Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 100 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 6, 7, 8, 9, 10  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: So lis 27, 2010 19:02 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): So cze 09, 2007 15:46
Posty: 984
Lokalizacja: Belany
petrosj napisał(a):
Linia radomska od Alej Jerozolimskich do Warszawy Słuzewiec, a takze tuż za Piasecznem biegnie w wykopie i trudno cos tu rozbudowywac wszerz.


A są tam zabytkowe budynki linii Warszawa-Otwock?! :roll:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz mar 10, 2011 9:24 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 04, 2007 20:48
Posty: 2588
Lokalizacja: Ochota / Ursynów
http://www.tvnwarszawa.pl/stolica,news, ... 29487.html

Łukasz Wieczorek napisał(a):
Zaparkujesz na P+R, ale koleją dalej nie pojedziesz

Będzie węzeł przesiadkowy, ale nie wiadomo, czy będzie się do czego przesiąść. Rozpędza się budowa parkingu Parkuj i Jedź w Ursusie Niedźwiadku. Biurokracja zatrzymała jednak rozpoczęcie budowy obok przyszłego przystanku kolejowego. Może więc dojść do sytuacji, że gotowy parking będzie świecił pustkami, bo kierowcy nie będą mieli po co tam zostawiać aut.

W Ursusie Niedźwiadek powstaje jedenasty w Warszawie parking Parkuj i Jedź. Zdaniem ZTM prace na budowie idą pełną parą. Nic jednak bardziej mylnego. Na miejscu obecny jest jedynie ochroniarz.

- Na razie nie dzieje się nic. Dopóki nie odpuści mróz, bo jest wszystko zamarznięte – wyjaśnia ochroniarz.

Będzie parking, ale nie będzie przystanku?

Zarząd Transportu Miejskiego obiecuje, że parking będzie gotowy już w połowie 2012 roku. Problem tylko w tym, że nikt nie jest wstanie obiecać, czy kierowcy wtedy będą już mogli się z niego przesiąść na pociąg. Bo przystanek kolejowy Ursus Niedźwiadek cały czas pozostaje tylko na wizualizacjach.

To jednak znów wymaga czasu. Na miejsce znów musi pojechać geodeta, żeby poprawić dokumenty. Wtedy będzie można przygotować nowy wniosek. Czy uda się zrealizować inwestycję na czas?

- Myślę, że nie ma możliwości wyliczenia takiego prawdopodobieństwa. Możemy jakby tylko trzymać kciuki,
żeby wszystkie decyzje były wydawane sprawnie i żeby wykonawcy, którzy ubiegają się o przetarg, nie protestowali - wyjaśnia Kuczyński.

Zbudują peron, dokończą parking

Na szybkie rozpoczęcie prac przez kolejarzy liczy ZTM, bo dopiero wtedy miasto będzie mogło budować przejścia pod torami do powstającego parkingu.
- Jeśli parking zostanie oddany wcześniej, a przystanku kolejowego nie będzie, to wtedy parking będzie się cieszył mniejszym zainteresowaniem kierowców – zaznacza Igor Krajnow, rzecznik ZTM.

A zainteresowanie inwestycją w Ursusie jest olbrzymie. I nie chodzi tylko o parking i peron, ale również o przejście podziemne, którego tak tutaj brakuje.
- Ja tu chodzę przez te tory od 40 lat, bo w 1969 roku kupiłem tutaj działkę. A ilu ludzi zginęło na tych torach – mówi mieszkaniec Ursusa.
Miasto chce, żeby cały węzeł był gotowy w połowie przyszłego roku.

_________________
Pozostanie po nas..............|................Włóczykije.eu
ta smutna legenda,.-....__...|.......Przejrzyj, polub, podsubskrybuj RSS.
że wciąż nas uczono...........|_________________________________
uczyć się na błędach...........(Włodzimierz Ścisłowski)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt lut 07, 2012 13:44 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 04, 2007 20:48
Posty: 2588
Lokalizacja: Ochota / Ursynów
http://warszawa.gazeta.pl/warszawa/1,34 ... metra.html

Cytuj:
Niezależnie od przedłużenia II linii metra na Targówek Tramwaje Warszawskie przymierzają się do budowy własnej w tym samym kierunku. Z nadzieją na nowy punkt przesiadkowy do pociągów w stronę Legionowa.

Jego brak w planach miasta zauważył radny Michał Bitner (PO)
, przewodniczący komisji infrastruktury i inwestycji. Może się to wydawać dziwne, bo - jak pisze w interpelacji do władz Warszawy - "niewątpliwie wykorzystanie sieci kolejowej w obrębie miasta będzie rosło, jak to ma miejsce we wszystkich rozwiniętych krajach". Radny chce zatem ustalić, którą z planowanych w okolicy stacji metra ratusz przewiduje jako przesiadkową i w jaki sposób przewiduje jej połączenie z przyszłym przystankiem kolei naziemnej. Wiceprezydent miasta Jacek Wojciechowicz, któremu podlega komunikacja, odpowiedział szczerze: żadną.

(...)

Sposób powiązania metra, które w Warszawie z założenia ma omijać główne dworce, z pociągami prezydent Wojciechowicz przewiduje w "przyszłych analizach".

_________________
Pozostanie po nas..............|................Włóczykije.eu
ta smutna legenda,.-....__...|.......Przejrzyj, polub, podsubskrybuj RSS.
że wciąż nas uczono...........|_________________________________
uczyć się na błędach...........(Włodzimierz Ścisłowski)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn lut 27, 2012 8:32 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 04, 2007 20:48
Posty: 2588
Lokalizacja: Ochota / Ursynów
http://www.zw.com.pl/galeria/0,1,653630.html

Obrazek

Tu dobrze widać, gdzie można by wybudować nowy przystanek W-wa Główna tak, by od wyjścia ze stacji do przystanków tramwajowych i autobusowych było 30-50 metrów.

Pozdrawiam,
Maciek

_________________
Pozostanie po nas..............|................Włóczykije.eu
ta smutna legenda,.-....__...|.......Przejrzyj, polub, podsubskrybuj RSS.
że wciąż nas uczono...........|_________________________________
uczyć się na błędach...........(Włodzimierz Ścisłowski)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr lut 29, 2012 23:28 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 17, 2008 22:55
Posty: 2010
Lokalizacja: Śródmieście, trzecie piętro
http://www.sfora.pl/Na-Euro-2012-szykuj ... nie-a41013
Cytuj:
Na Euro 2012 szykuje się blamaż. Kolej ma opóźnienie
Środa 29.02.2012, 16:59
Warszawa będzie nieprzejezdna.
29 lutego miały zakończyć się prace na opóźnionej o rok stacji przy lotnisku Okęcie. Pociągi mają ruszyć na tej trasie tydzień przed mistrzostwami - donosi newsweek.pl.
Między stacją PKP Służewiec, a terminalem Lotniska Chopina działać ma na Euro 2012 tunel długości 1,2 km.
Po ostatnich odbiorach technicznych eksperci spółki PKP Polskie Linie Kolejowe wytknęli liczne niedoróbki, choć w sukces wierzą na 95 proc.

To tak pechowa inwestycja, że nie wierzę w otwarcie łącznika z lotniskiem przed Euro 2012. Należy już wdrażać alternatywny wariant obsługi Euro 2012 w Warszawie bez pociągu na lotnisko, za to z autobusami - portal cytuje opinię Adriana Furgalskiego z Zespołu Doradców Gospodarczych TOR dla "Rzeczpospolitej".
Wiceminister infrastruktury jest przekonany, że się uda. Pociągi mają, zdaniem Andrzeja Massela, jeździć z lotniska do centrum Warszawy najpóźniej na 7 dni przed pierwszym meczem.

Obrazek

_________________
We made it idiotproof. They grow better idiots.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr lut 29, 2012 23:48 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 17, 2008 22:55
Posty: 2010
Lokalizacja: Śródmieście, trzecie piętro
axxenfall napisał(a):
http://www.zw.com.pl/galeria/0,1,653630.html
Obrazek
Tu dobrze widać, gdzie można by wybudować nowy przystanek W-wa Główna tak, by od wyjścia ze stacji do przystanków tramwajowych i autobusowych było 30-50 metrów.

OIDP, to tak było -- dokładnie tam, gdzie jest trawnik. Chyba do lat '70...

A tu -- trochę starsze:
http://www.herder-institut.de/warschau/ ... _03pl.html

_________________
We made it idiotproof. They grow better idiots.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz mar 01, 2012 0:12 
Offline
Dzicz Kudłata

Dołączył(a): Pt kwi 03, 2009 18:31
Posty: 307
Lokalizacja: Warszawa
Błąd kolego. Zapostowałeś link do Dworzec Główny - stał w miejscu obecnego Warszawa Śródmieście.

Ten ze zdjęcia to Dworzec Warszawa Główna przy ul.Towarowej 1. W latach świetności wyglądał tak:
Obrazek

Widać też zlikwidowane obecnie przejścia dla pieszych.

_________________
Pozdrawiam wildzi


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz mar 01, 2012 22:36 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 17, 2008 22:55
Posty: 2010
Lokalizacja: Śródmieście, trzecie piętro
wildzi napisał(a):
Widać też zlikwidowane obecnie przejścia dla pieszych.

Aaa, to tam, gdzie obecnie rosną płoty, gwoli poprawy wozokilometrów na rzecz pasażerokilometrów?
Jak widać, to przejście utrwaliło mi się jako łatwa relacja do tramwaju 32...

_________________
We made it idiotproof. They grow better idiots.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz cze 07, 2012 17:14 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 04, 2007 20:48
Posty: 2588
Lokalizacja: Ochota / Ursynów
http://warszawa.gazeta.pl/warszawa/10,8 ... .html?bo=1

Heh, wychodzi że łącznicą za pół miliarda i tak jedzie się dłużej do centrum niż 175.

Pozdrawiam,
Maciek

_________________
Pozostanie po nas..............|................Włóczykije.eu
ta smutna legenda,.-....__...|.......Przejrzyj, polub, podsubskrybuj RSS.
że wciąż nas uczono...........|_________________________________
uczyć się na błędach...........(Włodzimierz Ścisłowski)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: So cze 09, 2012 20:39 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): Śr kwi 29, 2009 10:47
Posty: 112
axxenfall napisał(a):
Heh, wychodzi że łącznicą za pół miliarda i tak jedzie się dłużej do centrum niż 175.

Nie dziwi to. Pociąg ma do centrum ok. 4 km więcej, w szczycie jeździ 2x rzadziej od 175, doszedł buspas na Ż-W. Pociąg musiałby być tak ze o 1/3 szybszy od autobusu, żeby wyrabiać się w tym samym czasie, a dochodzi jeszcze średnio o ok. 4 minuty dłuższy czas oczekiwania, gorsze (sic!) przesiadki i cały cyrk z pociągami na centralny i na śródmieście. Suma summarum raczej wybrałbym 175tkę, skoro buspas jest...


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 100 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 6, 7, 8, 9, 10  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL