Jakoś tak przeszło bez większego echa.
http://wyborcza.biz/biznes/1,147752,211 ... arcia.htmlCytuj:
W zeszłym roku Ministerstwo Rozwoju przyznało grant fabryce silników samochodowych Daimlera pod Jaworem (niemal 19 mln euro, czyli na dziś ponad 80 mln zł ) oraz umówiło się z LG Chem na 25 mln zł dotacji dla nowej fabryki baterii do aut elektrycznych (potrzeba na to jeszcze zgody Komisji Europejskiej).
[...]
Przykładem są spółki motoryzacyjnego koncernu Fiat Chrysler Automobiles (FCA), które głównie na Śląsku zatrudniają ponad 9 tys. ludzi, a wartość ich eksportu tylko w 2015 r. wyniosła - 15,1 mld zł. Na co mogą liczyć w zamian? Od 2004 do marca 2016 roku - według danych portalu UOKiK - otrzymały one w sumie ponad miliard złotych pomocy publicznej - w różnej formie. Najwięcej z nich dostał FCA Poland (właściciel tyskiej fabryki samochodów Fiata) - ponad 612,8 mln zł brutto, potem FCA Powertrain Poland (fabryka silników samochodowych w Bielsku Białej) - 328 mln zł oraz Magneti Marelli Poland (fabryka części samochodowych) - 100,6 mln zł.
Inne znaczące przykłady, to wielki pracodawca Warmii i Mazur, czyli francuski Michelin (dostał 439 mln zł od 2006 roku), inwestujący od lat w Polkowicach Volkswagen Motor Poland (od 2002 roku otrzymał ponad 460 mln zł pomocy)