zm.org.pl http://forum.zm.org.pl/ |
|
Translohr http://forum.zm.org.pl/viewtopic.php?f=2&t=3806 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | kulikowski [ Śr gru 14, 2016 22:53 ] |
Tytuł: | Translohr |
Translohr w Padwie (Włochy) STE3 - Padwa, Włochy: https://scontent-waw1-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/15284866_1293338434031291_4465572912391000524_n.jpg?oh=f173359ff11f1d240bd65a52827af5ac&oe=58F02B17 (C) Paweł Szydłowski Wikpedia Pętla południowa: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/7/7f/Tram_padfova.JPG/800px-Tram_padfova.JPG https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/7/7a/Trams_padua_padova_translohr1.JPG/800px-Trams_padua_padova_translohr1.JPG wnętrze: zwrotnice i rozjazdy: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/5/5c/Scambio_Translohr_Deposito_Favaro_071120.jpg/800px-Scambio_Translohr_Deposito_Favaro_071120.jpg przystanek: zasada działania: Schemat szyny prowadzącej systemu Translohr. Na zielono zaznaczono szynę, w kolorze czerwonym koła prowadzące pojazdu. schemat linii: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/d/d1/Padova_mappa_tranvia.svg/800px-Padova_mappa_tranvia.svg.png film: https://www.youtube.com/watch?v=9c3fr7xrOXI Cytuj: Pomysł przywrócenia tramwaju w Padwie pojawił się po raz pierwszy w 1990. Jednak dopiero w 1995 przeznaczono pieniądze na ten cel. Praca nad budową linii rozpoczęły się 31 marca 2003, a zakończyły się w 2005. Gdy zakończono budowę linii rozpoczęto szkolenie motorniczych. Ostateczne otwarcie nastąpiło 24 marca 2007 na odcinku długości 6,7 km. od dworca kolejowego do końcówki Guizza. 5 grudnia 2009 linia została przedłużona i osiągnęła długość 10,3 km. Obecnie w budowie jest druga linia SIR2. Czas jazdy wynosi 34 minuty. Tramwaj kursuje między 4 rano a godz. 0.40. Na linię codziennie wyjeżdża 14 pojazdów translohr typu STE3. Trasa linii SIR1:Stazione F.S. - Trieste - Eremitani - Ponti Romani - Tito Livio - Santo - Prato della Valle - Cavalletto DX - Diaz - Santa Croce - Cavallotti - Bassanello - Sacchetti/Assunta - Cuoco - Guizza - Capolinea Sud. Tramwaj kursuje co 8 minut w ciągu dnia. https://pl.wikipedia.org/wiki/Tramwaje_w_Padwie Dane techniczne: Uruchomienie linii: 24 marca 2007 (6,7 km) 5 grudnia 2009 przedłużenie Właściciel: miasto Padwa Operator: Azienda Padova Servizi Mobilitá, Padwa, Veneto, Włochy Trakcja: elektryczna Zasilanie: sieć górna 750 V DC (odcinkowo bez zasilania) Liczba linii: 1 Długość sieci: 10,3 km Liczba przystanków: 24 Tabor: 16 niskopodłogowych, dwukierunkowych, 3-członowych pojazdów typu STE3 Długość pojazdu: 25,0 m Szerokość pojazdu: 2,2 m Wysokość pojazdu: 2,89 m Godziny kursowania: 4:00-0:40 Częstotliwość kursowania: 8 min Czas przejazdu półkursu: 34 min Liczba brygad: 14 Praca przewozowa (2010): 22 000 pas. Projektowanych linii: 2 (12,6 km + 5,4 km) więcej o translohr tu: https://pl.wikipedia.org/wiki/Translohr źródła: Paweł Szydłowski/Zakręceni Tramwajami@Facebook.com Wikipedia.org |
Autor: | axxenfall [ Cz gru 15, 2016 8:50 ] |
Tytuł: | Re: Translohr |
Coś pomiędzy trolejbusem a tramwajem, ciekawe. Choć może aby uzyskać elastyczność trolejbusu (często przytaczana możliwość omijania zepsutego składu), powinna być opcja opuszczenia szyny i przejechania krótkiego odcinka poza nią/na przeciwległej? Tylko wtenczas potrzebny byłby inny pantograf albo akumulator. Pozdrawiam maciek |
Autor: | oelka [ Pt gru 16, 2016 3:27 ] |
Tytuł: | Re: Translohr |
W Nancy była możliwość jazdy bez szyny. Ogólnie ten system wymaga bardzo dobrej nawierzchni drogowej, aby się nie wykoleić z szyny. To jest główna wada i zarazem najbardziej kosztowny element projektu. |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |