zm.org.pl http://forum.zm.org.pl/ |
|
Bezpieczeństwo ruchu drogowego http://forum.zm.org.pl/viewtopic.php?f=2&t=5 |
Strona 118 z 119 |
Autor: | pzinek [ Cz mar 30, 2017 10:20 ] |
Tytuł: | Re: Bezpieczeństwo ruchu drogowego |
Spory wzrost w Danii |
Autor: | MPawlowska [ Pt mar 31, 2017 12:43 ] |
Tytuł: | Re: Bezpieczeństwo ruchu drogowego |
axxenfall napisał(a): A tak bardziej na serio, ktoś wie, skąd aż taki spadek na Litwie, z którą jeszcze niedawno walczyliśmy o miejsce na podium najkrwawszych krajów? Sami nie wiedzą https://sumin.lrv.lt/en/news/lithuania- ... y-progress |
Autor: | ~Kris [ Pn paź 23, 2017 18:53 ] |
Tytuł: | Re: Bezpieczeństwo ruchu drogowego |
Czekam z utęsknieniem na pełne statystyki zdarzeń drogowych z roku 2016 na Sewik.pl (dotychczas pojawiły się tylko dane o rowerach) Ktoś wie, czy ten serwis będzie jeszcze aktualizowany? w ubiegłym roku pełne dane za rok poprzedni były już dostępne pod koniec maja, a teraz październik i danych za rok ubiegły brak |
Autor: | axxenfall [ Pn maja 14, 2018 9:14 ] |
Tytuł: | Re: Bezpieczeństwo ruchu drogowego |
https://tvnwarszawa.tvn24.pl/informacje ... 58952.html Cytuj: Rzeczywiście, zarówno w Warszawie, jak i w dziewięciu podwarszawskich powiatach, którymi "opiekuje się" Komenda Stołeczna Policji w pierwszych trzech miesiącach tego roku zginęło mniej osób niż w ubiegłym. Ale pozostałe wskaźniki są już znacznie gorsze, a niektóre wręcz dramatyczne. Liczba wypadków w Warszawie w pierwszym kwartale wzrosła o 50 procent (ze 160 do 241), a liczba rannych aż o 70 procent (ze 178 do 428). Cytuj: Liczba wypadków na drogach wokół Warszawy spadła o 5 procent, liczba rannych o 14 procent. Znacząco wzrosła za to liczba zabitych: ze 103 do 133. |
Autor: | pzinek [ Pn maja 14, 2018 11:14 ] |
Tytuł: | Re: Bezpieczeństwo ruchu drogowego |
Jeśli mamy 3 statystyki i jedna się poprawiła a dwie pogorszyły to jest źle. Jeśli w innym miejscu jest na odwrót to jest dobrze czy źle? |
Autor: | axxenfall [ Pt paź 19, 2018 17:53 ] |
Tytuł: | Re: Bezpieczeństwo ruchu drogowego |
Wzruszająca jest troska Biura Bezmobilności o to, by przypadkiem nie poprawić bezpieczeństwa: (https://www.facebook.com/PelnomocnikRow ... =3&theater) Skasowane oznakowanie strefy tempo 30, które wg BBM jest niezbędne do wykonania wyniesionego przejścia o parametrach progu spowalniającego, a na wszelki wypadek - również skasowane całe wyniesienie. To wszystko na zjeździe na drogę wewnętrzną z wydzielonego pasa do skrętu... Faktycznie tragedią by było, gdyby ktoś w takiej sytuacji zwolnił przed wjazdem na przejście/przejazd. |
Autor: | axxenfall [ Pt lis 16, 2018 6:11 ] |
Tytuł: | Re: Bezpieczeństwo ruchu drogowego |
Dalsze złote myśli policji... Cytuj: 50-tka na wylotówce z Warszawy do Piaseczna to też fikcja. Drogowcy już postawili nowe znaki, z ograniczeniem do 60-tki. - Zdarzenia drogowe, które wystąpią będą bardziej tragiczne, ale drogi są też po to i regulacje prawne są po to, żeby ruch był w miarę płynny – zauważa z kolei Radosław Kobryś z Komendy Głównej Policji. https://tvnwarszawa.tvn24.pl/informacje ... 78935.html Za to plus dla prokuratury: Cytuj: To w ostatnim czasie druga sprawa kierowcy, w której polscy prokuratorzy zdecydowali się sięgnąć po zarzuty zabójstwa z zamiarem ewentualnym. Niedawno właśnie takie zarzuty prokuratorzy postawili dwóm kierowcom, którzy ścigali się po ulicach Jeleniej Góry i doprowadzili do zderzenia z pieszymi na przejściu, w którym zginęło dwoje ludzi Prokuratura Okręgowa w Jeleniej Górze ustaliła, że mężczyźni w nielegalnym wyścigu po ulicach miasta jechali z prędkością co najmniej 135 km/h. – Ponieważ jadąc z taką prędkością przewidywali i godzili się na to, że mogą zabić ludzi, do czego ostatecznie doprowadzili, to postawiono im zarzut zabójstwa z zamiarem ewentualnym – tłumaczył brd24.pl rzecznik Prokuratury Okręgowej w Jeleniej Górze Tomasz Czułowski. http://www.brd24.pl/spoleczenstwo/znow- ... uraturach/ |
Autor: | axxenfall [ Wt cze 16, 2020 11:30 ] |
Tytuł: | Re: Bezpieczeństwo ruchu drogowego |
https://krakow.wyborcza.pl/krakow/7,444 ... 7-L.1.maly Cytuj: Jeżeli średnia unijna za 2019 rok wynosi 51 ofiar śmiertelnych na milion mieszkańców, to w takich krajach jak Szwecja czy Irlandia średnia wynosi odpowiednio 22 i 29 ofiar na milion obywateli. Na drugim biegunie, gdzie śmiertelnych ofiar wypadków jest najwięcej jest Rumunia (96/mln) oraz Bułgaria (89/mln). Ale tuż za nimi z niechlubną liczbą 77 ofiar na milion mieszkańców znalazła się Polska. Co prawda w ciągu ostatniej dekady nastąpił znaczny postęp – liczba ofiar w 2019 r. była o 26 proc niższa niż w 2010 r.; w stosunku jednak do 2018 roku praktycznie nie uległa ona w ubiegłym roku zmianie. (...) Na najbliższe dziesięciolecie w ramach polityki bezpieczeństwa ruchu drogowego na lata 2021–2030 Unia Europejska wyznaczyła sobie nowy cel – obniżenie do 2030 r. liczby ofiar śmiertelnych – a także, po raz pierwszy, liczby poważnych obrażeń – o 50 proc. Deklaracja sztokholmska z lutego 2020 r. stanowi podstawę dalszych globalnych zobowiązań politycznych na kolejną dekadę. W art. źródłowym jest ładny wykres, na którym widać, że nie osiągnęliśmy jeszcze nawet poziomu Czech sprzed 10 lat. |
Autor: | axxenfall [ Pn gru 28, 2020 12:54 ] |
Tytuł: | Re: Bezpieczeństwo ruchu drogowego |
We wrześniowym numerze "Transportu Miejskiego i Regionalnego" przytoczone zostały wyniki badań z Australii i Nowej Zelandii nt. skuteczności urządzeń ochrony pieszych na redukcję wypadków. Sygnalizacja świetlna skutkowała ograniczeniem liczby wypadków o 10-70%, zaś wyniesione przejście o 80%. |
Autor: | axxenfall [ Cz wrz 16, 2021 9:43 ] |
Tytuł: | Re: Bezpieczeństwo ruchu drogowego |
Ciekawy przegląd tego, co się (nie zmieniło) w BRD w PL: https://www.nik.gov.pl/aktualnosci/mega ... owego.html Parę ciekawszych cytatów: NIK napisał(a): Do ponownego systemowego zajęcia się tematem skłoniły Izbę m.in. wyniki analizy danych za lata 2015-2019, które nie wskazywały, aby nastąpiła istotna poprawa brd zarówno w ujęciu krajowym, jak i w odniesieniu do innych państw europejskich. W okresie tym spadła liczba wypadków drogowych oraz ofiar ciężkich (o 5,1%) i lekkich (o 13,1%), natomiast znacznie wzrosła (o 25,5%) liczba kolizji drogowych. Liczba ofiar śmiertelnych wypadków drogowych kształtowała się na zbliżonym poziomie (w 2015 r. – 2 938, natomiast w 2019 r. – 2 909).
[...] Jak wykazała kontrola NIK Krajowa Rada Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego (KRBRD), mimo szerokich ustawowych kompetencji, nie była w stanie skutecznie wypełniać funkcji inicjatora i koordynatora działań administracji rządowej w sprawach bezpieczeństwa ruchu drogowego. W okresie objętym kontrolą nie zostały przyjęte priorytety działań Rady, nie odbyło się żadne posiedzenie stacjonarne, a jej prace ograniczały się wyłącznie do obiegowego uzgodnienia i przyjęcia dokumentów, co do których istniał taki obowiązek. Ponadto, KRBRD w okresie objętym kontrolą nie zainicjowała lub choćby zaopiniowała projektu jakiegokolwiek aktu prawnego, mimo, że w okresie tym procedowane były projekty istotnych ustaw związanych, np. z pierwszeństwem pieszych przechodzących przez przejścia dla pieszych, [...] Jak wykazała kontrola, KRBRD nie wiedziała o stanie realizacji założeń i celów Narodowego programu, ani nie dokonywała takiej analizy. Nie wprowadzono kompleksowych, okresowych badań pozwalających na ocenę faktycznego wpływu realizowanych działań na poziom bezpieczeństwa ruchu drogowego w Polsce. Przyjęto jedynie założenie, że o ile realizowane w ramach danego Programu Realizacyjnego zadanie mieści się w filarach i kierunkach NPBRD, to ma ono wpływ na stan brd. [...] poprawa infrastruktury drogowej i poniesienie znaczących nakładów nie przyczyniło się do radykalnej poprawy wskaźników brd. |
Strona 118 z 119 | Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |