zm.org.pl
http://forum.zm.org.pl/

Most Krasińskiego
http://forum.zm.org.pl/viewtopic.php?f=2&t=463
Strona 6 z 7

Autor:  G.Madrjas [ Cz lis 26, 2015 8:25 ]
Tytuł:  Re: Most Krasińskiego

Jedna jezdnia była, ale drugiej nie wybudowano ani wcześniej, ani razem, choć była w projekcie. Z kolei na Trakcie Nadwiślańskim tramwaj faktycznie powstał wcześniej.

Co do samej estakady - fajnie, tylko że jest tam ograniczenie do 30 na godzinę (na TMP - 60 z punktowymi do 45), a poza tym w Krakowie wcześniej wybudowano DWIE nowe trasy drogowe przy okazji tramwaju, więc jest to raczej wyjątek, a nie reguła.

Autor:  olek [ Cz lis 26, 2015 8:44 ]
Tytuł:  Re: Most Krasińskiego

G.Madrjas napisał(a):
Co do samej estakady - fajnie, tylko że jest tam ograniczenie do 30 na godzinę (na TMP - 60 z punktowymi do 45)


Ile te ograniczenie generuje straty czasu, uwzględniając przystanek nad stacją? 30 sekund? I chyba nie jest to inherentna wada estakad stricte tramwajowych.

30 km/h dla tramwaju vs 0 km/h dla samochodu (ewentualnie 50 km/h 3x dalej) wciąż daje tramwajowi przewagę konkurencyjną. A na TMP jest 60 km/h dla tramwaju vs 80 km/h dla reszty świata.

Cytuj:
a poza tym w Krakowie wcześniej wybudowano DWIE nowe trasy drogowe przy okazji tramwaju, więc jest to raczej wyjątek, a nie reguła.


Nie chciałbym tutaj zaczynać wątku o wyższości Krakowa nad Warszawą, chodziło mi raczej o przykład że da się, i to bez etapowania. Ściągajmy od innych to, co im się udało.

Autor:  G.Madrjas [ Cz lis 26, 2015 11:08 ]
Tytuł:  Re: Most Krasińskiego

Nie "dla reszty świata", tylko dla samochodu, bo autobusu podwyższenie prędkości nie dotyczy.

Autor:  mikeleg [ So lis 28, 2015 18:26 ]
Tytuł:  Re: Most Krasińskiego

olek napisał(a):
W zasadzie wygodne przesiadki na kolej na Warszawa Praga to jedyne potencjalne uzasadnienie całej tej trasy. Sam kursuję dość regularnie między Pragą a Żoliborzem i nie widzę, co właściwie most Krasińskiego mógłby ułatwić.

Ja dla odmiany jeździłem do pracy na Białołękę (Żerań Wschodni) przez 4 lata i psioczyłem na to, że tego mostu nie ma wlokąc się w tramie na Most Gdański, gdy po pracy np. chciałem pojechać do centrum... Stąd cały Targówek jest praktycznie za.

Autor:  axxenfall [ So lut 27, 2016 16:45 ]
Tytuł:  Re: Most Krasińskiego

http://konsultacje.um.warszawa.pl/most-krasinskiego

Cytuj:
W ramach konsultacji społecznych
mieszkańcy Warszawy będą mogli wyrazić swoją opinię (np. za pomocą ankiety on-line) na temat wybranych elementów inwestycji.

Konsultacje społeczne trwają do 20 marca 2016 r.


W ankiecie są osobne pytania o każdy odcinek inwestycji, przy czym nie ma opcji wypowiedzenia się za zmnianą przekroju mostu - jest tylko opcja z pasami autobusowymi lub bez.

Autor:  wildzi [ N lut 28, 2016 0:40 ]
Tytuł:  Re: Most Krasińskiego

Problem jest jeszcze jeden:

Od dawna ludzi z Żoliborza zastraszono projektem z wizją "autostrady", dwie jezdnie po 3 pasy ruchu... a tramwaj kiedyś tam...

Oni Żoliborzanie się po prostu boją że miasto i tak, mimo konsultacji i protestów, zrobi z ul. Krasińskiego trasę "autostradę".

axxenfall napisał(a):
http://konsultacje.um.warszawa.pl/most-krasinskiego

Cytuj:
W ankiecie są osobne pytania o każdy odcinek inwestycji, przy czym nie ma opcji wypowiedzenia się za zmnianą przekroju mostu - jest tylko opcja z pasami autobusowymi lub bez.


I to jest właśnie pokazywanie mieszkańcom gdzie miasto ich ma, w *****.

Komuś cholernie zależy żeby wepchnąć jak najwięcej pasów ruchu... Straszne.

Mieszkańcom trzeba uświadomić i przekonać że ta ulica i most nie będą tak wyglądały, że jest szansa na ulicę miejską, z tramwajami, chodnikami i rowerami, a dla samochodów tylko po jednym pasie. Szerokie chodniki, dużo przejść dla pieszych, wygodne przystanki i szybkie tramwaje oraz likwidacja jezdni przez wyspę centralną na Pl.Wilsona - to może tych ludzi przekonać i pokazać że może być lepiej, że ta trasa ma sens i jest potrzebna.

Autor:  legalnycyklista [ N lut 28, 2016 10:20 ]
Tytuł:  Re: Most Krasińskiego

Żeby odpowiedzi z "dwoma pasami" się zgadzały na początku wspomniałem, że most powinien mieć po 1 pasie i 1 tram-bus-pasie. Wtedy odpowiedź, że jeden pas w danym kierunku ma być dla autobusów jest poprawna (:

Faktem jednak jest, że ankieta jest ewidentnie tendencyjna, zaś miasto chce co najwyżej delikatnie modyfikować projekt zamiast wyrzucić obecny do kosza.

Autor:  olek [ Cz cze 02, 2016 17:31 ]
Tytuł:  Re: Most Krasińskiego

Efekta konsultacji:

http://konsultacje.um.warszawa.pl/aktua ... asinskiego

Moje żale do projektu po zmianach:

Plac Wilsona:

- brak wspólnego przystanku tramwajowego w stronę mostu;

- przystanek autobusowy w stronę mostu pozostaje w nowej, mniej dogodnej niż historyczna, lokalizacji;

- zamiast (części) tej jezdni serwisowej można było zrobić miejsca postojowe dostępne z jezdni i więcej zieleni. Na oko szpalery wyjdą dość szczerbate.

Węzeł z Wisłostradą:

- jezdnie wciąż bardzo rozsunięte, ciężko będzie przejść na raz;

- przeniesienie przystanków tramwajowych na wschodnią stronę węzła powoduje, że nie będą dostępne z dwóch stron;

- jeśli już przeniesiono przystanki, to można było zrobić bezkolizyjne zejście ze wschodnich krańców przystanków tramwajowych nad Wisłę;

- przejazd / przejście pod mostem wciąż ciasnym tunelem, co rozwali (przydusi) ciągłość bulwaru, z którego tak dumne jest miasto.

Jagiellońska:

- brak wspólnych przystanków tramwajowych w kierunku mostu i ronda Starzyńskiego;

- przejazd rowerowy między torowiskiem a jezdnią, co wymusi wielokrotne przecinanie torowiska i DDR po zachodniej stronie Jagiellońskiej;

- wciąż po 5 pasów na wlotach Jagiellońskiej;

- wciąż bardzo duże zajęcie terenu przez jezdnie serwisowe po stronie wschodniej, do tego niezgodne z warunkami technicznymi ich podłączenie do Jagiellońskiej.

Autor:  G.Madrjas [ Cz cze 02, 2016 17:52 ]
Tytuł:  Re: Most Krasińskiego

W sytuacji, gdy powstały nowe przystanki tramwajowe na Zoliborzu, parę przy Wisłostradzie należy sobie darować - nie wiadomo, komu by miały służyć, centrum olimpijskie generuje pasażerów ledwie na autobusowe NŻ.

Zbiorcze w stronę mostu miałyby sens, gdyby na most wjeżdżały linie z różnych kierunków. Tyle, że póki co będzie to pewnie jedna linia Annopol - Marymont, więc nie bardzo będzie co "zbierać". Docelowo, tj. jeśli powstaną przedłużenia na wschód i zachód, to może, ale do tego czasu nie ma sensu zatrzymywać tramwaju na wschodnim wylocie Wilsona.

Autor:  axxenfall [ Pn sie 29, 2016 8:27 ]
Tytuł:  Re: Most Krasińskiego

http://warszawa.wyborcza.pl/warszawa/1, ... znego.html

Cytuj:
W sprawie kwatery stowarzyszenie zwróciło się do IPN-u, który po likwidacji ROPWiM przejął część jej zadań. - Poprosiliśmy prezydent Hannę Gronkiewicz-Waltz o poparcie tej inicjatywy - mówi prezes IPN-u Łukasz Kamiński. Zwraca uwagę, że są plany powiększenia cmentarza. - Szybko to jednak nie nastąpi, wymagana jest zmiana w planie miejscowym - mówi Agnieszka Kłąb, rzeczniczka ratusza.

Wiceprezydent Warszawy Jarosław Jóźwiak: - Wniosek o zmianę w planie już jest złożony. Do cmentarza przyłączony ma być fragment terenu tuż przy Trasie AK w miejscu, gdzie pierwotnie miała się z nią łączyć ul. Krasińskiego.

Strona 6 z 7 Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/