Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1213 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 118, 119, 120, 121, 122  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: So mar 14, 2015 14:25 
Offline
Admin

Dołączył(a): Pt gru 29, 2006 11:44
Posty: 2016
Lokalizacja: Bielany, Żoliborz, Praga Północ
łowca napisał(a):
O ile dobrze zrozumiałem artykuł, to władze Londynu chca wprowadzić ten limit (30 km/h) na drogach takich, jak w Warszawie Puławska, Wisłostrada czy Aleje Jerozolimskie. Czyli na głównych arteriach transportowych miasta.
I o ile rzeczywiście może to zredukować ilość potrąceń - to jednocześnie zwiększy korki, wydłuży czas jazdy - a więc zwiększy zanieczyszczenie. W tych korkach staną autobusy, prawda? Więc piesi będą mieć lepiej, ale wszyscy, którzy potrzebują się przemieścić do sąsiedniej dzielnicy - gorzej.


Dlaczego zwiększy korki? Przepustowość tylko w niewielkim stopniu zależy od prędkości, bo proporcjonalnie do prędkości rośnie też bezpieczna odległość między pojazdami. W warunkach dużego zatłoczenia większe znaczenie ma równomierność, więc ograniczenie prędkości poprawia płynność ruchu, bo szarpanie 0-70 km/h daje duże straty właśnie na odległościach między pojazdami.

A na dłuższe dystanse to raczej metro, DLR albo Crossrail, a nie autobusy. Obecnie dojazd "na gumach" z okolic obwodnicy do centrum Londynu to minimum godzina, mimo że są odcinki, na których można jechać ~100 km/h.

U nas też zresztą - jadąc równym tempem 30 km/h z Nowodworów pod PKiN dojechałbyś w 30 minut. Czy to taki dramat? Dramat jest jak ktoś jadący "szybko ale bezpiecznie" przygrzmoci w bariery, wtedy robi się Tempo 10.

Osobiście uważam, że na Wisłostradzie czy Trasie Siekierkowskiej mogłoby zostać 50 km/h. Być może nawet 70 km/h na niektórych odcinkach. Ale w al. Solidarności czy Marszałkowskiej - czemu nie?

_________________
pozdrawiam, olek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N mar 15, 2015 0:42 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): Cz cze 05, 2014 11:47
Posty: 178
Problemem nie są Wisłostrada czy Trasa Siekierkowska (pomijając kwestie zmiany myślenia) tylko takie ulice jak Solidarności czy Wybrzeże Helskie, gdzie jest 60kmh. Nad Jagiellońską można się zastanawiać...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz maja 07, 2015 15:20 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 17, 2008 22:55
Posty: 2010
Lokalizacja: Śródmieście, trzecie piętro
Nic się nie zmieni, jeśli wyroki będą takie...
http://radom.gazeta.pl/radom/1,48201,17 ... NajCzytSST
Cytuj:
Śmierć na pasach. Prokurator: Kara w zawieszeniu
ŁUKASZ T. PRUS 2015­05­06, ostatnia aktualizacja 2015­05­07 11:32:47
30­letni Krzysztof I., sprawca wypadku na ul. Szarych Szeregów, stanął przed sądem. Prokuratora chce dla niego dwóch lat więzienia w zawieszeniu na pięć lat. Rodzice 18­letniej Marioli, która zginęła na miejscu, żądają, żeby sprawca wypadku trafił na rok do więzienia i wypłacił im po 10 tys. zł zadośćuczynienia.
Rozprawa odbyła się w środę przed Sądem Rejonowym w Radomiu. Prokuratura zarzuciła 30­letniemu Krzysztofowi I. spowodowanie wypadku ze skutkiem śmiertelnym i zażądała dla niego kary dwóch lat pozbawienia wolności w zawieszeniu na pięć lat, grzywny w wysokości 3 tys. zł, nawiązki w wysokości 150 stawek dziennych po 10 zł, pozbawienia prawa do prowadzenia pojazdów na pięć lat oraz pokrycia kosztów procesowych.
Przypomnijmy, 4 kwietnia ub.r. na przejściu dla pieszych na ul. Szarych Szeregów kierowca opla vectry potrącił 18­ letnią Mariolę oraz jej o rok młodszą koleżankę Paulinę, które przechodziły przez pasy w drodze do szkoły. Oskarżony Krzysztof I. jechał prawym pasem jezdni, ignorując samochód na lewym pasie, którego kierowca zatrzymał się przed przejściem, żeby przepuścić dziewczyny. Kiedy te minęły auto ustępujące im pierwszeństwa i weszły na prawy pas jezdni, zostały potrącone przez opla, który wjechał na przejście z prędkością 110 km na godzinę. Kierowca nie miał żadnych możliwości manewru. Mariola zginęła, a Paulina trafiła do szpitala z licznymi obrażeniami i do dziś odczuwa konsekwencje zdrowotne wypadku.
Oskarżony przyznał się do winy. Zresztą pełnomocnicy obu stron procesu zgodnie podkreślali, że co do tego nie ma żadnych wątpliwości. Ale jako oskarżyciele posiłkowi w sprawie występują ojciec 18­latki oraz matka jej młodszej koleżanki. Zażądali oni wyższej kary dla sprawcy tragicznego wypadku.
­ Oskarżony w rzeczywistości nie odczuje tej kary, której żąda prokurator. To śmieszna kara. Krzysztof I. nie przekroczył dozwolonej prędkości o pięć czy dziesięć kilometrów na godzinę, ale o 60. Jedna osoba straciła życie ­mówił pełnomocnik rodziców zmarłej Marioli, który domagał się dla oskarżonego roku więzienia, wypłacenia po 10 tys. zł zadośćuczynienia dla każdego z rodziców, zakazu prowadzania pojazdów przez pięć lat oraz pokrycia kosztów procesowych.
­ Ponadto, choć raczej nie miało to realnego wpływu na zachowanie oskarżonego, w jego krwi wykryto marihuanę. Palił, jak zeznał, cztery dni przed wypadkiem. Zwracam też uwagę, że oskarżony nie przeprosił ani żyjącej poszkodowanej, ani rodziny tej, która zginęła w wypadku. Nie interesował się też jej leczeniem, nigdy nie zaproponował, żeby np. pomóc jej finansowo w terapii ­ argumentował adwokat.
­ Bałem się. Nie wiedziałem, jak na mnie zareagują ­ tłumaczył oskarżony. ­ Zrobiłem to nieumyślnie, wszystko stało się w ułamkach sekund ­ mówił na swoją obronę. ­ Bardzo za to przepraszam.
­ Mój klient nie jest zabójcą, nie zabił 18­letniej Marioli, ponieważ nie zrobił tego celowo i świadomie, ale spowodował wypadek ze skutkiem śmiertelnym. To zasadnicza różnica. Poza tym nie jest degeneratem, po wypadku zachował się jak trzeba. Nie uciekł z miejsca zdarzenia, próbował pomóc poszkodowanym ­ mówił obrońca Krzysztofa I.
Adwokat poprosił sąd o wymierzenie kary w takim wymiarze, o który wnioskuje prokuratora oraz o zastąpienia zadośćuczynienia dla rodziców Marioli nawiązką.
Wyrok w sprawie zostanie ogłoszony 13 maja.

_________________
We made it idiotproof. They grow better idiots.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr cze 03, 2015 9:16 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 17, 2008 22:55
Posty: 2010
Lokalizacja: Śródmieście, trzecie piętro
http://tvnwarszawa.tvn24.pl/ulice,news, ... 70398.html

Cytuj:
Prezydent się rozmyśliła, urzędnicy poddali.
Strefy Tempo-30 trafiły do szuflady
Strefy Tempo-30 na Muranowie i Nowym Mieście miały wskazać kierunek zmian na stołecznych ulicach. O ich wprowadzeniu zaczęły myśleć inne dzielnice. Ale początkowy zapał zgasł - zbuntowali się mieszkańcy Śródmieścia, "rozmyśliła się" też prezydent stolicy.

Tempo-30 to rozwiązanie sprawdzone w centrach wielu europejskich i niektórych polskich miast. Polega na ograniczeniu prędkości, ale nie chodzi w nim tylko o nowe znaki.
Podniesione skrzyżowania, wyspy dla pieszych i progi spowalniające, a przede wszystkim ograniczenie prędkości do 30 km/h - taki pomysł na organizację ruchu na ulicach Muranowa i Nowego Miasta dotarł do opinii publicznej ponad dwa lata temu.
Oba osiedla miały być papierkiem lakmusowym, który wskaże, czy na takie rozwiązanie warto stawiać na stołecznych ulicach.

Bez rewolucji
Na projekcie się jednak skończyło. Mieszkańcy, głównie Muranowa, zaprotestowali - uważali, że proponowane ograniczenie prędkości jest zbyt rygorystyczne. W czasie konsultacji część progów zwalniających, a także część skrzyżowań z wprowadzoną zasadą prawej ręki, zostało wyeliminowanych bądź zastąpionych innymi rozwiązaniami.
- Po konsultacjach i protestach projekt został tak okrojony, że na tym etapie nie jesteśmy zainteresowani jego wdrożeniem. Po tych zmianach nie jest na tyle atrakcyjny, żeby patrzeć na niego pod kątem rowerowym - nie kryje w rozmowie z tvnwarszawa.pl Łukasz Puchalski, pełnomocnik prezydent ds. komunikacji rowerowej.
To on osobiście zaangażował się w promowanie i namawianie do Tempo-30, głównie ze względu na ułatwienie życie rowerzystom. A teraz przekonuje: - Wdrożenie zmienionych propozycji niosłoby za sobą koszty, a poprawa sytuacji na drogach byłaby niewielka.

Ograniczenia na ulicach
O wprowadzeniu strefy Tempo-30 myślały też władze innych dzielnic. Już w 2013 roku pojawił się pomysł, by objąć nią ulice Starej Pragi. Jednak po ubiegłorocznych wyborach samorządowych zmieniły się władze. Czy nowy zarząd nadal jest zainteresowany projektem?
- Przyjrzymy się tym pomysłom, ale na razie nie myślimy o wprowadzeniu strefy Tempo-30. Uspakajamy i ograniczamy prędkość na ulicach, które modernizujemy. Stanie się to m.in. na Siedleckiej - mówi Paweł Lisiecki, burmistrz Pragi Północ.
Tempo-40?
O projekcie Tempo-30 na Mokotowie myśli z kolei burmistrz Bogdan Olesiński. - Na Sadybie są różne ograniczenia prędkości, a my chcielibyśmy wprowadzić jednolitą strefę, w której piesi mieliby też pierwszeństwo przy przekraczaniu lokalnych jezdni w dowolnym miejscu – mówił w styczniu na łamach "Gazety Stołecznej" burmistrz.

Na jakim etapie jest ten projekt teraz? - pytamy. Burmistrz przyznaje, że władze dzielnicy planowały jeszcze przed wakacjami rozpocząć konsultacje z mieszkańcami na temat wprowadzenia strefy. - Nasz wydział promocji, który zajmuje się konsultacjami, ma sporo pracy w związku z bardzo dużą liczbą projektów zgłoszonych do budżetu partycypacyjnego. Dlatego myślę, że konsultacje dotyczące strefy przeprowadzimy tuż po wakacjach - tłumaczy Bogdan Olesiński.

I zaznacza, że urzędnicy zadadzą mieszkańcom dwa pytania: jedno będzie dotyczyło solenia ulic podczas odśnieżania. A drugie ograniczenia prędkości. - Spytamy mieszkańców, czy chcą strefy Tempo-30 czy Tempo-40 - wyjaśnia Olesiński.
Jak wyjaśnia, konsultacje będą dotyczyć północnej części Sadyby przy Jeziorku Czerniakowskim. - A także Służewca z niską zabudową, mniej więcej pomiędzy ul. Puławską, Wałbrzyską i al. Wilanowską - wyjaśnia burmistrz Mokotowa.

Prezydent się rozmyśliła
Zapał do wprowadzenia Tempo-30 ugasiła też pod koniec ubiegłego roku prezydent stolicy. W jednej z ankiet wyborczych Hanna Gronkiewicz-Waltz opowiedziała się za wprowadzeniem strefy.
Ale kilka dni po ubiegłorocznych wyborach samorządowych w wywiadzie dla radia RMF FM oznajmiła, że Tempo-30 w centrum nie będzie. W rozmowie z dziennikarzem odpowiedziała krótko "rozmyśliłam się".

_________________
We made it idiotproof. They grow better idiots.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz cze 04, 2015 12:27 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 17, 2008 22:55
Posty: 2010
Lokalizacja: Śródmieście, trzecie piętro
Oszaleć można...
http://wiadomosci.onet.pl/kraj/przechod ... owe/9h4qj2

Schizofrenia bezobjawowa? Skąd my to znamy?

_________________
We made it idiotproof. They grow better idiots.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: So cze 06, 2015 10:55 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): N paź 18, 2009 20:39
Posty: 416
To jest jeszcze lepsze:
http://mobilnie.gazeta.pl/mobilnie/1,145170,17950124,Zaostrzaja_sie_przepisy_dla_kierowcow__czas_na_surowsze.html#BoxBizCz

Cytuj:
Rozjechałbym trzy osoby, które na ścieżce rowerowej korzystały ze smartfona.
Ostatnio dyskutuje się o zaostrzeniach kar dla kierowców. Coraz częściej w temacie bezpieczeństwa na drodze wspomina się nie tylko o dużej prędkości czy alkoholu, ale też korzystaniu ze smartfonów.

Zupełnie nie rozumiem, dlaczego zapomina się o pieszych. Gdy używają telefonów na chodniku także zagrażają bezpieczeństwu.
Wczoraj mógłbym przejechać trzy osoby, które szły po ścieżce rowerowej, na dodatek patrząc na ekran, a nie na to, co dzieje się wokół nich.

Na przejściu dla pieszych prawie połowa skupiała się na telefonie. Tłok ogromny, z jednej i drugiej strony dużo osób, które wymijają się na ślepo, bo przecież teraz ważniejszy jest Facebook czy mail. To cud, że nie pozderzali się głowami albo nie wpadli na siebie.

Cud, że zauważyli zielone światło.

Nie brakowało też rowerzystów, którzy jedną rękę trzymali na kierownicy, a drugą pisali wiadomości. Może i jechali wolno, ale wężykiem, prawie jak po alkoholu.

A to tylko jedna, króciutka wycieczka rowerowa.
Nie twierdzę, że każdemu, kto korzysta z telefonu na chodniku, trzeba wlepić mandat.

Nie miałbym jednak nic przeciwko temu, by karano tych najmniej odpowiedzialnych. Różnica pomiędzy kierowcą a pieszym w tym przypadku jest naprawdę niewielka. Jeden i drugi nie widzi drogi, gdy patrzy na ekran. A to groźne dla nas wszystkich.

Jest jeszcze jeden sposób na to, by sobie z tym problemem poradzić. Wyznaczyć kawałek chodnika dla osób ze smartfonami. Niech nie patrzą na drogę na własną odpowiedzialność.


To na serio jest pisane.
Może i dla celów reklamowych, ale w poczytnej gazecie. Ktoś to przepuścił :shock:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr cze 10, 2015 9:05 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 04, 2007 20:48
Posty: 2575
Lokalizacja: Ochota / Ursynów
http://www4.rp.pl/artykul/1207424-Cud-n ... ginal.html

Cytuj:
Po raz pierwszy w tym roku mieliśmy dzień, w którym nikt nie zginął na polskich drogach. Policja uważa, że to zasługa nowych przepisów, dzięki którym kierowcy zwalniają.

Taki cud zdarzył się w poniedziałek, 8 czerwca. Na polskich drogach doszło wówczas do 83 wypadków, w których rannych zostało ponad 100 osób. Ofiar śmiertelnych jednak nie było.

_________________
Pozostanie po nas..............|................Włóczykije.eu
ta smutna legenda,.-....__...|.......Przejrzyj, polub, podsubskrybuj RSS.
że wciąż nas uczono...........|_________________________________
uczyć się na błędach...........(Włodzimierz Ścisłowski)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N lip 12, 2015 10:18 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 17, 2008 22:55
Posty: 2010
Lokalizacja: Śródmieście, trzecie piętro
To jest pan, który sprzeciwiał się wszelkim nowelizacjom pro-pieszym.
Będzie trochę bezpieczniej? :wink:
http://wiadomosci.wp.pl/kat,1342,title, ... aid=115352
Cytuj:
Poseł Jerzy Szmit (PiS) stracił prawo jazdy
Poseł Jerzy Szmit (PiS) został złapany przez policję, gdy w okolicach Nidzicy wyprzedzał na podwójnej linii ciągłej. Okazało się, że poseł miał już na swoim koncie 25 punktów karnych i został skierowany na sprawdzenie kwalifikacji, czyli ponowny egzamin.

Szmit został zatrzymany przez patrol drogówki na trasie krajowej Gdańsk-Warszawa we wsi Powierż koło Nidzicy w piątek po południu. Zastępca komendanta powiatowego z Nidzicy Krzysztof Kunicki powiedział, że powodem zatrzymania było wyprzedzanie na podwójnej linii ciągłej.

- Policjanci zaproponowali kierowcy 200 zł mandatu i 5 punktów karnych i kierowca się na to zgodził - powiedział Kunicki i dodał, że po sprawdzeniu kierowcy w systemie okazało się, że ma on już 25 punktów karnych i został skierowany na tzw. ponowne sprawdzenie kwalifikacji, czyli ponowny egzamin na prawo jazdy.
- W związku z tym poseł został poinformowany, że nie może dalej kontynuować jazdy - powiedział Kunicki.
Poseł Szmit słynie z ciężkiej nogi za kierownicą. Już raz, w 2009 roku, stracił prawo jazdy po przekroczeniu 24 punktów karnych, rok później sąd w Mrągowie ukarał go za zbyt dużą prędkość w miejscowości Sorkwity na krajowej "szesnastce". W piątek poseł prawo jazdy stracił po raz drugi.

"Nie liczyłem tego, nie wiedziałem"
- Tym razem bardzo się spieszyłem na spotkanie w Olsztynie - powiedział poseł Szmit i dodał, że nie miał świadomości, że prowadzi auto mając przekroczoną dozwoloną liczbę punktów karnych. - Nie liczyłem tego, nie wiedziałem - zapewnił poseł. Przekonywał, że zdobycie dużej ilości punktów karnych to efekt tego, że bardzo dużo jeździ.
- Teraz będę się musiał przesiąść na autobusy, jak w Olsztynie będą już tramwaje to będę jeździł tramwajami - dodał Szmit. Przyznał, że nie wie jeszcze, kiedy ponownie będzie mógł zdawać egzamin na prawo jazdy.
Jerzy Szmit od lat kieruje lokalnymi strukturami Prawa i Sprawiedliwości w warmińsko-mazurskim.

"Poseł Szmit słynie z ciężkiej nogi za kierownicą." Bez eufemizmów -- jest znanym bandytą drogowym.

_________________
We made it idiotproof. They grow better idiots.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr paź 07, 2015 12:36 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): N paź 18, 2009 20:39
Posty: 416
Tymczasem w kwestii pieszych w Pruszkowie wszystko po staremu

http://wiadomosci.wpr24.pl/potracenie-pieszego-na-al-niepodleglosci;25187.html

Cytuj:
Kilka minut po godzinie 8.00 kierujący Oplem potrącił pieszego na przejściu dla pieszych w Pruszkowie. Zdarzenie miało miejsce na al. Niepodległości nieopodal starostwa powiatowego.

Informację otrzymaliśmy od czytelnika. – W Pruszkowie samochód potrącił pieszego na pasach. Na miejscu są już policjanci z drogówki oraz karetka pogotowia – czytamy w mailu wysłanym do nas na adres kontakt@wpr24.pl.

Póki co policjanci mogli nam przekazać niewiele informacji o potrąceniu. – Na chwilę obecną mogę powiedzieć, że faktycznie doszło do takiego potrącenia w rejonie al. Niepodległości. Natomiast na szczegóły jest jeszcze za wcześnie ponieważ policjanci prowadzą czynności na miejscu zdarzenia – mówi asp. Karolina Kańka, rzecznik prasowy Komendy Powiatowej Policji w Pruszkowie.

Wkrótce poznamy dokładne przyczyny i skutki tego zdarzenia.

AKTUALIZACJA 8.37

Z informacji funkcjonariuszy wynika, że winnym całemu zajściu jest pieszy. – Starszy mężczyzna wtargnął na przejście dla pieszych pod jadący samochód. 88-latek został pouczony. Z uwagi na wiek profilaktycznie został przetransportowany na badania do szpitala - wyjaśnia Kańka.


Od siebie dodam, że miejsce zdarzenia to w zasadzie parking przed Starostwem.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr mar 15, 2017 11:17 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 04, 2007 20:48
Posty: 2575
Lokalizacja: Ochota / Ursynów
Jakby ktoś nie wiedział, jakie działania uznaje za kluczowe samorząd województwa mazowieckiego w celu poprawy BRD:

https://mrbrd.mazovia.pl/images/dokumen ... 4-2020.pdf

Cytuj:
Działania w obszarze infrastruktury (drogi krajowe, wojewódzkie, powiatowe i gminne) - głównym celem priorytetu jest realizacja działań dot. usprawnienia powiązań komunikacyjnych poprzez rozwój infrastruktury drogowej o znaczeniu regionalnym. Projekty realizowane w ramach tego działania będą miały na celu przezwyciężenie cech peryferyjności regionu (województwa mazowieckiego) poprzez poprawę stanu sieci powiązań drogowych.

Priorytetowo, stosowane będą następujące typy działań:

- roboty budowlane i modernizacja dróg wojewódzkich (w tym mostów, wiaduktów, tuneli, obwodnic i innych obiektów inżynierskich w ciągach tych dróg) wraz z infrastrukturą towarzyszącą. Realizowane projekty będą dotyczyć głównych powiązań krajowych i regionalnych, w celu uzyskania poprawy dostępności komunikacyjnej województwa,

- roboty budowlane i modernizacja sieci dróg i ulic miejskich w miastach (drogi krajowe, wojewódzkie, powiatowe i gminne), z wyłączeniem dróg wewnętrznych wraz z niezbędnymi obiektami inżynierskimi i towarzyszącą infrastrukturą drogową,

- przy projektowaniu nowych dróg, wprowadzenie strefy bezpieczeństwa 6 m z każdej strony,

- dla osiągnięcia zakładanego celu w ramach działania, jako infrastruktura towarzysząca,
realizowane będą elementy dotyczące poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego, inteligentnych systemów transportowych,ochrony środowiska, turystyki i społeczeństwa informacyjnego,

- upowszechnianie i wdrażanie drogowych środków ochrony uczestników ruchu w szczególności pieszych i rowerzystów (infrastruktura dla pieszych i rowerzystów; organizacja ruchu uwzględniająca potrzeby rowerzystów),

- wdrażanie infrastrukturalnych środków uspokajania ruchu (wspierających zarządzanie prędkością),

- wprowadzanie bezpiecznych barier,

- dążenie do „zdjęcia” z dróg tzw. niechronionych uczestników ruchu drogowego poprzez separację ruchu (ogrodzenia, balustrady, bariery drogowe),

- podejmowanie działań mających na celu modernizację istniejących dróg poprzez dostosowanie ich parametrów do obowiązujących norm technicznych,

- działania inżynieryjne w ramach prowadzonych inwestycji i remontów w zakresie wynikających z dokumentacji budowlanej, w tym z projektu organizacji ruchu zatwierdzonego przez organ zarządzający ruchem, obejmującą m.in.; oddzielenie ruchu pieszego i rowerzystów od ruchu kołowego poprzez budowę chodników i ścieżek rowerowych lokalizowanych w pasach dróg,

- działania zmierzające do wprowadzenia audytu BRD przy nowoprojektowanych drogach,

- poprawa jakości oznakowania przez stosowanie grubowarstwowego oznakowania poziomego, aktywnego oznakowania przejść dla pieszych i oznakowania pionowego z folii pryzmatycznej odblaskowo-fluorescencyjnej,

- stosowanie środków planistycznych przez budowę dróg zbiorczych dla obsługi ruchu lokalnego, budowę obwodnic, ograniczenie bezpośredniej dostępności do dróg wojewódzkich itp.,

- dążenie do uzyskania założonych celów w szczególności zmniejszenia liczby i skutków
wypadków spowodowanych mankamentami infrastruktury drogowej, szczególnie wypadków z pieszymi i rowerzystami,

- montaż luster drogowych w miejscach szczególnie niebezpiecznych, ze względu na ograniczoną widoczność dla kierujących pojazdami t.j. skrzyżowaniach i łukach dróg,

- eliminacja wypadnięcia z drogi poprzez przestrzeganie budowy łuków poziomych i pionowych o promieniach normatywnych,

- eliminacja zderzeń bocznych i tylnych poprzez zwiększenie ilości pasów prowadzących w jednym kierunku."

_________________
Pozostanie po nas..............|................Włóczykije.eu
ta smutna legenda,.-....__...|.......Przejrzyj, polub, podsubskrybuj RSS.
że wciąż nas uczono...........|_________________________________
uczyć się na błędach...........(Włodzimierz Ścisłowski)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1213 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 118, 119, 120, 121, 122  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL