Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 100 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 6, 7, 8, 9, 10
Autor Wiadomość
PostNapisane: So cze 09, 2012 21:25 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 17, 2008 22:55
Posty: 2010
Lokalizacja: Śródmieście, trzecie piętro
anfit napisał(a):
axxenfall napisał(a):
Heh, wychodzi że łącznicą za pół miliarda i tak jedzie się dłużej do centrum niż 175.
Nie dziwi to. Pociąg ma do centrum ok. 4 km więcej, w szczycie jeździ 2x rzadziej od 175, doszedł buspas na Ż-W. Pociąg musiałby być tak ze o 1/3 szybszy od autobusu, żeby wyrabiać się w tym samym czasie, a dochodzi jeszcze średnio o ok. 4 minuty dłuższy czas oczekiwania, gorsze (sic!) przesiadki i cały cyrk z pociągami na centralny i na śródmieście. Suma summarum raczej wybrałbym 175tkę, skoro buspas jest...

A jaki stąd wniosek zostanie wyciągnięty?
No? Nooo? No, jasne! Zamknąć 175, żeby nie psuła pijaru! :mrgreen:
(a przynajmniej buspas...)

_________________
We made it idiotproof. They grow better idiots.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: So cze 09, 2012 23:25 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): Śr kwi 29, 2009 10:47
Posty: 112
Sytuacja sporo się zmieni jak buspas na Ż-W zniknie w lipcu. W szczycie Raszyńska stoi. A 175 i tak od Rakowca wozi więcej powietrza niż ludzi - większość pasażerów generuje WUM i osiedla, nie lotnisko. Podejrzewam, że linia 175 zostanie skrócona / puszczona na nieco inną końcówkę.

Inna para kaloszy to to, że im dalej w las (od Powiśla dalej) tym bardziej kolej bije inne środki transportu na lotnisko na głowę...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt lip 03, 2012 17:13 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Cz sty 18, 2007 22:10
Posty: 929
Lokalizacja: Warszawa
na przystanku KM/SKM Warszawa Żwirki i Wigury na peronie w kierunku Lotniska 2 z 3 szyb gabloty rozbite, brak rozkładu linii KML (w środkowejgablocie) (zaobserwowane w niedzielę). Zapowiedzi na przystanku Warszawa Żwirki i Wigury mylące - bo z Zachodniej (np. zapowiedź SKM na lotnisko, przyjeżdża wcześniejszy pociąg KM do Góry Kalwarii).


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: So sty 31, 2015 12:49 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 04, 2007 20:48
Posty: 2590
Lokalizacja: Ochota / Ursynów
http://www.rynek-kolejowy.pl/55593/wars ... iadki.html

Rynek Kolejowy napisał(a):
Warszawa Główna na nowo: lepsze przesiadki

Kolej odtworzy przystanek w rejonie dawnego dworca Warszawa Główna. – Wykorzystując okazję, chcemy zbliżyć perony do Towarowej i stworzyć prawdziwy węzeł multimodalny – mówi Marcin Mochocki, pełnomocnik zarządu PKP PLK.

Obrazek
mat. PKP
Przyporządkowane tagi:
Warszawa Główna (7) , PKP PLK (3390)

Kolejarze planują w okolicach 2018 r. oddać nowy przystanek w rejonie placu Zawiszy i dawnego dworca Warszawa Główna. – Wykorzystując to, że infrastrukturę będziemy tworzyć od nowa, chcemy zbliżyć perony do osi ulicy Towarowej i uczynić z placu Zawiszy prawdziwy węzeł multimodalny, integrujący nowy przystanek z istniejącym przystankiem Warszawa Ochota i istniejącymi liniami tramwajowymi. Tramwaje zapewnią dobre połączenia z jeszcze nieotwartą stacją metra Rondo Daszyńskiego – mówi Marcin Mochocki, pełnomocnik zarządu PKP PLK. Plany zakładają m.in. przedłużenie peronów Warszawy Ochoty na drugą stronę Towarowej i stworzenie tam dodatkowego wejścia. Nowy przystanek ułatwi też organizację ruchu w czasie przebudowy linii średnicowej, choć przedstawiciele PKP PLK podkreślają, że jego powstanie nie jest warunkiem koniecznym dla sprawnego przeprowadzenia prac.

Zdecydowano, że Warszawa Główna będzie połączona z linią kolejową nr 8 (w kierunku lotniska, Piaseczna i Radomia). Jednocześnie odrzucono pomysły łączenia z innymi trasami, w tym z linią obwodową, która w najbliższych latach – jeszcze przed przebudową linii średnicowej – też przejdzie remont. W przeszłości pojawiały się takie właśnie pomysły na domknięcie linii obwodowej. – To rzecz skomplikowana technicznie. Mamy wybór: albo włączyć linię obwodową w Warszawę Główną, albo linię obwodową połączyć z linią nr 8 (do Radomia). Mamy tutaj wejście bardzo ciasnym łukiem – jeżeli tory odegnie się w jedną stronę, to w drugą nie ma za bardzo takiej możliwości – mówi Maciej Kaczorek, szef Działu Planowania Strategicznego w PKP PLK.

Dlaczego wybrano akurat taki wariant? – W konsultacjach z Zarządem Transportu Miejskiego doszliśmy do wniosku, że korzystniejsze będzie zbudowanie nowych połączeń linii radomskiej z linią legionowską i możliwość jeżdżenia północ-południe – mówi Kaczorek. ZTM planuje m.in. uruchomienie przewozów SKM na trasie z Piaseczna do Legionowa i Wieliszewa przez Warszawę Gdańską (z możliwością wydłużenia do Zegrza albo w kierunku Radzymina). W najbliższym czasie będzie przebudowany układ torowy w rejonie Warszawy Zachodniej, który umożliwi w miarę bezkolizyjny przejazd pociągów w takiej relacji.

Linia radomska ma najlepsze warunki do obsługi Warszawy Gdańskiej. – Wyłączenie z linii skierniewickiej wymagałoby przejechania przez cały układ torowy i przecięcia całej linii dalekobieżnej. To eksploatacyjnie niedopuszczalne z uwagi na częstotliwość ruchu. Natomiast z linii radomskiej jest dobrze zorganizowany, bezkolizyjny przejazd – zwraca uwagę Maciej Kaczorek.

Plany PKP SA zakładają zagospodarowanie terenów nad Warszawą Główną. Mieszczące się tutaj Muzeum Kolejnictwa zostanie przeniesione na Szczęśliwice. Ostateczny kształt zabudowy na uwolnionym terenie zależny będzie od koncepcji partnera PKP SA, wybranego do realizacji inwestycji. – Mamy projekty złożone i w części zakładają przykrycie linii średnicowej – mówi Jarosław Bator, członek zarządu PKP SA. Jak dodaje, w celu lepszego skomunikowania Ochoty i Woli miasto przewiduje przerzucenie ulicy Spiskiej nad torami kolejowymi.


Ktoś wie, gdzie można by znaleźć powyższy obrazek w oryginale (wyższej rozdzielczości)?

Pozdrawiam,
Maciek

P.S. Również kawałek dalej na zachód zapowiadają zmiany:

http://www.plk-sa.pl/biuro-prasowe/info ... dnia-2710/

PLK napisał(a):
Nowa koncepcja stacji Warszawa Zachodnia

Warszawa Zachodnia zmieni się nie do poznania. Nowoczesna infrastruktura pasażerska, w tym windy, a do tego budowa nowego peronu, zwiększenie prędkości pociągów, wzrost przepustowości oraz powiązanie z reaktywowaną stacją Warszawa Główna – to główne założenia koncepcji przebudowy stacji Warszawa Zachodnia przygotowanej przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Realizacja prac budowlanych planowana jest na lata 2018-2022.

– Warszawa Zachodnia jest stacją o największym ruchu pociągów pasażerskich w kraju. Głównym założeniem w opracowaniu koncepcji jej przebudowy było zwiększenie częstotliwości ruchu pociągów i poprawienie obsługi podróżnych – mówi Marcin Mochocki, pełnomocnik zarządu ds. inwestycji w PKP Polskich Liniach Kolejowych S.A.

Układ peronów i istniejący podział stacji Warszawa Zachodnia na część podmiejską i dalekobieżną nie zmieni się. Jednak infrastruktura, z której korzystają pasażerowie oczekujący na pociąg, zostanie zbudowana od nowa. Nowoczesne funkcjonalne perony, wiaty, ławki, czy nagłośnienie, a do tego ułatwienia dla osób o ograniczonej możliwości poruszania się w postaci wind przy każdym peronie – tak w skrócie można opisać zmiany, jakie zajdą na Zachodniej.

Koncepcja PLK przewiduje również oddanie pasażerom do dyspozycji dodatkowego, nowego peronu przeznaczonego dla pociągów wyjeżdżających z reaktywowanej stacji Warszawa Główna. Pozwoli to na sprawną obsługę pociągów dalekobieżnych wyjeżdżających ze stacji Warszawa Centralna. Powstanie także dodatkowy tor odstawczy dla pociągów podmiejskich, z którego będzie można skorzystać w razie ewentualnych zakłóceń.

Plany PLK zakładają również budowę łącznika pomiędzy linią nr 8 (kierunek Radom) i linią obwodową nr 20 (kierunek Warszawa Gdańska). Da to możliwość uruchomienia połączeń z Piaseczna do Legionowa, czy kursowanie pociągów między Lotniskiem Chopina a lotniskiem w Modlinie.

Modernizacji stacji zakłada poprawę elastyczności prowadzenia ruchu, a przebudowa układu torowego będzie realizowana przy maksymalnym ograniczeniu utrudnień dla pasażerów. - Ściśle współpracujemy z PKP Polskimi Liniami Kolejowymi S.A. Zależy nam, by podróżni w jak najmniejszym stopniu odczuli utrudnienia spowodowane remontem. W zależności do harmonogramu prac, będziemy dostosowywać kolejne obiekty do odpowiedniej obsługi pasażerów oraz z odpowiednim wyprzedzeniem informować podróżnych o zmianach - mówi Jarosław Bator, członek zarządu PKP S.A. Zaplanowane przez PLK działania obejmują również podniesienie prędkości pociągów na rozjazdach – nawet do 80 km/h, co pozwoli na zwiększenie częstotliwości ruchu pociągów przejeżdżających przez stację.

Założenia przebudowy stacji Warszawa Zachodnia opracowane przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. będą stanowić wytyczne dla wykonawcy projektu budowlanego, realizowanego od 2015 r. Roboty zaplanowano na lata 2018-2022 równolegle z pracami na liniach średnicowych (dalekobieżnej i podmiejskiej).

Przebudowa jednej z najważniejszych stacji kolejowych w Polsce jest wielkim wyzwaniem. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. są otwarte na merytoryczną dyskusję w tej sprawie z wszystkimi, którym zależy na wprowadzeniu przemyślanych i funkcjonalnych rozwiązań w ramach przebudowy stacji Warszawa Zachodnia.

– Jestem przekonany, że proponowane przez nas zmiany będą miały korzystny wpływ na układ komunikacyjny jednej z najważniejszych stacji kolejowych w kraju. Koncepcja znajduje się jednak w fazie, która umożliwia wprowadzenie modyfikacji. Wszelkie merytoryczne uwagi zgłoszone do nas w tej sprawie będą więc na pewno rozpatrzone – podkreśla Marcin Mochocki.

W tym celu PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. uruchomiły specjalny kanał komunikacji. Osoby lub organizacje, które chcą się zapoznać ze szczegółami koncepcji przebudowy stacji Warszawa Zachodnia opracowanej przez zarządcę narodowej sieci infrastruktury proszone są o przesłanie informacji w tej sprawie na adres nowawarszawazachodnia@plk-sa.pl.

_________________
Pozostanie po nas..............|................Włóczykije.eu
ta smutna legenda,.-....__...|.......Przejrzyj, polub, podsubskrybuj RSS.
że wciąż nas uczono...........|_________________________________
uczyć się na błędach...........(Włodzimierz Ścisłowski)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn lut 23, 2015 14:34 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 04, 2007 20:48
Posty: 2590
Lokalizacja: Ochota / Ursynów
Trochę to trwało, ale PLK udostępniły projekty układu torowego na Zachodniej, zgodnie z obietnicą podaną na http://www.plk-sa.pl/biuro-prasowe/info ... dnia-2710/ . Projekty dostępne są tutaj:

http://wrzutnia.zm.org.pl/pub/projekty/ ... Zachodnia/

Wg listu przewodniego

PLK napisał(a):
W załączniku przesyłamy planowany układ torowy stacji Warszawa Zachodnia. Na rysunkach widać planowane prędkości na poszczególnych rozjazdach, przypisanie poszczególnych torów stacyjnych do kierunków ruchu pociągów i linii kolejowych. Oznaczenie linii KDP na rysunkach nie oznacza, że będziemy ją budować razem ze stacją Warszawa Zachodnia. Chodzi o zachowanie rezerwy terenu i możliwości włączenia się w planowany układ torowy w przyszłości – jeżeli zapadnie decyzja o budowie KDP. Stację projektuje się na dziesięciolecia, dlatego trzeba przewidywać na wiele lat do przodu.

Układ torowy jest podstawą do projektowania pozostałych elementów infrastruktury – np. urządzeń sterowania ruchem, sieci trakcyjnej czy wyposażenia peronów. Z układu torowego wynika przepustowość stacji, a jej poprawa jest jednym z celów realizacji tego projektu. Dlatego prace rozpoczęliśmy od ustalenia najlepszego – według naszych analiz – rozwiązania połączeń torów i rozjazdów. Kolejne etapy projektowania dopiero przed nami. W ciągu kolejnych miesięcy zamierzamy ogłosić przetarg na prace projektowe. Dopiero w trakcie projektowania określone zostaną szczegółowe rozwiązania architektoniczne - np. typ zadaszenia peronów. Będziemy starali się jednak, żeby stacja była jak najbardziej przyjazna dla pasażerów i zapewniała komfortowe warunki. Zwracamy też uwagę na kwestię integracji z transportem miejskim i dworcem autobusowym, jednak decyzje w tej sprawie zależą w dużej mierze od planów Urzędu Miasta i PKS Polonus.

Konkretne uwagi dotyczące układu torowego i innych kwestii będziemy w miarę możliwości starali się uwzględnić podczas prac projektowych.


Pozdrawiam,
Maciek

_________________
Pozostanie po nas..............|................Włóczykije.eu
ta smutna legenda,.-....__...|.......Przejrzyj, polub, podsubskrybuj RSS.
że wciąż nas uczono...........|_________________________________
uczyć się na błędach...........(Włodzimierz Ścisłowski)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr lis 25, 2015 22:00 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 04, 2007 20:48
Posty: 2590
Lokalizacja: Ochota / Ursynów
Projekty przystanków na linii obwodowej (od peronu 8 Zachodniej do Gdańskiej):

http://wrzutnia.zm.org.pl/pub/projekty/ ... -Obwodowa/

Propozycja uwag:

Cytuj:
1. Uwagi wspólne
1.1. Wszędzie, gdzie jest to możliwe, windy powinny być uzupełniane o pochylnie lub nimi zastępowane. Przykładowo, przynajmniej na północnym peronie przystanku Wola Park zdaje się być wystarczająca ilość miejsca na zapewnienie bezawaryjnego połączenia poziomu ulicy z poziomem peronu.
1.2. W miejscach, gdzie nie ma pochylni, na schodach powinna zostać zapewniona możliwość prowadzenia rowerów (odpowiednie pasy gładkiej nawierzchni uwzględniony na etapie budowy schodów).
1.3. Chodniki nie powinny być wykonywane z kostki betonowej, a bardziej trwałych ie estetycznych materiałów. Nawierzchnia powinna uwzględniać zapisy procedowanych obecnie standardów infrastruktury pieszej w Warszawie.

2. Przystanek Wola Park (Górczewska)
2.1. Dojście do peronu północnego powinno zostać zapewnione z obu stron ulicy (schody również po południowej stronie). W obecnej formie projekt uniemożliwia przesiadki w relacjach wschód->północ i północ->wschód.

3. Przystanek Fort Wola (Połczyńska)
3.1. Przystanki zaplanowano z dala od ciągów komunikacyjnych i bez połączenia z nimi. Przystanki powinny zostać przesunięte na przeciwległe strony wiaduktu drogowego, z zapewnieniem bezpośredniego dojścia do wiaduktu drogowego z obu stron, jak też możliwości dotarcia do nich od strony nowopowstających osiedli wzdłuż ul. Księcia Janusza. W tym celu można np. zwęzić jezdnię serwisową do jednego pasa na odcinku pod wiaduktami, wprowadzając ruch naprzemienny.

4. Peron 8 Warszawy Zachodniej
4.1. Roboty powinny objąć również budowę łącznika rowerowego (drogi dla rowerów) pomiędzy al. Prymasa Tysiąclecia a Tunelową wzdłuż chodnika.
4.2. Biorąc pod uwagę, że na północnym krańcu peronu i tak przewidziano przejście dla pieszych w poziomie torów, powinno ono być dostępne z obu stron (od al. Prymasa Tysiąclecia w ciągu ulicy Parafialnej/Bema oraz od strony budynków przy ulicy Prądzyńskiego. Należy projekt uzupełnić o chodniki prowadzące w tych relacjach.
4.3. Kładka nad torami powinna być dostępna również przy pomocy pochylni.

6. Przystanek Kasprzaka Południe (Wolska/Kasprzaka)
6.1. Schody i windy powinny zostać zastąpione pochylniami rozpoczynającymi się na krańcach peronu.

7. Przystanek Koło (Górczewska)
7.1. Projekt powinien zostać uzupełniony o pochylnie prowadzące od rogu ulic Górczewskiej i Sokołowskiej oraz Górczewskiej i jezdni serwisowej po zachodniej stronie wiaduktu.
7.2. Projekt powinien zostać uzupełniony o dojście od strony ulicy Grenady, przynajmniej do peronu wschodniego.

8. Przystanek Obozowa (Obozowa)
8.1. Projekt powinien zostać uzupełniony o przejścia nad ulicą wiaduktem kolejowym oraz schody/windy po północnej stronie ulicy. W obecnej formie nie przewidziano obsługi relacji zachód->północ i północ->zachód.
8.2. W projekcie słusznie przewidziano pochylnie po stronie południowej.

_________________
Pozostanie po nas..............|................Włóczykije.eu
ta smutna legenda,.-....__...|.......Przejrzyj, polub, podsubskrybuj RSS.
że wciąż nas uczono...........|_________________________________
uczyć się na błędach...........(Włodzimierz Ścisłowski)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn lis 30, 2015 16:47 
Offline
Sympatyk

Dołączył(a): Wt sie 26, 2008 12:41
Posty: 14
Lokalizacja: Bonn
axxenfall napisał(a):
Cytuj:
1. Uwagi wspólne

3. Przystanek Fort Wola (Połczyńska)
3.1. Przystanki zaplanowano z dala od ciągów komunikacyjnych i bez połączenia z nimi. Przystanki powinny zostać przesunięte na przeciwległe strony wiaduktu drogowego, z zapewnieniem bezpośredniego dojścia do wiaduktu drogowego z obu stron, jak też możliwości dotarcia do nich od strony nowopowstających osiedli wzdłuż ul. Księcia Janusza.

Chyba Jana Kazimierza?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn lis 30, 2015 20:14 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 04, 2007 20:48
Posty: 2590
Lokalizacja: Ochota / Ursynów
klemenko napisał(a):
Chyba Jana Kazimierza?


Jedna szlachta ;) Oczywiście masz rację, dzięki za uwagę.

_________________
Pozostanie po nas..............|................Włóczykije.eu
ta smutna legenda,.-....__...|.......Przejrzyj, polub, podsubskrybuj RSS.
że wciąż nas uczono...........|_________________________________
uczyć się na błędach...........(Włodzimierz Ścisłowski)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt mar 10, 2017 12:58 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 04, 2007 20:48
Posty: 2590
Lokalizacja: Ochota / Ursynów
http://www.transport-publiczny.pl/wiado ... 54564.html

Cytuj:
Kiedyś mówiło się o budowie przystanków na dużej linii obwodowej przy Wola Parku i Forcie Wola. Czy w trakcie tej inwestycji te perony powstaną?

Ta część inwestycji będzie realizowana w późniejszym terminie z uwagi na to, że w tym momencie zajmujemy się samym odcinkiem i tak naprawdę wybudowanie nowych przystanków mogłoby spowodować dodatkowe zmniejszenie przepustowości. Natomiast w tej chwili nie ma tak naprawdę pełnego uzasadnienia do ich powstania.

Kiedy zatem PKP PLK przewiduje ich realizację?

Przewidujemy, że te przystanki mogłyby powstać w perspektywie po roku 2021.

Czy w dalszej perspektywie PKP PLK przewidują może budowę jeszcze innych przystanków na dużej obwodnicy kolejowej?

Jest to zbyt wczesny etap, żeby tutaj mówić o szczegółach. To jest zdecydowanie perspektywa po 2020 roku

_________________
Pozostanie po nas..............|................Włóczykije.eu
ta smutna legenda,.-....__...|.......Przejrzyj, polub, podsubskrybuj RSS.
że wciąż nas uczono...........|_________________________________
uczyć się na błędach...........(Włodzimierz Ścisłowski)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt mar 28, 2017 8:57 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 04, 2007 20:48
Posty: 2590
Lokalizacja: Ochota / Ursynów
http://warszawa.wyborcza.pl/warszawa/7, ... jnych.html

Obrazek

_________________
Pozostanie po nas..............|................Włóczykije.eu
ta smutna legenda,.-....__...|.......Przejrzyj, polub, podsubskrybuj RSS.
że wciąż nas uczono...........|_________________________________
uczyć się na błędach...........(Włodzimierz Ścisłowski)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 100 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 6, 7, 8, 9, 10

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL