zm.org.pl
http://forum.zm.org.pl/

Translohr
http://forum.zm.org.pl/viewtopic.php?f=2&t=3806
Strona 1 z 1

Autor:  kulikowski [ Śr gru 14, 2016 22:53 ]
Tytuł:  Translohr

Translohr w Padwie (Włochy)
STE3 - Padwa, Włochy:
https://scontent-waw1-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/15284866_1293338434031291_4465572912391000524_n.jpg?oh=f173359ff11f1d240bd65a52827af5ac&oe=58F02B17 (C) Paweł Szydłowski
Obrazek Wikpedia
Obrazek

Pętla południowa:
Obrazek
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/7/7f/Tram_padfova.JPG/800px-Tram_padfova.JPG
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/7/7a/Trams_padua_padova_translohr1.JPG/800px-Trams_padua_padova_translohr1.JPG

wnętrze:
Obrazek

zwrotnice i rozjazdy:
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/5/5c/Scambio_Translohr_Deposito_Favaro_071120.jpg/800px-Scambio_Translohr_Deposito_Favaro_071120.jpg
Obrazek
Obrazek

przystanek:
Obrazek

zasada działania:
Obrazek
Schemat szyny prowadzącej systemu Translohr. Na zielono zaznaczono szynę, w kolorze czerwonym koła prowadzące pojazdu.

schemat linii:
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/d/d1/Padova_mappa_tranvia.svg/800px-Padova_mappa_tranvia.svg.png

film:
https://www.youtube.com/watch?v=9c3fr7xrOXI

Cytuj:
Pomysł przywrócenia tramwaju w Padwie pojawił się po raz pierwszy w 1990. Jednak dopiero w 1995 przeznaczono pieniądze na ten cel. Praca nad budową linii rozpoczęły się 31 marca 2003, a zakończyły się w 2005. Gdy zakończono budowę linii rozpoczęto szkolenie motorniczych. Ostateczne otwarcie nastąpiło 24 marca 2007 na odcinku długości 6,7 km. od dworca kolejowego do końcówki Guizza. 5 grudnia 2009 linia została przedłużona i osiągnęła długość 10,3 km. Obecnie w budowie jest druga linia SIR2. Czas jazdy wynosi 34 minuty. Tramwaj kursuje między 4 rano a godz. 0.40. Na linię codziennie wyjeżdża 14 pojazdów translohr typu STE3.

Trasa linii SIR1:Stazione F.S. - Trieste - Eremitani - Ponti Romani - Tito Livio - Santo - Prato della Valle - Cavalletto DX - Diaz - Santa Croce - Cavallotti - Bassanello - Sacchetti/Assunta - Cuoco - Guizza - Capolinea Sud. Tramwaj kursuje co 8 minut w ciągu dnia.

https://pl.wikipedia.org/wiki/Tramwaje_w_Padwie


Dane techniczne:
Uruchomienie linii: 24 marca 2007 (6,7 km)
5 grudnia 2009 przedłużenie
Właściciel: miasto Padwa
Operator: Azienda Padova Servizi Mobilitá, Padwa, Veneto, Włochy
Trakcja: elektryczna
Zasilanie: sieć górna 750 V DC (odcinkowo bez zasilania)
Liczba linii: 1
Długość sieci: 10,3 km
Liczba przystanków: 24
Tabor: 16 niskopodłogowych, dwukierunkowych, 3-członowych pojazdów typu STE3
Długość pojazdu: 25,0 m
Szerokość pojazdu: 2,2 m
Wysokość pojazdu: 2,89 m
Godziny kursowania: 4:00-0:40
Częstotliwość kursowania: 8 min
Czas przejazdu półkursu: 34 min
Liczba brygad: 14
Praca przewozowa (2010): 22 000 pas.
Projektowanych linii: 2 (12,6 km + 5,4 km)

więcej o translohr tu: https://pl.wikipedia.org/wiki/Translohr


źródła: Paweł Szydłowski/Zakręceni Tramwajami@Facebook.com
Wikipedia.org

Autor:  axxenfall [ Cz gru 15, 2016 8:50 ]
Tytuł:  Re: Translohr

Coś pomiędzy trolejbusem a tramwajem, ciekawe. Choć może aby uzyskać elastyczność trolejbusu (często przytaczana możliwość omijania zepsutego składu), powinna być opcja opuszczenia szyny i przejechania krótkiego odcinka poza nią/na przeciwległej? Tylko wtenczas potrzebny byłby inny pantograf albo akumulator.

Pozdrawiam
maciek

Autor:  oelka [ Pt gru 16, 2016 3:27 ]
Tytuł:  Re: Translohr

W Nancy była możliwość jazdy bez szyny. Ogólnie ten system wymaga bardzo dobrej nawierzchni drogowej, aby się nie wykoleić z szyny. To jest główna wada i zarazem najbardziej kosztowny element projektu.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/