Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: Wt paź 28, 2008 9:41 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Cz sty 18, 2007 21:10
Posty: 994
Lokalizacja: Warszawa
Cytuj:
Szersza strefa wspólnego biletu
Dziennik, Sławomir Ślubowski, 27-10-2008
Po wielu miesiącach negocjacji i rozmów Zarządu Transportu Miejskiego z koleją mieszkańcy Pruszkowa, Piastowa i Sulejówka będą mogli dojeżdżać do Warszawy pociągami Kolei Mazowieckich na podstawie wspólnego biletu na kolej i komunikację miejską. Stanie się to możliwe już od 15 listopada.


Te trasy wybrano dlatego, że poza pociągami KM jeżdżą tu także składy Szybkiej Kolei Miejskiej. Wagony SKM pękają w szwach, podczas gdy w żółto-zielono-bialych pociągach są wolne miejsca. Ale żeby do nich wsiąść, trzeba kupić osobny bilet. Wprowadzenie wspólnej sieciówki rozwiąże problem.
Z pociągów Kolei Mazowieckich będzie można korzystać na podstawie biletów dobowych, 3-dniowych, tygodniowych bądź 30-dniowych, ważnych w strefach 1 i 2, czyli w Warszawie i poza stolicą.
- Chcemy też, aby pociągi Kolei Mazowieckich były dłuższe, by składały się przynajmniej z trzech zestawów. Obecnie bywa, że przyjeżdża jeden i ludzie jadą jak sardynki w puszce. Chcemy też, aby pociągi SKM i KM odjeżdżały na przemian. Tak się jednak stanie nie wcześniej niż we wprowadzanym od polowy grudnia nowym rozkładzie jazdy - dodaje dyrektor Ruta.
Przypomnijmy, że o wspólnym bilecie w całej aglomeracji mówi się od bez mała od dwóch lat. Obowiązuje tymczasem na razie tylko w stolicy oraz na trasach kolejowych do Ząbek i Opaczy. Na linii Sulejówek - Pruszków miał zostać wprowadzony już we wrześniu ubiegłego roku.
Oczywiście nic z tego nie wyszło, rozmowy z Kolejami Mazowieckimi utknęły w martwym punkcie
Na szczęście udało się dogadać. Koleje dostaną od miasta dodatkowe pieniądze za wożenie miejskich pasażerów, zaś miasto Warszawa dostanie je od gmin Pruszków, Piastów, Sulejówek na takiej samej zasadzie, na jakiej teraz dostaje od Ząbek. Ząbki, dokąd można dojechać pociągiem w ramach biletu sieciowego, płacą ok. 50 tys. zł. Miasto zaś oddaje daninę Kolejom Mazowieckim - 7,5 zł za każdy kilometr, który przejedzie pociąg, co w skali miesiąca daje ok. 1,8 mln zł. Dyrektor Ruta nie traci optymizmu i zapowiada, że wspólny bilet zostanie wprowadzony też na innych trasach, ale na jakich i kiedy dokładnie - woli na razie nie podawać.


Źródło: Dziennik cyt. za Przegubowiec


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt paź 28, 2008 14:15 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Pt lut 02, 2007 17:46
Posty: 523
Lokalizacja: Kąty Węgierskie
kulikowski napisał(a):
Cytuj:
Szersza strefa wspólnego biletu
Dziennik, Sławomir Ślubowski, 27-10-2008
Po wielu miesiącach negocjacji i rozmów Zarządu Transportu Miejskiego z koleją mieszkańcy Pruszkowa, Piastowa i Sulejówka będą mogli dojeżdżać do Warszawy pociągami Kolei Mazowieckich na podstawie wspólnego biletu na kolej i komunikację miejską. Stanie się to możliwe już od 15 listopada.


Te trasy wybrano dlatego, że poza pociągami KM jeżdżą tu także składy Szybkiej Kolei Miejskiej. Wagony SKM pękają w szwach, podczas gdy w żółto-zielono-bialych pociągach są wolne miejsca. Ale żeby do nich wsiąść, trzeba kupić osobny bilet. Wprowadzenie wspólnej sieciówki rozwiąże problem.
Z pociągów Kolei Mazowieckich będzie można korzystać na podstawie biletów dobowych, 3-dniowych, tygodniowych bądź 30-dniowych, ważnych w strefach 1 i 2, czyli w Warszawie i poza stolicą.
- Chcemy też, aby pociągi Kolei Mazowieckich były dłuższe, by składały się przynajmniej z trzech zestawów. Obecnie bywa, że przyjeżdża jeden i ludzie jadą jak sardynki w puszce. Chcemy też, aby pociągi SKM i KM odjeżdżały na przemian. Tak się jednak stanie nie wcześniej niż we wprowadzanym od polowy grudnia nowym rozkładzie jazdy - dodaje dyrektor Ruta.
Przypomnijmy, że o wspólnym bilecie w całej aglomeracji mówi się od bez mała od dwóch lat. Obowiązuje tymczasem na razie tylko w stolicy oraz na trasach kolejowych do Ząbek i Opaczy. Na linii Sulejówek - Pruszków miał zostać wprowadzony już we wrześniu ubiegłego roku.
Oczywiście nic z tego nie wyszło, rozmowy z Kolejami Mazowieckimi utknęły w martwym punkcie
Na szczęście udało się dogadać. Koleje dostaną od miasta dodatkowe pieniądze za wożenie miejskich pasażerów, zaś miasto Warszawa dostanie je od gmin Pruszków, Piastów, Sulejówek na takiej samej zasadzie, na jakiej teraz dostaje od Ząbek. Ząbki, dokąd można dojechać pociągiem w ramach biletu sieciowego, płacą ok. 50 tys. zł. Miasto zaś oddaje daninę Kolejom Mazowieckim - 7,5 zł za każdy kilometr, który przejedzie pociąg, co w skali miesiąca daje ok. 1,8 mln zł. Dyrektor Ruta nie traci optymizmu i zapowiada, że wspólny bilet zostanie wprowadzony też na innych trasach, ale na jakich i kiedy dokładnie - woli na razie nie podawać.


Źródło: Dziennik cyt. za Przegubowiec


Czekam na podobne rozwiązanie w stronę Legionowa. W jednej z zeszłorocznych rozmów z Prezydentem padła odpowiedź, że prędzej wyda 15mln na nową obwodnicę przez Lasy Legionowskie niż będzie płacił co rok około 3mln za przesunięcie tej strefy... Na szczęście pomysł jakoś ucichł. Obwodnica Jabłonnej jakoś wystarcza. Do czasu...

_________________
Nie taka zła jak ją malują
DobraStronaPolski.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr paź 29, 2008 13:35 
Offline
Bywalec

Dołączył(a): Wt sie 14, 2007 14:12
Posty: 45
Cytuj:
Czekam na podobne rozwiązanie w stronę Legionowa. W jednej z zeszłorocznych rozmów z Prezydentem padła odpowiedź, że prędzej wyda 15mln na nową obwodnicę przez Lasy Legionowskie niż będzie płacił co rok około 3mln za przesunięcie tej strefy


Dla Gminy Jabłonna to też za drogo. Moje pytanie wójciny Gminy Jabłonna (http://jablonna.pl/index.php):
Cytuj:
Szanowna Pani Wójt,
Piszę, aby zapytać się czy bierze pani lub inny przedstawiciel gminy udział w negocjacjach na temat obowiązywania czasowych biletów ZTM strefy II w pociągach Kolei Mazowieckich (poszerzenia oferty "Wspólny bilet"). Bilety te najprawdopodobniej będą obowiązywały od początku 2009 roku, na pewno w Legionowie. Czy oferta "Wspólny bilet" obejmie również Chotomów?
Z poważaniem,
(Kamil Szmit, 22.09.2008 r.)


Odpowiedź:
Cytuj:
Szanowny Panie Krzysztofie,
Nie bierzemy udziału w negocjacjach na temat obowiązywania czasowych biletów ZTM strefy II w pociągach Kolei Mazowieckich. Głównym powodem takiego stanowiska jest oczekiwanie zapewnienia wysokiego standardu usługi, która miałaby być finansowana z publicznych pieniędzy. Obecnie koleje takiego standardu nie zapewniają. ZTM wycenił tą usługę (dla Legionowa i Jabłonny) na blisko 850 tyś. rocznie.
Zgodnie z ostatnimi wypowiedziami przedstawicieli samorządu legionowskiego (Gazeta Miejscowa nr 41/378) w przyszłym roku Legionowo nie wprowadzi wspólnego biletu.

Michał Smoliński, Inspektor ds. Promocji Gminy

_________________
Kamil Szmit


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr paź 29, 2008 19:20 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Śr sty 03, 2007 20:18
Posty: 2049
Lokalizacja: Z Warszawy
Cytuj:
Głównym powodem takiego stanowiska jest oczekiwanie zapewnienia wysokiego standardu usługi, która miałaby być finansowana z publicznych pieniędzy. Obecnie koleje takiego standardu nie zapewniają.


Nie dziwie sie. Póki jest remont na E65 do Gdyni to maja w 100% racje i nic sie raczej z tym nie za zrobić nie pracujac na PKP (a i pracujac tam tez niewiele - to moloch jest na glinianych nogach)

_________________
Byłem i jestem jawny, świadomy oraz chętny do współpracy.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr paź 29, 2008 19:49 
Offline
Bywalec

Dołączył(a): Wt sie 14, 2007 14:12
Posty: 45
Cytuj:
Nie dziwie sie. Póki jest remont na E65 do Gdyni to maja w 100% racje


KM 5138 teraz: http://rozklad.pkp.pl/bin/traininfo.exe/pn/502305/381348/709548/187339/4095/ld=pkp&seqnr=8&ident=an.0405929.1225304732&
KM 5138 w listopadzie: http://rozklad-pkp.pl/bin/traininfo.exe/pn/933096/524944/112794/254635/4095/ld=pkp&seqnr=3&ident=bk.0830929.1225304865&

Według wyszukiwarki PKP (linki powyżej) czas przejazdu z Płud do Żerania ma się skrócić z 9 min do 5 min, tak samo z Żerania do Toruńskiej, a z Toruńskiej do stacji Praga z 6 min do 4 min, czyli nieco gorzej niż przed modernizacją tych odcinków. Tutaj raczej chodzi o pieniądze, planowana linia do Chotomowa ma żadnych standartów nie spełniać, a pociąg i tak zawsze będzie szybszy.

Ciekawe czy pociągi będą się wlec po nowych torach czy pędzić po starych.

_________________
Kamil Szmit


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz lis 27, 2008 14:31 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 04, 2007 19:48
Posty: 2787
Lokalizacja: Ochota / Ursynów
Krzysztof Śmietana napisał(a):
Wspólny bilet zagrożony, Struzik chce dopłat

2008-11-27, ostatnia aktualizacja 2008-11-27 09:00

Niepewny los rozszerzenia strefy wspólnego biletu na pociągi podmiejskie. Koleje Mazowieckie zażądały większych dopłat. Nie wiadomo, czy samorządy będzie na to stać

Ze wspólnego biletu mogą się cieszyć podróżujący koleją w granicach Warszawy, do Ząbek i Opaczy (na linii WKD), a od dziesięciu dni także do Sulejówka i Pruszkowa. Prezydent Warszawy Hanna Gronkiewicz-Waltz wspólnie z marszałkiem Mazowsza Adamem Struzikiem obiecali niedawno szybkie rozszerzenie jego zasięgu o kolejne podstołeczne miejscowości. Na niektórych trasach wspólny bilet miał się pojawić już 1 stycznia. Teraz szanse na to są coraz mniejsze.

Gminy dostały właśnie propozycje dwa razy wyższych dopłat niż te, które planowano. - Zarząd Transportu Miejskiego proponował, byśmy rocznie dopłacali do wspólnego biletu 1 mln 100 tys. zł. Taką sumę wstępnie planowaliśmy w przyszłorocznym budżecie. Teraz chce, żebyśmy przeznaczyli na to 2,3 mln. Nie wiemy, czy tyle znajdziemy - mówi Radosław Wasilewski, wiceburmistrz Wołomina.

Podobny dylemat mają władze Ząbek. - Po 1 stycznia wspólny bilet będzie u nas na pewno nadal obowiązywał, ale nie wiadomo co później. Być może wystarczy nam pieniędzy na jego finansowanie tylko do połowy roku - przewiduje Robert Świątkiewicz, sekretarz urzędu miasta. Podwyższenie dopłaty zaskoczyło też władze Piaseczna.

ZTM twierdzi, że to Koleje Mazowieckie zaproponowały wyższą stawkę za przejazd jednego kilometra przez pociąg. - Rozszerzenie wspólnego biletu o miejscowości podwarszawskie będzie oznaczać ogromny spadek wpływów do naszych kas. Po prostu mniej osób będzie kupować nasze bilety. Nawet jeśli wspólny bilet będzie obowiązywał do Wołomina, to mniej na bilety kolejowe będą wydawać też mieszkańcy Małkini koło Ostrowi Maz., którzy wykupią nasz miesięczny na krótszy odcinek. Nie możemy stracić na tej operacji - zaznacza Grzegorz Kuciński z zarządu Kolei Mazowieckich.

Igor Krajnow, rzecznik ZTM, uważa jednak, że stawka dopłat zaproponowana przez kolejarzy jest zbyt wysoka: - Będziemy jeszcze negocjować, by ją obniżyli.

W przyszłym tygodniu władze gmin położonych wzdłuż linii do Wołomina mają przyjąć wspólne stanowisko w sprawie współfinansowania biletu. Potem czekają ich rozmowy z kolejarzami i ZTM.




Jarosław Osowski napisał(a):
Komentarz

Wspólny bilet to największy sukces ostatnich lat. Wiedzą o tym ci, którzy już z niego korzystają - koszty ich dojazdów do Warszawy spadły o połowę, wiele osób woli teraz jechać pociągiem, zamiast przedzierać się samochodem przez korki. Dlatego trzeba zrobić wszystko, by jak najszybciej rozszerzyć wspólny bilet o następne linie podmiejskie. W Niemczech i we Francji takimi sprawami zajmuje się związek komunikacyjny skupiający samorządy całej aglomeracji. W Polsce tworzenie metropolii idzie jak krew z nosa, bo np. taki marszałek Mazowsza Adam Struzik widzi w nich zagrożenie dla swojej wieloletniej hegemonii w regionie. Kiedy ZTM i gminy podwarszawskie próbują się same dogadać, rezerwują w budżecie pieniądze zgodnie z ustalonymi wcześniej stawkami, podlegające Struzikowi Koleje Mazowieckie nagle dyktują dwukrotnie wyższe ceny! Albo marszałek przywoła swoją spółkę do porządku, albo sam dołoży do tego interesu. Może wreszcie zrobiłby coś dobrego także dla okolic Warszawy, a nie tylko dla rodzinnego Płocka?



Pozdrawiam,
Maciek

_________________
Pozostanie po nas..............|................Włóczykije eu
ta smutna legenda,.-....__...|.......Przejrzyj, polub, podsubskrybuj RSS.
że wciąż nas uczono...........|_________________________________
uczyć się na błędach...........(Włodzimierz Ścisłowski)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn gru 15, 2008 12:54 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 04, 2007 19:48
Posty: 2787
Lokalizacja: Ochota / Ursynów
http://miasta.gazeta.pl/warszawa/1,95190,6063096,Jeden_bilet_na_wszystkich_liniach_spod_Warszawy.html

Jarosław Osowski napisał(a):
Jeden bilet na wszystkich liniach spod Warszawy

2008-12-14, ostatnia aktualizacja 2008-12-15 08:13

Spełniają się marzenia tysięcy pasażerów podróżujących z podwarszawskich miejscowości: 1 stycznia wspólny bilet na pociągi podmiejskie i komunikację w stolicy obejmie wszystkie linie kolejowe. Stanieją dojazdy, zmniejszą się korki

Obrazek

Udogodnienia na taką skalę nie ma żadna aglomeracja w Polsce. Dziś umowę w tej sprawie podpisują szefowie Kolei Mazowieckich i stołecznego Zarządu Transportu Miejskiego. Pozwoli to rozszerzyć zasięg biletu aglomeracyjnego o 19 kolejnych stacji podwarszawskich. Wśród nich są tak ważne jak Otwock, Piaseczno, Zielonka, Legionowo i Ożarów Maz. Podróżni, którzy tam wsiadają, od nowego roku zaczną wydawać na dojazdy blisko o połowę mniej pieniędzy. Wystarczy mieć warszawską kartę miejską z zakodowanym biletem 30- lub 90-dniowym na drugą strefę. Można też kasować dobowe, trzydniowe i tygodniowe, ale nie jednorazowe i minutowe.

Kolędowanie w gminach i powiatach

- Od trzech tygodni przekonywałem samorządy, żeby się do tego dołożyły - mówi szef ZTM Leszek Ruta. - Dzień w dzień kolędowałem po gminach i różnych konwentach.

- Jak ksiądz przed świętami - uśmiecha się Halina Sekita, prezes Kolei Mazowieckich.

- I w końcu zrobiłem sobie prezent na dwulecie rządów - dodaje zadowolony dyrektor Ruta.

Wszystko rozbijało się o ustalenie stawki, która rekompensowałaby Kolejom utratę wpływów ze sprzedaży starych biletów. Był moment, że nowe, wspólne bilety zawisły na włosku, bo kolejarze zażądali nagle 15 zł dopłaty do każdego kilometra przejechanego przez pociąg. Jak pisaliśmy, zaskoczyło to gminy, które w przyszłorocznych budżetach zapisały już kwoty dwukrotnie niższe.

Ostatecznie stanęło na 13 zł i 70 gr, a część pieniędzy oprócz gmin dołożą władze podwarszawskich powiatów. Udział samorządów wyniesie w sumie ok. 30 proc. (od 2,5 tys. zł miesięcznie w Wieliszewie do 50 tys. zł w Zielonce). Resztę pokryją wpływy z biletów, a kilkanaście milionów złotych rocznie doda budżet Warszawy. Dyrektor Ruta przekonuje, że to niewiele w porównaniu z przeszło 1,5 mld zł zarezerwowanych na cały transport miejski w 2009 r. Korzyści mogą być zaś ogromne, bo dzięki wspólnemu biletowi mniej osób wjedzie do stolicy samochodami i autobusami podmiejskimi. Będą więc mniejsze korki.

Od 1 stycznia bilet aglomeracyjny obejmie w sumie 25 stacji podwarszawskich (i blisko 70 w ogóle). To teren zamieszkiwany przez ok. 400 tys. osób. Granice jego zasięgu wyznaczą wtedy stacje:

• Chotomów (linia do Nasielska)

• Nieporęt (linia do Radzymina)

• Zielonka z Zielonką Bankową (w stronę Wołomina)

• Zalesie Górne (linia radomska)

• Śródborów (linia otwocka)

• Płochocin (linia sochaczewska)

• Sulejówek-Miłosna (linia mińska)

• Pruszków (linia skierniewicka).

Na dwóch ostatnich ze wspólnego biletu można