A to cytat z pisma Tomka Rolińskiego do ZDM sprzed trzech miesięcy:
Tomasz Roliński napisał(a):
Szanowni Państwo,
ulica Lucerny po przebudowie nie zyskała żadnych nowych rozwiązań zwiększających bezpieczeństwo ruchu drogowego, ani tym bardziej bezpieczeństwo pieszych i rowerzystów.
Wykonanie zatok autobusowych pogorszyło tylko atrakcyjność chodników, gdyż spowodowało ich zwężenie, zaś urządzenia przystankowe zaczęły stanowić po północnej stronie ulicy przeszkodę dla swobodnego ruchu pieszych. Utrudniają też ruch rowerzystów, szczególnie najmłodszych, którzy z obawy o życie nie ryzykują jazdy wśród pędzących samochodów.
Remont nie spowodował też powstania ani drogi dla rowerów, ani osobnego pasa, mimo rezerwy terenowej i możliwości ich wykonania po przeniesieniu paru słupów i przesadzeniu niedużych drzew. Sieć dróg rowerowych nad Wisłą pozostaje w oderwaniu od drogi na ul Mrówczej i w zasadzie niedostępna dla mieszkańców Wawra.
Na drodze tej trwa codziennie rajd samochodowy, długa i prosta ulica zachęca piratów drogowych do wyprzedzania kierowców bardziej zdyscyplinowanych, przy czym liczne przejścia dla pieszych i skrzyżowania nie stanowią dla nich żadnej przeszkody. Zabawna, wręcz astronomiczna propozycja Pana Dyrektora Laskowskiego, aby w celu przeciwdziałania wzywać tam policję, nie przyniosła zgodnie z oczekiwaniami żadnych rezultatów, poza wymianą pism z komendantem WRD. Wymiana ta nastąpiła zresztą tylko proforma, gdyż w zasadzie dojrzali ludzie nie powinni tracić czasu na podobne podchody, nawet mimo usilnych sugestii ze strony dyrektora w ZDM. W najgorszej sytuacji są dzieci ze szkoły przy ul. Korynckiej oraz wierni budowanego kościoła św. Benedykta w niedziele i święta kościelne. Służba osoby przeprowadzającej dzieci jest wyjątkowo niebezpieczna i często polega na ucieczce przez pędzącymi pod prąd (wyprzedzającymi) samochodami.
Obrazu dopełniają kolizje w miejscu zwężenia na moście nad kanałkiem, walące się znaki drogowe, których mimo licznych zgłoszeń nie udaje się ustawić w pionie oraz przewracające się, niestabilne słupy latarń (pierwszy słup od strony Traktu Lubelskiego osiągnie niedługo 45 stopni nachylenia - jest to nowatorski słup o zmiennej geometrii, w czym przypomina słonecznik lub spadający myśliwiec).
Proszę o przedstawienie koncepcji przeciwdziałania wyżej opisanym zjawiskom przy pomocy narzędzi dostępnych zarządcy drogi. W pierwszej kolejności wnoszę o:
1. wytyczenie czytelnymi liniami organizacji ruchu na mostku z wprowadzeniem ograniczenia prędkości do 40 km/h od niego do ul. Trakt Lubelski
2. wykonanie azyli lub innych urządzeń uspokojenia ruchu na przejściach dla pieszych na tej ulicy, w tym przede wszystkim na wysokości sklepu Stan-Bud (jest tam ośrodek kultury dla dzieci z Zerznia) oraz szkoły na Korynckiej. W tym celu należy wykorzystać zapas terenu po obu stronach ulicy. Przy Korynckiej ideałem byłoby mini - rondo i/lub ograniczenie prędkości
3. zabezpieczenie przejścia dla pieszych przy Chorzowskiej przed nielegalnym parkowaniem w jego obrębie oraz naprzeciwko wylotu tej ulicy. (...)
Jako można się domyśleć, ZDM nie uznał żadnego z wniosków za zasadny. Może warto, by kilka osób ponowiło wnioski o azyle i/lub zwężenia przy przejściach -- a nuż da się zrównoważyć negatywne efekty wymiany nawierzchni.
Pozdrawiam,
Maciek
_________________
Pozostanie po nas
..............|
................Włóczykije euta smutna legenda,
.-....__...|
.......Przejrzyj, polub, podsubskrybuj RSS.że wciąż nas uczono
...........|_________________________________
uczyć się na błędach.
..........(Włodzimierz Ścisłowski)