Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 18 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: Wt paź 04, 2011 11:49 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Śr sty 03, 2007 20:18
Posty: 2049
Lokalizacja: Z Warszawy
Trochę się udało Osowskiego zmęczyć:

Cytuj:
Przesiadki to nasza zmora. Jest szansa na poprawę?
Jarosław Osowski 03.10.2011 aktualizacja: 2011-10-02 21:09
Ratusz zinwentaryzował blisko 50 węzłów przesiadkowych w Warszawie, ale recepty na ich poprawę budzą zastrzeżenia. - Te węzły należałoby stworzyć od nowa, a miasto planuje tylko kosmetyczne zmiany - wytyka Zielone Mazowsze.

Ta organizacja już półtora roku temu alarmowała, jak fatalnie wyglądają w stolicy przesiadki setek tysięcy pasażerów komunikacji miejskiej. A przesiadamy się coraz częściej, bo Zarząd Transportu Miejskiego skraca kolejne linie. Robi to po to, by autobusy kursowały bardziej punktualnie i podwoziły do stacji metra albo tramwajów, zamiast tkwić w korkach przez pół Warszawy.

Niestety, nie towarzyszy temu usprawnianie przesiadek. Jedyny znaczący sukces miasta to wytyczenie w 2009 r. wspólnego pasa tramwajów i autobusów na Trasie W-Z. Dzięki temu pasażerowie zmieniający linie muszą zrobić tylko kilka kroków. Jest to jednak możliwe tylko w trzech miejscach: przy parku Praskim, u wylotu tunelu pod pl. Zamkowym i przed pl. Bankowym, ale tam trzeba już korzystać ze schodów.

Bardziej odważnie niż Warszawa przesiadki usprawniają nie tylko zachodnioeuropejskie miasta. We Wrocławiu już w wielu miejscach można spotkać wspólne przystanki tramwajów i autobusów - to m.in. pl. Grunwaldzki, skrzyżowanie z ul. Ruską blisko Rynku czy najnowszy pl. Powstańców Wielkopolskich przy stacji Nadodrze. Stoją tam dodatkowo duże, wygodne wiaty, które chronią przed wiatrem, deszczem i upałem, są stojaki na rowery, biletomat, elektroniczne tablice zapowiadające odjazdy poszczególnych linii, jest też toaleta. To ideał, do którego powinno się dążyć także w Warszawie.

Dodatkowy kilometr

Analizę Zielonego Mazowsza o przesiadkach w naszym mieście "Gazeta" streszczała wiosną 2010 r.: pasażerowie są skazani na bieganie między przystankami, które znajdują się daleko od skrzyżowań, po drodze napotykają przeszkody (kosze, barierki, słupki czy zaparkowane samochody), tłoczą się na zbyt wąskich wysepkach. Wtedy Mieczysław Reksnis, szef biura drogownictwa i komunikacji w ratuszu, zapowiedział raport o nowych standardach tworzenia węzłów przesiadkowych.

Urzędnicy zaprezentowali dokument na ostatnim spotkaniu, które co miesiąc organizuje Stowarzyszenie Inżynierów i Techników Komunikacji RP (SITKOM). Badaniami objęto 46 miejsc, które zostały szczegółowo zinwentaryzowane - wiadomo, skąd dokąd przechodzą tam pasażerowie i gdzie jest im niewygodnie. - Kiedy zsumuje się odległości między przystankami w analizowanych węzłach przesiadkowych, wychodzi, że przeciętny pasażer dodatkowo ma codziennie do przejścia nawet 1 km dziennie, czyli traci dużo czasu - stwierdził Marcin Wapniarski z biura drogownictwa i komunikacji.

Pod koniec lat 90. miasto bezpowrotnie zmarnowało szansę na stworzenie dobrego węzła przesiadkowego na pl. Bankowym - zamiast ulokować pod nim stację metra, odsunięto ją pod Arsenał przy Długiej. Skutek jest taki, że pasażerowie tłoczą się teraz przy jednym wyjściu, a drugie stoi puste. Inny przykład to urządzony przed kilku laty węzeł przesiadkowy przy stacji metra Marymont, gdzie średnia odległość przy przesiadkach wynosi 323 m, a najbardziej oddalone od siebie przystanki (linii na Bródno i Tarchomin na Trasie AK) dzieli aż 610 m. Albo inny, dosłownie z ostatnich tygodni: żeby przesiąść się z autobusu na wiadukcie przy Dworcu Gdańskim do tramwajów jadących dołem ul. Słomińskiego, nie wystarczy zejść po schodach bezpośrednio na ich przystanek, trzeba dodatkowo zaliczyć przejście podziemne. Zmianę linii pogorszyła też przebudowa Krakowskiego Przedmieścia - po niej przystanek autobusów w stronę Żoliborza przeniesiono daleko od pl. Zamkowego. A są jeszcze gorsze miejsca do przesiadania się, gdzie zjeżdża się wiele linii: rondo Wiatraczna, Dworzec Zachodni z rondem Zesłańców Syberyjskich, Rakowiecka - Goworka - pl. Unii Lubelskiej czy rondo de Gaulle'a w samym środku miasta (tam niektórzy muszą chodzić nawet 800 m).

Wychodzą też takie kwiatki, jak np. na bardzo uczęszczanym przystanku na wiadukcie ul. Saskiej nad al. Stanów Zjednoczonych: mimo że chodnik, na który wysiadają pasażerowie z Gocławia, i tak jest wąski, ruch utrudnia dodatkowo źle ulokowana wiata.

Jeszcze więcej schodów?

Niestety, na rewolucyjne zmiany nie mamy co liczyć, bo ratusz rekomenduje "metody niskokosztowe". - Trzeba by sporych pieniędzy na to wszystko, co żeśmy nabroili - stwierdził Wojciech Wojtysiak, gospodarz spotkania i były wiceprezydent Warszawy na początku lat 90. Poprawki ograniczą się więc głównie do naprawy płytek chodnikowych i małej architektury oraz lepszej informacji.

Skrytykował to Patryk Bielecki z Zielonego Mazowsza. Jego zdaniem dziś w Warszawie ludzie przesiadają się w przypadkowych miejscach, a rolą władz miasta powinno być wykreowanie węzłów przesiadkowych z prawdziwego zdarzenia. Wytyka przy tym, że w wielu miejscach (węzeł Stadion, Kercelak, skrzyżowanie Górczewskiej z Lazurową) urzędnicy chcą nam fundować bieganie po dodatkowych schodach na kładki bądź do przejść podziemnych. Jego stowarzyszenie za najlepsze przykłady węzłów przesiadkowych uważa rondo Żaba (średnia odległość między przystankami - 143 m) i autobusy zatrzymujące się na ul. Wałbrzyskiej tuż przy wyjściach ze stacji metra Służew.

"Gazeta" spytała urzędników, kiedy wreszcie zostaną przybliżone do ronda de Gaulle'a przystanki autobusów kursujących Al. Jerozolimskimi (dziś znajdują się dopiero przy Muzeum Narodowym). To nie wymaga przecież wielkich wydatków. - ZDM i ZTM pracują nad tym od dłuższego czasu - przyznała Elżbieta Sołtys z biura drogownictwa. - Ale nie jest to proste, bo z powodu dużej liczby linii jest obawa, że autobusy, dojeżdżając na przystanek w stronę Pragi, blokowałyby skrzyżowanie z Nowym Światem.


Moze festiwal pomysłów, co usprawnić i jak na węzłach: Centrum, Świetokrzyska, Pl. Bankowy, De Gaulle'a, GUS, Dw. Centralny, r. ONZ, Femina, Dw. Wileński, Marymont i innych (dopisujcie które chcecie). Przygotowujemy wciąż matriał w postaci raportu z postulatami i na pewno jest szansa na zawarcie tego co się w tym wątku pojawi w tym materiale.

_________________
Byłem i jestem jawny, świadomy oraz chętny do współpracy.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt paź 04, 2011 12:36 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): So sty 19, 2008 18:33
Posty: 460
Lokalizacja: Żoliborz
Centrum

- zupełnie podstawowa sprawa: oznaczyć wejście do przejścia podziemnego pod Marszałkowską na północnym krańcu (wejście z chodnika przy Sawie) logo M, aby było wiadomo, że da się tamtędy dojść do stacji


De Gaulle'a przysunąć do ronda przystanek Muzeum Narodowe. Warto też rozważyć, czy przystanek Foksal na NŚ nie powinien zostać włączony do zespołu przystankowego MN. No i koniecznie trzeba przesunąć przystanek Foksal w kier. północnym bliżej ronda. Bardzo wielu ludzi przesiada się tam z tramwajów na autobus i muszą oni iść kawał drogi. Jeszcze lepiej by było, gdyby zrobić przejście dla pieszych przez Smolną w poziomie chodnika.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt paź 04, 2011 15:31 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): Cz lis 25, 2010 17:48
Posty: 111
Lokalizacja: dziura między Legionowem a Modlinem
Wojtek napisał(a):
Moze festiwal pomysłów, co usprawnić i jak na węzłach: Centrum, Świetokrzyska, Pl. Bankowy, De Gaulle'a, GUS, Dw. Centralny, r. ONZ, Femina, Dw. Wileński, Marymont i innych (dopisujcie które chcecie).

- Centrum - to chyba oczywiste, wyznaczyć w końcu przejścia dla pieszych na powierzchni, bo łażenie po tych wszystkich przejściach podziemnych jest cholernie męczące, zajmujące za dużo czasu, i jeszcze na dodatek łatwo się pomylić. To samo przy Dw. Centralnym.
- R. de Gaulle'a - też oczywiste, przysunąć przystanki autobusowe bliżej ronda - to było wytykane już w czasach Gierka! Analogicznie na Pl. Starynkiewicza i Metro Świętokrzyska, przysunąć bliżej skrzyżowania.
- Metro Politechnika - przydałby się przystanek autobusowy na Waryńskiego w stronę Żoliborza za skrzyżowaniem z Nowowiejską, chociażby przynajmniej jako "na żądanie" - obecnie, jeżeli się chce przesiąść z tramwaju na autobus kursujący w tym kierunku, trzeba się sporo nalatać, czasami nawet do samego Ronda Jazdy Polskiej.
- Pl. Zbawiciela - przesunąć przystanki tramwajowe na Marszałkowskiej za skrzyżowanie - obecnie, jak chce się przesiąść z tramwaju kursującego ul. Nowowiejską jadącego w stronę Mokotowa, na tramwaj jadący Marszałkowską w stronę Żoliborza, trzeba wysiąść… na następnym (Trasa Łazienkowska) bądź poprzednim (Metro Politechnika) przystanku, i latać 200 metrów.

Niektóre węzły są też tak schrzanione, że trzebaby było je całkowicie przeprojektować - np. Żerań FSO, Dw. Wileński, czy ten nieszczęsny Marymont (ten, co wymyślił, żeby pętla autobusowa była po przeciwnej stronie ulicy, niż wejścia do metra, powinien smażyć się w piekle).

_________________
Je ne suis pas écologiste.


Ostatnio edytowano Wt paź 04, 2011 17:46 przez Paweł Ciupak, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt paź 04, 2011 15:39 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): So sty 23, 2010 16:46
Posty: 349
Lokalizacja: śródmieście / warszawa
Pl. Bankowy -- wyznaczyć przejścia naziemne, powiększyć przystanki, zmienić cykle świateł na duzo krótsze, aby nie mógł uciec autobus/tramwaj z przystanku, do tego zmienić cykle świateł tak, aby nikt nie stał jak debil jak na przejście nikt nie powinien wjechać. Najlepiej by było oddzielić zbiorkom od reszty i sekcję dla zbiorkomu oczyścić ze światełek. Przydało by się tez oczyszczenie bankowego z nielegalnie parkujących aut poprzez trochę słupków (zdm jakoś nie chce za nic ich zamontować) -- mniej miejsc parkingowych powinno dać większą ilość w zbiorkomie jadącym do bankowego zamiast ludzi w autach.

_________________
maciek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt paź 04, 2011 20:36 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Pn lut 12, 2007 22:27
Posty: 1062
Lokalizacja: Legionowo
Na wlocie ul. Andersa na Pl. Bankowy prawie za każdym razem, gdy tamtędy jadę, to ktoś przechodzi po północnej stronie skrzyżowania z Al. "Solidarności", gdzie nie ma przejścia naziemnego, bo jest podziemne.

Podobne sytuacje regularnie obserwuje na przystanku przy parku praskim, gdzie ludzie w ramach oddolnej inicjatywy robią sobie obustronne dojście do przystanku...

_________________
http://www.legionowo.masa.waw.pl
http://www.bialoleka.masa.waw.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr paź 05, 2011 8:35 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Śr sty 03, 2007 20:18
Posty: 2049
Lokalizacja: Z Warszawy
A propos przechodzących "na nielegalu" przydałoby mi się z wielu takich miejsc zilustrowanie problemu zdjęciami - chodzi mi o zdjęcia, na ktorych faktycznie ktoś przechodzi przez jezdnię np; od drugiej strony przystanku itp. chcialbym zebrac mase krytyczna takich zdjęć, aby uwidocznić lepiej problem.

_________________
Byłem i jestem jawny, świadomy oraz chętny do współpracy.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt paź 11, 2011 12:08 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 04, 2007 19:48
Posty: 2787
Lokalizacja: Ochota / Ursynów
http://autobusczerwony.blox.pl/2011/10/ ... godne.html

Jarosław Osowski napisał(a):
Na przystanek Metro Ratusz Arsenał w stronę Woli pasażerowie wracają w poniedziałek 10 października i tu spore zdziwienie, bo nie zastaną z tramwajami wszystkich autobusów, które się w tym miejscu zatrzymywały dawniej. Linia 527 wywędrowała już wcześniej na prawy pas jezdni al. "Solidarności", teraz zostanie tam z nią także linia 160. Kosmiczne niczym nowe wiaty są uzasadnienia ZTM: dzięki tej decyzji autobusy mają rzekomo szybciej mijać skrzyżowanie al. "Solidarności" z ul. Andersa. Bzdura, jakich mało. Podejrzewam, że jest to po prostu wstęp do zwiększenia częstotliwości linii 190, a może i dwu pozostałych, gdy zostanie wprowadzona nowa organizacja na czas budowy stacji metra przy pomniku "czterech śpiących".

Niestety, przy okazji urzędnikom uda się rozwalić superwygodny punkt przesiadkowy. Przyjeżdżający metrem na stację Ratusz-Arsenał mieli dotąd na jednym przystanku tramwaje i komplet autobusów w stronę kina Femina. Teraz jak za starych złych czasów trzeba będzie polować albo na jedno, albo na drugie. Miejscy urzędnicy lubią ostatnio mówić, że zależy im na usprawnianiu przesiadek. Cały czas kończy się jednak na mówieniu, a teraz robią w dodatku krok w tył.

_________________
Pozostanie po nas..............|................Włóczykije eu
ta smutna legenda,.-....__...|.......Przejrzyj, polub, podsubskrybuj RSS.
że wciąż nas uczono...........|_________________________________
uczyć się na błędach...........(Włodzimierz Ścisłowski)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr paź 12, 2011 19:21 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Pn lut 12, 2007 22:27
Posty: 1062
Lokalizacja: Legionowo
Wojtek napisał(a):
A propos przechodzących "na nielegalu" przydałoby mi się z wielu takich miejsc zilustrowanie problemu zdjęciami - chodzi mi o zdjęcia, na ktorych faktycznie ktoś przechodzi przez jezdnię np; od drugiej strony przystanku itp. chcialbym zebrac mase krytyczna takich zdjęć, aby uwidocznić lepiej problem.


Al. Solidarności przy Parku Praskim:
Obrazek

_________________
http://www.legionowo.masa.waw.pl
http://www.bialoleka.masa.waw.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz paź 13, 2011 17:24 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Pn lut 12, 2007 22:27
Posty: 1062
Lokalizacja: Legionowo
Dezorientacji na stacjach metra ciąg dalszy - był Ratusz - Arsenał, teraz Świętokrzyska Pasta, a w przyszłości zapewne... Wilanowska Sushi :twisted:
Obrazek

_________________
http://www.legionowo.masa.waw.pl
http://www.bialoleka.masa.waw.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt paź 14, 2011 8:08 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Śr sty 03, 2007 20:18
Posty: 2049
Lokalizacja: Z Warszawy
I jeszcze Młociny Szczotka i Marymont Kij od Szczotki. Buahahahaha. Niezły Prima Aprilis.

_________________
Byłem i jestem jawny, świadomy oraz chętny do współpracy.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 18 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL