Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 104 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: So gru 26, 2009 20:17 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): So cze 09, 2007 14:46
Posty: 984
Lokalizacja: Belany
axxenfall napisał(a):
Peronów tych samych co KM/SKM raczej mieć nie będą, jako że na Wschodnim i Zachodnim są osobne tory i osobne perony do obsługi ruchu podmiejskiego.


Huh, a jednak będą! To są jedyne trzy pociągi IR, które pojadą torami podmiejskimi. :-o Można nimi przejechać np. z Warszawy Ochoty na Warszawę Powiśle. :-) (i od razu sam sobie odpowiedziałem na pytanie...). Zatem plus dla tego, kto powziął taką decyzję - to ograniczy pomyłki pasażerów.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn lut 08, 2010 9:08 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 04, 2007 19:48
Posty: 2783
Lokalizacja: Ochota / Ursynów
http://www.zw.com.pl/artykul/445850_Poc ... oleke.html

Konrad Majszyk napisał(a):
Pociągiem przez Białołękę
07-02-2010, ostatnia aktualizacja 07-02-2010 22:31

Od marca miejska linia kolejowa połączy Dworzec Gdański z Legionowem. Będzie nią można jeździć także z biletami 20-minutowymi. Ale zabraknie parkingów Parkuj i Jedź.

Obrazek
źródło: Życie Warszawy
13 składów na dobę dojedzie z Dworca Gdańskiego do stacji Legionowo. 17 dotrze do stacji Legionowo-Piaski. Siedem kolejnych do Wieliszewa.


Przejazd z Legionowa przez Białołękę do Dworca Gdańskiego potrwa niewiele ponad 20 minut – twierdzi dyrektor Zarządu Transportu Miejskiego Leszek Ruta. – Pociągi mają kursować w szczycie co kwadrans. Na Gdańskim będzie można przesiąść się do metra i pojechać do centrum.

– Kolej może być zbawieniem dla Białołęki – mówi burmistrz Jacek Kaznowski. – Ze stacji PKP Płudy można dojechać do Dworca Gdańskiego w 18 minut. To alternatywa dla tkwienia w samochodzie w korku.

Trasa trzech długości

Jak obiecuje ZTM, pociągi linii S-9 zatrzymają się na ośmiu, dziewięciu albo 11 stacjach (w zależności od wariantu). Większość składów będzie kończyła trasę na jednej z dwóch stacji na terenie Legionowa. Siedem kursów dotrze do Wieliszewa. Jak się w tym zorientować? Za każdym razem stacja docelowa będzie oznaczona w rozkładzie.

Ratusz chce, żeby to było uzupełnienie linii Szybkiej Kolei Miejskiej S-2, kursującej między Sulejówkiem i Pruszkowem.

W październiku ubiegłego roku ZTM rozbudził już nadzieje pasażerów, składając podobne deklaracje: pociągi miały ruszyć od grudnia na trasę między Legionowem a stacją PKP Wola. Obietnic nie udało się jednak zrealizować.

– Tym razem sprawa jest ustalona z prezesem Kolei Mazowieckich Arturem Radwanem. Nasze instytucje parafowały już porozumienie – mówi Leszek Ruta z ZTM.

Na czym polega porozumienie? Cztery pociągi Kolei Mazowieckich mają jeździć w miejskich barwach. Według ZTM, da to po 37 kursów w obu kierunkach w każdy dzień powszedni. Usługa ma kosztować ok. 1,5 mln zł rocznie. Zapłaci Warszawa, a niewielką część kosztów – proporcjonalną do długości trasy na swoim terenie – pokryją Legionowo i Wieliszew.

Niestety, nowoczesnych pociągów nie będzie. Najprawdopodobniej będą to wysłużone używane składy EN-57 z lat 60. ubiegłego wieku (Koleje Mazowieckie zazdrośnie strzegą swoich najnowszych nabytków, czyli składów Bombardiera i Stadlera). Użyczone pociągi mają być za to oznaczone logo ZTM i oklejone barwami stołecznej komunikacji.

Pierwsza korzyść dla pasażerów: będzie luźniej, bo miejskie pociągi mają kursować na przemian ze składami Kolei Mazowieckich (będzie więc więcej połączeń). Tymi ostatnimi można jeździć na podstawie wspólnego biletu – od dobowego „w górę”. I tak dochodzimy do drugiej korzyści: w pociągach linii S-9 będzie można skorzystać z każdego biletu z miejskiej taryfy – także 20-minutowego za 2 zł.

Dzikie „Parkuj i Jedź”

Pomysłodawcy linii S-9 przyznają, że to nie propozycja dla mieszkańców blokowisk Tarchomina, którzy mają do pociągu za daleko. Ci muszą zadowolić się buspasem na ul. Modlińskiej. ZTM ma nadzieję, że z samochodów do pociągu przesiądą się mieszkańcy np. Zielonej Białołęki, Choszczówki albo Dąbrówki Grzybowskiej. Ale jest problem: do dyspozycji mają tylko dzikie parkingi zamiast Parkuj i Jedź. Np. przy stacji Płudy kierowcy zostawiają auta na każdym wolnym skrawku terenu. ZTM planował budować parking przy stacji Żerań, ale nie dogadał się z PKP.

Istnieją mgliste plany budowy Parkuj i Jedź na terenie Legionowa i Wieliszewa , obok stacji kolejkowych. Czy i kiedy ruszą budowy – nie wiadomo. Na razie inwestycje nie wyszły poza sferę planowania.

Odcinek Dw. Gdański – Legionowo to fragment modernizowanej przez Polskie Linie Kolejowe trasy E65 z Warszawy do Gdańska. Kolejarze przygotowują też projekty budowy bezkolizyjnych przejazdów – przy ul. Mehoffera i Klasyków.


No proszę, dasię, nawet bez zakupu nowych składów.

Zaś z tymi PiJami zaczyna się rodzić jakieś zboczenie. Budowa PiJ na Marymoncie kosztowała 11 mln zł, czyli tyle co sfinansowanie ww. kursów przez 8 lat. Jasne, że można zrobić jakieś place do parkowania przy stacjach, ale nie w standardzie chylącego się do upadku cesarstwa rzymskiego.

Pozdrawiam,
Maciek

_________________
Pozostanie po nas..............|................Włóczykije eu
ta smutna legenda,.-....__...|.......Przejrzyj, polub, podsubskrybuj RSS.
że wciąż nas uczono...........|_________________________________
uczyć się na błędach...........(Włodzimierz Ścisłowski)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt lut 09, 2010 15:53 
Offline
Bywalec

Dołączył(a): Wt sie 14, 2007 14:12
Posty: 45
4 pociągi można byłoby lepiej wykorzystać. Trzy mogłyby jeździć Warszawa Wola - Nasielsk, a jeden Legionowo - Wieliszew.

Czy Zielone Mazowsze nie mogłoby rozważyć alternatywnego pomysłu usprawnienia linii Sierpc - Nasielsk. Czy pociągi zamiast kursować jako przyśpieszone nie mogłyby zatrzymywać się na każdej stacji i najlepiej jeździć tylko do Legionowa. Na odcinku Legionowo - Warszawa będą 3 pary pociągów na dobę, a na odcinku Nasielsk - Legionowo 1 para, więc byłoby to dobre uzupełnienie. W Legionowie byłaby znacznie lepsza możliwość przesiadki, bo pociągi z Legionowa będą kursowały co 20 min. Takie pociągi łatwiej byłoby zorganizować, bo poparłyby to kolejne gminy, a Koleje Mazowieckie wolą nieprzyśpieszone pociągi. Prywatne firmy autobusowe w swoich rozkład przewidują dużo krótszy czas przejazdu niż jest on w rzeczywistości, więc taka podróż i tak byłaby atrakcyjna, szczególnie dla mniejszych miejscowości. W przypadku pociągów przyśpieszonych do Warszawy Gdańskiej nie byłoby możliwości skonstruowania dobrego rozkładu, więc pasażerów mogło by być i tak mało.

_________________
Kamil Szmit


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt mar 09, 2010 0:35 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Cz sty 18, 2007 21:10
Posty: 992
Lokalizacja: Warszawa
odnośnie szynobusa Czeremcha - Tłuszcz - Czeremcha: bardzo niefunkcjonalna jest zmiana kierunku tego szynobusa na dworcu Wschodnim. Czy nie lepiej byłoby wydłużyć nieco trasę w następujący sposób: … - Warszawa Wschodnia - Warszawa Stadion - Warszawa Powiśle - Warszawa Śródmieście - Warszawa Ochota - Warszawa Zachodnia - zmiana kierunku w ok. lokomotywowni Szczęśliwice - Warszawa Wola - Warszawa Kasprzaka - Warszawa Koło - Warszawa Gdańska - Warszawa ZOO - Warszawa Praga - Warszawa Rembertów - …


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt mar 09, 2010 6:09 
Offline
Admin

Dołączył(a): Pt gru 29, 2006 13:11
Posty: 1024
Lokalizacja: Warszawa
kulikowski napisał(a):
odnośnie szynobusa Czeremcha - Tłuszcz - Czeremcha: bardzo niefunkcjonalna jest zmiana kierunku tego szynobusa na dworcu Wschodnim. Czy nie lepiej byłoby wydłużyć nieco trasę


Dieslem do tunelu średnicowego i przez stacje bez dobrej wentylacji? Nie sądzę, by kolej się na to zgodziła, diesli nie wpuszczają na średnicę od kiedy pamiętam.

_________________
Pozdrawiam rowerowo - Rafał 'Raffi' Muszczynko
__________________________________________________
Jeździć możesz powoli, ale myśleć musisz szybko ;-)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr mar 10, 2010 2:40 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Cz sty 18, 2007 21:10
Posty: 992
Lokalizacja: Warszawa
no to może na czas przejazdu średnicą spiąć szynobus z ezetem i rozpiąć na Zachodnim :?:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr mar 10, 2010 9:03 
Offline
Admin

Dołączył(a): Pt gru 29, 2006 13:11
Posty: 1024
Lokalizacja: Warszawa
kulikowski napisał(a):
no to może na czas przejazdu średnicą spiąć szynobus z ezetem i rozpiąć na Zachodnim :?:


Bez automatycznych sprzęgów trwałoby to dłużej niż sama jazda średnicą.

Ja bym je puścił do Gdańskiego, tam nie ma problemu diesla w tunelu, a dojazd stamtąd do centrum też jest niezły.

_________________
Pozdrawiam rowerowo - Rafał 'Raffi' Muszczynko
__________________________________________________
Jeździć możesz powoli, ale myśleć musisz szybko ;-)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn kwi 19, 2010 13:21 
Offline
Dzicz Kudłata

Dołączył(a): Pt kwi 03, 2009 17:31
Posty: 307
Lokalizacja: Warszawa
Być może będzie to pasowało do tego wątku:

Pikieta w obronie wiat na linii otwockiej

Po ogłoszeniu konieczności wyburzenia zabytkowych dworców na linii otwockiej, na Polskie Linie Kolejowe spadła fala krytyki. Protestują architekci i miłośnicy kolei. Mieszkańcy zapowiadają pikietę, a Muzeum Sztuki Nowoczesnej i Muzeum Techniki wraz z konserwatorem zabytków zorganizują debatę poświęconą architekturze stacji – podaje „TVN Warszawa”.
Przypomnijmy, PKP Polskie Linie Kolejowe chcą wyburzyć przystanki: Olszynka Grochowska, Międzylesie, Radość, Miedzeszyn, Michalin, Józefów i Świder, a następnie wyprostować tory. Ma to umożliwić poruszanie się pociągów z prędkością 160 km/godz. Skrzydlate wiaty przystanków na linii otwockiej zostały wybudowane jeszcze w latach trzydziestych ubiegłego wieku.

Tymczasem mieszkańcy miejscowości położonych na linii otwockiej zapowiadają pikietę w obronie dworców. W sobotę, 10 kwietnia o godzinie 12:00 spotkają się na stacji w Międzylesiu. - Będziemy zbierali podpisy pod apelem do konserwator zabytków Barbary Jezierskiej o wpis wiat i peronów do rejestru zabytków. Nie przewidujemy przykuwania się to szyn, ale własny transparent z nośnym hasłem jest wskazany - zachęca organizator protestu, Romuald Solnicki.

13 kwietnia w Muzeum Techniki odbędzie się debata z udziałem wojewódzkiej konserwator, "Modernistyczne przystanki kolejowe na linii otwockiej i grodziskiej". Początek o godz. 18, plac Defilad 1 (PKiN).

Poruszone jest także środowisko architektów. W otwartym liście do prezesa PLK Jakub Wacławek, prezes oddziału warszawskiego Stowarzyszenia Architektów RP pisze:
Z wielkim niepokojem środowisko architektów, którego jestem przedstawicielem, obserwuje plany inwestycyjne kolei na linii otwockiej. Wybudowana przed wojną, zelektryfikowana, linia podmiejskiej kolei jest świadectwem znakomitego poziomu historycznych już dziś inwestycji. Umożliwiając rozwój całego wschodnio-południowego pasma Warszawy, stanowiła zarazem świadectwo świetnej architektury użyteczności publicznej. Przystanki wybudowane w jednorodnej i ze wszech miar nowoczesnej formie, skromne wielkością a wyrafinowane kształtem (autorstwa inż. Kazimierza Centnerszwera z Biura Projektów i Studiów PKP) stanowią dziś świadectwo historii polskiej architektury.

za: http://www.rynek-kolejowy.pl/15333/Pikieta_w_obronie_wiat_na_linii_otwockiej.htm

Oczywiście z powodu wiadomej katastrofy spotkanie zostało przeniesione na dzisiaj!

_________________
Pozdrawiam wildzi


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn kwi 19, 2010 15:13 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Pt lut 19, 2010 14:05
Posty: 694
Lokalizacja: Warszawa, daleko za Wawrem
Dodam, że pikieta i zbieranie podpisów, zaplanowane na 10 kwietnia, zostały odwołane (byłem). Miały pojawić się informacje o nowym terminie zebrania podpisów, ale nic nie znalazłem. No ale media miały ważniejsze sprawy w minionym tygodniu. O tym że spotkanie jest dziś dowiedziałem się kilka godzin temu (i to przypadkiem) i nie mogę wpaść. Zwracam się do Was z prośbami:
- Jeżeli ktoś dziś będzie, to niech nam zda krótką relację. Wiem, że zapewne będzie w gazetach, ale media nie zawsze przedstawiają szczegóły całkiem obiektywnie.
- Jeżeli ktoś wie gdzie i kiedy można się podpisać w obronie przystanków, to niech da znać.
- Jeżeli ktoś ma namiar na organizatorów zbierania podpisów, to proszę o kontakt na PW. Znam parę osób, które są przeciwni burzeniu peronów, ale są zbyt leniwi by samemu coś zrobić.

_________________
Ważne jest dokąd zmierzamy, a nie jak szybko.

"... we humans tend to screw up everything that's good enough as it is...or everything that we're attracted to, we love to go and defile it." - Chris Cornell


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn kwi 19, 2010 21:41 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): So cze 09, 2007 14:46
Posty: 984
Lokalizacja: Belany
Piwoslaw napisał(a):
- Jeżeli ktoś dziś będzie, to niech nam zda krótką relację.


Raczej nic przełomowego. Pani konserwator powiedziała, że rozpoczęła wpisywanie wiat do rejestru zabytków. Pan dyrektor z PLK (zanim uciekł) zapewniał, że w ogóle nie ma jeszcze nawet projektów, a co dopiero pieniędzy, i jest za wcześnie żeby robić dym w tej sprawie. P. prof. Brandt niestety nie mógł być obecny.

Utkwiło mi w pamięci rozbarajające oświadczenie dyr. Korzeniowskiego z PLK, że potoki pasażerów są mniejsze niż przed wojną, to i wiaty teraz inne się robi (komentarz do zdjęcia blaszanego budo-kurnika). No tak, pasażerów ubywa, więc zamiast zastanawiać się jak temu zaradzić, kolej przestawia się z przewozów na wynajem powierzchni (np. sprzedawcom kominków, jak w Wawrze). Zresztą, nie wydaje mi się żeby KM na dojazdach do Warszawy specjalnie narzekały na niedobór pasażerów. No ale pan dyrektor był z PLK, a nie z KM, więc nie musi tego wiedzieć, prawda?...

Różni ludzie mieli różne kwestie do przedstawienia, m.in. oferował swoje doświadczenie w kontaktach z PKP brzmiący rzeczowo pan z rejonów linii grodziskiej, której "modernizacja" jest już ponoć na ukończeniu i można tylko próbować ratować jakieś resztki. Wyświetlono trochę zdjęć i planów istniejących wiat, nieco o historii opowiedział dr Tucholski.

Piwoslaw napisał(a):
- Jeżeli ktoś wie gdzie i kiedy można się podpisać w obronie przystanków, to niech da znać.


W najbliższą sobotę, w Międzylesiu. Oprócz daty, tak samo jak tu

Piwoslaw napisał(a):
- Jeżeli ktoś ma namiar na organizatorów zbierania podpisów, to proszę o kontakt na PW. Znam parę osób, które są przeciwni burzeniu peronów, ale są zbyt leniwi by samemu coś zrobić.


Priv.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 104 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL