Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 100 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: Pt wrz 17, 2010 8:22 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 04, 2007 20:48
Posty: 2575
Lokalizacja: Ochota / Ursynów
http://www.zw.com.pl/artykul/244830,515258.html

Cytuj:
Przywracanie kolei miastu

– W przyszłym roku rozpocznie się budowa stacji Niedźwiadek w Ursusie – mówi Jan Telecki z Zakładu Linii Kolejowych PLK. – Podpisaliśmy też porozumienie w sprawie utworzenia przystanku przy nowo budowanym osiedlu na Targówku. Stację w okolicach ul. Bukowieckiej zbuduje Dom Development, który w okolicach wybuduje „największe w historii firmy osiedle”.

Nie udało się natomiast wybudować trzech stacji (Powązkowska, Wola Park i Fort Wola) przy okazji remontu torów pomiędzy Warszawą Gdańską a Józefinowem. – Można to zrobić w każdej chwili, ale finansowanie muszą wziąć na siebie dzielnice. Nam ledwo wystarcza na bieżące utrzymanie – wyjaśnia Jan Telecki z PLK.

Bemowo było w stanie wziąć koszty na siebie, ale na to nie zgodził się ratusz. – Nie porzucamy pomysłu, to dla nas jedna z najważniejszych inwestycji. W przyszłym roku wrócimy do negocjacji z PLK. Mamy nadzieję, że oni też będą partycypować w kosztach budowy przystanków – mówi Krzysztof Zygrzak, rzecznik Bemowa.

_________________
Pozostanie po nas..............|................Włóczykije.eu
ta smutna legenda,.-....__...|.......Przejrzyj, polub, podsubskrybuj RSS.
że wciąż nas uczono...........|_________________________________
uczyć się na błędach...........(Włodzimierz Ścisłowski)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt wrz 21, 2010 14:53 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Cz sty 18, 2007 22:10
Posty: 917
Lokalizacja: Warszawa
Utrudnienia związane z remontem przejść podziemnych na stacjach Włochy i Ursus:
http://www.ztm.waw.pl/aktualnosci.php?i=315&c=100&l=1

ZTM napisał(a):
Zmiany w kursowaniu pociągów na linii grodziskiej
opublikowano 13 września 2010r.
ostatnia aktualizacja 16 września 2010r.

Obrazek

Remont przejść podziemnych na przystankach Warszawa Włochy i Warszawa Ursus spowoduje, od 20 września 2010 r., zmiany w kursowaniu pociągów. Prace potrwają 2 miesiące.

Konieczność remontu przejść podziemnych przy przystankach Warszawa Włochy, jak tłumaczą Polskie Linie Kolejowe, wynika ze złego stanu technicznego tych obiektów. Prace obejmą m.in. naprawę zewnętrznej betonowej konstrukcji obiektu, ułożenie nowej izolacji zewnętrznej i udrożnienie instalacji odwodnieniowej. Roboty będą prowadzone na obu przystankach jednocześnie i będą wymagały wyłączenia z ruchu jednego toru.

W związku z tym, w godzinach porannego szczytu, pociągi podmiejskie jadące w kierunku Warszawy będą miały priorytet. Podczas popołudniowego szczytu, priorytetowe będą z kolei kursy pociągów z Warszawy. W kierunku przeciwnym do priorytetowego pociągi będą kursowały w odstępach około jednej godziny. Na odcinku Warszawa Zachodnia – Odolany zostaną uruchomione składy wahadłowe Szybkiej Kolei Miejskiej. Dalej autobusy ZTM zawiozą pasażerów na przystanki: Warszawa Włochy i Warszawa Ursus. Na odcinku Warszawa Ursus – Grodzisk Mazowiecki również będą kursowały składy wahadłowe Kolei Mazowieckich. Ze względu na warunki techniczne na stacji Pruszków, pociągi SKM jadące z Warszawy po torach dalekobieżnych, będą musiały dojechać do Grodziska Mazowieckiego, gdzie będą zawracały. Składy SKM na odcinku Grodzisk Maz. – Pruszków kursowały będą bez pasażerów. W celu poprawy obsługi odcinka Grodzisk Maz. – Brwinów, część składów KM będzie do Warszawy Zachodniej docierało torami dalekobieżnymi.

Informacje o zmienionym rozkładzie jazdy pociągów, uruchomionej komunikacji autobusowej oraz zasadach korzystania z przejazdów znajdują się również na plakatach umieszczonych w pociągach SKM i KM oraz na stronach internetowych: Polskich Linii Kolejowych i Kolei Mazowieckich. Dostępne są również pod numerami telefonów: (22) 194-36, (22) 47-37-900 oraz (22) 194-84.

Na odcinku Pruszków – Warszawa Wschodnia – Pruszków, w pociągach KM, honorowane będą wszystkie bilety z taryfy ZTM. Z kolei w autobusach zastępczych ZTM kursujących z Ursusa na Odolany, w pociągach SKM z Odolan do Warszawy Zachodniej oraz w pociągach SKM na odcinku Pruszków – Warszawa Wschodnia – Pruszków, honorowane będą wszystkie bilety z taryfy KM.

W przyszłym roku, już bez zmian w organizacji ruchu kolejowego, PLK planuje remont części wewnętrznej przejść i przystosowanie ich dla osób niepełnosprawnych. Po przyszłorocznym remoncie przejścia mają się stać bardziej funkcjonalne i estetyczne.

Poniżej umieszczamy rozkłady jazdy Kolei Mazowieckich, Szybkiej Kolei Miejskiej oraz komunikacji zastępczej funkcjonującej w czasie robót.

Rozkład KM na linii Warszawa - Skierniewice w dniach 20.09 - 19.10 (80 KB)
Rozkład komunikacji zastępczej w dniach 20.09 - 19.10 (92 KB)
Rozkład linii S2 w dniach 20.09 - 19.10 (141 KB)

Obrazek
(C) ZTM


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt paź 01, 2010 11:09 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Śr sty 03, 2007 21:18
Posty: 2036
Lokalizacja: Z Warszawy
Cytuj:
Po ogłoszeniu konieczności wyburzenia zabytkowych dworców na linii otwockiej, na Polskie Linie Kolejowe spadła fala krytyki. Protestują architekci i miłośnicy kolei. Mieszkańcy zapowiadają pikietę, a Muzeum Sztuki Nowoczesnej i Muzeum Techniki wraz z konserwatorem zabytków zorganizują debatę poświęconą architekturze stacji – podaje „TVN Warszawa”.


Czy ktoś może ma kontakt do takiego aktywnego mieszkańca Międzylesia, który walczył przeciwko wyburzeniom stacji na linii otwockiej? Chciałbym mu przedstawić pewną koncepcję działania.

_________________
Byłem i jestem jawny, świadomy oraz chętny do współpracy.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt paź 01, 2010 11:58 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): So cze 09, 2007 15:46
Posty: 984
Lokalizacja: Belany
Wojtek napisał(a):
Czy ktoś może ma


ma.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz paź 07, 2010 18:48 
Offline
Bywalec

Dołączył(a): Śr paź 06, 2010 21:43
Posty: 56
Lokalizacja: Warszawa-Rembertów
Zabytkowe budynki stacji na linii Warszawa-Otwock sa usytuowane na peronach zlokalizowanych pomiędzy torami. Takie rozwiazanie w przypadku pociagów pospiesznych spowalnia jazde tych pociagów, gdyz nie ma prostolinijnego toru jazdy pociagu. Obecnie na killku liniach kolejowych (do Siedlec, do Kutna, w kierunku Piaseczna) wykonano remonty budujac dwa perony i pomiedzy nimi przepuszczajac tory kolejowe.
Zarzadzanie taka trasa kolejowa wymaga jednak duzego skoordynowania aby pociagi jezdzily wlasciwym torem jazdy. W przeciwnym wypadku niepoinformowany pasazer zostaje pozbawiony mozliwosci podrozy w wybranym przez siebie kierunku.
Sytuacja taka miała miejsce na przystanku osobowym Warszawa Żwirki i Wigury, gdy jesienia i zima 2009/2010 roku bez wczesniejszego powiadomienia Kolei Mazowieckich, pociag wjeżdżał na inny tor niz zwykle. Pasazerowie masowo skakali przez tory, zeskakujac z wysokiego peronu a potem wdrapujac sie na peron sasiedni. Monitowałem mailami Koleje Mazowieckie, ale bez wyraźnego rezultatu. Ogłoszenia miały byc wywieszane w gablotach informacyjnych na stacji, ale róznie to bywało, bywało tez że ktos niezidentyfikowany zrywał te ogłoszenia.
Na tym przystanku brak jest radiowezła ogłaszajacego wjazdy i zmiany ruchu pociagów. Gdyby peron był posrodku, taka sytuacja nie zdarzyła by sie.

_________________
[b][color=#4000BF]petrosj
-------------------------
http://rembertow.blogspot.com/
http://warszawarembertow.blox.pl/


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz paź 14, 2010 21:30 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Pt lut 19, 2010 15:05
Posty: 684
Lokalizacja: Warszawa, daleko za Wawrem
petrosj napisał(a):
Zabytkowe budynki stacji na linii Warszawa-Otwock sa usytuowane na peronach zlokalizowanych pomiędzy torami. Takie rozwiazanie w przypadku pociagów pospiesznych spowalnia jazde tych pociagów, gdyz nie ma prostolinijnego toru jazdy pociagu. Obecnie na killku liniach kolejowych (do Siedlec, do Kutna, w kierunku Piaseczna) wykonano remonty budujac dwa perony i pomiedzy nimi przepuszczajac tory kolejowe.

- Po pierwsze, tory można zacząć rozsuwać dużo wcześniej, dzięki czemu promienie skrętu mogą być na tyle duże, że dopuszczą jazdę nawet 160 km/h.

- Po drugie, w ramach remontu ma być dobudowany trzeci tor, specjalnie dla pociągów dalekobieżnych i towarowych. Ten tor nie musi przylegać do peronów, więc wcale nie musi się "wić".

_________________
Ważne jest dokąd zmierzamy, a nie jak szybko.

"... we humans tend to screw up everything that's good enough as it is...or everything that we're attracted to, we love to go and defile it." - Chris Cornell


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt paź 15, 2010 20:57 
Offline
Bywalec

Dołączył(a): Śr paź 06, 2010 21:43
Posty: 56
Lokalizacja: Warszawa-Rembertów
Linia radomska od Alej Jerozolimskich do Warszawy Słuzewiec, a takze tuż za Piasecznem biegnie w wykopie i trudno cos tu rozbudowywac wszerz.

_________________
[b][color=#4000BF]petrosj
-------------------------
http://rembertow.blogspot.com/
http://warszawarembertow.blox.pl/


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt paź 15, 2010 21:16 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Śr sty 03, 2007 21:18
Posty: 2036
Lokalizacja: Z Warszawy
Cytuj:
trudno cos tu rozbudowywac wszerz.


Nic prostszego - zmieniasz zbocze na mur oporowy (w mieście to powinno być standardem ze względu na oszczędność przestrzeni). Choć to oczywiście kosztuje. :-)

_________________
Byłem i jestem jawny, świadomy oraz chętny do współpracy.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz lis 18, 2010 11:53 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 17, 2008 22:55
Posty: 2010
Lokalizacja: Śródmieście, trzecie piętro
http://www.fakt.pl/Bedzie-14-nowych-pociagow-WKD,artykuly,87798,1.html
Cytuj:
Będzie 14 nowych pociągów WKD

16.11.2010, 05:00
Znakomita wiadomość dla pasażerów Warszawskiej Kolei Dojazdowej! Już niebawem będą jeździli nowoczesnymi, przestronnymi pociągami. WKD kupiła 14 takich pojazdów.

Nowe pojazdy wyprodukowane przez bydgoską Pesę zastąpią wysłużone zespoły trakcyjne EN-94 i znacznie podniosą komfort podróży. Są klimatyzowane, a ich wnętrza bardziej przestronne. Do tych składów można łatwiej wsiąść, bo nie mają one stopni, a podłoga przy drzwiach jest obniżona.
- Te pociągi są szybkie i przyjazne dla podróżnych. Będą rozwijały prędkość do 80 km na godzinę. Pasażerowie będą w nich bardziej bezpieczni, do czego przyczyni się zastosowany tu system monitoringu - mówi Krzysztof Kulesza (31 l.), rzecznik WKD.
Każdy taki pociąg zabierze 500 osób, w tym 120 na miejscach siedzących. Nie zabraknie w nich specjalnych miejsc dla osób na wózkach inwalidzkich oraz miejsc na rowery. W pojazdach znajdą się też biletomaty oraz monitory, na których będą wyświetlane informacje o podróży. Pierwszy taki pociąg wyjedzie na tory dokładnie za rok. W sumie WKD wzbogaci się o 14 takich pojazdów, które łącznie kosztowały 282 mln zł. Rząd dołożył 7 mln zł. Nowe pociągi będą woziły pasażerów na trasach Warszawa Śródmieście WKD - Grodzisk Mazowiecki Radońska oraz Podkowa Leśna Główna - Milanówek Grudów. Jeszcze nie wiadomo, jaki wygląd będzie miało ostatecznie wnętrze pociągu. WKD ma do wyboru trzy projekty zaproponowane przez producenta i jeszcze nie podjęła w tej sprawie decyzji. Ale pasażerowie już się cieszą, że będą podróżować dużo nowocześniejszymi pociągami.

Obrazek

_________________
We made it idiotproof. They grow better idiots.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: So lis 27, 2010 2:25 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Cz sty 18, 2007 22:10
Posty: 917
Lokalizacja: Warszawa
petrosj napisał(a):
Linia radomska od Alej Jerozolimskich do Warszawy Słuzewiec, a takze tuż za Piasecznem biegnie w wykopie i trudno cos tu rozbudowywac wszerz.

AFAIK odcinek od Alej Jerozolimskich od Służewca jest fragmentem podmokłej dolinki Potoku Służewieckiego, w przypadku rozbudowy moglyby się pojawić problemy z odwodnieniem.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 100 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL