Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: Pt sie 17, 2007 14:14 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): Pn cze 25, 2007 10:29
Posty: 245
Pisząc artykuł zupełnie zapomniałem zupełnie o stacji Warszawa Toruńska....
to wymarzone miejsce na kilko piętrowy park&ride połączony estakadą z trasą Toruńska. Oczywiście liniak olejowa jak i trasa będą teraz remontowane a żadna taka inwestycja nie zostanie zrealizowana. Dodatkowo mnie dziwi, że 2 linia metra w planach nie dochodzi do stacji Toruńska tylko kończy się na osiedlu...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: N sie 19, 2007 8:34 
Offline
Admin

Dołączył(a): Pt gru 29, 2006 10:44
Posty: 2036
Lokalizacja: Bielany, Żoliborz, Praga Północ
szmitek napisał(a):
Chodziło mi o to, że stacje nie powinny być aż tak blisko siebie budowane.


Jesteś niekonsekwentny - nie chcesz dodatkowych stacji na terenie Warszawy, bo wydłużyłoby Ci to podróż. A jednocześnie parę postów wcześniej odmawiasz mieszkańcom Ciechanowa czy Mławy prawa do szybkiego dojazdu do Warszawy...

Poza tym Żaba nie byłaby wcale bliżej stacji Praga niż istniejąca ZOO.

Cytuj:
Czy ciąg św. Wincentego jest taki ważny? Stacja Warszawa Praga jest stacją przesiadkową do linii tramwajowej na Odrowąża, a w przyszłości na most Krasińskiego.
[...]
Mi to praktycznie bez różnicy, korzystałem z tej stacji tylko do przesiadania się w tramwaj.


Zawsze lepiej obsługiwać dwa ciągi niż jeden. A przesiadka ze stacji Praga do tramwaju na Odrowąża wymaga 5-10 minutowego spaceru (w zależności od kondycji). To sporo za daleko / za długo, by mówić o integracji kolei z komunikacją miejską.

Ciąg Budowlana - Krasińskiego, jak już wspomniał Wojtek, też jest trochę zbyt odległy od stacji. Niewykluczone, że w ogóle nie będzie zejść na perony z estakady - przy podobnej odległości w Legionowie PLK nie chciało zrobić zejścia z wiaduktu ul. Warszawskiej. Czyli żeby przesiąść się z pociągu na Most Krasińskiego, musiałbyś drałować do przystanku Budowlana.

_________________
pozdrawiam, olek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: N sie 19, 2007 14:03 
Offline
Bywalec

Dołączył(a): Wt sie 14, 2007 14:12
Posty: 51
Lokalizacja: Chotomów
Cytuj:
Jesteś niekonsekwentny - nie chcesz dodatkowych stacji na terenie Warszawy, bo wydłużyłoby Ci to podróż


Absolutnie nie. W Warszawie jest trochę miejsc, gdzie powinny powstać dodatkowe stacje (m.in. al. Jana Pawła II, Obozowa, Szwedzka). Jednak pociąg to nie autobus. Ja tylko wyraziłem swoją opinie o tej stacji. Zresztą to nic złego taka jedna stacja, byle tylko pociągi częściej kursowały.

Cytuj:
A jednocześnie parę postów wcześniej odmawiasz mieszkańcom Ciechanowa czy Mławy prawa do szybkiego dojazdu do Warszawy


Mieszkańcy Ciechanowa mogą dojechać szybko do Warszawy za pomocą InterCity. Zresztą może powstać przyśpieszona linia, ale nie obsługa wsi od Iławy do Ciechanowa, a potem tylko dworców. Takie linie są poprostu bez sensu. Jak pociąg ma kursować pośpiesznie blisko Warszawy, gdzie więcej ludzi dojeżdza, to niech tym bardziej tak kursuje od Ciechanowa. Wczęsniej były takie linie, ale Koleje Mazowieckie je zmieniły.

_________________
Kamil Szmit


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: N sie 19, 2007 22:11 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Śr sty 03, 2007 20:18
Posty: 2049
Lokalizacja: Z Warszawy
Dodatkowe przystanki to nie koniecznie dłuższa podróż, bo obecnie pociągi sie wloką pomiędzy stacjami z 30 km/h. Jak bedą jeździć z 60km/h (jak warszawskie metro) to przystanki tez moga byc jak w metrze, czyli nawet co 600 metrow (Centrum - Świętokrzyska), a tym częściej im bliżej centrum. Oczywicie do tego powinien być przede wszystkim nowy tabor, ktory przyspiesza podobnie szybko jak metro i tak damo dobrze hamuje - nie tak jak obecnie, gdzie EN57 buja się do 60km/h przez kilometr.

Mieszkańcy Ciechanowa szybko do Warszawy Intercity!!! - z choinki się urwałeś? Codziennie do Warszawy za 40 złotych? Doskonaly pomysł na dorżniecie tej linii kolejowej. Olkowi raczej chodzi o pociągi, ktore pomiędzy Mławą a Nasielskiem zatrzymują się na każdej stacji, a potem prawie na żadnej, aby było szybciej. Zdecydowanie takie pociągi mogą kursować co np. 2 godziny, natomiast pomiędzy nimi moga być w takcie 1 godz. lub 30 min. pociagi relacji Warszawa-Nasielsk. Jedno drugiemu nie przeszkadza.

A Koleje Mazowieckie powinny raczej nieco ruszyć głową, niż tylko utrwalać stare schematy. Ja bym proponował im np. uruchomienie komercyjnych pociągów przyspieszonych do Olsztyna, Białegostoku, Kielc, Kutna, Łodzi w standardzie i cenie osobowego - sądzę, że zarobiliby podobnie jak na "Słonecznym". [/quote]

_________________
Byłem i jestem jawny, świadomy oraz chętny do współpracy.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Śr sie 22, 2007 8:59 
Offline
Admin

Dołączył(a): Pt gru 29, 2006 10:44
Posty: 2036
Lokalizacja: Bielany, Żoliborz, Praga Północ
Wojtek napisał(a):
Dodatkowe przystanki to nie koniecznie dłuższa podróż, bo obecnie pociągi sie wloką pomiędzy stacjami z 30 km/h. Jak bedą jeździć z 60km/h (jak warszawskie metro) to przystanki tez moga byc jak w metrze


To akurat kiepski argument, bo przy 60 km/h straty na zatrzymywanie i ponowne rozpędzanie będą znacznie większe niż przy 30 km/h. Ale tak czy owak trzeba poprawić dostępność kolei, nie każdy lubi codziennie bawić się w dzień pieszego pasażera.

szmitek napisał(a):
Mieszkańcy Ciechanowa mogą dojechać szybko do Warszawy za pomocą InterCity.


To dopiero pomysł bez sensu. Pomijając kwestie taryfowe, prowadziłoby to do bardzo nierównomiernego obłożenia pociągu na różnych etapach trasy.

Cytuj:
Zresztą może powstać przyśpieszona linia, ale nie obsługa wsi od Iławy


Od Działdowa. Może być też Mławy.

Cytuj:
do Ciechanowa, a potem tylko dworców. Takie linie są po prostu bez sensu.


Bo? Jak cywilizowana Europa długa i szeroka, przewozy w rejonach większych aglomeracji organizowane są właśnie w ten sposób. Do miejscowości satelickich kursują pociągi aglomeracyjne, pociągi regionalne wyjeżdżające dalej pomijają większość stacji w obrębie aglomeracji, zatrzymując się tylko w istotnych węzłach przesiadkowych.

Weź na przykład linię Berlin - Frankfurt nad Odrą. Do Erkner dojeżdża S-Bahn, pomiędzy Ostbahnhof a Erkner zatrzymuje się 12 razy. Dalej wyjeżdżają RE, które między Ostbahnhof a Erkner jadą non-stop, a potem dzielą się na dwa rodzaje - jedne obsługują wszystkie przystanki między Erkner a Fürstenwalde, drugie między Fürstenwalde a Frankfurtem. W sumie na linii o długości raptem 80 km są trzy rodzaje pociągów "osobowych", każdy obsługujący "wsi" na innym jej odcinku.

Pociąg zatrzymujący się we wsiach od Działdowa do Ciechanowa, a potem tylko np. w Nasielsku i Legionowie w miarę optymalnie obsługuje większość sensownych relacji - takich jak Stupsk-Ciechanów, Stupsk-Warszawa, Ciechanów-Warszawa itp. Liczba osób podróżujących np. ze Stupska do Janówka jest zaniedbywalnie mała, w związku z czym nie ma sensu tworzyć dla nich pociągów zatrzymujących się na wszystkich wsiach od Działdowa do Warszawy (150 km!) Nie ma też sensu zabierać do pociągu z Działdowa osób jadących np. z Nowego Dworu do Warszawy (których jak sam stwierdziłeś, jest dużo), bo będzie to prowadzić do bardzo nierównomiernego wykorzystania pociągu - połowę trasy będzie woził powietrze, połowę będzie przepełniony.

Cytuj:
Jak pociąg ma kursować pośpiesznie blisko Warszawy, gdzie więcej ludzi dojeżdza, to niech tym bardziej tak kursuje od Ciechanowa.


No pewnie, niech żyje urawniłowka. Przyśpieszone linie autobusowe w samej Warszawie to też zły pomysł?

_________________
pozdrawiam, olek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Śr sie 29, 2007 1:29 
Offline
Bywalec

Dołączył(a): Wt sie 14, 2007 14:12
Posty: 51
Lokalizacja: Chotomów
Troche już to rozumiem, choć według mnie co godzine taki pociąg to zbyt często. Zwykłe kursy też przydałoby się puszczać. Trzeba myśleć o turystach, którzy wolą Koleje Mazowieckie, ponieważ nie muszą wybierać spośród miejsc do wejścia do pociagu dworców Warszawa Zachodnia, Warszawa Centralna, Warszawa Wschodnia, Legionowo, tylko mają większy wybór. Co więcej Koleje Mazowieckie chcą wykoszystać swój tabor i czas, w jakim mogą kursować, obsługując jak najwięcej pasażerów, czyli otrzymując jak największy zysk. KM nie jest zadłużona w przeciwieńswie do PKP Przewozów Regionalnych, również dzięki zmianie rozkładu.

Ten temat raczej nie dotyczy rozkładu, tylko torowiska. Chciałbym się zapytać się, czy podjeliście jakieś kroki, aby zmienić plany PKP Polskich Linii Kolejowych. Szczególnie chodzi mi o Wasz i mój pomysł o pozostawienie obecnych torów KM i Szybkiej Kolei Miejskiej i dobudowanie nowych dla InterCity.

_________________
Kamil Szmit


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: So wrz 01, 2007 8:02 
Offline
Admin

Dołączył(a): Pt gru 29, 2006 10:44
Posty: 2036
Lokalizacja: Bielany, Żoliborz, Praga Północ
szmitek napisał(a):
Ten temat raczej nie dotyczy rozkładu, tylko torowiska. Chciałbym się zapytać się, czy podjeliście jakieś kroki, aby zmienić plany PKP Polskich Linii Kolejowych.


Podjęliśmy - w czasie przeszłym. Ostatnio na początku tego roku podczas konsultacji, a wcześniej w 2005 r.:

http://www.zm.org.pl/?a=e65-skm-warszawa

Niestety, PLK zjadło wszystkie rozumy i nie odpowiada nawet na pisma miasta (nam chociaż odpisali w sprawie odcinka legionowskiego). A teraz, gdy już wykonawca wszedł na tory (jechałem w środę i wygląda na to, że się ostro wzięli do roboty), to nie ma siły, żeby coś zmienili.

_________________
pozdrawiam, olek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pn wrz 03, 2007 16:05 
Offline
Bywalec

Dołączył(a): Wt sie 14, 2007 14:12
Posty: 51
Lokalizacja: Chotomów
Na razie modernizowany jest tylko północno-wschodni tor. Teoretycznie więc plany można zmienić. Robotnicy mogliby zamiast rozkopywać następnych torów, dobudować jeszcze jeden.

Obok stacji Warszawa Toruńska zauważyłem dobudowaną nową parę torów na miejscu torów, po których przepychano wagony towarowe. Połączone są od strony północno-zachodniej rozjadem ze starymi torami. Czy przypadkiem nie wzieli pod uwagę cześci Waszego projektu?

Na stronie siódmej dokumentu http://www.plk-sa.pl/fileadmin/pdf/ines ... a_02.0.pdf napisane jest:
Cytuj:

Przedmiotem niniejszego zamówienia jest wykonanie kompleksowej modernizacji linii kolejowej nr 9 na odcinku Warszawa Wschodnia - Legionowo (19,346 km) i stacji Nasielsk (2,700 km). Modernizacją objęto niżej wymienione szlaki:

• Warszawa Wschodnia – Warszawa Targówek od km 4,254 do km 7,950 (w tym wschodnia głowica rozjazdowa stacji Warszawa Wschodnia),

Warszawa Targówek – Warszawa Praga od km 7,950 do km 12 (w tym posterunek odgałęźny Targówek, głowice rozjazdowe w okręgu nastawczym „WPE” oraz stacja Warszawa Praga i przystanek osobowy Warszawa Toruńska),

• Warszawa Praga – Legionowo od km 12,500 do km 23,600 (w tym głowice rozjazdowe w okręgach nastawczych „WPD” i „WPC” stacji Warszawa Praga oraz przy przystankach osobowych Warszawa Żerań, Warszawa Płudy, Warszawa Choszczówka).



W powyższej prezentacji napisane jest o powstaniu "posterunu odgałęźnego" Warszawa Targówek. Czy nie mogłaby tam powstać stacja o tej samej nazwie?

_________________
Kamil Szmit


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn lut 11, 2013 18:42 
Offline
Admin

Dołączył(a): Pt gru 29, 2006 10:44
Posty: 2036
Lokalizacja: Bielany, Żoliborz, Praga Północ
olek napisał(a):
Przyszedł mi do głowy jeszcze jeden argument za bypassem - jego budowa umożliwiałaby modernizacje tego odcinka linii właściwie bez utrudniania ruchu pociągów, co jest zmorą wielu innych, ciągnących się latami modernizacji (wyłączenia, odwołania, opóźnienia...)


Przypadkiem szukając czegoś innego trafiłem na ten wątek. Odkopuję, bo aż sam się zdziwiłem jak bardzo mieliśmy rację i jak bardzo nie mieli jej przygotowujący modernizację E-65. Kolejarze, rozgrzebując 6 lat temu inwestycje, która do dzisiaj nie jest ukończona, nie potrafili sobie wyobrazić m.in.:

1. Lotniska w Modlinie;
2. II linii metra;
3. SKM do Legionowa co 20 minut.

W zasadzie Hubert przestrzelił tylko co do Nieporętu / Zegrza co 30 minut. Ale niewykluczone, że zanim skończą szydełkować przy E-65, to w związku z objazdem Rail Baltica i to się ziści.

_________________
pozdrawiam, olek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn lut 11, 2013 20:20 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): Pn cze 21, 2010 21:03
Posty: 277
SKM do Legionowa co 20 minut to i dziś sobie nie wyobrażam, widząc stertę nieskoordynowanych połączeń w różne miejsca miasta i na różnych biletach (to sobie wyobrażam od kwietnia w każdym razie), przy wciąż ziejących dziurach w rozkładzie...

A w projekcie trasy Krasińskiego wbrew niedowiarkom przystanek przesiadkowy do tramwaju powstał. Tylko w terenie trasy zabrakło :roll:

_________________
Powyższa wypowiedź stanowi wyłącznie moje prywatne stanowisko. Nie może być uznawana za oficjalne lub nieoficjalne stanowisko jednostki, organizacji bądź firmy z którą byłem, jestem lub będę zawodowo lub prywatnie związany.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 23 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL