zm.org.pl
http://forum.zm.org.pl/

Tiry na tory
http://forum.zm.org.pl/viewtopic.php?f=2&t=382
Strona 2 z 5

Autor:  RysiekK [ Wt paź 05, 2010 8:13 ]
Tytuł:  Re: Tiry na tory -- tirowcy(ówki) protestują

zapomniałeś dodać o skandalicznym dotowaniu przejazdu "tirów" autostradami

Autor:  velogustlik [ So paź 09, 2010 20:29 ]
Tytuł:  Re: Tiry na tory -- tirowcy(ówki) protestują

Na wstępie proszę admina o przeniesienie wątku do wcześniejszego tematu czyli tu:http://forum.zm.org.pl/viewtopic.php?f=2&t=382 i skrócenie nazwy tematu do hasła kampanii.

Cytuj:
Tiry na tory? Protest
Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce uważa, że kampania "Tiry na tory" [b]prezentuje negatywny obraz transportu samochodowego i dlatego finansowanie jej z pieniędzy publicznych jest niedopuszczalne.[/b]


Negatywny to negatywny. O co chodzi? Jeżeli byłby nieprawdziwy to inna sprawa. Przeciwko negatywnemu opisowi jakiegoś oprycha też się protestuje :)?

Autor:  jacor [ Pn gru 06, 2010 9:54 ]
Tytuł:  Re: Tiry na tory-pierwsza szansa niewykorzystana

Ech ten język dziennikarzy...

http://gospodarka.gazeta.pl/gospodarka/1,33181,8772592,_Puls_Biznesu___Minister_zlupi_e_mytem.html

Cytuj:
"Puls Biznesu": Minister złupi e-mytem
pcyl, IAR
2010-12-06, ostatnia aktualizacja 2010-12-06 07:31

Minister skarbu zamierza znacznie podnieść elektroniczne opłaty za korzystanie z dróg. "Puls Biznesu" dotarł do propozycji przyszłorocznych stawek dla przewoźników przygotowanych przez kierowany przez Cezarego Grabarczyka resort.

Zgodnie z nimi najwyższa stawka e-myta dla ciężarówek ma wynieść 53 grosze za kilometr. Dla wielu firm - zauważa gazeta - będzie to oznaczać siedmiokrotną podwyżkę. Przewoźnicy alarmują, że po wprowadzeniu nowych stawek przestaną być konkurencyjni. Gazeta dodaje, że najwięcej zapłacą właściciele pojazdów emitujących najwięcej spalin. Takie auta stanowią 69-87 procent floty transportowej. Dziennik przypomina, że 1 lipca przyszłego roku elektroniczne opłaty za korzystanie z dróg zastąpią dotychczasowe winiety.


Ciekawe, jaką konkurencję mają na myśli? Czyżby kolej?

Autor:  legalnycyklista [ Pn gru 06, 2010 11:21 ]
Tytuł:  Re: Tiry na tory-pierwsza szansa niewykorzystana

Podejrzewam, że to wypowiedzi przedstawicieli "69-87%"-owej grupy, dla których niewyobrażalne jest to, że ich bardziej trujące ciężarówki mają płacić więcej niż nieco mniej trujące jakiegoś bardziej doinwestowanego przewoźnika.

Zbyt rozpowszechniony jest model, który obecny był 10-20 lat temu na rynku samochodów osobowych - kupujesz rozlatującego się wartburga i jesteś królem.
A że pali więcej i z każdym spalonym litrem zakup nowszego odpływa w daleką przyszłość (kupuje się następne strucle). "Jeżdżą? Jeżdżą! No to jest super", a tu Ci nagle wyjeżdżają z jakimiś normami spalin itd.

Czy oni w ogóle rozpatrują PKP jako konkurencję?

Autor:  Piwoslaw [ Pn gru 06, 2010 13:31 ]
Tytuł:  Re: Tiry na tory-pierwsza szansa niewykorzystana

legalnycyklista napisał(a):
Czy oni w ogóle rozpatrują PKP jako konkurencję?

PKP? A co to?

Autor:  axxenfall [ Cz kwi 07, 2011 14:35 ]
Tytuł:  Re: Tiry na tory -- tirowcy(ówki) protestują

Obrazek

Autor:  olek [ Cz kwi 07, 2011 16:18 ]
Tytuł:  Re: Tiry na tory -- tirowcy(ówki) protestują

Cytuj:
Związek Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce uważa, że kampania "Tiry na tory" prezentuje negatywny obraz transportu samochodowego


A przecież przewoźnicy drogowi tak ciężko pracują na swój pozytywny wizerunek, doskonaląc swe umiejętności na szkoleniach:

http://www.tvn24.pl/-1,1697623,0,1,wal- ... omosc.html

BP, NMSP.

Autor:  axxenfall [ Pt kwi 22, 2011 11:37 ]
Tytuł:  Re: Tiry na tory

http://www.rynek-kolejowy.pl/23569/ISO_ ... _drogi.htm

Cytuj:
ISO: Polacy chcą wydawać na kolej więcej niż na drogi

Według badań opinii społecznej, przeprowadzonych w ramach kampanii "Tiry na tory", aż 97 procent Polaków uważa, że udział wydatków na kolej w budżecie powinien wynosić co najmniej jedną piątą. Tymczasem tegoroczne proporcje inwestycji drogowych do kolejowych w budżecie państwa to 14:86 na korzyść transportu drogowego.

Kampania "Tiry na tory" zaprezentowała wyniki badań dotyczących preferencji Polaków odnośnie finansowania transportu, poczucia bezpieczeństwa i wartości, którym zagrażają ciężarówki.

Więcej na kolej kosztem dróg

Na pytanie "Jaki, Twoim zdaniem, powinien być udział (w %) środków finansowych budżetu Polski na transport drogowy a jaki na kolejowy", jedna trzecia badanych odpowiedziała, że środki powinny być dzielone po równo pomiędzy te dwie gałęzie transportu. 38 badanych stwierdziło, że na kolej powinno się przeznaczać więcej niż połowę (26 procent respondentów widziałoby wydatki na kolej w przedziale 51-70 procent, a 12 procent respondentów - jeszcze więcej). 26 procent respondentów uważa, że na kolej powinno się przeznaczać więcej niż jedną piątą, ale mniej niż połowę środków. Tylko 3 procent respondentów twierdzi, że na kolej powinno się wydawać mniej niż jedną piatą środków. Średnio więc Polacy proponują podział środków pomiędzy transport drogowy i kolejowy w stosunku 47.5 do 52.5 na korzyść kolei.

Kiedy respondentom zaprezentowano rekomendowany przez Unię Europejską podział środków budżetowych (40 procent na transport kolejowy, 60 procent na transport drogowy), dwie piąte respondentów uznało go właściwy, a 41 procent uznało, że udział wydatków na koleje powinien być większy niż rekomendowany. Ponadto, 54 procent badanych uważa, że transport kombinowany powinien być dotowany z budżetu państwa.

Subiektywne poczucie bezpieczeństwa na niskim poziomie

Badania te pokazały również, że Polacy nie czują się na drogach bezpiecznie (81 procent kierowców i 74 procent pasażerów nie czuje się bezpiecznie). Zdaniem 3/4 respondentów ciężarówki powyżej 3,5 tony stanowią zagrożenie dla innych użytkowników dróg. Wśród najczęściej wymienianych problemów znalazło się spowalnianie ruchu i powodowanie korków (23 procent wskazań), a także zbyt szybka jazda (18 procent wskazań). Połowa badanych uważa, że samochody powyżej 3,5 ton utrudniają życie także osobom niezmotoryzowanym, w szczególności zagrażają pieszym i nie zatrzymują się na przejściach dla pieszych (31 procent).

92%: ciężarówki zagrażają stanowi dróg

Ogółem, 92 procent Polaków uważa, że ruch ciężarówek zagraża stanowi dróg. 69 procent uważa, że ciężarówki zagrażają bezpieczeństwu na drodze, a 65 procent - ciszy i spokojowi. Kwestie ściśle ekologiczne są na dalszych miejscach: zagrożenie czystości wskazało 32 procent badanych, 21 proc. badanych stwierdziło, że ciężarówki zagrażają przyrodzie.

- Wyniki badań wskazują, że prowadzenie bardziej zrównoważonej polityki transportowej wcale nie jest politycznie niepopularne. Wręcz przeciwnie, sprawna kolej jest dla Polaków nawet silniejszą aspiracją niż nowe drogi. - komentuje Wojciech Makowski z Instytutu Spraw Obywatelskich.

Badania wykonała pracownia Inquiry Market Research, próba: N=518, sondaż online wśród kobiet i mężczyzn w wieku 20-40 lat. Badania były prowadzone przed ujawnieniem przez TVN24 przypadków nieprawidłowości w szkoleniach kierowców ciężarówek. Publikacja wyników kolejnej fali badań nastąpi pod koniec czerwca 2011.

Kampanię "Tiry na tory" prowadzi Instytut Spraw Obywatelskich. Jej częścią jest m.in. zbiórka podpisów pod petycją do Premiera - do tej pory wezwanie, aby "tranzyt towarów przez Polskę odbywał się przy użyciu kolei" podpisało 45 tysięcy osób. Cytowane badania wskazują, że kampania jest znana 45 procentom badanych.

A tymczasem, w Wielkanoc będziemy mogli odetchnąć od tirów: ciężarówki powyżej 12 ton dostały zakaz jazdy między od 18 do 22 w sobotę oraz między 8 a 22 w niedzielę i poniedziałek.

Autor:  Phinek [ Cz kwi 28, 2011 22:38 ]
Tytuł:  Re: Tiry na tory

Ten TIR wziął sobie hasło TIRY NA TORY zbyt poważnie:

http://www.dziennikbaltycki.pl/stronagl ... ,id,t.html

Ciekawe kto poniesie koszty wypadku... w tym koszty pośrednie, czyli odwołane i opóźnione pociągi.

Autor:  axxenfall [ Śr cze 08, 2011 9:09 ]
Tytuł:  Re: Tiry na tory

http://www.rynek-kolejowy.pl/24715/Beda ... ogowym.htm

Cytuj:
Będą opłaty infrastrukturalne w transporcie drogowym?

W dyrektywie w sprawie opłat drogowych, której projekt przyjął we wtorek Parlament Europejski, zawarte zostały rozwiązania regulujące kwestię opodatkowania i opłat nakładanych na pojazdy ciężarowe odzwierciedlających koszty zanieczyszczenia powietrza i emisji hałasu. Przychody uzyskane z tego tytułu zostaną przeznaczone na rozwój nowoczesnych i przyjaznych środowisku systemów transportowych.

Szacuje się, że średnie koszty związane z wprowadzeniem tych opłat nie powinny przekraczać 3 do 4 eurocentów za pojazd na kilometr. Dyrektywa znajdzie zastosowanie wobec pojazdów o ładowności ponad 3,5 tony. Państwa członkowskie mogą wystąpić do Komisji Europejskiej o zwolnienie z opłat pojazdów o ładowności do 12 ton, ale będą musiały taką decyzję właściwie uzasadnić.

Państwa członkowskie będą mogły określać wykorzystanie przychodów uzyskanych z opłat, ale co najmniej 15% wpływów powinno trafić na wsparcie finansowe projektów TEN-T w celu zwiększania zrównoważonego charakteru transportu. Co cztery lata państwa członkowskie, które pobierają opłatę będą sporządzać sprawozdanie o opłatach pobieranych na ich terytorium i przekazywać je Komisji, która udostępni je pozostałym państwom członkowskim.

Samochody ciężarowe spełniające określone normy Euro oraz poruszające się po drogach poza godzinami szczytu będą zwolnione z opłat za zanieczyszczenie powietrza; - pojazdy spełniające normę Euro V do 1 stycznia 2014 roku, a pojazdy spełniające normę Euro VI do 1 stycznia 2018 roku. W wyjątkowych przypadkach dotyczących infrastruktury w regionach górskich do opłat drogowych może zostać doliczona dopłata (do 25%), która obejmie najbardziej zanieczyszczające pojazdy (o klasie emisji Euro 0, I i II), a od roku 2015 także Euro III.

Komisja Europejska przedstawiła wniosek legislacyjny w 2008 roku i jest on jednym z elementów wymienionych w Białej Księdze (2011) działań na rzecz zrównoważonego transportu. Przyjęty w drugim czytaniu tekst dyrektywy został wcześniej uzgodniony z państwami członkowskimi, dlatego teraz czeka go jedynie konieczność formalnego zatwierdzenia przez Radę.

Strona 2 z 5 Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/