Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 105 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5 ... 11  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: Pn paź 06, 2008 11:09 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 04, 2007 19:48
Posty: 2821
Lokalizacja: Ochota / Ursynów
http://miasta.gazeta.pl/warszawa/1,3486 ... dnice.html

Krzysztof Śmietana napisał(a):
Wyremontują kolejową obwodnicę

2008-10-05, ostatnia aktualizacja 2008-10-06 08:17

Za kilka tygodni zacznie się remont torów z Dworca Gdańskiego do Zachodniego i do Piastowa. Tędy za półtora roku pojadą pociągi dalekobieżne wycofane z Dworca Centralnego.

Umowę na przebudowę torów podpisano w siedzibie spółki PKP Polskie Linie Kolejowe. Chodzi o linię biegnącą z Dworca Gdańskiego, która na Powązkach rozdziela się w kierunku przystanku Warszawa Wola koło Dworca Zachodniego oraz w kierunku przystanku Warszawa Gołąbki i Piastowa. Zniszczone tory trzeba wyremontować, bo tędy będą kursować pociągi dalekobieżne w czasie remontu torów w tunelu średnicowym i na moście na Wiśle. Te prace zaplanowano na 2010 r. Większość pociągów pośpiesznych i ekspresowych zamiast przez Dworzec Centralny pojedzie przez Gdański. Ten dość senny dworzec przez rok przejmie gigantyczny ruch pasażerów.

Podpisana właśnie umowa na razie zakłada jednak mniejszy, niż planowano, zakres prac. Wybrana firma nie przebuduje torów i peronów na samym Dworcu Gdańskim. Nie zacznie się też budowa nowych przystanków na obwodnicy kolejowej. Miały one powstać przy Powązkowskiej i przy dwóch centrach handlowych - Wola Park i Fort Wola. - Mamy nadzieję, że budowa tych przystanków i przebudowa Dworca Gdańskiego zaczną się w przyszłym roku - mówi Marta Szklarek, rzeczniczka regionalnego oddziału spółki PKP Polskie Linie Kolejowe.


Pozdrawiam,
Maciek

_________________
Pozostanie po nas..............|................Włóczykije eu
ta smutna legenda,.-....__...|.......Przejrzyj, polub, podsubskrybuj RSS.
że wciąż nas uczono...........|_________________________________
uczyć się na błędach...........(Włodzimierz Ścisłowski)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pn paź 06, 2008 11:15 
Offline
Bywalec

Dołączył(a): Wt sie 14, 2007 14:12
Posty: 51
Lokalizacja: Chotomów
Lepiej wybudować stacje przy CH Arkadia, który byłby lepszym miejscem przesiadkowym niż ulica Powązkowska.

_________________
Kamil Szmit


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Wt paź 07, 2008 13:59 
Offline
Admin

Dołączył(a): Pt gru 29, 2006 10:44
Posty: 2036
Lokalizacja: Bielany, Żoliborz, Praga Północ
szmitek napisał(a):
Nie ma informacji o trzecim torze od Legionowa do Nasielska. Czyżby mieli go nie robić?


Jeśli zrobią drugą parę torów przez Skrzeszew, to po co trzeci tor? To już bardziej by się przydał czwarty tor między Legionowem a Warszawą, tak by dociągnąć pełną segregację od Nasielska do Pragi.

Cytuj:
Lepiej wybudować stacje przy CH Arkadia, który byłby lepszym miejscem przesiadkowym niż ulica Powązkowska.


Też tak uważam, zwłaszcza że przebudowa wiaduktu ul. Powązkowskiej już została spaprana przez ZDM i przesiadki będą niedogodne.

_________________
pozdrawiam, olek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Wt paź 07, 2008 14:35 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): Pn cze 25, 2007 10:29
Posty: 245
Widzę, że postulaty z mojego dawnego artykułu najgorszego w historii Plk (wg. rzecznika) zostały prawie w całości uwzględnione. Jak ten świat się zmienia....

jeszcze niech Metro przesunie planowaną stację Szwedzka do planowanej stacji kolejowej Stalowa a będzie miodzio.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt paź 07, 2008 20:26 
Offline
Bywalec

Dołączył(a): Wt sie 14, 2007 14:12
Posty: 51
Lokalizacja: Chotomów
Linia przez Skrzeszew jest planowana jako przyszłościowa, a modernizacje Legionowo - Nasielsk zaplanowano ukończyć 2010 roku. Trzeci tor przydałby się, aby odsegregować połączenia z lotniskiem Modlin w na Euro 2012. W projekcie przejścia pod torami przy ulicy Parkowej (http://www.legionowo.pl/miasto/pliki/ak ... 7/ark2.pdf) widać, że kończyć ma się tam tor 14, dalej mają iść tory (licząc od toru 14) 2, 1 i 3. Do toru 3 ma dochodzić tor R500 z linii Legionowo - Tłuszcz. Tory 2, 1 i 3 widać też na opracowaniu tunelu drogowego w Legionowie (http://www.legionowo.pl/miasto/pliki/ak ... 7/ark1.pdf) i wiaduktu w Chotomowie (http://www.chotomow.pl/images/stories/wiadukt1.gif).

Cytuj:
jeszcze niech Metro przesunie planowaną stację Szwedzka do planowanej stacji kolejowej Stalowa a będzie miodzio


Lepszą stacją przesiadkową do linii metra będzie stacja Warszawa Stadion. Będzie tam większa częstotliwość pociągów metra, które będą przyjeżdżały zarówno od strony Bródna jak i Gocławia. Z linii kolejowej Zielonka - Warszawa Wileńska będzie można przesiąść się z dworca Warszawa Wileńska. Powiązanie stacji PKP Warszawa Stalowa ze stacją metra Szwedzka nie jest więc bardzo potrzebne. Korzystne jest jednak połączenie linii kolejowych Warszawa - Legionowo i Warszawa Wileńska - Zielonka, dzięki temu można z linii KM6 przesiąść się do SKM.

_________________
Kamil Szmit


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr paź 08, 2008 10:35 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Śr sty 03, 2007 20:18
Posty: 2049
Lokalizacja: Z Warszawy
A ja naprzyklad proponowalbym radykalne wyburzenie lacznicy z Zachodniej do Gdanskiej, a zamiast tego wybudowanie podziemnej linii od Gdanskiej z wykorzystaniem dawnego toru odstawczego podmiejskich do Zegrza pod Al. Niepodleglosci z wielopoziomowa stacja Dworzec Centralny dalej pod Woloska i wlaczenie w tory linii radomskiej na wysokosci Woronicza. :-)
Zamiast tej zlikwidowanej lacznicy jako obwodowka miejska powinno zostac utworzone takze polaczenie Gdanska-Jelonki-Zachodnia - czyli konieczna budowa lacznicy od Fortu Wola do Zachodniej. Ale coz... bedzie po staremu.

_________________
Byłem i jestem jawny, świadomy oraz chętny do współpracy.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr paź 08, 2008 11:12 
Offline
Admin

Dołączył(a): Pt gru 29, 2006 10:44
Posty: 2036
Lokalizacja: Bielany, Żoliborz, Praga Północ
szmitek napisał(a):
Linia przez Skrzeszew jest planowana jako przyszłościowa, a modernizacje Legionowo - Nasielsk zaplanowano ukończyć 2010 roku. Trzeci tor przydałby się, aby odsegregować połączenia z lotniskiem Modlin w na Euro 2012.


Ale zdajesz sobie sprawę, że to co w tym podlinkowanym dokumencie, to do Euro 2012 nawet nie będzie zaprojektowane?

Poza tym nie fetyszyzowałbym tak tego Modlina, to nie Schiphol. Wiele lotnisk ma połączenie kolejowe co godzinę i wystarcza. Co więcej, żeby zapełnić pociąg, powinien on raczej jechać jako osobowy a nie non-stop i uzupełniać takt pociągów z Nasielska i Ciechanowa.

Bardzo orientacyjnie licząc, myślę, że na odcinku Legionowo - Nasielsk należałoby przewidzieć miejsce dla pociągów:

- Modlin Lotnisko: 2 / godzinę
- Nasielsk: 1 / godzinę
- Ciechanów: 1 / godzinę

W sumie da to takt co 15 minut w szczycie z Nowego Dworu - do tego w zupełności wystarczą dwa tory i jeszcze hohoho rezerwy zostanie.

Wszystko, co jedzie za Ciechanów (Gdańsk, Olsztyn, ale także Mława i Działdowo) należałoby wywalić na nową linię przez Skrzeszew.

Cytuj:
Lepszą stacją przesiadkową do linii metra będzie stacja Warszawa Stadion. Będzie tam większa częstotliwość pociągów metra, które będą przyjeżdżały zarówno od strony Bródna jak i Gocławia.


Pod warunkiem, że:

(a) jedziesz na Świętokrzyską, a nie np. na Targówek czy Nową Pragę;

(b) pociągi z Legionowa zmieszczą się na średnicy, gdzie już obecnie ledwo się Sulejówek z Otwockiem mieści.

Ale jeśli zostanie zrealizowany postulat wydłużenia II linii metra do Toruńskiej, to faktycznie nie jest to kluczowa sprawa.

W metro na Gocław niespecjalnie wierzę.

Wojtek napisał(a):
A ja naprzyklad proponowalbym radykalne wyburzenie lacznicy z Zachodniej do Gdanskiej, a zamiast tego wybudowanie podziemnej linii od Gdanskiej z wykorzystaniem dawnego toru odstawczego podmiejskich do Zegrza pod Al. Niepodleglosci z wielopoziomowa stacja Dworzec Centralny dalej pod Woloska i wlaczenie w tory linii radomskiej na wysokosci Woronicza. :-)


Ooo... bardzo podobny pomysł kiedyś miałem. Lehrter Bahnhof Cię zainspirował?

Gdyby te wieśniackie Mariny i EkoParki nie zabudowały klina napowietrzającego, to odcinek od Woronicza do Rostafińskich wystarczyłoby w wykopie zrobić. Zastanawiałem się też nad prowadzeniem po estakadzie nad JP2 - w Dublinie to nie przeszkadza.

Z tym, że ja bym nie likwidował odcinka przez Wolę - to jest jednak nowe centrum Warszawy, mnóstwo ludzi tam dojeżdża do pracy i kolej może wypełnić lukę związaną z brakiem tramwaju na Prymasa Tysiąclecia. Pytanie jak zakończyć te linię -- czy skręcić na Warszawę Główną, czy może przejść nad / pod Warszawą Zachodnią i wjechać z pociągami na Ochotę. Tego w specyfikacji też nie ma.

_________________
pozdrawiam, olek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr paź 08, 2008 11:44 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Śr sty 03, 2007 20:18
Posty: 2049
Lokalizacja: Z Warszawy
olek napisał(a):
Ooo... bardzo podobny pomysł kiedyś miałem. Lehrter Bahnhof Cię zainspirował?


Nie da sie ukryc, ze pomysly bogatych Niemcow maczaly w tym palce.

olek napisał(a):
Bardzo orientacyjnie licząc, myślę, że na odcinku Legionowo - Nasielsk należałoby przewidzieć miejsce dla pociągów:

- Modlin Lotnisko: 2 / godzinę
- Nasielsk: 1 / godzinę
- Ciechanów: 1 / godzinę

W sumie da to takt co 15 minut w szczycie z Nowego Dworu - do tego w zupełności wystarczą dwa tory i jeszcze hohoho rezerwy zostanie.


Skoro juz o Skrzeszewie mowa, to jesli ma sie stac glowna magistrala, to w Modlinie przekopalbym zamiast uzywania bocznicy do Lotniska, jaks linie poziemna pod lotniskiem i potem dalej pociagnal nad Wisla do Plocka - o tym zreszta kiedys pisalem. Ale to bodajrze w niektorych planach KDP jest, wiec juz nie takie oryginalne (bodajze dalszy etap KDP to Wwa-modlin-Plock-Torun.bydgoszc wlasnie). Ale na to trzeba kasy, kasy, kasy. Jak na razie nawet na Skrzeszew nie ma, to ja mnoze byty.

_________________
Byłem i jestem jawny, świadomy oraz chętny do współpracy.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr paź 08, 2008 13:31 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): Pn cze 25, 2007 10:29
Posty: 245
Wojtek napisał(a):
Skoro juz o Skrzeszewie mowa, to jesli ma sie stac glowna magistrala, to w Modlinie przekopalbym zamiast uzywania bocznicy do Lotniska, jaks linie poziemna pod lotniskiem i potem dalej pociagnal nad Wisla do Plocka - o tym zreszta kiedys pisalem. Ale to bodajrze w niektorych planach KDP jest, wiec juz nie takie oryginalne (bodajze dalszy etap KDP to Wwa-modlin-Plock-Torun.bydgoszc wlasnie). Ale na to trzeba kasy, kasy, kasy. Jak na razie nawet na Skrzeszew nie ma, to ja mnoze byty.


Pisząc wnioski do Programu KDP doszedłem do wniosku, że ta linia Modlin - Płock jest trochę bez sensu. Bo jeżeli przedłużymy CMK dalej do Gdańska (już kiedyś zaczęto to budować :)) i będzie wjazd z linii wielkiej prędkości (początek Y) na linię wielkich prędkości - przedłużenie CMK (Sochaczew - Wyszogród - Nasielsk) to lepiej tędy puścić pociągi wielkich prędkości do Płocka (coś na wzór Hiszpańskich Ave średniego dystansu). Czyli mamy takie połączenie 250 km/h Warszawa - centralne lotnisko - Sochaczew - Wyszogród - Płock. Oczywiście należy jeszcze linię Wyszogród - Płock dobudować bo jej nie ma ani w rzeczywistości ani w planach Y i przedłużenia CMK. Generalnie to takie fantazjowanie z perspektywą 2045 ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr paź 08, 2008 13:40 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): Pn cze 25, 2007 10:29
Posty: 245
Wojtek napisał(a):
A ja naprzyklad proponowalbym radykalne wyburzenie lacznicy z Zachodniej do Gdanskiej, a zamiast tego wybudowanie podziemnej linii od Gdanskiej z wykorzystaniem dawnego toru odstawczego podmiejskich do Zegrza pod Al. Niepodleglosci z wielopoziomowa stacja Dworzec Centralny dalej pod Woloska i wlaczenie w tory linii radomskiej na wysokosci Woronicza. :-)
Zamiast tej zlikwidowanej lacznicy jako obwodowka miejska powinno zostac utworzone takze polaczenie Gdanska-Jelonki-Zachodnia - czyli konieczna budowa lacznicy od Fortu Wola do Zachodniej. Ale coz... bedzie po staremu.


A może nowa średnica jak na Berlin Hbf. Czyli tunelem od Warszawa Służewiec - Dworzec Centralny (poziom niżej) i włączenie do starej linii przed Dworcem Gdańskim albo włączenie do Dworca Wileńskiego.

koncepcji jest wiele za kilkanaście lat jak powstanie prawdziwy system SKM dotychczasowa średnica się zapcha i np. takie rozwiązanie mogłoby z niej usunąć pociągi do Radomia, Tłuszcza itp. bo będą jeździć nową średnicą Oczywiście profesjonalna analiza powinna powiedzieć jakie rozwiązanie jest optymalne do zwolnienia przepustowości linii średnicowej.
Jedne co wiem to na pewno powinna się krzyżować pod śródmieściem/centralnym (lub nowym dworcem głównym) gdyż to jest główny cel podróży.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 105 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5 ... 11  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 50 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL