Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 2 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Cz cze 08, 2017 16:37 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 04, 2007 19:48
Posty: 2821
Lokalizacja: Ochota / Ursynów
http://www.transport-publiczny.pl/wiado ... 55430.html

Cytuj:
Warszawa zamawia opracowanie Planu Systemu Transportowego miasta. Dokument kosztować ma ok. 1,3 mln zł i wskazywać kierunek rozwoju transportu publicznego i infrastruktury drogowej do 2050 roku. Opracowanie ma uwzględnić potrzeby wszystkich użytkowników systemu transportowego Warszawy i ustalić priorytety inwestycyjne z zakresu infrastruktury drogowej i publicznego transportu szynowego wraz z harmonogramem ich realizacji do 2050 r.

Prawie 1,6 mln zł brutto Warszawa chce przeznaczyć na opracowanie „Planu Systemu Transportowego”. Ma on powstać najpóźniej do 26 października 2018 roku, chyba że wykonawca zadeklaruje skrócenie terminu wykonania zamówienia, co jest punktowane przez zamawiającego.

Plan Systemu Transportowego koncentruje się na problematyce rozwoju infrastruktury drogowej i publicznego transportu szynowego z uwzględnieniem potrzeb wszystkich użytkowników i pozostałych podsystemów transportowych. Opracowanie dotyczyć będzie obszaru Warszawy z uwzględnieniem obszarów sąsiednich. Pozwoli to na ustalenie priorytetów inwestycyjnych wraz z harmonogramem ich realizacji do 2050 r.

Jakie kierunki rozwoju?

Jego realizacja prowadzona ma być w trzech etapach. Pierwszy dotyczyć będzie analizy stanu istniejącego i kierunków rozwoju systemu transportowego oraz przygotowanie założeń do scenariuszy jego rozwoju. Wykonawca sprawdzi zgodność obecnych parametrów dróg z wymaganiami w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie. Niezbędne będzie określenie miejsc krytycznych dla przepustowości i bezpieczeństwa ruchu, które mogą wpłynąć na ustalenie rzeczywistej klasy drogi, takich jak występowanie przeszkód i ograniczeń, skutkujących zmniejszeniem liczby pasów ruchu na odcinkach między skrzyżowaniami/węzłami, brak pasów dzielących jezdnie mające co najmniej po dwa pasy ruchu w każdym kierunku, nadmiernie skomplikowany przebieg drogi w planie lub małe promienie łuków poziomych wymagające stosowania ograniczeń prędkości.

Jednym z przyjętych założeń opracowania będzie zmienny podział zadań przewozowych dostosowujących podaż przepustowości i zdolności przewozowych systemu do popytu na podróże. W tym etapie wykonawca będzie miał za zadanie przygotować również założenia dla scenariuszy rozwoju systemu transportowego. Pomocny ma być stworzony już Model Transportowy Aglomeracji Warszawskiej 2016. Wykonawca ma przyjąć założenia, że do 2050 roku udział transportu zbiorowego w wewnętrznych podróżach w mieście będzie nie mniejszy niż 60%, zaś w samej strefie śródmiejskiej co najmniej 70-80%. Wymaganą wartość ustalić ma wykonawca w trakcie realizacji zamówienia. Udział podróży do i z Warszawy transportem publicznym będzie nie mniejszy niż 50%, zaś udział transportu rowerowego w wewnętrznych podróżach ogółem w całym mieście będzie stanowił co najmniej 10%, a w strefie śródmiejskiej – 15-20%. Ponadto model dla 2050 r. powinien uwzględniać ograniczenie prędkości do 30 km/h na ulicach o ruchu uspokojonym

Miasto oczekuje, że wykonawca będzie budował i obciążał ruchem i przewozami kolejne warianty zintegrowane systemu transportowego i sprawdzał na ile spełniają one założenia w zakresie podziału zadań przewozowych. Zakłada się, że efektem tych analiz będzie co najmniej 5 zintegrowanych wariantów wynikowych, które następnie należy poddać analizie ekonomicznej i wielokryterialnej.

Efektem ma być zaprezentowanie optymalnych kierunków rozwoju systemu transportowego, które będą stanowiły założenia do scenariuszy rozwoju systemu do 2050 r. jako model systemu transportowego, do którego zbudowania powinno dążyć miasto. Dotyczy to również lat następnych. Wykonawca przedstawić ma miastu również sugestie dotyczące kierunków zmian w podziale zadań przewozowych, tempa tych zmian oraz sposobu ich uwzględnienia w analizach scenariuszy rozwoju systemu transportowego do 2050 r.

Scenariusze dla transportu

Drugi etap opracowania polegać będzie na opracowaniu i analizie wariantowych scenariuszy rozwoju systemu transportowego ze szczególnym uwzględnieniem transportu publicznego i infrastruktury drogowej. Wykonawca stworzy listę inwestycji i scenariuszy rozwoju systemu transportowego w zakresie transportu szynowego – metra i tramwaju oraz infrastruktury drogowej.

Analizy ma zostać wykonana dla horyzontów: 2025, 2030, 2035, 2040, 2045 i 2050, zaś wykonawca ma uwzględnić, że do 2050 roku zostaną wybudowane elementy sieci transportowej zawarte w Wieloletniej Prognozie Finansowej m.st. Warszawy, Wieloletniej Prognozie Finansowej Województwa Mazowieckiego, Programie Budowy Dróg Krajowych, Planie Wykonawczym do Strategii Rozwoju Województwa do 2030 r. Do uwzględnienia jest także opracowanie pt. Warszawskie Badanie Ruchu 2015 wraz z opracowaniem modelu ruchu.

Zadecyduje nie tylko cena

Ostatni etap dotyczy z kolei opracowania wynikowych scenariuszy i kierunków rozwoju transportu publicznego i infrastruktury drogowej. Nastąpi tutaj wskazanie optymalnego wariantu kierunków rozwoju infrastruktury drogowej i transportu szynowego, a wykonawca obliczy dla niego prognozy i rozkład ruchu dla lat 2025, 2030, 2035, 2040, 2045 i 2050.

Składanie ofert trwa do 6 lipca 2017 roku. O wyborze zadecyduje w 60% cena, zaś w 20% termin realizacji zamówienia oraz zaproponowane przez oferenta dodatkowe ilościowe wskaźniki i mierniki oceny inwestycji i wariantów rozwoju. Warszawa przewiduje możliwość udzielenia zamówień polegających na powtórzeniu podobnych usług do wysokości 50% wartości zamówienia podstawowego.


Czyli pewnie na zmianę klas dróg w studium jeszcze długo poczekamy...

_________________
Pozostanie po nas..............|................Włóczykije eu
ta smutna legenda,.-....__...|.......Przejrzyj, polub, podsubskrybuj RSS.
że wciąż nas uczono...........|_________________________________
uczyć się na błędach...........(Włodzimierz Ścisłowski)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn cze 12, 2017 12:51 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Śr sty 03, 2007 20:18
Posty: 2049
Lokalizacja: Z Warszawy
Prawda jest taka, że na każdej większej ulicy powinien być jakiś transport publiczny: tramwaj czy autobusy na buspasie itp. Bez tego m ekologiczny modal split i przepustowość osobową można sobie wsadzić... Nawet na moście autostradowym powinien być np. pociąg podmiejski.

_________________
Byłem i jestem jawny, świadomy oraz chętny do współpracy.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 2 ] 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL