Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: Pt sie 24, 2007 15:21 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): Pn cze 25, 2007 10:29
Posty: 245
Koleje Mazowieckie wprowadzają nowe połączenia:

● Siedlce – Siemiatycze od 27 sierpnia 2007 r. Połączenie będzie realizowane przez 3 pary autobusów szynowych.
Odjazd z Siedlec: 5.13, 12.55, 15.35;
Odjazd z Siemiatycz: 6.25, 14.04, 18.17.

● reaktywacja połączenia Radom – Drzewica od 1 września 2007 r. Linię obsługiwać będzie 5 par pociągów – dwa na trasie Przysucha – Radom, trzy wydłużone do Drzewicy.
Odjazd z Radomia do Przysuchy: 7.52, 10.15, 13.58, 15.54, 20.15;
Odjazd z Radomia do Drzewicy: 10.51, 15.54, 20.15;
Odjazd z Przysuchy do Radomia: 6.16, 8.56, 12.33, 14.55, 18.31;
Odjazd z Drzewicy do Radomia: 5.55, 12.13, 18.10.

● pociąg „Kurpie” od 3 września 2007 r. Bezpośrednie połączenie kolejowe Ostrołęki z Warszawą. Nowy pociąg będzie wyruszał z Ostrołęki o godzinie 5.30. Do centrum Warszawy dotrze o godzinie 8.00. Przed 16 zabierze podróżnych w drogę powrotną.

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: So wrz 01, 2007 8:12 
Offline
Admin

Dołączył(a): Pt gru 29, 2006 10:44
Posty: 2036
Lokalizacja: Bielany, Żoliborz, Praga Północ
Hubert Pollak napisał(a):
Koleje Mazowieckie wprowadzają nowe połączenia:

Siedlce – Siemiatycze od 27 sierpnia 2007 r. Połączenie będzie realizowane przez 3 pary autobusów szynowych.
Odjazd z Siedlec: 5.13, 12.55, 15.35;
Odjazd z Siemiatycz: 6.25, 14.04, 18.17.


No, to teraz Przewozy Regionalne mogłyby odjąć jeszcze ze 2-3 przystanki "Żubrowi"...

Cytuj:
pociąg „Kurpie” od 3 września 2007 r. Bezpośrednie połączenie kolejowe Ostrołęki z Warszawą. Nowy pociąg będzie wyruszał z Ostrołęki o godzinie 5.30.


Znowu przynudzę - mógłby być przyśpieszony na odcinku Tłuszcz - Warszawa.

Przy okazji - ktoś wie czemu, mimo zeszłorocznego remontu torów, pociągi do Wołomina ledwo się toczą?

Cytuj:
Do centrum Warszawy dotrze o godzinie 8.00. Przed 16 zabierze podróżnych w drogę powrotną.


W-wa Śródmieście: 8:14 przyjazd, 15:45 odjazd. Jeśli to ma być dla pracujących w Warszawie, to trochę nie za bardzo pasuje do ośmiogodzinnego dnia pracy.

_________________
pozdrawiam, olek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr paź 05, 2011 16:40 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 04, 2007 19:48
Posty: 2821
Lokalizacja: Ochota / Ursynów
http://www.rynek-kolejowy.pl/27722/Mazo ... iniach.htm

Cytuj:
Mazowsze: Nowe szynobusy na reaktywowanych liniach?

W grudniu mają wejść do eksploatacji dwa nowe szynobusy Kolei Mazowieckich wyprodukowane przez bydgoską PESĘ. Dokąd pojadą? - Wykorzystamy je tam gdzie jest taka potrzeba – mówi „RK” Czesław Sulima, członek zarządu Kolei Mazowieckich. Nie wykluczył jednak, że pojazdy pojawią się także na dwóch liniach, które mogą być reaktywowane: Siedlce – Sokołów Podlaski oraz Małkinia – Ostrów Mazowiecka

– Mamy autobusy szynowe starego typu. Będziemy je sukcesywnie zastępować nowym taborem, czyli nowe pojazdy mogą po prostu pojechać po tych liniach, gdzie już przewozy tego typu taborem są realizowane. Jest jeszcze szansa na to, że niektóre linie na Mazowszu mogą być reaktywowane. Myślimy o liniach Siedlce – Sokołów Podlaski czy Małkinia – Ostrów Mazowiecka. Są takie plany, ale ich realizacja zależy od tego, jakie będą potrzeby i czy znajdą się środki na dofinansowanie tych połączeń – ujawnił Czesław Sulima.

