Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 100 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 10  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: Pt wrz 07, 2007 9:40 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Cz lut 01, 2007 21:03
Posty: 371
Lokalizacja: Służew
Rzeczpospolita 07.09.07 Nr 209 http://www.rzeczpospolita.pl/dodatki/wa ... a_a_4.html
Warszawa
KOMUNIKACJA

Pociągiem po mieście

Potrzeba kilkunastu nowych stacji kolejowych, by warszawiacy mogli swobodnie się poruszać po stolicy pociągami. Pierwsze powstaną w przyszłym roku


Warszawskie ulice korkują się coraz bardziej, a pasażerowie utyskują, bo coraz więcej czasu zajmuje im jazda autobusami. Poza tym na Euro 2012 przyjedzie do nas tysiące kibiców, których trzeba będzie dowieźć na stadion i rozwieźć po meczu po mieście.

- Jedynym sposobem, by poradzić sobie z tymi problemami, jest rozbudowa miejskiej kolei - uważa dyrektor Zarządu Transportu Miejskiego Leszek Ruta. -Warszawa jest w fantastycznej sytuacji, bo w granicach miasta mamy 100 kilometrów linii kolejowych i 44 przystanki. To ewenement na skalę europejską. Winnych miastach pociągi wyrzucono z centrum. A u nas mogą z powodzeniem zastąpić autobusy, które mogłyby wozić pasażerów na obrzeżach miasta -mówi.

Aby kolej mogła uzupełnić sieć komunikacji miejskiej, trzeba wybudować jeszcze co najmniej 15 nowych przystanków. Pierwsze już zaczęły powstawać. Na modernizowanym od lipca odcinku linii kolejowej z Warszawy do Radomia między Dworcem Zachodnim a Okęciem kolejarze do czerwca przyszłego roku wybudują dwie stacje: przy Al. Jerozolimskich oraz Żwirki i Wigury. Gotowa jest już stacja w podziemiach terminalu na Okęciu.

Następne w kolejności powstaną na biegnącej granicą Bemowa i Woli linii towarowej z Pruszkowa do Dworca Gdańskiego. Pierwsze ruszą prace przy stacji w Ursusie-Niedźwiadku - pasażerowie mają z niej odjechać w 2009 r. Będzie kosztować ok. 50 mln zł. Inwestycja do najprostszych nie należy: peron stacji ma powstać między torami, ale by się tam zmieścił, trzeba je najpierw rozsunąć. Poza tym, by mieszkańcy pobliskiego osiedla mogli dostać się do pociągu, trzeba zbudować pod torami tunel.

Przystanki mają powstać także przy centrach handlowych. - Stację obok Fortu Wola, Wola Parku, Arkadii i Tesco przy Radzymińskiej i w Karolinie powinny powstać w ramach partnerstwa publiczno-prywatnego częściowo za pieniądze właścicieli centrów -uważa dyrektor Ruta.

Kolejne inwestycje zaplanowano na liniach do Otwocka, Rembertowa i Ząbek. Nowe przystanki powstaną przy Wiatracznej, Łodygowej, Radzymińskiej i w Utracie.

W planach jest stworzenie trzech węzłów przesiadkowych: na Żeraniu, przy Połczyńskiej i Górczewskiej (tu z pociągu będzie można się przesiąść do metra). Przy stacjach powstaną parkingi "Parkuj i jedź" oraz pętle autobusowe.

Miasto odstąpiło na razie od planów budowy przystanku przy Bartniczej na Bródnie. - Kolej chce odsunąć tory od osiedla. Wątpię, żeby mieszkańcy chcieli daleko chodzić do pociągu - wyjaśnia Ruta.

Nie wiadomo, jakie będą losy przystanku w Choszczówce. Na prośbę ZTM kolejarze zgodzili się przesunąć go ze skraju miasta w rejon ul. Mehoffera, pod warunkiem że będą tego chcieli mieszkańcy. Szefowie rad osiedli, do których zadzwonili urzędnicy, zmian nie chcieli, a w zorganizowanym przez dzielnicę internetowym sondażu padł remis -36 głosów za i 36 przeciw zmianom.

- Przeprowadzając konsultacje, nie wiedzieliśmy właściwie nic oprócz tego, że przystanek miałby być przesunięty o ok. 500 metrów, poza tym mieliśmy na nie tylko tydzień, i to w środku wakacji -mówi Bernadetta Włoch z urzędu dzielnicy Białołęka. -We wrześniu chcielibyśmy zapytać mieszkańców o zdanie jeszcze raz.

MICHAŁ KOZAK

--------------------------------------------------------------------------------

ZTM chce przestawić miejską komunikację na tory


ZTM chce przestawić miejską komunikację na tory
Do nowych przystanków zawiozą nas nowe pociągi SKM. Miasto liczy na dofinansowanie zakupu taboru z funduszy UE
Po rozbudowie sieci przystanków Szybka Kolej Miejska uzupełniłaby w centrum miasta komunikację autobusową. Jednak najpierw miasto musi kupić ok. 60 nowych pociągów (dziś SKM ma ich siedem). Dziesięć obsługiwałoby połączenie na Okęcie, 20 linię do Pruszkowa, a reszta wyjechałaby na pozostałe trasy. Jeden pociąg to wydatek od 4 do 6 mln euro. Na razie nie wiadomo, jak będą wyglądały nowe przystanki. Kolejarze, którzy mają je dla ZTM budować, zapewniają, że ich wygląd będzie ujednolicony

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pt wrz 07, 2007 10:07 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Cz lut 01, 2007 21:03
Posty: 371
Lokalizacja: Służew
I pozwolę sobie skomentować ten artykuł:

- wreszcie ktoś zauważa kolej w Warszawie !!!

- sądząc po umieszczeniu na załączonej mapce przystanku W-Wa Włochy autor ma małe pojęcie o systemie kolejowym w Warszawie, dziwne jest też pokazanie linii podmiejskich po stronie wschodniej, po zachodniej tylko do granic miasta. Wiem że to tylko mapka w gazecie ale to ma chyba być kolej AGLOMERACYJNA a nie tylko miejska

- czy WKD do nie kolej? Na mapce brak. Brak też innych torów - np do Konstancina.

- fajnie że stacja na lotnisku jest gotowa.... tylko torów nie będzie przez kolejnych kilka lat, tego nie napisali

- dlaczego nikt nie ma pomysłu na połączenie koleji z "systemem" :D metra torem łaczącym Kabaty z linią radomską? Dojazd od strony Radomia do stacji metra na Kabatach pozwolił by na skrócenie podróży wielu potencjalnym pasażerom linii radomskiej

- przystanek Niedźwiadek... tak się składa, linią warszawsko-wiedeńską pół życia jeździłem. Od stacji Ursus do osiedla Niedźwiadek jest - patrząc po torach ok. 1000 - 1200 metrów. Czy budowa tam przystanku jest konieczna? I jeszcze tunel na peron... może kładka bedzie tańsza?

- pytanie do znawców: czy obecny układ torów umożliwia prowadzenie pociągu od strony Pruszkowa przez Włochy w stronę Służewca z pominięciem stacji wwa Zachodnia i bez zawracania składu?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Wt wrz 11, 2007 18:39 
Offline
Bywalec

Dołączył(a): Wt sie 14, 2007 15:12
Posty: 44
Lokalizacja: Chotomów
Przydałoby się wydłużyć peron stacji Warszawa Koło o około 250 m w kierunku północnym do alei Prymasa Tysiąclecia tak, aby stacja obsługiwała ulicę Obozową.

Cytuj:
pytanie do znawców: czy obecny układ torów umożliwia prowadzenie pociągu od strony Pruszkowa przez Włochy w stronę Służewca z pominięciem stacji wwa Zachodnia i bez zawracania składu?


Isnieje taki skręt, ale nie wiem w jakim stanie. Zapytaj się kogoś powiązanego z koleją, ale nie z PKP. Np. Cezary Bartosiński (c.bartosinski@mazowieckie.com.pl) z Kolei Mazowieckich zna się dobrze na torach.

Bardziej przydałoby się przebudować tory przy dworcu Warszawa Wschonia tak, aby pociągi mogły jeżdzić ze stacji W-wa Stalowa do stacji W-wa Stadion i dalej przez osobową część Tunelu Średnicowego.

_________________
Kamil Szmit


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Wt wrz 11, 2007 21:48 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Śr sty 03, 2007 21:18
Posty: 2036
Lokalizacja: Z Warszawy
Cytuj:
Isnieje taki skręt, ale nie wiem w jakim stanie.

Jeżdżą nim cysterny do Okęcia z Orlenu w Płocku.


Cytuj:
Przydałoby się wydłużyć peron stacji Warszawa Koło o około 250 m w kierunku północnym do alei Prymasa Tysiąclecia tak

No comments - i co 500 metrowe pociągi towarowe będą się tam zatrzymywały? Uważam, że peron Obozowej powinien być skrócony do potrzeb jednego EZT lub ew. nieco tylko dłuższej jednostki o nowoczesniejszych parametrach podobnych do metra i przesunięty ku południowi. Podobnie peron Kasprzaka. Za to być może powinna powstać dodatkowa stacja przy Obozowej - także krótka i północnej stronie.

Cytuj:
Bardziej przydałoby się przebudować tory przy dworcu Warszawa Wschonia tak, aby pociągi mogły jeżdzić ze stacji W-wa Stalowa do stacji W-wa Stadion i dalej przez osobową część Tunelu Średnicowego.

Mają to zrobić przy okazji modernizacji Warszawa-Gdynia - niedawno się aczęła, ale do tego pewnie się zajmą jakoś później.

_________________
Byłem i jestem jawny, świadomy oraz chętny do współpracy.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Śr wrz 12, 2007 9:10 
Offline
Admin

Dołączył(a): Pt gru 29, 2006 11:44
Posty: 2016
Lokalizacja: Bielany, Żoliborz, Praga Północ
R2D2 napisał(a):
- sądząc po umieszczeniu na załączonej mapce przystanku W-Wa Włochy autor ma małe pojęcie o systemie kolejowym w Warszawie,


Praga Południe też jest niezła :-)

Cytuj:
- dlaczego nikt nie ma pomysłu na połączenie koleji z "systemem" :D metra torem łaczącym Kabaty z linią radomską? Dojazd od strony Radomia do stacji metra na Kabatach pozwolił by na skrócenie podróży wielu potencjalnym pasażerom linii radomskiej


Dojazd od strony Radomia dokąd? Do Śródmieścia wydłużyłby o ok. 5 min. Po modernizacji torów zapewne różnica na korzyść jazdy bezpośrednio koleją będzie jeszcze większa. Ursynów to raczej sypialnia, a na Mokotów jest przesiadka na Służewcu.

Cytuj:
- przystanek Niedźwiadek... tak się składa, linią warszawsko-wiedeńską pół życia jeździłem. Od stacji Ursus do osiedla Niedźwiadek jest - patrząc po torach ok. 1000 - 1200 metrów. Czy budowa tam przystanku jest konieczna?


IMHO jest potrzebny. Z Niedźwiadka na przystanek Ursus na piechotę jednak za daleko, a dla autobusów nie za bardzo jest gdzie zorganizować sensowny węzeł przesiadkowy.

Cytuj:
I jeszcze tunel na peron... może kładka bedzie tańsza?


O ile się orientuję, to i tak większość kosztów to rozsuwanie torów. Zaletą tunelu jest trochę mniej schodów, wadą - mniejsze bezpieczeństwo.

szmitek napisał(a):
Przydałoby się wydłużyć peron stacji Warszawa Koło o około 250 m w kierunku północnym do alei Prymasa Tysiąclecia tak, aby stacja obsługiwała ulicę Obozową.


Ciekawe czemu narysowali Księcia Janusza na linii towarowej, a nie Obozową przy Prymasa.

Wojtek napisał(a):
Uważam, że peron Obozowej powinien być skrócony do potrzeb jednego EZT lub ew. nieco tylko dłuższej jednostki o nowoczesniejszych parametrach podobnych do metra i przesunięty ku południowi. Podobnie peron Kasprzaka. Za to być może powinna powstać dodatkowa stacja przy Obozowej - także krótka i północnej stronie.


E... Kasprzaka dobrze jest, gdzie jest, w ten sposób obsługuje zarówno przesiadki na Kasprzaka jak i na Wolską. Obecne Koło mogłoby zostać faktycznie skrócone i przesunięte na wiadukt nad Górczewską, tak, by był dostęp z obu stron Górczewskiej. Natomiast przystanek Obozowa powinien być po stronie południowej (po północnej w zasadzie nic nie ma), z dodatkowym dojściem pieszym od planowanego przejścia podziemnego od ul. Zawiszy.

_________________
pozdrawiam, olek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Śr wrz 12, 2007 17:46 
Offline
Bywalec

Dołączył(a): Wt sie 14, 2007 15:12
Posty: 44
Lokalizacja: Chotomów
Cytuj:
i co 500 metrowe pociągi towarowe będą się tam zatrzymywały? Uważam, że peron Obozowej powinien być skrócony do potrzeb jednego EZT lub ew. nieco tylko dłuższej jednostki o nowoczesniejszych parametrach podobnych do metra i przesunięty ku południowi.


Wystarczyłoby zrobić przejście, aby można było wchodzić na stacje z obu stron. Na mapie nie ma stacji przy Obozowej, więc pewnie tam stacja nie powstanie choć by się przydała.

A co do mapki to stacja Warszawa Bartnicza jest źle narysowana. Powinna być między stacją Warszawa Toruńska a stacją Warszawa Praga-Północ.

_________________
Kamil Szmit


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Śr wrz 12, 2007 21:49 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): Cz wrz 06, 2007 20:35
Posty: 291
Lokalizacja: Bemowo
A czy ktoś orientuje się jakie są plany albo ma pomysł jak powinny konkretnie wyglądać trasy poszczególnych linii SKM bo dobudowaniu brakujących stacji i odcinków ? Pamiętam że na takiej mapce wyborczo-propagandowej naszej pani prezydent było to jakoś rozrysowane.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz maja 15, 2008 9:30 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 04, 2007 20:48
Posty: 2574
Lokalizacja: Ochota / Ursynów
http://www.zw.com.pl/artykul/249815.html

Michał Kozak napisał(a):
Mieszkańcy Ursusa ominą korki koleją
14-05-2008, ostatnia aktualizacja 15-05-2008 07:51

Po latach przymiarek zapadła wreszcie decyzja – w Ursusie Niedźwiadku powstanie stacja kolejowa – niestety dopiero za trzy lata.

Włodarze stolicy i kolejarze zawarli wczoraj porozumienie o współpracy przy budowie nowego przystanku kolejowego Warszawa-Ursus Niedźwiadek. Obsłuży on kilkanaście tysięcy mieszkańców nowych osiedli.

W sąsiedztwie przystanku powstanie też węzeł przesiadkowy Parkuj i Jedź. Inwestycja rozpocznie się w przyszłym roku. Pierwsi pasażerowie wsiądą tu do pociągu w sierpniu 2011 r.

Na miejsce inwestycji wybrano rejon ulic Keniga, Orląt Lwowskich w sąsiedztwie pętli autobusowej Niedźwiadek.

– Dzięki nowej stacji podróż z tej części Ursusa do centrum zajmie 20 minut – mówi dyrektor warszawskiego oddziału Polskich Linii Kolejowych Jacek Nowak.

Całkowity koszt inwestycji to ok. 40 mln zł. 10 mln na budowę peronu, przebudowę torów i nową trakcję zapłacą PLK. Miasto da 30 mln zł na wykup terenu, budowę tunelu i parking Parkuj i Jedź.

Niestety, władze Warszawy zbyt późno zdecydowały, że potrzebują nowego przystanku. Dlatego, mimo że inwestycja będzie prowadzona w trakcie generalnego remontu trasy z Warszawy do Łodzi, to jednak nie skorzysta z funduszy unijnych.


http://miasta.gazeta.pl/warszawa/1,34862,5213248.html

Krzysztof Śmietana napisał(a):
Spóźniony przystanek PKP na Niedźwiadku

2008-05-14, ostatnia aktualizacja 2008-05-14 21:17

Za trzy lata mieszkańcy 20-tysięcznego osiedla Niedźwiadek w Ursusie będą mogli wsiąść do pociągu i w 17 minut dojechać do centrum. Wreszcie powstanie tam obiecany od lat przystanek kolejowy

Mówi się o nim już od lat 70., gdy powstawało pobliskie osiedle bloków. Plany wciąż jednak pozostawały na papierze. Kolejarze woleli budować przystanek dla kilkudziesięciu osób we Włoszczowie niż stację w Ursusie.

Przypomniała sobie o niej ekipa Hanny Gronkiewicz-Waltz, ale jej też nie udało się dotrzymać przedwyborczych zapowiedzi. Jeszcze w zeszłym roku szef Zarządu Transportu Miejskiego Leszek Ruta planował, że nowy przystanek przy pętli autobusowej Ursus-Niedźwiadek będzie gotowy w 2009 r. Teraz wygląda na to, że dopiero dwa lata później.

- Okazało się, że to nie jest taka prosta inwestycja. Żeby zbudować peron, trzeba rozsunąć tory. To z kolei wymusza wykupy gruntów - usprawiedliwiał się wczoraj szef ZTM.

Spółka PKP Polskie Linie Kolejowe twierdzi, że budowę nowego przystanku chce zgrać z przebudową torów między Warszawą a Skierniewicami, którą planuje na lata 2009-12. Prezydent Warszawy, która wczoraj przy planowanej stacji podpisała porozumienie z kolejarzami, obiecała, że miasto zbuduje obok parking "parkuj i jedź" na ponad 400 miejsc i przejście podziemne pod torami. Będzie służyć nie tylko jako dojście do peronu, ale także przejście z jednej do drugiej części Ursusa. Teraz ludzie przebiegają w tym miejscu przez tory na dziko. Doszło już do kilku śmiertelnych wypadków.

Urzędnicy chcą teraz zamówić projekt inwestycji. Prace, których koszt wstępnie oszacowano na 40 mln zł, mają się zacząć za rok.

Źródło: Gazeta Wyborcza Stołeczna


Pozdrawiam,
Maciek

_________________
Pozostanie po nas..............|................Włóczykije.eu
ta smutna legenda,.-....__...|.......Przejrzyj, polub, podsubskrybuj RSS.
że wciąż nas uczono...........|_________________________________
uczyć się na błędach...........(Włodzimierz Ścisłowski)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: So paź 04, 2008 10:01 
Offline
Admin

Dołączył(a): Pt gru 29, 2006 11:44
Posty: 2016
Lokalizacja: Bielany, Żoliborz, Praga Północ
http://przetargi.plk-sa.pl/kprzetarg_sz ... 7b836510dc

Cytuj:
Wykonanie Studium Wykonalności modernizacji i rozbudowy Warszawskiego Węzła Kolejowego realizowanego w ramach projektu TEN-T nr 2006-PL-92608-S Przygotowanie przedsięwzięcia "Modernizacja i rozbudowa Warszawskiego Węzła Kolejowego".


Opis przedmiotu zamówienia jest w pliku:

http://przetargi.plk-sa.pl/viewattach.p ... 0d867923af

Po pierwszym czytaniu mam wrażenie, że potwierdza się to co pisałem przy okazji E-65 i E-75 - kolejarze robią tak, żeby cały czas mieć coś do roboty. Najpierw remont torów, potem wyremontowane tory zrywamy, żeby zrobić kompleksową modernizację na 160 km/h, potem się ze zdziwieniem się orientujemy że w okolicach Warszawy występuje ruch aglomeracyjny i ponownie wszystko do przeorania.

W specyfikacji jest np.

- odbudowa stacji Dębe Wielkie - zlikwidowanej w ramach modernizacji E-20;

- przebudowa Rembertowa - zmodernizowanego w ramach modernizacji E-20;

- pociągnięcie trzeciego toru na E-65 z Żerania do Warszawa Praga (tam gdzie właśnie zlikwidowano drugą parę torów w ramach modernizacji);

- przesunięcie stacji Warszawa Praga (modernizowanej jw.), budowa przystanków Warszawa Żaba i Warszawa Stalowa;

- odbudowa stacji Warszawa Główna - którą kolejarze usiłowali sprzedać pod centrum handlowe;

- odbudowa peronów czołowych na Warszawie Gdańskiej;

- przystanek przy Arkadii (którego "niedałosię") zrobić w ramach remontu linii obwodowej;

- itp. itd.

Poza tym w wariancie II jest trochę rzeczy przyszłościowych, o których też pisaliśmy:

- odbudowa linii przez Skrzeszew - ale w dość dziwnej formie, z pominięciem Legionowa i Nasielska - być może będzie nieco szybciej, ale może się okazać, że sporo pociągów dalekobieżnych i tak będzie się musiało wlec przez Modlin, zginie zysk z trzeciego toru do Legionowa itp.;

- druga para torów na moście Gdańskim (patrz wyliczenia Wojtka ws. SKM).

Brakuje IMHO przede wszystkim wyjazdów z linii z Ząbek na Wschodnią i Gdańską czy w ogóle jakiegokolwiek pomysłu na zakończenie tej linii - Wileńska w obecnej formie tego nie obsłuży.

_________________
pozdrawiam, olek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: N paź 05, 2008 19:22 
Offline
Bywalec

Dołączył(a): Wt sie 14, 2007 15:12
Posty: 44
Lokalizacja: Chotomów
Nie ma informacji o trzecim torze od Legionowa do Nasielska. Czyżby mieli go nie robić?

_________________
Kamil Szmit


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 100 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 10  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL