Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Pt gru 01, 2017 16:19 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 04, 2007 19:48
Posty: 2820
Lokalizacja: Ochota / Ursynów
http://obserwatorium.miasta.pl/raport-o ... -irm-2017/

Cytuj:
Raport o stanie polskich miast | Zarządzanie i współpraca w miejskich obszarach funkcjonalnych

Efektywny transport publiczny – podstawowa potrzeba

Istotną część raportu poświęcono funkcjonowaniu transportu publicznego, który jest jednym z najczęściej podejmowanym obszarem współpracy. Niestety, wnioski są tu mało optymistyczne. Pomimo, że między miastami centralnymi a okolicznymi gminami istnieje wiele powiązań, np. wynikających z migracji wahadłowych, to wiele samorządów będących w zasięgu funkcjonalnych powiązań nie posiada bezpośrednich połączeń komunikacją publiczną z ośrodkiem rdzeniowym. Nawet jeśli mają, to jak zwracają uwagę autorzy, częstotliwość i czas podróży nie zachęca do przesiadki z własnego samochodu.

W gminach ościennych w przeliczeniu na 1000 mieszkańców średnio jest około par 7 połączeń komunikacją publiczną z i do miasta centralnego.

Brakuje również pełnej integracji usług transportowych, które objęły bilet, przewoźnika, a także uwzględniły synchronizację rozkładów jazdy. Pod tym względem pozytywnie wyróżnia się MOF Wrocławia i Poznania. Tytułem przykładu: mieszkańcy ośrodka wrocławskiego mogą korzystać z biletu aglomeracyjnego obejmującego Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne, pociągi REGIO, Przewozy Regionalne i Koleje Dolnośląskie. Ważnym aspektem integracji jest tam występowanie stref typu „park & ride”, zlokalizowanych zarówno w strefie zewnętrznej, jak i w obrębie rdzenia.

Pomimo, że nie we wszystkich MOF-ach mieszkańcy mogą liczyć na podobne udogodnienia, to w ostatnich latach przybywa inicjatyw podjętych przez samorządy w celu poprawy tego stanu rzeczy. Duża jest tutaj zasługa dla samorządów regionalnych. Chodzi przede wszystkim o tworzenie i o rozwój szybkich kolei aglomeracyjnych.

W raporcie pochylono się również nad kwestią pieszego dostępu do transportu publicznego. Średnia odległość od przystanku wynosi w analizowanych ośrodkach ponad 2 km. Najbliżej mają mieszkańcy MOF-u Warszawy i Poznania – przeciętnie do przystanku muszą przejść mniej niż kilometr. W najgorszej sytuacji są z kolei mieszkańcy gmin wokół Bydgoszczy i Torunia, Zielonej Góry i Wrocławia – średnio mają ponad 3 km do przystanku.


Cała publikacja do pobrania na stronie.

_________________
Pozostanie po nas..............|................Włóczykije eu
ta smutna legenda,.-....__...|.......Przejrzyj, polub, podsubskrybuj RSS.
że wciąż nas uczono...........|_________________________________
uczyć się na błędach...........(Włodzimierz Ścisłowski)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1 ] 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 10 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL