Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 104 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 11  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: Pt lut 20, 2009 9:40 
Offline
Admin

Dołączył(a): Pt gru 29, 2006 10:44
Posty: 2036
Lokalizacja: Bielany, Żoliborz, Praga Północ
Konrad Majszyk napisał(a):
Po odchudzeniu planów przebudowy Dworca Gdańskiego spółka PKP PLK ogłosiła wczoraj, że nie zacznie w 2009 roku obiecywanej budowy stacji Połczyńska, Górczewska i Powązkowska (przy Forcie Wola, Wola Parku i Arkadii). Te inwestycje miały wreszcie włączyć kolej w krwiobieg komunikacyjny Warszawy. PLK tłumaczą decyzję oszczędnościami. Jak podają PLK, w ostatnich miesiącach nastąpił gwałtowny spadek przewozów towarowych i zmniejszyły się wpływy od przewoźników towarowych, głównie PKP Cargo.


Logika jest powalająca - zmniejszyły się przewozy towarowe, więc zrezygnujemy z inwestycji, które dawały szansę na wykorzystanie linii obecnie wyłącznie towarowych do przewozów pasażerskich.

_________________
pozdrawiam, olek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt lut 20, 2009 21:27 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Śr sty 03, 2007 20:18
Posty: 2049
Lokalizacja: Z Warszawy
To jest wszystko gra pod miasto. PLK liczy, że miasto wyłoży im tę kasę na tacy - na dodatkowe perony Dworca Gdańskiego oraz nowe przystanki na towarowej WWK. Oni swoją głowę mają. :-)

_________________
Byłem i jestem jawny, świadomy oraz chętny do współpracy.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt mar 06, 2009 16:16 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Cz sty 18, 2007 21:10
Posty: 994
Lokalizacja: Warszawa
Cytuj:
SKM skoordynowała rozkład jazdy z KM

Warszawska Szybka Kolej Miejska skoordynowała rozkłady jazdy z Kolejami Mazowieckimi. Weszły w życie 1 marca. Urzędnicy obiecują, że pasażerowie nie będą już czekali na peronach po 20 minut, aż przyjedzie pociąg.

Dlaczego wcześniej zabrakło koordynacji? – Kiedy układaliśmy poprzedni rozkład, nie było wspólnego biletu – tłumaczy prezes SKM Leszek Walczak.

– Dzisiaj pasażerowi z miejskim biletem wszystko jedno, czy przyjedzie pociąg SKM, czy Kolei Mazowieckich. To radykalnie zmieniło sytuację – wyjaśnia.

Godziny odjazdów pociągów SKM i Kolei Mazowieckich można sprawdzić na stacjach albo na stronach http://www.skm.warszawa.pl i http://www.mazowieckie.com.pl.SKM ma łącznie 14 składów: osiem 14WE z nowosądeckiego Newagu z lat 2005 i 2006 (trzy z nich są na przeglądach głównych po 40 tys. km) i osiem starych EN-57 wypożyczonych z Trójmiasta i Mińska Maz. Wciąż nie został ogłoszony przetarg na pociągi SKM do lotniska Okęcie.

Obrazek
* Fot. SKM Warszawa.

(źródło: Życie Warszawy, 2 marca 2009)

cyt. za: Rynek Kolejowy


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N kwi 05, 2009 7:54 
Offline
Admin

Dołączył(a): Pt gru 29, 2006 10:44
Posty: 2036
Lokalizacja: Bielany, Żoliborz, Praga Północ
http://miasta.gazeta.pl/warszawa/1,34889,6464689.html

Cytuj:
Nowe pociągi SKM na lotnisko i pod miasto

Jarosław Osowski, Krzysztof Śmietana
2009-04-04, ostatnia aktualizacja 2009-04-03 18:24

Pociągi dowożące pasażerów z całej aglomeracji będą podzielone po europejsku: na podmiejskie i regionalne z dalszych miejscowości. Trzeba jednak dokupić nowe wagony. Ich dostawcy szuka od piątku Szybka Kolej Miejska.

To kolejny z wielkich kontraktów w transporcie publicznym w ostatnim czasie. Tramwaje Warszawskie właśnie wybrały producenta 186 wagonów za 1,5 mld zł. Kończy się przetarg na budowę drugiej linii metra z ceną przynajmniej 4,1 mld zł. Teraz czas na SKM-kę.

Jak w metrze

W piątek ukazało się oczekiwane od ponad roku ogłoszenie: SKM zamawia 13 nowoczesnych składów z obniżoną podłogą, przegubowym przedziałem długim na 85-95 m (obecne mają niespełna 60 m) oraz zabezpieczeniem dachu i ścian przed rdzewiejącymi opiłkami metalu - dziś pomarańczowy brud jest prawdziwym utrapieniem. Nowe pociągi będzie tworzyć po pięć-sześć wagonów. Siedzenia - inaczej niż teraz - będą wzdłuż ścian. Ma to być raczej podmiejskie metro naziemne niż typowy pociąg z przedziałami i wąskim przejściem.

Nowe składy w ok. 20 minut dojadą z centrum Warszawy na lotnisko na Okęciu. Połowa wyruszy z Sulejówka, a połowa z Legionowa. Na tych liniach są już obniżone perony. Trasą z Pruszkowa do Otwocka, gdzie stacje dopiero czeka przebudowa, zostaną skierowane obecne pociągi SKM z wyższą podłogą.

Producent wagonów jest poszukiwany w całej Europie w tzw. negocjacjach z ogłoszeniem. Ich zasady są dość skomplikowane, ale pozwalają władzom kolejki czekać na ostateczne przyznanie dotacji Unii Europejskiej, która zapowiada sfinansowanie 50 proc. kontraktu. Prezes SKM Leszek Walczak spodziewa się, że podpisze go w październiku. Komplet pociągów ma być dostarczony w ciągu 27 miesięcy. Akurat przed rozgrywkami Euro 2012.

Przebić się na Okęcie

Czy SKM będzie jednak miała którędy jeździć? Wyczekiwana od lat budowa półtorakilometrowego tunelu kolejowego na lotnisko Okęcie znowu może się opóźnić przez protesty firm, które starają się o to zlecenie. Może być warte nawet pół miliarda złotych. Walczą o nie np. Warbud, Mostostal Warszawa czy francuski Thales. Firmy oprotestowały m.in. warunki przetargu. - Musieliśmy przesunąć z piątku termin otwarcia ofert - przyznaje Zbigniew Szafrański, prezes spółki PKP Polskie Linie Kolejowe. Nową datę wyznaczono wykonawcom na 15 kwietnia, ale nie wiadomo, czy nie będzie kolejnego przesunięcia. Tak jak w przetargu na przebudowę Dworca Gdańskiego, która opóźnia się już o blisko trzy i pół miesiąca.

W PKP liczą, że budowa tunelu na Okęcie zacznie się jesienią. Miałby powstać w ciągu 20 miesięcy.

Dwie koleje

- Pierwsze nowe pociągi SKM dostanie wcześniej. Najwyżej skierujemy je początkowo do Piaseczna - planuje dyrektor Zarządu Transportu Miejskiego Leszek Ruta.

Docelowo chciałby podzielić pociągi na dwie kategorie. SKM obsługiwałaby krótsze trasy - na lotnisko Okęcie i do miast sąsiadujących z Warszawą. Koleje Mazowieckie stałyby się bardziej regionalne. Ich pociągi docierałyby też na planowane lotnisko w Modlinie.

Jakby to miało działać, można sobie wyobrazić na przykładzie linii pruszkowskiej. Pociągi wyruszające ze Skierniewic, Żyrardowa czy Grodziska Maz. przed Pruszkowem przejeżdżałyby na tory dalekobieżne i zatrzymywały dopiero na Dworcu Zachodnim w Warszawie. - To pozwoliłoby przyspieszyć przejazd mieszkańcom miast bardziej oddalonych od stolicy - proponuje dyrektor Ruta.

A co z pasażerami wsiadającymi w Pruszkowie, Piastowie, Ursusie czy Włochach? Dla nich byłaby SKM-ka wyruszająca o wiele częściej niż teraz z Pruszkowa, gdzie pociągi Kolei Mazowieckich i tak docierają już mocno zatłoczone.

"Struzikiem" z Włoch

W połowie kwietnia planowane jest otwarcie ofert w przetargu na dostawę czterech nowych składów dla SKM. Wcześniej jej zarząd zamierza wydzierżawić trzy tzw. zespoły trakcyjne. Dzięki temu powinien się zmniejszyć tłok w pociągach i można będzie pomyśleć o rozdzieleniu pociągów na linii pruszkowskiej.

Szef ZTM zapewnia, że koleje podmiejskie i aglomeracyjne nie będą ze sobą rywalizować. Decyzje z ostatniego tygodnia pokazują, że możliwa jest współpraca. Na prośbę ZTM Koleje Mazowieckie zorganizowały w porannym szczycie dodatkowy kurs z Rembertowa (wyjazd o godz. 7.10) do Dworca Śródmieście (przyjazd o godz. 7.29). Z kolei poranny pociąg z Płocka, zwany wśród kolejarzy "struzikiem", zacznie się zatrzymywać na stacji Warszawa-Włochy o godz. 7.29 (przyjazd na Dworzec Centralny o godz. 7.45). Dotąd pasażerowie tłoczący się na peronie mogli tylko patrzeć, jak niezbyt pełne piętrowe wagony przejeżdżają im koło nosa.

_________________
pozdrawiam, olek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N kwi 05, 2009 8:12 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Cz maja 29, 2008 9:46
Posty: 307
Lokalizacja: Ursus
Jak myślicie, na ile te plany o rozdzieleniu KM i SKM są poważne, na ile realne i na ile sensowne?
Jako mieszkaniec Ursusa nie bardzo widzę możliwość zapewnienia przez samo SKM takich możliwości dowozowych, jakie są obecnie możliwe dzięki KM. No, chyba że na linię Pruszków - Sulejówek będzie skierowanych kilkadziesiąt nowych składów...

_________________
www.rowerowy-ursus.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N kwi 05, 2009 10:22 
Offline
Admin

Dołączył(a): Pt gru 29, 2006 10:44
Posty: 2036
Lokalizacja: Bielany, Żoliborz, Praga Północ
Tarciu napisał(a):
Jak myślicie, na ile te plany o rozdzieleniu KM i SKM są poważne, na ile realne i na ile sensowne?
Jako mieszkaniec Ursusa nie bardzo widzę możliwość zapewnienia przez samo SKM takich możliwości dowozowych, jakie są obecnie możliwe dzięki KM. No, chyba że na linię Pruszków - Sulejówek będzie skierowanych kilkadziesiąt nowych składów...


Przewiń ze dwie strony wcześniej w tym wątku na analogiczną dyskusję dotyczącą linii do Legionowa i Nasielska ;-)

Trasa Pruszków - Sulejówek to ok. 50-55 min, powiedzmy 2 h na pełen obieg. Żeby zapewnić częstotliwość porównywalną z obecną w szczycie (8 pociągów na godzinę) siłami samego SKM, uwzględniając rezerwy taborowe, potrzeba ok. 20 składów - czyli zaledwie 12 więcej niż obecnie. A pociągi te będą luźniejsze, bo nie zapchane ludźmi ze Skierniewic czy Żyrardowa.

Z tym, że ja uważam, że nie ma szans na wysłanie wszystkich pociągów zza Pruszkowa na tory dalekobieżne - tam się musi zmieścić także ruch z Łodzi, Wrocławia, Krakowa, Katowic - zwłaszcza do czasu kiedy KM będzie miało tabor na 160 km/h. Moim zdaniem, realistyczny byłby następujący podział:

- pociągi do/z Skierniewic na odcinku Grodzisk - Warszawa Zachodnia torami dalekobieżnymi bez zatrzymania;

- pociągi do/z Grodziska oraz Pruszkowa cały czas torami podmiejskimi z kompletem zatrzymań;

- pociągi do/z Żyrardowa - tak lub tak, trzeba by jeszcze dokładniej policzyć, gdzie będzie luźniej i czy występuje zapotrzebowanie na przewozy typu Jaktorów - Milanówek.

_________________
pozdrawiam, olek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr kwi 08, 2009 10:25 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): So cze 09, 2007 14:46
Posty: 984
Lokalizacja: Belany
Cytuj:
Od przyszłego tygodnia pociąg pospieszny


nieprawda, przyspieszony! to zupełnie co innego. przez chwilę zdumiałem się że IC dogadało się z ZTM ;-D

Cytuj:
„Mazovia” z Płocka do Warszawy – przezywany przez pasażerów „Struzikiem” – będzie się zatrzymywał o godz. 7.70 na stacji PKP Włochy.

Pasażerowie dojadą nim ze wspólnym biletem do dworców: Zachodniego, Centralnego i Wschodniego. To efekt skarg mieszkańców Włoch, którzy w czasie porannego szczytu nie mieszczą się do pociągów na linii pruszkowskiej.

http://www.zw.com.pl/artykul/244830,351390__Struzik__stanie_na_PKP_Wlochy.html


Rozumiem że ŻW jaja sobie robi z punktualności pociągów KM ;-)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt kwi 10, 2009 8:20 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): So cze 09, 2007 14:46
Posty: 984
Lokalizacja: Belany
pduncz napisał(a):
przez chwilę zdumiałem się że IC dogadało się z ZTM ;-D


hm, dogadało się. na czas remontu.

Cytuj:
Z Legionowa do Warszawy można dojechać ze wspólnym biletem także pociągiem pospiesznym „Mazury” należącym do InterCity. Usługa potrwa do zakończenia remontu torów na tej linii.

Kolejowy przewoźnik honoruje miejskie uprawnienia do przejazdów ulgowych. Pociągiem można też bezpłatnie przewozić bagaże i zwierzęta. Pociąg z Legionowa odjeżdża o godz. 21.09. Do Dworca Zachodniego dociera o godz. 22.02.

http://www.zw.com.pl/artykul/244830,352069_Wspolny_bilet__na__Mazury_.html


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr cze 03, 2009 7:38 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): Pt sie 24, 2007 10:36
Posty: 115
Lokalizacja: Königswinter/Niemcy
http://www.zw.com.pl/artykul/1,368749_D ... iagow.html

Cytuj:
Cztery koncerny dostaną szansę w walce o kontrakt na 13 pociągów. Przetarg na cztery inne wygra Newag – dowiedziało się „ŻW“.

W ciągu trzech najbliższych dni Szybka Kolej Miejska wskaże producentów, których zaprosi do drugiego etapu przetargu na 13 pociągów do obsługi połączenia między lotniskiem Okęcie i Dworcem Wschodnim. Jak ustaliliśmy, miejsca „w finale” mogą być pewne polskie firmy Newag i PESA, kanadyjsko-francuski Bombardier oraz szwajcarski Stadler. Według nieoficjalnych informacji, SKM ma zaś poważne zastrzeżenia do dokumentacji przedstawionej przez polsko-włoskie konsorcjum firm H. Cegielski i OFV. Przedstawiciele SKM na razie odmawiają jednak w tej sprawie komentarzy.

Pociągi mają być wyposażone w klimatyzację i monitoring, ale pozbawione toalet. Ratusz uznał, że w czasie 25- minutowej podróży z lotniska na Dw. Wschodni nie będą one przydatne. Pociągi będą tzw. budowy jednoprzestrzennej (bez podziału na wagony). Wymagana długość przedziału pasażerskiego to 85 – 95 metrów. Każdy skład pomieści do tysiąca pasażerów. Siedzenia będą umieszczone pod oknami – jak w metrze, ale z możliwością ich nowej aranżacji w przyszłości. Szacunkowa wartość tego zamówienia to 299 mln zł. Ratusz ubiega się o 50 proc. dofinansowania z funduszy UE.

– Rozmawiamy też z Europejskim Bankiem Inwestycyjnym i Europejskim Bankiem Odbudowy i Rozwoju. Przetarg powinien zostać rozstrzygnięty do października – mówi „ŻW” prezes SKM Leszek Walczak.

Ten odległy termin zmniejsza szansę na dostawę pociągów przed Euro 2012. Nie wiadomo na dodatek, czy kolejarze zdążą do tego czasu zbudować łącznik z lotniskiem Okęcie (wczoraj znowu przełożyli termin otwarcia ofert).

W przyszłym tygodniu poznamy zwycięzcę przetargu na leasing czterech pociągów dla SKM na trasie: Sulejówek – Pruszków. To już formalność. Wygra nowosądecki Newag, który wspólnie z ING Lease Polska złożył niższą ofertę: 87,2 mln zł (to koszty pociągów 19WE i rat leasingowych). Bydgoska PESA z Bankowym Funduszem Leasingowym proponują pociągi ED-74 za 119,6 mln zł.


Widzę że zbudowanie kawałka torów to inwestycja na miarę autostrady ze Strykowa... tylko oczywiście mniej istotna bo przecież niewielu kibiców przyleci samolotami... większość wybierze polskie autostrady.

To takie cuda w Polsce produkują? :-)

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr cze 03, 2009 8:36 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Śr sty 03, 2007 20:18
Posty: 2049
Lokalizacja: Z Warszawy
Cytuj:
To takie cuda w Polsce produkują?


Eee. To nadal jest raczej odswiezona EZeta - nowy jest tylko wygląd.

_________________
Byłem i jestem jawny, świadomy oraz chętny do współpracy.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 104 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 11  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL