Chcecie konkretnej analizy?
Proszę bardzo.
Cytuj:
Koalicja Lanckorońska jest porozumieniem organizacji pozarządowych i osób, działających na rzecz promocji zrównoważonego transportu oraz ograniczenia negatywnego wpływu transportu na środowisko, zdrowie i życie ludzi.
Czy można nazwać "zrównoważonym transportem" próbę wprowadzenia trasy ekspresowej w teren leśny?
Czy można nazwać "ograniczaniem negatywnego wpływu na środowisko, zdrowie i życie ludzi" próbę wprowadzenia trasy ekspresowej w Las Bemowski (będącym lasem ochronnym) i wprowadzenie jej w środek gęsto zabudowanych osiedla Radiowo?
Analizując negatywny wpływ na ludzi wariant IIB lepszy jest tylko dla dwóch bloków na Chomiczówce, w zamian na negatywny wpływ na kilkadziesiąt domów zabudowy jednorodzinnej
Cytuj:
Polska zajmuje pierwsze miejsce w Unii Europejskiej zarówno pod względem liczby wypadków na 100 tys. mieszkańców, jak i liczby zabitych w wypadkach drogowych.
Całkowita racja. Tak się składa, że Polska też ma najgorszą jakościowo sieć drogową i najmniejszy udział tras wysokich klas w tej sieci.
Cytuj:
Po drugie, w miastach przekraczane są dopuszczalne stężenia toksycznych substancji, których źródłem jest transport, takich jak: pyły, ozon, metale ciężkie, tlenki azotu i siarki, węglowodory aromatyczne, dioksyny
Zgadza się. Myślę, że w Warszawie mamy o wiele gorsze powietrze, niż w innych europejskich miastach. Paradoksalnie Warszawa również ma najbardziej przestarzałą sieć ulic i niemal zupełny brak tras wysokich klas w sieci tych ulic.
Cytuj:
Ponadto niemal 40% społeczeństwa jest zmuszona żyć na terenach o przekroczonym poziomie hałasu, który powoduje bezsenność, bóle głowy, a nawet zawały serca.
Całkowita racja. Ulic w Warszawie na kórych jest ruch nieadekwatnie zbyt duży do ich klas, nie da się zekranować, obsadzić zielenią izolacyjną, przykryć.
Cytuj:
Po trzecie, spaliny zagrażają innym organizmom żywym, a budowane drogi niszczą unikalne systemy przyrodnicze, w tym zaliczane do sieci europejskiej Natura 2000.
Po części zgoda. Jednak ta deklaracja nie przeszkadza, by lobbować za trasą w Lesie Bemowskim.
Czemu po części zgoda? - Bo wiele istniejących dróg przecina już obszary N2000. Modernizacja sieci drogowej powinna odbyć się z poszanowaniem art. 34 Ustawy o ochronie przyrody. Tym samym istnieje możliwość wyprowadzenia wielu tras z obszarów cennych przyrodniczo. Trzeba tylko przypilnowac, by grupy lokalnego nacisku nie psuły wszystkiego oraz przypolnowac, by nawiedzeni drogowcy nie przekonywali, że "inaczej się nie da".
Cytuj:
Należy zwrócić uwagę, że zjawiska te są także wynikiem działań władz publicznych, które często wspierają nieprzyjazne środowisku formy transportu kosztem tych przyjaznych
Tia... i jedno ze stowarzyszeń, które pod tym się podpisało, lobbuje za wycięćiem Lasu Bemowskiego. To mi się podoba.
Ale to poniżej jest najlepsze:
Cytuj:
Tymczasem przygotowywane są liczne inwestycje drogowe, często wbrew zasadom ochrony przyrody i środowiska, a także bez respektowania konstytucyjnych zasad państwa prawa
I podpisują się pod tym osoby, które właśnie nie respektują zasad państwa prawa (ustanowione rezerwy wg pzp) i wciskają trasę w las i w sąsiednie osiedle, gdzie takowa inwestycja nie była nigdy planowana.
itp. itd. Nawet dalej już nie powino się tego czytać.
Zwróce uwagę jeszcze na "Jak działamy":
Cytuj:
2. Monitorować wpływ inwestycji oraz istniejących układów komunikacyjnych na system przyrodniczy i zdrowie ludzi oraz zabudowę mieszkaniową, a w razie potrzeby podejmować działania mające na celu ograniczenie niekorzystnego wpływu.
Niekorzystnego wpływu na co? Na domy, gdzie akurat mieszka zarząd stowarzyszenia?
Cytuj:
7. Koordynować swoje działania.
Ostatnie bez komentarza, w śwoetle z tego, co napisaliście powyżej...
Radzę więc zapoznac się z "misją" Koalicji i co tam jest napisane i wtedy dopiero odpowiadać
Czy działanie jednego z koalicjantów sprzeczne z deklaracjami uwazacie za etyczne?
Czy w myśl pkt 7 nie uważacie, że wyłamanie się jednego z koalicjantów i niekoordynacja działań, zwłaszcza sprzecznych z deklaracjami Koalicji, nie powinna poskutkować zdecydowaną realkcją ZM?
OK. Nie odpisujcie. Wiem, wiem. To oni a nie my, my nic nie wiemy, poza tym to nie oni, to GDDKiA, a tak w ogóle, to nie wiemy o co chodzi i o kogo chodzi, blabla.
Przyjrzyjmy się jeszcze innym członkom Koalicji.
Jest wiec stowarzyszenie z Ursynowa, które działa w kierunku by budować A2 przez Całowanie.
Jest stowarzyszenie z Wesołej, które powstało tylko po to, by wprowazić WOW w lasy rembertowsko-okuniewskie w tereny byłego poligony, gdzie LOP i CMOK planują utworzyć park krajobrazowy lub włączyc w MPK.
Jest stowarzyszenie z Łomianek, które działa tylko i wyłacznie w kierunku wprowadzenia S7 w Ławice Kiełpińskie.
No ładna koalicja!!!!
Proponuję skooptowac jeszcze stowarzyszenie Dyjuka z Augustowa. wszak oni też krzyczą "Nie przez miasto".
Co do przejścia S7 w Dąbrowie przy granicy z KPN - zawsze uważałem, że nie nalezy być swietszym od Papieża.
Polecam zapoznanie się z opinią dyrekcji KPN.
Poza tym tam nie trzeba wycinac 5 ha lasu, jak piszesz.
Z wyjaśnień jakie sostaliśmy z KPN wynika też, że po wyznaczeniu rezerwy teenu na trasę ekspresową w Dąbrowie KPN specjalnie wykupił tereny przy tej rezerwie, by stworzyć strefę buforową. Tak więc to granice KPON przybliżyły się do trasy, a nie na odwrót. 30 lat temu granice KPN były oddalone od rezerwy o kilkaset metrów.
Co do przeciecia szlaków migracji -pisałem już o tym, a nawet zalinkowałem stronę, gdzie opisane są metody zapobiezenia zjawisku powstawania bariery ekologicznej. Napisałem też, ze istniejaca DK7 w Łomiankach jest o wiele bardziej szkodliwa dla środowiska i stanowi idelana bariere ekologiczną dzieląca trwale oba obszary N2000.
Polecałbym też zasięgnięcie opinii u człwieka, który na temnat S7 wie najwiecej wśród przyrodników - z dr. W.Nowickim, ktróry wykonywał raporty OOŚ.
dziękuję.