 04, 2007 19:48
Posty: 2821
Lokalizacja: Ochota / Ursynów
To lipa. A już myślałem, że Wielkopolska będzie nam służyć za przykład.

_________________
Pozostanie po nas..............|................Włóczykije eu
ta smutna legenda,.-....__...|.......Przejrzyj, polub, podsubskrybuj RSS.
że wciąż nas uczono...........|_________________________________
uczyć się na błędach...........(Włodzimierz Ścisłowski)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt lis 09, 2012 16:53 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 04, 2007 19:48
Posty: 2821
Lokalizacja: Ochota / Ursynów
Pierwsze skutki bezwarunkowych podwyżek?

http://warszawa.gazeta.pl/warszawa/1,34 ... trasy.html

Cytuj:
Najpierw podniosą ceny biletów, potem obetną trasy

Jarosław Osowski 05.10.2012 , aktualizacja: 05.10.2012 09:05 A A A Drukuj

Mimo zapowiedzianej na 1 stycznia podwyżki o 13-30 proc. cen wszystkich biletów nie obędzie się bez cięć w komunikacji. Wkrótce ma się rozstrzygnąć, czy w przyszłym roku z ulic zniknie aż sto autobusów, czy tylko trochę mniej.

Z powodu trudnej sytuacji finansowej miasto chce zrezygnować z płacenia za część kursów prywatnym przewoźnikom. Pretekstem będzie wygaśnięcie w czerwcu 2013 r. umów z firmami ITS i Mobilis podpisanych w 2003 r. Kontrakt z pierwszą opiewa na 50 krótkich MAN-ów, które kursują po Pradze, a z drugą - na 50 krótkich solarisów jeżdżących głównie po Mokotowie, Wilanowie, Ochocie i Woli.

- Gdyby miały być zawarte nowe umowy według obecnych standardów, które nakazują przewoźnikom sprowadzenie autobusów prosto z fabryki, przetarg powinien być ogłaszany właśnie teraz - mówi nasz informator z Zarządu Transportu Miejskiego. - Czekamy na rozstrzygnięcia budżetowe na przyszły rok. Od tego zależy, ile kursów trzeba będzie skasować i na jakich liniach.

Dziura w budżecie

Informacja ta zbiega się z rozpoczętą przez ZTM kampanią informacyjną przed podwyżką cen biletów od 1 stycznia. Na przykład 20-minutowe zdrożeją z 2,6 do 3,4 zł, jednorazowe na I strefę - z 3,6 do 4,4 zł, dobowe - z 12 do 15 zł, 30-dniowe - z 90 do 100 zł, a 90-dniowe - z 220 do 250 zł. Jeszcze bardziej po kieszeni dostaną pasażerowie dojeżdżający spod miasta. Kto nie ma zniżek, a mieszka poza Warszawą, zapłaci co kwartał aż 474 zł! Co ciekawe, tak wysoki skok cen mimo malejącej inflacji ZTM usprawiedliwia m.in. zakupami nowoczesnych, niskopodłogowych, klimatyzowanych autobusów także przez prywatnych przewoźników, którzy na jego zlecenie jeżdżą po Warszawie i okolicach. Urzędnicy straszą też pasażerów, że gdyby nie podwyżka, z ulic trzeba by wycofać 29 tramwajów, trzy pociągi SKM, 15 wagonów metra i 40 autobusów. "Co oznaczałoby likwidację 7-8 linii autobusowych o średniej częstotliwości kursowania lub dwóch kursujących często" - informuje ZTM.

Nie wspomina jednak o groźbie ograniczenia liczby autobusów prywatnych aż o sto. Wczoraj w rozmowie z "Gazetą" plan ten potwierdził odpowiedzialny za komunikację wiceprezydent Warszawy Jacek Wojciechowicz: - Przetargu na przewoźników z nowym taborem spodziewać się nie należy - przyznał.

Teraz w godzinach szczytu po mieście jeździ przeszło półtora tysiąca autobusów, z czego blisko 500 to pojazdy prywatne. Umowy na ich kursowanie ZTM zawierał z ITS, Mobilisem i PKS Grodzisk Mazowiecki. Najwięcej wysyłają z zajezdni Miejskie Zakłady Autobusowe. W podpisanej ze swoją spółką umowie ratusz zagwarantował, że do 2017 r. będzie ona kupować po kilkadziesiąt autobusów rocznie. Wkrótce warszawiaków zacznie wozić w jej barwach 60 przegubowych mercedesów. Na to też trzeba zapewnić pieniądze w budżecie miasta.

- A sytuacja finansowa jest płynna. Żeby domknąć tegoroczny budżet, brakuje nam 140-150 mln zł - mówi "Gazecie" prezydent Wojciechowicz.

Zastąpi je metro

W 2009 r. ratusz podniósł liczbę autobusów o sto, spodziewając się licznych remontów i objazdów. Zapowiadał też uruchamianie nowych linii do rozbudowujących się osiedli. Teraz komunikacja ma się zwijać. - Ale wchodzimy przecież z II linią metra - przekonuje Jacek Wojciechowicz. ZTM zlecił firmie Indicator, by za 18 tys. zł spytała mieszkańców Targówka i Zacisza, czy będą się przesiadać do metra przy Dworcu Wileńskim. To przymiarka do skracania tras i wycofania większości linii autobusowych kursujących dziś na przykład mostem Śląsko-Dąbrowskim. Z kolei na wysokości Wroniej, na tyłach ronda Daszyńskiego, planowana jest pętla dla linii dojeżdżających m.in. z Woli i Bemowa, które dziś docierają do Śródmieścia.

Byłoby to nawet logicznym wytłumaczeniem dla wycofania setki autobusów, gdyby nie to, że II linia metra ma być otwarta dopiero w połowie 2014 r. - Przez ten rok od wygaśnięcia kontraktów z prywatnymi przewoźnikami będziemy się starali utrzymać te linie, które się da - deklaruje prezydent Wojciechowicz. Dodaje, że sporo zależy od wyniku rozmów z władzami gmin podwarszawskich o wysokości dofinansowania komunikacji w przyszłym roku. Nie wyklucza też, że ratusz ogłosi przetarg na przykład na mniej niż setkę autobusów, które nie musiałyby być fabrycznie nowe. To pozwoliłoby zbić cenę za każdy kilometr, który pokonują prywatni przewoźnicy.

Mimo wszystko cięć w rozkładach nie da się uniknąć. Prawdopodobny scenariusz to wycofanie większej niż zwykle liczby autobusów na przyszłoroczne wakacje i przywrócenie tylko części z nich od września 2013 r. Mniej więcej wtedy ZTM powinien też zaczynać kampanię informacyjną przed kolejną przegłosowaną już przez Radę Warszawy podwyżką cen biletów - tym razem od 1 stycznia 2014 r.

_________________
Pozostanie po nas..............|................Włóczykije eu
ta smutna legenda,.-....__...|.......Przejrzyj, polub, podsubskrybuj RSS.
że wciąż nas uczono...........|_________________________________
uczyć się na błędach...........(Włodzimierz Ścisłowski)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt lis 09, 2012 17:22 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): So kwi 02, 2011 6:41
Posty: 231
Lokalizacja: Warszawa - Grochów, parter bez windy
I z tego wszystkiego najdobitniej wynika, że wszelkie działania pro-ekologiczne
w komunikacji diabli wezmą.
Jak tak dalej pójdzie to blachosmrodów w codziennym ruchu miejskim
zamiast ubywać raczej przybędzie.

_________________
Grzegorz
-----------------------------------
Trolejbus jest cichy i ekologiczny.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt lis 09, 2012 20:01 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 17, 2008 21:55
Posty: 2010
Lokalizacja: Śródmieście, trzecie piętro
O ile dobrze pamiętam, niedzwno jakiś polski eurodeputowany stwierdził, że w Warszawie proporcja korzystających z transportu publicznego do korzystających z samochodów jest znacznie wyższa, niż w Paryżu czy Londynie i że "trzeba coś z tym zrobć".
I chyba właśnie robią.
Niestety, nie pamiętam, który to geniusz... :twisted:

_________________
We made it idiotproof. They grow better idiots.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz gru 20, 2012 8:05 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 04, 2007 19:48
Posty: 2821
Lokalizacja: Ochota / Ursynów
Heh, no to Ruta sam przyznał, dlaczego podwyżki cen biletów są konieczne i dlaczego chcą wycinać trasy: ZTM musi inwestować w drogi i parkingi dla samochodów.

http://warszawa.gazeta.pl/warszawa/1,34 ... _ciec.html

Cytuj:
Dyrektor ZTM odpowiada krytykom w sprawie cięć

(...)

Pytanie 1. "Brak jednoznacznej wizji rozwoju komunikacji w Warszawie i jednocześnie gigantyczny wzrost kosztów jej funkcjonowania. Jego symbolem jest podwojenie się w latach 2002-2011 liczby pracowników Zarządu Transportu Miejskiego"

(...)

Wzrost zatrudnienia w ZTM wynika wprost ze zwiększania liczby jego zadań:

* W wymienionym przez autora tekstu okresie stołecznemu organizatorowi transportu doszły zadania związane z komunikacyjnymi inwestycjami - budowa parkingów P+R, metra, nowych tras tramwajowych, a nawet budowa nowych dróg. Utworzenie w ZTM pionu inwestycji umożliwiło miastu odliczanie podatku VAT, co przynosi oszczędności rzędu kilkunastu milionów złotych rocznie.

* W związku z uruchomieniem systemu parkingów strategicznych Parkuj i Jedź doszły niemałe zadania związane z ich obsługą.


_________________
Pozostanie po nas..............|................Włóczykije eu
ta smutna legenda,.-....__...|.......Przejrzyj, polub, podsubskrybuj RSS.
że wciąż nas uczono...........|_________________________________
uczyć się na błędach...........(Włodzimierz Ścisłowski)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz gru 20, 2012 8:40 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 17, 2008 21:55
Posty: 2010
Lokalizacja: Śródmieście, trzecie piętro
http://tvnwarszawa.tvn24.pl/informacje, ... 70829.html
Cytuj:
SISKOM: zlikwidować nocne metro i niektóre linie autobusowe
(...)
SISKOM komentuje:
- W przypadku objęcia ograniczeniami rozkładowymi linii głównych, o wysokiej częstotliwości kursowania, negatywne zmiany będą najbardziej dotkliwe dla osób dojeżdżających do pracy i szkół, a niektórzy z tych pasażerów z konieczności przesiądą się do komunikacji indywidualnej.

Ten cały SITCOM prowadzi działania dyskryminacyjne -- w zasadzie możnaby go zaskarżyć do Pełnomocnika d/sd Równego Traktowania, gdyby nie to, że ten pełnomocnik to też rzecznik obecnej waadzy... :shock:

_________________
We made it idiotproof. They grow better idiots.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz gru 20, 2012 11:50 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Wt sty 30, 2007 16:03
Posty: 487
Lokalizacja: Bielany
axxenfall napisał(a):
...ZTM musi inwestować w drogi i parkingi dla samochodów.

Dla przypomnienia - inwestowaniem w drogi i parkingi zajmują się w W-wie już
  1. Zarząd Dróg Miejskich
  2. Zarząd Miejskich Inwestycji Drogowych
  3. Zarząd Terenów Publicznych
  4. Tramwaje Warszawskie
  5. 18 urzędów dzielnic.
Okazuje się, że i to nie wystarczy i w/w drużynę musi wspierać Zarząd Transportu Miejskiego. O nadbudowie biurowej nie wspominając...

Można z tego wywieść dwie konkluzje
  • inwestowanie w drogi ma najwyższy priorytet
  • wydolność i jakość pracy w/w instytucji jest na tyle kiepska, że próbuje się ją poprawić delegując kolejne zasoby ludzkie, co jak wiadomo działa tylko do pewnego momentu, a potem przynosi skutki wręcz odwrotne (kłania się słynna książka "Mityczny osobomiesiąc").

Tylko patrzeć, a przez pączkowanie z ZTM narodzi się Zarząd Miejskich Inwestycji Transportowych.

_________________
--
pzdr.

Jack


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 118 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 18 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL