zm.org.pl
http://forum.zm.org.pl/

[PR] Pociągiem po mieście - modernizacja WWK
http://forum.zm.org.pl/viewtopic.php?f=2&t=461
Strona 6 z 11

Autor:  axxenfall [ N paź 18, 2009 8:58 ]
Tytuł:  Re: [PR] Pociągiem po mieście - modernizacja WWK

http://www.zw.com.pl/artykul/10,411173_ ... onowa.html

Konrad Majszyk napisał(a):
SKM dojedzie w grudniu do Legionowa
15-10-2009, ostatnia aktualizacja 16-10-2009 20:38

Warszawa-Wola – Legionowo to najnowsza trasa, którą pojedzie Szybka Kolej Miejska. Pociągi będą pochodziły od Kolei Mazowieckich.

– SKM wyjedzie na tę drugą swoją trasę w połowie grudnia, kiedy zmieni się rozkład PKP – mówi dyrektor Zarządu Transportu Miejskiego Leszek Ruta. – Od Kolei Mazowieckich wydzierżawimy osiem składów. Zostaną wyposażone w kasowniki i pomalowane w barwy SKM – zapowiada.

Według wicedyrektora ZTM Andrzeja Frankowa, SKM będzie zatrzymywać się na 11 stacjach. Składy mają kursować z Legionowa przez Jabłonnę, Białołękę i Dw. Gdański do przystanku PKP Warszawa-Wola (to ukryty w chaszczach peron w sąsiedztwie Dw. Zachodniego). Zawrotka na Dw. Gdańskim jest niemożliwa z powodu trwającego tam remontu.

Po co uruchamiać SKM z Legionowa, skoro już dziś można stamtąd jeździć do stolicy Kolejami Mazowieckimi na podstawie wspólnego biletu (od dobowego „w górę“)? ZTM tłumaczy, że dzięki wpuszczeniu na tę trasę SKM pociągów z Legionowa będzie więcej, a część kierowców z Modlińskiej przesiądzie się do komunikacji. Po drugie, pociągami SKM można będzie jeździć też na podstawie biletów jednorazowych i np. 20-minutowych.

Dzisiaj zniechęcający jest czas przejazdu. Z powodu remontu torów pociąg z Legionowa do Dw. Gdańskiego wlecze się 40 minut, jadąc w tempie rowerzysty. Polskie Linie Kolejowe, które modernizują trasę E65 z Warszawy do Gdańska, obiecują skończenie w grudniu większości prac w rejonie Warszawy. Wtedy pociągi mają jeździć dwa razy szybciej.W 2010 r. SKM będzie też nadal kursować na trasie Pruszków – Sulejówek.


Pozdrawiam,
Maciek

Autor:  szmitek [ N paź 18, 2009 9:50 ]
Tytuł:  Re: [PR] Pociągiem po mieście - modernizacja WWK

Cytuj:
ZTM tłumaczy, że dzięki wpuszczeniu na tę trasę SKM pociągów z Legionowa będzie więcej, a część kierowców z Modlińskiej przesiądzie się do komunikacji.


W Legionowie jest dobra komunikacja autobusowa. Mieszkańcy Legionowa przesiądą się z autobusów do SKM. Kierowców na ulicy Modlińskiej nie będzie mniej. A może być jeszcze więcej jeśli rozkład KM Warszawa - Nasielsk się pogorszy. Według obecnego rozkładu planowanego pociągi zatrzymują się na dworcu Warszawa Gdańska 20 - 50 min po pełnych godzinach, czyli wtedy kiedy najwięcej ludzi jeździ. Lepiej byłoby wprowadzić pociągi KM co pół godziny z Nasielska do Warszawy. Aglomeracja nie kończy się Legionowie.

Autor:  Wojtek [ Pn lis 09, 2009 15:40 ]
Tytuł:  Re: [PR] Pociągiem po mieście - modernizacja WWK

szmitek napisał(a):
Lepiej byłoby wprowadzić pociągi KM co pół godziny z Nasielska do Warszawy. Aglomeracja nie kończy się Legionowie.

Nasielsk a nawet Nowy Dwór Mazowiecki wali do Warszawy przez Łomianki. Głównym problemem na Modlińskiej moim zdaniem jest obecnie:
1. Zielona Białołęka, Płudy i Choszczówka oraz to co poza Warszawą wzdłuż Płochocińskiej (Rembelszczyzny i inne). Komunikacja publiczna tam żadna, a pewnie po 2-3 samochody w garażach.
2. Jabłonna i Legionowo na wschód od linii kolejowej, bo musi się do kolei wracać, aby pojechać nią do Warszawy (psychologicznie to jest nielogiczne). Poniekąd dla nich "odtłoczenie" autobusów jest dobre, pod warunkiem, że nie zmierza do zmniejszenia częstotliwości (a to może być niestety realna przyszłość).
3. Najbardziej na północ wysunięte osiedla Tarchomina, bo też komunikacja autobusowa jest tam nie na medal, a wizja kilku przesiadek (do metra co najmniej 2), aby dostać się do centrum odstrasza.

Kolej będzie naprawdę konkurencyjna z tych rejonów w relacji do centrum, jeśli z Warszawy Gdańskiej zostanie wybudowany podziemny odcinek kolej (średnicowa-bis) od Ronda "Radka" pod al. Jana Pawła II i Al. Niepodległości, Wołoską do PKP Służewiec. To oczywiście kosmos.

Autor:  Raffi [ Pn lis 09, 2009 18:22 ]
Tytuł:  Re: [PR] Pociągiem po mieście - modernizacja WWK

Wojtek napisał(a):
Nasielsk a nawet Nowy Dwór Mazowiecki wali do Warszawy przez Łomianki.


Nowy Dwór to się zgodzę - choć też nie cały. Ale z Nasielska do "siódemki" czyli trasy Gdańskiej to jest z 30km naokoło. Nie spodziewałbym się by tamtędy tłumy do Warszawy jeździły.

Wojtek napisał(a):
Głównym problemem na Modlińskiej moim zdaniem jest obecnie:
1. Zielona Białołęka, Płudy i Choszczówka oraz to co poza Warszawą wzdłuż Płochocińskiej (Rembelszczyzny i inne). Komunikacja publiczna tam żadna, a pewnie po 2-3 samochody w garażach.


Na pewno masz rację. Aczkolwiek "płochocińska i okolice" nie bardzo może skutecznie zakorkować Modlińską - po prostu za mała jest przepustowość Płochocińskiej by zatkać 3x szerszą Modlińską. Ale oczywiście dorzucają Oni swoje "trzy grosze" do korka. Spore "trzy grosze". Podobnie z Płudami i Choszczówką. Też trochę dopychają Modlińską, ale nie stawiałbym Ich jako główne źródło korków. Spora część ludzi stamtąd wybiera jednak Marywilską w parytecie z Odrowąża lub Toruńską. Zwłaszcza ci bardziej na wschód starają się nie jeździć do Modlińskiej, bo jest dłużej.

Wojtek napisał(a):
2. Jabłonna i Legionowo na wschód od linii kolejowej, bo musi się do kolei wracać, aby pojechać nią do Warszawy (psychologicznie to jest nielogiczne). Poniekąd dla nich "odtłoczenie" autobusów jest dobre, pod warunkiem, że nie zmierza do zmniejszenia częstotliwości (a to może być niestety realna przyszłość).


Jabłonna i Legionowo, ale nie tylko na wschód od kolei, a ogólnie wszędzie tam, gdzie jest dalej od zbiorkomu. Wbrew pozorom i po zachodniej i wschodniej stronie sporo jest miejsc, gdzie do przystanku trzeba zasuwać nawet kilka kilometrów. Zwłaszcza jeżeli się popatrzy na nowe osiedla Jabłonny w okolicach Wisły), czy południową część Legionowa (na południe od trasy 61 na Serock).

Wojtek napisał(a):
3. Najbardziej na północ wysunięte osiedla Tarchomina, bo też komunikacja autobusowa jest tam nie na medal, a wizja kilku przesiadek (do metra co najmniej 2), aby dostać się do centrum odstrasza.


Ogólnie Tarchomin i Nowodwory korkują Modlińską bardziej niż by się wielu osobom wydawało. MIMO stosunkowo niezłej komunikacji miejskiej na tym obszarze.
Widać to co rano na dojazdówkach do Modlińskiej: Kowalczyka, Płużnickiej, Obrazkowej, Swiatowida i Mehoffera - każda z ulic w pojedynkę nie zakorkowałaby Modlińskiej. Ale wszystkie razem dają radę. Zwłaszcza, że w godzinach szczytu typowe jest oddolne zwiększanie się liczby pasów na tych ulicach i praktycznie na każdej z nich jest korek, albo chociaż kolejki do skrzyżowań (nierzadko większe niż na "Płochocińskiej i spółce"). Ulica Kowalczyka na przykład w porannym szczycie ma 3-4 pasy w kierunku do Modlińskiej na południe, podczas gdy poza szczytem 1.

Ogólnie odnoszę wrażenie, że najwięcej dla odkorkowania Modlińskiej dałoby porządne wydzielenie separatorami buspasa od Grota aż na Tarchomin (poprawa atrakcyjności przez skrócenie czasu dojazdu) i jeszcze większe zagęszczenie komunikacji na Tarchominie. Teraz autobusy jeżdżą co prawda co kilka minut na Światowida (i tam nic bym nie poprawiał!), ale mieszkańcy takiej Mehoffera, Majolikowej, Milenijnej, Strumykowej, Ordonówny, czy Odkrytej nie mają żadnego zbiorkomu sensownego (znaczy jeżdżącego częściej niż co 30min), albo w ogóle muszą do autobusu biegać spory kawałek. A tam tyle się nabudowało, ze mówimy o grubych tysiącach ludzi. Wystarczającej liczbie by w pojedynkę zakorkować Modlińską.

Wojtek napisał(a):
Kolej będzie naprawdę konkurencyjna z tych rejonów w relacji do centrum, jeśli z Warszawy Gdańskiej zostanie wybudowany podziemny odcinek kolej (średnicowa-bis) od Ronda "Radka" pod al. Jana Pawła II i Al. Niepodległości, Wołoską do PKP Służewiec. To oczywiście kosmos.


To kosmos, to fakt. Ale kolej i tak mogłaby być atrakcyjniejsza, nawet dziś. Może po remoncie linii taka będzie, choć i tak bez dobrej reklamy tych połączeń kolejowych, sukcesu nie wróżę. Wiele osób mieszka przy kolei, a nie traktuje jej jako alternatywy. I tu widzę spore pole do popisu dla marketingowców kolei - gdy się w końcu tacy pojawią ;-)

Autor:  pduncz [ Śr gru 23, 2009 1:05 ]
Tytuł:  Re: [PR] Pociągiem po mieście - modernizacja WWK

axxenfall napisał(a):
http://www.kolejnametro.pl/

Tarciu napisał(a):
pawesta napisał(a):
a sama strona też wygląda trochę na "budowanie" poparcia w jakichś kolejnych, nadchodzących wyborach - jako jedyni wśród popierających wyróżnieni zostali zdjęciem burmistrz i poseł...
Ano, trochę tak to wygląda. Wybory za rok, więc to dobry czas na planowanie kampanii...
Co nie zmienia faktu, że wolę budowanie kampanii na obietnicach nowych inwestycji szynowych, niż na obietnicy nowej magicznej ulicy która "zlikwiduje korki" :)

W temacie (o, widzę że axxenfall już tam był ;-) :

http://autobusczerwony.blox.pl/2009/12/ ... metro.html
Cytuj:
Teraz wraca mrzonka z drugiego końca Warszawy. Nazywa się naziemne metro. Chodzi o budowę przystanków kolejowych na zmodernizowanej obwodnicy PKP - przy Połczyńskiej, Górczewskiej i Powązkowskiej. Projekt lansuje obecny burmistrz Bemowa. Mowa jest o pociągach kursujących nawet co pięć minut (ciekawe, skąd by się miały wziąć?). Kolej sprytnie się z tego wycofała - wymienili tory, przystanków już nie zbudowali. Burmistrz biadoli więc, że potrzeba ”tylko” 34 mln zł i ”naziemne metro” będzie mogło ruszyć nawet w przyszłym roku. Może nawet akurat przed wyborami. Szkoda, że równie energicznie nie zaangażował się w przebudowę ul. Obrońców Tobruku, którą ZTM chciał swego czasu puścić linię 197 (potrzeba o wiele mniej pieniędzy niż na ”metro”).

Autor:  Monty B. Ike [ Śr gru 23, 2009 1:35 ]
Tytuł:  Re: [PR] Pociągiem po mieście - modernizacja WWK

Heh... niezawodny Joemonster :wink:
Obrazek

<edit:>
Na niektórych komputerach nie wyświetla się.
A to na to rada

Autor:  pduncz [ So gru 26, 2009 18:45 ]
Tytuł:  Re: [PR] Pociągiem po mieście - modernizacja WWK

Cytuj:
Od 23 grudnia na odcinku między Warszawą Zachodnią i Dworcem Wschodnim pasażerowie mogą podróżować trzema pociągami interRegio spółki Przewozy Regionalne na podstawie biletów okresowych ZTM - od dobowego wzwyż.


http://www.ztm.waw.pl/aktualnosci.php?i=120&c=100&l=1

Ciekawi mnie motywacja, dlaczego trzema pociągami IR i dlaczego właśnie tymi trzema. Ich odjazdy z Zachodniego: 11:01(5+6), 12:29(3+4), 21:03(3+8). W nawiasach: rozmiar załatanej dziury (minuty od poprzedniego + do następnego pociągu SKM/KM).

Pozostałe IR na tym odcinku: 9:25(6+1), 11:13(2+5), 11:15(4+3), 11:30(8+3), 11:50(2+2), 12:33(7/4+0), 13:05(9+5), 13:51(10+1), 14:21(3+1), 17:10(3+1), 17:20(2+2), 18:30(0), 19:09(2+6), 19:35(2+4), 19:55(3+1), 21:30(4+3).

Ktoś dostrzega w tym wyborze logikę, której ja nie mogę zauważyć? Może te trzy pociągi odjeżdżają z tych peronów, co KM/SKM? No ale przecież zatrzymają się tylko na Centralnym i dopiero Wschodnim...

Ciekawe też, ile ZTM płaci PR za to narażenie własnych pasażerów na nieprzyjemności i pomyłki (czytaj: włączenie do oferty jedynie 3 z 19 pociągów IR).

Autor:  axxenfall [ So gru 26, 2009 19:31 ]
Tytuł:  Re: [PR] Pociągiem po mieście - modernizacja WWK

http://www.zw.com.pl/artykul/2,432489.html

Cytuj:
Udogodnienie to obowiązuje w trzech pociągach: relacji Katowice - Warszawa Wschodnia (11:01); relacji Łódź Fabryczna - Warszawa Wschodnia (12:29); relacji Łódź Fabryczna - Warszawa Wschodnia (21:03).


Może chodziło o końcówki tras, czyli pociągi, w których i tak już na tym odcinku nie byłyby sprawdzane bilety? :)

Peronów tych samych co KM/SKM raczej mieć nie będą, jako że na Wschodnim i Zachodnim są osobne tory i osobne perony do obsługi ruchu podmiejskiego. Chyba że będą odjeżdżać z tego samego peronu co piętrusy KM.

Pozdrawiam,
Maciek

Autor:  pduncz [ So gru 26, 2009 20:17 ]
Tytuł:  Re: [PR] Pociągiem po mieście - modernizacja WWK

axxenfall napisał(a):
Peronów tych samych co KM/SKM raczej mieć nie będą, jako że na Wschodnim i Zachodnim są osobne tory i osobne perony do obsługi ruchu podmiejskiego.


Huh, a jednak będą! To są jedyne trzy pociągi IR, które pojadą torami podmiejskimi. :-o Można nimi przejechać np. z Warszawy Ochoty na Warszawę Powiśle. :-) (i od razu sam sobie odpowiedziałem na pytanie...). Zatem plus dla tego, kto powziął taką decyzję - to ograniczy pomyłki pasażerów.

Autor:  axxenfall [ Pn lut 08, 2010 9:08 ]
Tytuł:  Re: [PR] Pociągiem po mieście - modernizacja WWK

http://www.zw.com.pl/artykul/445850_Poc ... oleke.html

Konrad Majszyk napisał(a):
Pociągiem przez Białołękę
07-02-2010, ostatnia aktualizacja 07-02-2010 22:31

Od marca miejska linia kolejowa połączy Dworzec Gdański z Legionowem. Będzie nią można jeździć także z biletami 20-minutowymi. Ale zabraknie parkingów Parkuj i Jedź.

Obrazek
źródło: Życie Warszawy
13 składów na dobę dojedzie z Dworca Gdańskiego do stacji Legionowo. 17 dotrze do stacji Legionowo-Piaski. Siedem kolejnych do Wieliszewa.


Przejazd z Legionowa przez Białołękę do Dworca Gdańskiego potrwa niewiele ponad 20 minut – twierdzi dyrektor Zarządu Transportu Miejskiego Leszek Ruta. – Pociągi mają kursować w szczycie co kwadrans. Na Gdańskim będzie można przesiąść się do metra i pojechać do centrum.

– Kolej może być zbawieniem dla Białołęki – mówi burmistrz Jacek Kaznowski. – Ze stacji PKP Płudy można dojechać do Dworca Gdańskiego w 18 minut. To alternatywa dla tkwienia w samochodzie w korku.

Trasa trzech długości

Jak obiecuje ZTM, pociągi linii S-9 zatrzymają się na ośmiu, dziewięciu albo 11 stacjach (w zależności od wariantu). Większość składów będzie kończyła trasę na jednej z dwóch stacji na terenie Legionowa. Siedem kursów dotrze do Wieliszewa. Jak się w tym zorientować? Za każdym razem stacja docelowa będzie oznaczona w rozkładzie.

Ratusz chce, żeby to było uzupełnienie linii Szybkiej Kolei Miejskiej S-2, kursującej między Sulejówkiem i Pruszkowem.

W październiku ubiegłego roku ZTM rozbudził już nadzieje pasażerów, składając podobne deklaracje: pociągi miały ruszyć od grudnia na trasę między Legionowem a stacją PKP Wola. Obietnic nie udało się jednak zrealizować.

– Tym razem sprawa jest ustalona z prezesem Kolei Mazowieckich Arturem Radwanem. Nasze instytucje parafowały już porozumienie – mówi Leszek Ruta z ZTM.

Na czym polega porozumienie? Cztery pociągi Kolei Mazowieckich mają jeździć w miejskich barwach. Według ZTM, da to po 37 kursów w obu kierunkach w każdy dzień powszedni. Usługa ma kosztować ok. 1,5 mln zł rocznie. Zapłaci Warszawa, a niewielką część kosztów – proporcjonalną do długości trasy na swoim terenie – pokryją Legionowo i Wieliszew.

Niestety, nowoczesnych pociągów nie będzie. Najprawdopodobniej będą to wysłużone używane składy EN-57 z lat 60. ubiegłego wieku (Koleje Mazowieckie zazdrośnie strzegą swoich najnowszych nabytków, czyli składów Bombardiera i Stadlera). Użyczone pociągi mają być za to oznaczone logo ZTM i oklejone barwami stołecznej komunikacji.

Pierwsza korzyść dla pasażerów: będzie luźniej, bo miejskie pociągi mają kursować na przemian ze składami Kolei Mazowieckich (będzie więc więcej połączeń). Tymi ostatnimi można jeździć na podstawie wspólnego biletu – od dobowego „w górę”. I tak dochodzimy do drugiej korzyści: w pociągach linii S-9 będzie można skorzystać z każdego biletu z miejskiej taryfy – także 20-minutowego za 2 zł.

Dzikie „Parkuj i Jedź”

Pomysłodawcy linii S-9 przyznają, że to nie propozycja dla mieszkańców blokowisk Tarchomina, którzy mają do pociągu za daleko. Ci muszą zadowolić się buspasem na ul. Modlińskiej. ZTM ma nadzieję, że z samochodów do pociągu przesiądą się mieszkańcy np. Zielonej Białołęki, Choszczówki albo Dąbrówki Grzybowskiej. Ale jest problem: do dyspozycji mają tylko dzikie parkingi zamiast Parkuj i Jedź. Np. przy stacji Płudy kierowcy zostawiają auta na każdym wolnym skrawku terenu. ZTM planował budować parking przy stacji Żerań, ale nie dogadał się z PKP.

Istnieją mgliste plany budowy Parkuj i Jedź na terenie Legionowa i Wieliszewa , obok stacji kolejkowych. Czy i kiedy ruszą budowy – nie wiadomo. Na razie inwestycje nie wyszły poza sferę planowania.

Odcinek Dw. Gdański – Legionowo to fragment modernizowanej przez Polskie Linie Kolejowe trasy E65 z Warszawy do Gdańska. Kolejarze przygotowują też projekty budowy bezkolizyjnych przejazdów – przy ul. Mehoffera i Klasyków.


No proszę, dasię, nawet bez zakupu nowych składów.

Zaś z tymi PiJami zaczyna się rodzić jakieś zboczenie. Budowa PiJ na Marymoncie kosztowała 11 mln zł, czyli tyle co sfinansowanie ww. kursów przez 8 lat. Jasne, że można zrobić jakieś place do parkowania przy stacjach, ale nie w standardzie chylącego się do upadku cesarstwa rzymskiego.

Pozdrawiam,
Maciek

Strona 6 z 11 Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/