Jednocześnie wyjaśnił, że do obsługi połączeń na Mazowszu wystarczy kilkanaście autobusów szynowych. Koleje Mazowieckie chcą do 2015 roku nabyć 15 sztuk autobusów szynowych, w tym 8 sztuk autobusów elektrycznych i 7 autobusów spalinowych, zastępując w ten sposób wysłużone pojazdy z serii VT627 i VT628.

– Potrzeby województwa są raczej w zakresie taboru większego, czyli elektrycznych zespołów trakcyjnych czy też pociągów składających się z wagonów push-pull. Szynobusy są potrzebne do uzupełnienia oferty przewozowej na liniach o mniejszej frekwencji, gdzie są po prostu mniejsze potrzeby przewozowe, aby tam nie uruchamiać ciężkich składów, tylko odpowiednio mniejsze. To jest sprawdzony model w Europie i my go realizujemy – powiedział członek zarządu Kolei Mazowieckich.

_________________
Pozostanie po nas..............|................Włóczykije eu
ta smutna legenda,.-....__...|.......Przejrzyj, polub, podsubskrybuj RSS.
że wciąż nas uczono...........|_________________________________
uczyć się na błędach...........(Włodzimierz Ścisłowski)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr paź 05, 2011 19:40 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): Cz lis 25, 2010 17:48
Posty: 111
Lokalizacja: dziura między Legionowem a Modlinem
Tylko co z takich reaktywacji, jak dla maksymalnego cięcia kosztów się wprowadza np. jedynie 5 par pociągów na dobę…? To już chyba lepiej byłoby dowozić ludzi do stacji węzłowych busosmrodami, toć i tak i to spalinowe, i to spalinowe…

_________________
Je ne suis pas écologiste.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz paź 06, 2011 8:49 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Śr sty 03, 2007 20:18
Posty: 2049
Lokalizacja: Z Warszawy
O rany. To oferta wyborcza PSL? Przecież skasowali przetarg na 20 EZT, a teraz chcą kupić zamiast tego szynobusy? To się kupy nie trzyma, gdzie motywy.

A ludzie w Małkinii sobie i tak radzą - tam jest istne P+R, chyba w Siedlcach też, i w Kotuniu i po drodze. Juz lepiej niech KM pomyśli o usprawnieniu połaczeń na styku wojewodztw, tam jest nawet większy potencjał, niż na tych niewielkich liniach, tak mi się wydaje.

_________________
Byłem i jestem jawny, świadomy oraz chętny do współpracy.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz paź 06, 2011 8:57 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Śr sty 03, 2007 20:18
Posty: 2049
Lokalizacja: Z Warszawy
Może to dlatego.

Cytuj:
PKS zjeżdża w przepaść

Mniej pasażerów i rosnące koszty sprawiają, że wielu przewoźników zniknie. Inwestorzy kupują te firmy nie dla funkcji transportowych, ale dla gruntów – informuje "Puls Biznesu".

716,3 mln przejechanych kilometrów, 698 mln przewiezionych pasażerów i 190 mln zł straty netto – to najkrótszy opis kondycji PKS. Taką stratę na przewozie osób zanotowało w ubiegłym roku 216 firm mających około 76 proc. udziału w krajowych przewozach pasażerskich, zrzeszonych w Polskiej Izbie Gospodarczej Transportu Samochodowego i Spedycji (PIGTSiS).

"Prognozy na ten rok są jeszcze gorsze. W 2011 r. strata wzrośnie do 250 mln zł. W przyszłym roku kryzys finansowy jeszcze się pogłębi" – mówi Zdzisław Szczerbaciuk, prezes PIGTSiS. Pasażerowie przesiadają się z komunikacji zbiorowej na indywidualną. Do tego dochodzą podwyżki cen paliw oraz częściowo nowy i droższy system poboru opłat drogowych.

Branża lobbuje za wprowadzeniem refundowanych z budżetu państwa biletów ulgowych dla studentów i uczniów. Przewoźnicy postulują też zwolnienie paliwa wykorzystywanego do przewozów pasażerskich z opłat akcyzowych. "Rocznie z tego tytułu przewoźnicy mogliby zaoszczędzić około 150 mln zł" – sugeruje Zdzisław Szczerbaciuk. Na szybkie zmiany nie ma jednak co liczyć.

Mimo złej kondycji finansowej PKS, są chętni na prywatyzowanych przewoźników. Niewielu jednak inwestorów interesuje się nabytkami ze względu na przewozy. "Dziś dla firm startujących w przetargach często bardziej niż biznes transportowy liczy się na przykład możliwość nabycia terenów za stosunkowo niewielkie pieniądze" – twierdzi Zdzisław Szczerbaciuk.

Za: http://biznes.onet.pl/pks-zjezdza-w-prz ... news-detal

_________________
Byłem i jestem jawny, świadomy oraz chętny do współpracy.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz paź 06, 2011 19:38 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): Pt gru 10, 2010 23:36
Posty: 215
Wojtek napisał(a):
...Juz lepiej niech KM pomyśli o usprawnieniu połaczeń na styku wojewodztw, tam jest nawet większy potencjał, ...


kontra post: viewtopic.php?p=14795#p14795

??? Jak to rozumieć. Najpierw piszemy frazesy o tym, że województwo Mazowieckie ma zajebisty rozkład mimo pogorszenia oferty styku województw, a potem przypominamy sobie o problemie przesiadek ???

BTW. Rogów jako "nieistotny" generator ruchu już ma bezpośrednie połączenie IR z Warszawą i planowane jest zwiększenie liczby połączeń bezpośrednich - tyle tylko, że zarobi PR a nie KM :D


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz paź 06, 2011 21:21 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Śr sty 03, 2007 20:18
Posty: 2049
Lokalizacja: Z Warszawy
OK, uściślam. Nie mam na myśli przesiadek, ale tanie połączenia typu... Interregio, np: Warszawa-Białystok, Warszawa-Łódź (takie są), Warszawa-Kielce, Warszawa-Olsztyn, Warszawa-Lublin, Warszawa-Biała Podlaska (takich nie ma). Przy czym na wybranych odcinkach, np: Małkinia-Szepietowo, Siedlce-Łuków, Radom-Skarżysko, (Ciechanów)Mława-Działdowo, Żyrardów-Rogów z postojami na wszystkich przystankach lub większej ilości niż pospieszne. I w pracy lustrzanej lub w lustrzanym finansowaniu z sąsiednimi województwami. To sądzę lepsze rozwiązanie, niż tworzenie wszędzie na siłę przesiadek w każdej godzinie.

_________________
Byłem i jestem jawny, świadomy oraz chętny do współpracy.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz paź 06, 2011 22:40 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): Pt gru 10, 2010 23:36
Posty: 215
To też, jednak dobrze dograne przesiadki to połowa sukcesu. Przecież nie da się zrobić pociągu, który jest zarazem szybki i staje na każdym przystanku... stąd konieczność dobrych przesiadek w układzie osobowy-pośpieszny i pośpieszny-osobowy oraz osobowy-osobowy.

Oczywiście możemy sobie wyobrazić, że KM przedłuży choćby połowę pociągów Skierniewickich do Koluszek lub nawet do Łodzi - to by było rozwiązanie idealne... tylko że tak zapytam czym? Bo z tego co wiem to tabor nie rośnie na drzewach. Teraz kupili troszkę i być może mogliby zdjąć jeden czy ETZety z innych relacji, ale czy to by załatwiło sprawę? Wątpię. Zwłaszcza, że w kontekście zakupu spalinowych wagonów silnikowych warto wspomnieć, że niemieckie VT są już mocno wyeksploatowane i w najbliższej przyszłości warto rozważyć ich kasację. (zwłaszcza, że spalanie mają spore).


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt paź 07, 2011 8:46 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Śr sty 03, 2007 20:18
Posty: 2049
Lokalizacja: Z Warszawy
Wracamy do dyskusji w stylu czy dowieźć 1000 pasażerów na dogodną godzinę do pracy, aby nie musieli grzać ławy przed drzwiami biura, czy zapewnić 10 osobom dogodną przesiadkę. Sorry, ale dla mnie odpowiedź jest oczywista.

_________________
Byłem i jestem jawny, świadomy oraz chętny do współpracy.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL