Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 61 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Most-choinka
PostNapisane: Śr kwi 16, 2008 10:26 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): Pn lip 09, 2007 14:29
Posty: 116
Lokalizacja: Warszawa, Praga Północ
Cytuj:
Most z przęsłem czasu
Konrad Majszyk 15-04-2008, ostatnia aktualizacja 16-04-2008 07:58

Na moście Krasińskiego – jako pierwszej przeprawie na świecie – ma się pojawić sterowana z satelity iluminacja, która pokaże godzinę. Ratusz dał zielone światło dla tej nietypowej inwestycji.

Łukowe przęsło o długości 280 metrów posłuży jako nośnik dla 25 różnokolorowych tablic świetlnych, które będą zmieniały konfigurację co minutę. Dzięki obserwacji rozświetlonego obiektu na Żoliborzu i Pradze będzie można obyć się bez zegarka.

Wczoraj w siedzibie Zarządu Dróg Miejskich projekt został w ścisłej tajemnicy zaprezentowany wąskiemu gronu miejskich ekspertów.

Koniec mostowej sztampy

Jeśli pomysł wejdzie w życie, most Krasińskiego pobije na głowę projektowany równolegle Północny, który jest płaski jak deska i całkowicie pozbawiony niekonwencjonalnych elementów architektonicznych.– Spróbujmy wreszcie zapomnieć o jednolitych, nudnych mostach – mówi naczelnik Wydziału Mostowego w ZDM Andrzej Marecki. – Jeśli inicjatywa wypali, to oprócz pełnienia roli komunikacyjnej most Krasińskiego zostanie także nietypową atrakcją turystyczną.

W jaki sposób będziemy odczytywać godzinę, patrząc z brzegu rzeki na nową przeprawę? Łuk przęsła został podzielony na cztery strefy różnokolorowych lamp. Pierwsza składa się z dwóch czerwonych, oznaczających dziesiątki godziny, druga – z dziewięciu żółtych dla jedności godzin (godz. 19 to więc jedno czerwone światło i dziewięć żółtych).

Do tego mamy pięć lamp niebieskich dla dziesiątek minut i dziewięć zielonych – dla jedności minut (godz. 19.58 to – oprócz opisanego przed chwilą układu świateł czerwonych i żółtych – także pięć lamp niebieskich i osiem zielonych).

W ciągu doby kolorowe punkty zgasną całkowicie tylko raz, na minutę: o godz. 0.00.

– Brzmi to dość skomplikowanie, ale tylko na początku – mówi projektant Witold Antosiewicz z Philipsa. – Przypadkowy turysta może się nie zorientować, o co chodzi. Ale jeśli będzie miał za przewodnika warszawiaka, powinien dowiedzieć się wszystkiego.

Rekordowy zegar

Dr Marecki twierdzi, że takiego mostu nie ma nigdzie na świecie. Zegar dziesiętny podpatrzył na wieży telewizyjnej w Düsseldorfie, wpisanej do Księgi rekordów Guinnessa. Czasomierz na moście Krasińskiego ma być widoczny z odległości nawet dwóch kilometrów. Jak zapewnić 100 proc. punktualności? Projektanci przewidują, że będzie sterowany przez satelitę.

Most zostanie wyposażony w iluminację podpór i lin nośnych przygotowaną w dwóch wersjach: klasycznej białej i czerwono-niebiesko-żółtej (to barwy Syrenki w kampanii promocyjnej „Zakochaj się w Warszawie”).

Co na to urzędnicy? – Pomysł na zegar jest świetny. Odradzam jednak feerię barw. Bardziej pasowałaby na przykład do Śródmieścia, a nie Żoliborza – ocenia naczelnik Wydziału Estetyki Miejskiej Tomasz Gamdzyk.

Z kolei dyrektor ZDM Anna Piotrowska stanowczo opowiada się za bardziej szaloną wersją kolorową.

Marek Kalinowski z Biura Komunikacji obawia się, czy wyłączonych reflektorów przechodnie nie wezmą za przepalone. W odpowiedzi Danuta Dupieu z Systry – projektant mostu – zaproponowała wprowadzenie podświetlanych obwódek wokół każdej z tablic, niezależnie od tego, czy będzie akurat włączona.

Dyskusja dopiero się rozpoczyna, ale pomysł ma ogromne szanse realizacji. Entuzjastą zegara jest wiceprezydent miasta Jacek Wojciechowicz. Most Krasińskiego połączy pl. Wilsona i ul. Krasińskiego na Żoliborzu z Jagiellońską na Pradze-Północ.

Według najnowszych zapowiedzi, most ma zostać otwarty w 2011 roku – czyli rok później, niż obiecywała prezydent miasta Hanna Gronkiewicz-Waltz. Opóźnienie potrzebnej inwestycji wymusiły władze Żoliborza. Powód – bały się, że most Krasińskiego powstanie przed Północnym i zakorkuje ich dzielnicę.

Warszawa jest postrzegana jako szare i nudne miasto. I tylko takie projekty mogą pomóc to zmienić

Anna Piotrowska, szefowa ZDM


Argumentów merytorycznych brakuje, to światłami po oczach?... Nie do wiary.
Pozdrawiam, Karolina


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Śr kwi 16, 2008 12:55 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Śr sty 03, 2007 20:18
Posty: 2049
Lokalizacja: Z Warszawy
Natura 2000 może to zmienić. Mówię np. o tzw. świetle odpadowym. [/quote]

_________________
Byłem i jestem jawny, świadomy oraz chętny do współpracy.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr lut 04, 2009 10:52 
Offline
Greenpisarz

Dołączył(a): Śr sty 03, 2007 22:44
Posty: 630
Lokalizacja: Wawa/Praga Północ
http://miasta.gazeta.pl/warszawa/1,95190,6232460,Zoliborz_prosi_o_most_tylko_dla_tramwajow.html

Cytuj:
Żoliborz prosi o most tylko dla tramwajów
Jarosław Osowski
2009-02-03, ostatnia aktualizacja 2009-02-03 18:03


W strachu przed nawałą samochodów po otwarciu mostu Krasińskiego samorząd Żoliborza apeluje do ratusza o przeprojektowanie nowej przeprawy przez Wisłę. Tak, by mogły nią jeździć tylko tramwaje, karetki pogotowia i rowery

"Czasami warto odejść od śmiałych i pozornie sensownych rozwiązań, które nie uzyskują akceptacji mieszkańców. Uszczęśliwianie ludzi na siłę zawsze przynosi ujemne skutki polityczne" - przestrzegają burmistrzowie Żoliborza Janusz Warakomski (PO) i jego zastępca Witold Sielewicz (Partia Demokratyczna) w liście do prezydent Warszawy Hanny Gronkiewicz-Waltz i całego zarządu miasta. Przypominają, że dotychczasowa koncepcja mostu wywołała ogromne protesty w okolicach pl. Wilsona, który po przedłużeniu ul. Krasińskiego do al. Prymasa Tysiąclecia mógłby się stać jeszcze bardziej ruchliwym punktem tranzytowym, niż jest. Z tego powodu prawie rok temu ratusz odroczył przygotowania do budowy przeprawy między Żoliborzem a Śliwicami i Bródnem. Pierwszy ma powstać most Północny z Tarchomina na Młociny (otwarcie nie wcześniej niż w 2012 r.).

Jak to było przed wojną

Samorządowcy z Żoliborza uważają, że to dobra okazja, by jeszcze raz przedyskutować, czy „nie warto odejść od pomysłu wielkiego, drogiego mostu z czterema pasami, torowiskiem tramwajowym i ciągiem pieszo-rowerowym na rzecz mostu tramwajowego z lekką ścieżką pieszo-rowerową podwieszoną pod płytą torowiska mostu?”. Wymieniają zalety takiego rozwiązania: • dużo niższy koszt budowy • uwzględnienie opinii mieszkańców „unikalnej, zabytkowej dzielnicy mieszkaniowej” • zapewnienie mieszkańcom Bródna szybkiego dojazdu do metra nowoczesnymi tramwajami bez konieczności budowy miejsc parkingowych, na które na Żoliborzu nie ma miejsca • uwolnienie atrakcyjnych terenów od licznych estakad.

Podobne pomysły płynęły też z drugiej strony Wisły. Już w 2007 r. rada Pragi-Północ domagała się "przeprawy tramwajowo-pieszo-rowerowej". A w połowie zeszłego roku mieszkańcy os. Śliwice, przy którym miałby powstać zjazd z mostu Krasińskiego, przynieśli na konsultacje społeczne transparent: "Tramwaj - rower - pieszy, tylko to nas cieszy".

Burmistrzowie Warakomski i Sielewicz odwołują się do przedwojennych doświadczeń Żoliborza, kiedy w 1937 r. otwarto wiadukt nad linią kolejową przy Dworcu Gdańskim (za miesiąc będzie zamknięty, bo grozi zawaleniem). Wtedy znacznie zwiększył się ruch tranzytowy przez środek dzielnicy w stronę Łomianek. Po licznych protestach magistrat zaplanował nową wylotówkę z centrum na północ, czyli Wisłostradę, która omija historyczny Żoliborz.

Bez samochodów? To marnotrawstwo

Tym razem nie wygląda jednak, by ratusz był skłonny do dyskusji. - Dostaliśmy pokrętną odpowiedź od wiceprezydenta Wojciechowicza, z której człowiek nie jest w stanie zrozumieć, o co chodzi, i wszystko ucichło - żałuje Witold Sielewicz.

Precyzyjne stanowisko władz miasta w sprawie mostu Krasińskiego Jacek Wojciechowicz przedstawia "Gazecie": - Przy małej liczbie mostów w Warszawie budowa nowego tylko dla tramwajów byłaby marnotrastwem. Wykonaliśmy wiele analiz, z których wynika, że to powinna być przeprawa lokalna, między dwoma dzielnicami. Jak most Świętokrzyski.

- Most bez samochodów? Absurd. Zawsze przyda się dodatkowy przejazd, jeśli coś się wydarzy i zakorkuje Gdański czy Grota - dodaje Michał Suliborski ze stowarzyszenia SISKOM.

I taki właśnie lokalny most Krasińskiego (z charakterystycznym łukiem nad lustrem Wisły) projektuje firma Systra. - Nikt o zdrowych zmysłach nie będzie chciał pakować się z Bródna w środek Żoliborza samochodem. Do metra dowiezie szybki tramwaj - uważa Jacek Poniewierski z Systry. Dodaje, że od wiosny zeszłego roku jego firma zmieniła już kształt węzła nowego mostu, Wisłostrady, ul. Krasińskiego i Gwiaździstej, w którą nadal będzie można skręcać, jadąc z Bródna i centrum. "Gazeta" dowiaduje się, że wcześniejszy projekt nie zakładał takiej możliwości. Dlatego wszyscy, którzy jeżdżą tędy na Marymont, musieliby nadkładać drogi przez pl. Wilsona. Obawy mieszkańców Żoliborza o większym ruchu tranzytowym nie były więc bez podstaw.

Najważniejsza zmiana na Wisłostradzie to jej nowe estakady nad ul. Krasińskiego. Znajdą się bliżej Wisły od obecnych, będą wygięte w łagodniejszy łuk i zyskają po jednym pasie ruchu w każdą stronę. Taki kształt skrzyżowania zaakceptował już miejski inżynier ruchu Janusz Galas.

Po zmianie specustawy drogowej jesienią zeszłego roku od nowa trzeba się było jednak starać o decyzję środowiskową dla mostu. Dlatego wciąż nie ma materiałów przetargowych, które powinny być gotowe do końca 2008 r., ani zezwolenia na realizację inwestycji drogowej (dawne pozwolenie na budowę i decyzja lokalizacyjna). Kiedy więc zacznie się budowa mostu Krasińskiego? Według prezydenta Wojciechowicza "może jeszcze w tym roku". Przetarg - przed wakacjami. Tylko czy miasto nadal ma 400 mln zł zarezerwowane na tę inwestycję? Wiceprezydent Wojciechowicz: - To jak pytanie do ministra finansów. Nie jestem w stanie przewidzieć wszystkiego.


Może jest jeszcze szansa na wywalenie samochodów z mostu?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr lut 04, 2009 11:07 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): Pn lip 09, 2007 14:29
Posty: 116
Lokalizacja: Warszawa, Praga Północ
Cytuj:
Żoliborz prosi o most tylko dla tramwajów
...ciach duplikat...

Ostatnio pan projektant wyjaśnił mi na czym polega lokalność tej trasy - na tym, że ma mieć tylko po dwa pasy ruchu w każdą stronę. Bez komentarza.

_________________
Pozdrawiam, Karolina


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr lut 04, 2009 14:56 
Offline
Admin

Dołączył(a): Pt gru 29, 2006 10:44
Posty: 2036
Lokalizacja: Bielany, Żoliborz, Praga Północ
Cytuj:
Precyzyjne stanowisko władz miasta w sprawie mostu Krasińskiego Jacek Wojciechowicz przedstawia "Gazecie": - Przy małej liczbie mostów w Warszawie budowa nowego tylko dla tramwajów byłaby marnotrastwem. Wykonaliśmy wiele analiz, z których wynika, że to powinna być przeprawa lokalna, między dwoma dzielnicami.


To znaczy jaka konkretnie analiza z tych "wielu" wykazała, że most dla tramwajów byłby marnotrawstwem?

Tyle czasu się wałkuje ten temat, inwestor mógł z pięć razy zrobić rzetelne porównanie wariantów (koszty, zdolność przewozowa, zajęcie terenu, hałas). Podobnie jak w przypadku Strategii Rozwoju Transportu - na wszelki wypadek nie zrobi, bo mogłoby się okazać, że wynik będzie nie po myśli władzy. Zamiast tego będzie dalej brnąć dalej w koncepcję, która na etapie projektowania okazała się wyraźnie kulawa, i po raz enty składać wybrakowaną dokumentację w postępowaniu środowiskowym. Normalnie jak w tym dowcipie: Ty, myśliwy, ty tu chyba nie na polowanie przychodzisz...

_________________
pozdrawiam, olek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt lut 06, 2009 7:48 
Offline
Bywalec

Dołączył(a): N lut 01, 2009 9:03
Posty: 34
robert_c napisał(a):
Wiem, wiem. Miasto odkorkują kolejne linie metra i kolejne linie tramwajowe.
Tylko, że ja w takim razie zadam pytanie ileż to nowych dróg w Warszawie powstało przez ostatnie 10 lat.
- Most Świetokrzyski
- Trasa Siekierkowska wraz z mostem
Jak te dwa mosty zadziałały na inne?
Pokazuje to pomiar natężenia ruchu przed otwarciem mosstów i po:
http://www.zdm.waw.pl/informacje/badani ... stach.html

Jeszcze jakieś pytania, czy wątpliwości?


Trzeba zakrzykiwać rzeczywistość, żeby z tych zestawień nie wyciągnąć wniosków, że opłaca się budowa nowych mostów!
Te badania doskonale pokazują, że po otwarciu nowych mostów łączny ruch w mieście zwiększył się! Oczywiście jest pewien graniczny przepływ którego na danym moście nie da się przekroczyć.
Pokazuje to jednak tylko że mosty są wykorzystywane w 100%. Podejrzewam, że tak samo jest z komunikacja miejską po oddaniu metra.
Warszawa się rozwija i jej potrzeby są wciąż większe niż możliwości (prawdopodobnie nigdy nie będzie idealnie). Dzięki nowym mostom wiele osób nie musiało rezygnować z dojazdu do pracy / szkoły po drugiej stronie Wisły. Ludziom łatwiej jest spotykać / wymieniać opinie / organizować spotkania. Lepszy transport, większa mobilność ludzi to wymierne korzyści gospodarcze dla miasta. Powstaje więcej firm / łatwiej znaleźć nowych pracowników. To świetny impuls gospodarczy w czasach kryzysu / to swoisty układ krwionośny miasta.
Socjalna, kulejąca eko-Europa ze swoim rozwojem gospodarczym na pozomie 0-2 absolutnie nie może być przykładem!


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt lut 06, 2009 9:08 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): Pn gru 10, 2007 21:57
Posty: 127
Lokalizacja: Nowa Praga
Sorry, ale Ty chyba nie masz żadnego pojęcia o gospodarce! Wybudowanie nowego mostu nie da żadnego impulsu do zatrudniania nowych pracowników. Tak samo jak nie spowoduje tego, że ludzie będą się chętniej spotykać gdzieś na mieście. A poza tym media i wszyscy dookoła nadużywają słowa kryzys. Póki co mamy spowolnienie gospodarcze. I tej wersji trzeba się trzymać, a nie straszyć wszystkich jakimś kryzysem. PKB u nas nie spada jak np. na Ukrainie, w Rosji czy nawet w Niemczech. Tam jest kryzys, nie u nas.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: So lut 07, 2009 16:20 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Śr sty 03, 2007 20:18
Posty: 2049
Lokalizacja: Z Warszawy
Cytuj:
Te badania doskonale pokazują, że po otwarciu nowych mostów łączny ruch w mieście zwiększył się!


Owszem, że zwiększył się ruch... ale tylko samochodowy. Te badania w ogóle nie pokazują ruchu komunikacją miejską, rowerami, koleją, a ten ruch na skutek budowy nowych mostów mógł się np. zmniejszyć. Nie ma żadnego powodu aby twierdzić, że budowa mostu kolejowego lub tylko dla tramwajów i rowerów zapewniającego połączenie tych samych miejsc ze sobą powoduje gorsze skutki gospodarcze, niż budowa mostu drogowego. Głównym celem polityków powinno być zapewnienie sprawnej komunikacji ludzi pomiędzy różnymi miejscami - to naprawdę nie musi się odbywać samochodem, zwłaszcza, że tenże samochodów powoduje bardzo dużo ujemnych dla gospodarki i społeczeństwa skutków.

Cytuj:
Socjalna, kulejąca eko-Europa ze swoim rozwojem gospodarczym na pozomie 0-2 absolutnie nie może być przykładem!


Są takie zjawiska, w których liczy się historia. Jestem praktycznie pewny, że gdyby po II wojnie światowej nie objął nas protektorat ZSRR i mielibyśmy takie same możliwości skorzystania z planu Marshalla oraz dobrodziejstw gospodarki rynkowej po 1945 roku to nasz PKB obecnie byłby zbieżny z owymi 0-2% UE. Nasz obecny wzrost gospodarczy jest większy, niż wzrost przeciętnego państwa UE, ponieważ jesteśmy... ok. 25 lat w tyle za Europą.

_________________
Byłem i jestem jawny, świadomy oraz chętny do współpracy.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N lut 08, 2009 9:14 
Offline
Bywalec

Dołączył(a): N lut 01, 2009 9:03
Posty: 34
Wojtek napisał(a):
Owszem, że zwiększył się ruch... ale tylko samochodowy. Te badania w ogóle nie pokazują ruchu komunikacją miejską, rowerami, koleją, a ten ruch na skutek budowy nowych mostów mógł się np. zmniejszyć.

Nie zmniejszył się, ludzie w autobusach nadal są tłoczeni jak sardynki. Nawet gdy mogę się zmieścić do takiej puszki, rezygnuję. Mam swoją godność!


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N lut 08, 2009 9:57 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): Pn gru 10, 2007 21:57
Posty: 127
Lokalizacja: Nowa Praga
hpuryn napisał(a):
Nie zmniejszył się, ludzie w autobusach nadal są tłoczeni jak sardynki. Nawet gdy mogę się zmieścić do takiej puszki, rezygnuję. Mam swoją godność!

To, że ludzie są stłoczeni w autobusach jak sardynki nie jest bynajmniej spowodowane brakiem mostów w Warszawie a ilością (i jakością) taboru.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 61 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL