zm.org.pl
http://forum.zm.org.pl/

Most Krasińskiego
http://forum.zm.org.pl/viewtopic.php?f=2&t=463
Strona 5 z 7

Autor:  axxenfall [ N mar 29, 2015 19:38 ]
Tytuł:  Re: Most Krasińskiego

Z projektu budżetu na 2015 rok:

Cytuj:
Celem zadania jest utworzenie lokalnego połączenia kołowo - tramwajowego między Żoliborzem a Pragą Północ i Targówkiem, z jednej strony ułatwiając powiązania międzydzielnicowe, z drugiej przejmując część ruchu na bliskie odległości oraz z i do centrum Warszawy z sąsiadujących tras mostowych. Planowana Trasa będzie ulicą dwujezdniową z torowiskiem tramwajowym usytuowanym w pasie dzielącym oraz z chodnikami i drogami rowerowymi zlokalizowanymi po jej obu stronach. Docelowo łączyć będzie Pl. Wilsona ze skrzyżowaniem ulic Odrowąża - Wysockiego - Budowlana. Długość Trasy ok. 3 km, w tym przeprawa mostowa o długości 722 m. Budowa Trasy planowana jest w dwóch etapach.

w tym:
etap I - odc. Plac Wilsona do ul. Jagiellońskiej wraz z przeprawą mostową i torowiskiem tramwajowym
5 000 000

Etap I inwestycji obejmuje budowę ulicy dwujezdniowej o przekroju 2x2 pasy ruchu z torowiskiem tramwajowym wraz z budową przeprawy mostowej o łącznej długości 722 m oraz budową węzłów drogowych "Plac Wilsona", "Skrzyżowanie z ul. Wybrzeże Gdyńskie i Gwiaździsta", "Skrzyżowanie z ul. Jagiellońską". W 2015 r. planuje się aktualizację dokumentacji projektowej.

Dysponent: Zarząd Miejskich Inwestycji Drogowych

Autor:  TowarzyszG [ N mar 29, 2015 21:40 ]
Tytuł:  Re: Most Krasińskiego

A jak dlugo jest wazna decyzja srodowiskowa? Na SISKOM podaja, ze wydana zostala w marcu 2011. Czyli ma juz 4 lata. Czy czasem nie powinna sie juz zdezaktualizowac?

Swoja droga to zabawne, ze sasiedni most ma 10 pasow ruchu a miasto juz uznalo, ze trzeba go "odciazyc", bo sie bedzie korkowal...

Autor:  axxenfall [ N lis 22, 2015 8:37 ]
Tytuł:  Re: Most Krasińskiego

http://warszawa.wyborcza.pl/warszawa/1, ... wolic.html

Jarosław Osowski napisał(a):
Oto, co Żoliborz powinien wymóc na władzach miasta przed decyzją o budowie mostu Krasińskiego, żeby zabezpieczyć się przed dodatkowym ruchem zza Wisły i poprawić obecną sytuację komunikacyjną (brak miejsc parkingowych):

* wprowadzenie strefy płatnego parkowania w centralnej części dzielnicy;

* otwarcie gotowego parkingu podziemnego nad stacją metra Plac Wilsona (trzeba m.in. wykonać dojazd - koszt prac szacowany jest na mniej więcej 25 mln zł, ale najpewniej jest to kwota przesadzona);

* mniej rozległy węzeł trasy na skrzyżowaniu mostu Krasińskiego z Wisłostradą (najwyżej dwa pasy ruchu na dojazdach do skrzyżowania i jeden pas na wyjazdach);

* jeden pas ruchu na ul. Krasińskiego w każdym kierunku i wspólny pas dla tramwajów i autobusów na torowisku między jezdniami;

* utrzymanie dotychczasowych przejść dla pieszych: przy szkole muzycznej, ul. Czarnieckiego i parku Żeromskiego;

* brak skrętu w lewo z ul. Krasińskiego (od strony Wisłostrady) w ul. Czarnieckiego - to wynik konsultacji społecznych z 2013 roku, które mają chronić zabytkowy Żoliborz Oficerski przed tranzytem;

* nierezygnowanie z przystanków autobusowych i tramwajowych na ul. Krasińskiego przy ul. Czarnieckiego;

* utrzymanie pasa rowerowego na południowej jezdni ul. Krasińskiego, przegłosowanego w budżecie obywatelskim na 2016 rok;

* ostateczną rezygnację z przedłużania ul. Krasińskiego od Powązkowskiej do al. Prymasa Tysiąclecia (tranzyt w kierunku Woli może korzystać z mostu Grota-Roweckiego i Trasy AK);

* więcej zieleni na ul. Krasińskiego, niewycinanie szpaleru drzew, który oddziela jezdnię główną od bocznej;

* nowe zagospodarowanie pl. Wilsona: likwidacja jezdni tranzytowej pośrodku (obecny przejazd z ul. Mickiewicza w ul. Słowackiego), ruch okrężny - także dla tramwajów;

* zwężenie ul. Słowackiego i przywrócenie przejścia dla pieszych na wysokości urzędu dzielnicowego Żoliborza.

Dojazd od razu na Bródno

Projekt nowej trasy mostowej wymaga też poprawek po prawej stronie Wisły. Tutaj niepokój budzi przede wszystkim odroczenie budowy połączenia przeprawy z Bródnem (trzeba zbudować długi wiadukt nad terenami PKP), ale też przesadzone rozmiary inwestycji. Co należałoby zrobić:

* zbudować 900-metrowy odcinek między ul. Jagiellońską a Odrowąża jednocześnie z mostem Krasińskiego;

* zrezygnować z trzech oddzielnych wiaduktów nad torami PKP (osobno samochody i tramwaje), co podraża inwestycję;

* przystanek tramwajowy powinien być zlokalizowany nad peronem stacji PKP Warszawa-Praga, gdzie zatrzymują się pociągi podmiejskie z Legionowa;

* ochronić przed likwidacją jedyny na osiedlu Śliwice skwer przy ul. Kotsisa (projekt przewiduje tu aż 75-metrowy pas pod dojazd z Bródna do skrzyżowania z ul. Jagiellońską, a wystarczyłoby 45 m, tyle mają np. ul. Mickiewicza i Słowackiego na Żoliborzu);

* dla Targówka ważniejszą inwestycją od mostu Krasińskiego byłoby domknięcie obwodnicy śródmiejskiej - należy przyspieszyć jej budowę, a nad węzłem Żaba przerzucić estakady łączące obwodnicę z ul. Wysockiego;

* zbudować planowaną od dawna ul. Nowotrocką jako międzyosiedlowe połączenie skrzyżowania ul. św. Wincentego i ul. Matki Teresy z Kalkuty ze skrzyżowaniem ul. Radzymińskiej i Rozwadowskiego, którą można przejechać w kierunku ul. Zamienieckiej i Strażackiej do Rembertowa.

Autor:  pzinek [ N lis 22, 2015 9:06 ]
Tytuł:  Re: Most Krasińskiego

Szczegółowość żądań, w połączeniu z miejscem zamieszkania stawia pod znakiem zapytania obiektywnosc dziennikarską Pana Osowskiego

Autor:  G.Madrjas [ Wt lis 24, 2015 8:44 ]
Tytuł:  Re: Most Krasińskiego

Akurat trzy obiekty, zamiast jednego, na estakadzie nad linią kolejową umożliwiłyby etapowanie budowy - np. w I etapie tylko tramwaj...

Autor:  axxenfall [ Wt lis 24, 2015 11:30 ]
Tytuł:  Re: Most Krasińskiego

G.Madrjas napisał(a):
Akurat trzy obiekty, zamiast jednego, na estakadzie nad linią kolejową umożliwiłyby etapowanie budowy - np. w I etapie tylko tramwaj...


Dotychczas kolejność etapowania w Warszawie była wręcz odwrotna ;)

Autor:  G.Madrjas [ Wt lis 24, 2015 12:57 ]
Tytuł:  Re: Most Krasińskiego

Światowida.

Autor:  axxenfall [ Wt lis 24, 2015 14:36 ]
Tytuł:  Re: Most Krasińskiego

Zgoda, też mi to potem przyszło do głowy. Ale póki co to wyjątek.

Autor:  G.Madrjas [ Wt lis 24, 2015 20:41 ]
Tytuł:  Re: Most Krasińskiego

Tak czy siak, byłoby to z pewnością jeszcze tańsze, niż budowa scalonego obiektu.

Autor:  olek [ Cz lis 26, 2015 7:47 ]
Tytuł:  Re: Most Krasińskiego

G.Madrjas napisał(a):
Światowida.


Macie na myśli ten odcinek Traktu Nadwiślańskiego między TMP a Światowida? Bo na samym Światowida to jednak jezdnia była wcześniej niż tramwaj. A trzy obiekty zamiast jednego to już mieliśmy np. na moście Północnym i tramwaj ruszył 10 miesięcy po samochodach.

BTW, miałem ostatnio okazję obejrzeć estakadę tramwajową w Płaszowie, która łamie sporo warszawskich niedasię:

- budowa linii tramwajowej bez prospektu Lenina dla samochodów;

- do tego na odcinku, na którym między alternatywnymi trasami dostępnymi dla samochodów jest 7 km (ponad 2x więcej niż między Gdańskim a Grota, więcej niż między Targową a Marsa);

- przejście dla pieszych na wiadukcie przez torowisko + zejścia z wiaduktu na perony - komplet przesiadek obsłużony.

W zasadzie wygodne przesiadki na kolej na Warszawa Praga to jedyne potencjalne uzasadnienie całej tej trasy. Sam kursuję dość regularnie między Pragą a Żoliborzem i nie widzę, co właściwie most Krasińskiego mógłby ułatwić.

Strona 5 z 7 Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/