Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: Pt sty 19, 2007 15:50 
Offline
Moderator

Dołączył(a): Pt gru 29, 2006 13:56
Posty: 104
Lokalizacja: z grodu stołecznego
Cytuj:
TRANSPORT
Solaris dostarczy autobusy za 45 mln zł

Fabryka autobusów Solaris Bus & Coach z Bolechowa pod Poznaniem zawarła umowę na dostawę 50 niskopodłogowych autobusów miejskich dla warszawskich Miejskich Zakładów Komunikacyjnych. Kontrakt o łącznej wartości ponad 45 mln złotych ma być zrealizowany do końca czerwca 2007 roku. Wśród rozwiązań ponadstandardowych zamontowanych w warszawskich autobusach oprócz klimatyzacji będzie też urządzenie służące do automatycznego liczenia pasażerów z funkcją rozróżniania pasażerów wchodzących i wychodzących. Po dostarczeniu 50 Solarisów Urbino tabor MZK będzie liczył już ponad 400 autobusów tej marki.
a.mac.


Jak zwykle śmiem donieść o tym wspaniałym fakcie - niskopodłogowym sprzęcie dla Wawy. Dodatkowo fakt iż dostarcza już kolejny raz Solaris (po wygraniu przetargu) ma ogromne znaczenie. W końcu podstawa by nasz wydolny jak widać przemysł, dostarczał polskim miastom sprzęt a nie odpadowe Niemcy [Mercedes zaskarżył ten przetarg i chciał dostarczyć busy w 50 % z wysoką podłogą (sic!) komisja oddaliła jednak jego protest - sic!].
Niestety, łyżka dziegdziu jak zwykle psuje obraz całości:

Cytuj:
WARSZAWA
Nadjeżdża pół setki nowych autobusów

Do końca czerwca warszawiaków zacznie wozić 50 niskopodłogowych 12-metrowych autobusów z klimatyzacją. Miejskie Zakłady Autobusowe podpisały wczoraj w tej sprawie umowę z firmą Solaris Bus & Coach. Pojazdy będą kosztowały 45 milionów złotych. Po tekstach w"Rzeczpospolitej" postanowiono je wyposażyć w bardziej ekologiczne silniki spełniające normę emisji spalin Euro 4 (specyfikacja przetargowa dopuszczała zabronioną dla nowych pojazdów w Unii Europejskiej normę Euro 3).
kmaj


Jeśli specjaliści z ZTM są takimi palantami, że w specyfikacji przetargowej dopuścili ZABRONIONE silniki to trudno żebyśmy się doczekali rowerów w metrze.

pozdr

Czajnik


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: So sty 27, 2007 8:43 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 04, 2007 19:48
Posty: 2821
Lokalizacja: Ochota / Ursynów
Czajnik napisał(a):
Jeśli specjaliści z ZTM są takimi palantami, że w specyfikacji przetargowej dopuścili ZABRONIONE silniki to trudno żebyśmy się doczekali rowerów w metrze.


Jeśli to ten przetarg, co myślę, to był to nie tyle przejaw głupoty co innej hierarchii wartości: specjalnie rozpisano go przed nowelizacją ustawy mającej utrudnić oprotestowanie wyników aby zdążyć przed wejściem w życie obowiązku używaniu silników spełniających normę Euro 4, motywując to niższymi kosztami zakupu. Skoro jednak uzgodnili zamianę z wykonawcą to chyba nowsze silniki nie były tak znacznie droższe.

Pozdrawiam,
Maciek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz cze 19, 2008 7:48 
Offline
Moderator

Dołączył(a): Pt gru 29, 2006 13:56
Posty: 104
Lokalizacja: z grodu stołecznego
Kilka lat temu spieraliśmy się jak zwykle z Raffim "na wielkie opony" autobusowe kto jest liderem w naszym kraju. Jeszcze wtedy było nim (jak mnie pamięć nie myli) konsorcjum Polskie Autobusy czy Solbus, dziś można z dumą podkreślić - oto mamy samodzielnego lidera - firma z Bolechowa - SOLARIS.
Okazało się, że stali się liderem w trzech podstawowych kategoriach sprzedaży busów: miejskich, międzymiastowych i turystycznych.

Jak wiecie już, od dłuższego czasu kibicuję tej polskiej firmie, w jej sposobie działania. Ogromna wiedza Prezesa Krzysztofa Olszewskiego oraz "wygranie" rynku niemieckiego, zdobywanie Azji (kontrakt na dostawę do Zjednoczonych Emiratów Arabskich), pokazuje że gdy wyjdzie się ze skorupy polskich uprzedzeń można stać się właśnie liderem.

Dlaczego podkreślam rynek niemiecki ?
Dlatego, że jest to jeden z najbardziej wymagających na świecie. Rynek gdzie fuszerka i chałtura nie ma prawa bycia, gdzie liczy się jakość, solidność i dobre relacje międzyludzkie.

Artykuł z Gazety Wyborczej potwierdza również jak ważne jest właśnie - nieszablowne podejście do klienta (częsty grzech polskich firm, instytucji, organizacji):
http://wyborcza.pl/1,75480,5293119,Pani ... amnik.html

Tu najsmacznijesze kąski z artykułu jak Polak wie lepiej od Niemca:

"Dziwią go niektóre rozwiązania. Dlaczego elektronika jest rozrzucona po całym autobusie, gdy w osobowym wszystkie bezpieczniki i przekaźniki są w jednym miejscu? W centrum Neoplana w Stuttgarcie spotyka go Albrecht Auwärter, syn założyciela fabryki, który - jak zwykle w sobotę - przechadza się po halach fabrycznych. Pyta Olszewskiego, co robi. - Demontuję waszą elektrykę i zakładam nową."

A ten wątek najlepiej obrazuje budowanie więzi międzyludzkich:
"I napisze, że o klientów trzeba dbać. Organizują dla nich co roku Solarisposia, spotkania z wykładami i z rozrywką. Albo gadżety. Ile można mieć piór, portfeli, zegarków czy kubków? Pani prezes woli prezenty z pomysłem. Bardziej dla żon i dzieci klientów. Żeby żona powiedziała: "O, sympatyczni są z tego Solarisa". Więc wymyśliła: bokserki z zielonym jamnikiem, figi, koszulki polo, puzzle, piórniki, poduszki, koło ratunkowe."

Zaryzukuję tezę, że"kto z kim przystaje takim się staje" w myśl naszego przysłowia. Ten kto terminuje u Niemców, podpatruje najlepszych, rozwój ma zapewniony (Prezes Olszewski doszedł do kierowniczego stanowiska jako pierwszy cudzoziemiec w Neoplanie).

Podsumowanie roku 2007:
http://www.solarisbus.pl/busmania,aktua ... 0,413.html


pozdrawiam

Czajnik


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: So paź 04, 2008 7:47 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 04, 2007 19:48
Posty: 2821
Lokalizacja: Ochota / Ursynów
I kolejna transza:

http://miasta.gazeta.pl/warszawa/1,3486 ... busow.html

Cytuj:
Przybywa nowoczesnych autobusów

TVP Warszawa / msz

2008-10-02, ostatnia aktualizacja 2008-10-02 18:01

Jak podaje serwis TVP Warszawa zakończyła się dostawa pierwszej partii nowoczesnych autobusów niskopodłogowych marki Solaris.

40 Solarisów, każdy wart milion złotych, pojawiło się w zajezdniach przy Redutowej i Stalowej. Każdy pojazd posiada ekologiczny silnik z układem wydechowym na dachu, klimatyzację i ergonomiczną kabinę kierowcy. Nowe autobusy mają zastąpić do 2012 roku zasłużone Ikarusy i Jelcze.

Miejskie Zakłady Autobusowe chcą kupić w przyszłym roku ekologiczne pojazdy na etanol i z silnikami elektrycznymi. Pieniądze na to mają pochodzić między innymi z Unii i funduszy ochrony środowiska.


Mam nadzieję, że puszczą je na ulice, po których jeżdżę na rowerze :)

Pozdrawiam,
Maciek

_________________
Pozostanie po nas..............|................Włóczykije eu
ta smutna legenda,.-....__...|.......Przejrzyj, polub, podsubskrybuj RSS.
że wciąż nas uczono...........|_________________________________
uczyć się na błędach...........(Włodzimierz Ścisłowski)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: So sty 03, 2009 22:36 
Offline
Początkujący

Dołączył(a): So sty 03, 2009 18:45
Posty: 3
Dla niedawno przybyłych do stolycy, którzy z lekiem o dobry humor szefa spłacają mieszkanko, tych nadużywających: masakra, dokładnie, zrównowazonych i ekologiczny!
Silniki w tych autobusach NIE SĄ!!! ekologiczne. Spełaniają jedynie normę EURO-4 niezbędną do zarejestrowania pojazdu.
Można by je określić takim mianem, gdyby spełniały wyższe bardziej restykcyjne normy EURO-5 lub EEV(EUR0-6), którymi moga pochwalić się: Olsztyn, Gdynia, Wałbrzych czy Zabrze i miasta niemieckie od 2006 roku.

W jakim zakresie Warszawa w takim razie wskazać jako stolica standardy postępowania innym miastom, spłacając powojenny dług:"CAŁA POLSKA ODBUDOWUJE WARSZAWĘ".
Ano w stołecznych gazetach można przeczytać o "wirtualnych ekologicznie" silnikach autobusowych i plan zrównoważonego transportu wykonany w 500%!

Tak trzymać. Plan 2008-2013 wykonamy w 1000% i przed terminem droga Komisjo Europejska...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Solaris Tramino
PostNapisane: Śr lut 18, 2009 16:22 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Cz sty 18, 2007 21:10
Posty: 999
Lokalizacja: Warszawa
Cytuj:
Solaris - ambitne plany

Jeszcze w tym roku Solaris wkroczy w nowe segmenty rynku transportowego. Swoją premierę będzie miał pierwszy w historii marki autobus międzymiastowy oraz tramwaj.

Podpoznańska firma podsumowała swoje dokonania w 2008 roku oraz przedstawiła plany na przyszłość.

W ubiegłym roku fabrykę Solarisa opuściła rekordowa liczba 1037 szt. pojazdów. To aż o 47 proc. więcej niż rok wcześniej. Przychody firmy w minionym roku przekroczyły miliard złotych.

Spółka wyeksportowała 557 szt. pojazdów, z których najwięcej trafiło do Zjednoczonych Emiratów Arabskich (225 szt.) i Niemiec (185 szt.). Najważniejszym rynkiem dla Solarisa była jednak Polska, gdzie ze sprzedażą 480 szt. autobusów firma osiągnęła 53 proc. udział w rynku autobusów miejskich. Firma zwiększyła też zatrudnienie z 1350 osób rok wcześniej do 1530 osób w 2008 r.

W tym roku Solaris planuje wyprodukować minimum 1200 sztuk autobusów. Na październikowych targach Trako w Gdańsku swoją premierę będzie miał także pierwszy tramwaj marki Solaris Tramino. Jeszcze w tym roku na rynku pojawi się pierwszy w historii firmy model autobusu międzymiastowego. Nowy pojazd będzie konkurował przede wszystkim z autobusami marek Autosan, Solbus oraz Irisbus.

Na 2010 r. Solaris zapowiedział kolejną generację miejskiego Urbino. Spółka pracuje także nad autobusem o całkowicie elektrycznym napędzie.

Obrazek
* Model tramwaju, który wyprodukuje Solaris, na stoisku firmy podczas targów InnoTrans 2008 (fot. Rynek Kolejowy).

(źródło: Flota.pl, 17 lutego 2009)


cyt. za: Rynek Kolejowy, 2009-02-17 16:24:17


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt mar 06, 2009 16:44 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Cz sty 18, 2007 21:10
Posty: 999
Lokalizacja: Warszawa
Cytuj:
Solaris dostarczy tramwaje dla Szczecina

Za półtora roku po Szczecinie będą jeździć pierwsze niskopodłogowe tramwaje. Miasto kupi je w firmie Solaris - tej samej, która dostarcza autobusy Urbino. W czwartek magistrat ogłosił wyniki przetargu.

Każdy z sześciu tramwajów niskopodłogowych, które chce kupić miasto, ma kosztować ponad 7,5 mln zł. Podpoznański Solaris zaproponował zrobienie ich za 45 mln zł. Konkurencyjna oferta bydgoskiej Pesy była droższa o 12 mln zł.

- Solaris ma mniejsze doświadczenie od Pesy, ale różnica w cenie zaproponowanej przez obie firmy była decydująca. Za 12 mln zł moglibyśmy kupić prawie dwa tramwaje więcej - mówi Michał Przepiera, dyrektor miejskiego wydziału gospodarki komunalnej i ochrony środowiska.

Miasto chce, aby pierwsze nowe tramwaje niskopodłogowe zaczęły jeździć po Szczecinie po wakacjach w 2010 r.

Obrazek

- O szczegółach technicznych wozów nie chcę mówić, dopóki nie będziemy mieć decyzji o podpisaniu umowy - mówił przed południem Mateusz Figaszewski, rzecznik Solarisa.

Kilka godzin później z "Gazetą" skontaktował się prezes Solarisa Krzysztof Olszewski.

- Jesteśmy szczęśliwi, właśnie otrzymaliśmy faks z informacją, że komisja przetargowa wybrała naszą ofertę - cieszył się. - Nie jest to jeszcze stuprocentowa gwarancja kontraktu, bo konkurenci mogą się odwołać, ale wierzę, że niebawem podpiszemy umowę ze Szczecinem.

Obrazek

Wielkopolska firma staje też do przetargu na dostawę wozów dla Poznania, ale tam przetarg dopiero się rozpoczyna. Jeśli więc Szczecin podpisze umowę, to po naszych torach będą jeździły pierwsze tramwaje solaris tramino (oficjalna nazwa modelu).

Czy to znaczy, że Solaris nie ma doświadczenia?

- Wcześniej tramwaje budowaliśmy w kooperacji z niemieckim Bombardierem - uspokaja Olszewski. - Jeżdżą po Krakowie i Gdańsku. Za kilka miesięcy będzie gotowy nasz pierwszy tramwaj, który będziemy testować w Poznaniu. Wóz numer dwa trafi do Szczecina.

Szczeciński kontrakt przewiduje, że pierwsze dwa tramina zostaną dostarczone 16 miesięcy po podpisaniu umowy. Potem, co miesiąc - po dwa kolejne.

Obrazek

- Jednocześnie z dostawą pierwszych wozów chcemy przygotować dla niskopodłogowców resztę torowiska między Basenem Górniczym i Gumieńcami - mówi Przepiera.

Kolejną linią dla takich tramwajów ma być siódemka (na Krzekowo). Śmiałe plany zakładają, że do 2015 r. wszystkie trasy będą mogły być obsługiwane takimi tramwajami.

Co to za tramwaje?

Tramwaje skonstruowane przez Solarisa składają się z pięciu segmentów i mają długość 32 m. Maksymalna prędkość - 70 km na godz. W środku będzie 61 miejsc siedzących plus osiem dodatkowo rozkładanych i 145 miejsc stojących. Wozy będą mieć pełną klimatyzację. Napędzane mają być czterema silnikami elektrycznymi firmy Voith. Komponenty dostarczą firmy: Hübner (przeguby), Medcom (systemy trakcyjne) i Stemmann (pantografy).

Solarisa dotychczas znaliśmy jako dostawcę autobusów. W styczniu i lutym 18 pojazdów tej firmy przyjechało do spółek komunikacyjnych w Dąbiu i na Klonowica.

Obrazek
* Grafiki: Solaris.

(źródło: Mariusz Rabenda, Gazeta Wyborcza Szczecin, 5 marca 2009)


cyt. za: Rynek Kolejowy, 2009-03-06 09:48:45


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn maja 31, 2010 13:15 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Cz sty 18, 2007 21:10
Posty: 999
Lokalizacja: Warszawa
http://www.rynek-kolejowy.pl/15986/Tramino_z_pozwoleniem_na_jazde_po_torach_publicznych.htm

Rynek Kolejowy napisał(a):
Tramino z pozwoleniem na jazdę po torach publicznych
2010-05-18 10:21:19

Po serii testów statycznych oraz dynamicznych egzemplarz Solarisa Tramino przebywający w poznańskim MPK, uzyskał od warszawskiego Instytutu Gospodarki Przestrzennej i Mieszkalnictwa dokument uprawniający do poruszania się w ruchu ulicznym. To kolejny etap na drodze do realizacji zamówienia na 40 tramwajów Tramino dla Poznania.

Obrazek
(C) fot. Solaris

Firma Solaris w listopadzie ub.r. wygrała przetarg i podpisała kontrakt z poznańskim MPK na dostawę 40 niskopodłogowych tramwajów Solaris Tramino. Do Poznania został sprowadzony egzemplarz testowy tramwaju. Po kilkumiesięcznych testach statycznych i dynamicznych w marcu pozytywnie zakończył się kolejny etap na drodze do rozpoczęcia seryjnej produkcji tramwajów dla Poznania.

W zajezdni MPK od grudnia ubiegłego roku inżynierowie firmy Solaris prowadzili testy przedseryjnego egzemplarza Tramino. Ich kulminacją były testy dynamiczne w ruchu ulicznym, które odbywały się nocą w drugiej połowie marca. Na specjalnie zabezpieczonym odcinku torów eksperci z Instytutu Gospodarki Przestrzennej i Mieszkalnictwa (instytucja odpowiedzialna za wydawanie homologacji tramwajowych w Polsce) sprawdzali Tramino w ruchu ulicznym. W głównej mierze testy dotyczyły układu hamulcowego. Tramino zdało egzamin i otrzymało "pozwolenia na jazdę po torach publicznych".

- To kolejny krok na drodze do realizacji zamówienia dla MPK Poznań - mówi Krzysztof Olszewski szef Rady Nadzorczej Solaris Bus & Coach SA. - W najbliższych dniach pojazd przejdzie dalsze próby, które zakończą się uzyskaniem homologacji dla pojazdu na rynku polskim. Przed rozpoczęciem produkcji seryjnej sprawdzamy bardzo dokładnie każdy detal aby uniknąć jakichkolwiek błędów w produkcji seryjnej. Między innymi korzystamy z usług firmy, która eliminowała błędy konstrukcyjne w tramwajach innej marki obecnej w Poznaniu - dodaje Olszewski.

Równolegle z testami egzemplarza przedseryjnego, trwają prace związane z przygotowaniem produkcji tramwajów. W lutym br. firma Solaris zakupiła halę produkcyjną o powierzchni 3,5 tys. m. kw. w Środzie Wlkp., która zlokalizowana jest niedaleko obecnej spawalni konstrukcji stalowych dla autobusów. W hali w Środzie Wlkp. produkowane będą tzw. pudła tramwajowe, czyli stalowa część tramwaju. Z kolei końcowy etap produkcji Tramino realizowany będzie w hali na poznańskim Junikowie wynajętej od spółki Elektromontaż. W obu obiektach trwają prace adaptacyjne na potrzeby produkcji tramwajowej.

Solaris rozpoczął rekrutację na nowe stanowiska związane z produkcją tramwajów. Do końca roku firma zatrudni blisko 300 osób. Do zakładu w Środzie Wlkp. poszukiwani są przede wszystkim spawacze, a na poznańskim Junikowie zatrudnienie znajdą m.in. elektrycy, elektronicy oraz osoby na stanowiska kierownicze i inżynierskie związane z zarządzaniem procesem produkcji.

Dostawa 40 tramwajów dla Poznania zgodnie z umową rozpocznie się w czerwcu 2011 r. i zakończy w marcu 2012.

(źródło: Solaris, 18 maja 2010)
źródło: www.rynek-kolejowy.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt cze 05, 2012 23:36 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Cz sty 18, 2007 21:10
Posty: 999
Lokalizacja: Warszawa
Solaris wygrał przetarg w Brunszwiku w Niemczech:

http://www.rynek-kolejowy.pl/33183/Solaris_dostarczy_15_tramwajow_do_Niemiec.htm
Cytuj:
Solaris dostarczy 15 tramwajów do Niemiec
2012-05-31 08:44:52
Obrazek

Braunschweiger Verkehrs AG – organizator transportu publicznego w niemieckim mieście Brunszwik (Dolna Saksonia) – w przetargu na dostawę 15 nowych tramwajów niskopodłogowych wybrał ofertę polskiej firmy Solaris Bus & Coach. Wartość kontraktu to 33,1 mln euro netto.

– Po dogłębnym zbadaniu przedłożonych dokumentów przetargowych, najlepszą ofertę dla nas złożyła firma Solaris & Coach z Polski z tramwajami typu Tramino – ogłosił decyzję Georg Hohmsnn, przewodniczący Braunschweiger Verkehrs AG. – Jesteśmy przekonani, że nasz wykonawca z pomocą sprawdzonych partnerów zrobi wszystko, aby projekt ten zakończył się sukcesem dla Braunschweiger Verkehrs AG oraz naszych klientów – dodał.

Przetarg na dostawę 15 tramwajów dla Brunszwiku ogłoszono w listopadzie ubiegłego roku. Swoje zainteresowanie wykonaniem zamówienia zgłosiło sześciu europejskich producentów taboru tramwajowego. Ostatecznie swoje oferty złożyły cztery przedsiębiorstwa, z których trzy zakwalifikowały się do ostatniego etapu negocjacji. Przy wyborze oferty kierowano się trzema kryteriami: ceną (55 proc. wagi), technologią i innowacyjnością (40 proc.) oraz designem (5 proc.)

Pierwsze tramwaje mają być dostarczone w maju 2014 roku, a ostatnie powinny dojechać do Brunszwiku w grudniu tego samego roku.

To nie pierwszy kontrakt Solarisa na dostawę tramwajów dla niemieckiego miasta. W ubiegłym roku polski producent, znany do tej pory głównie z produkcji autobusów, otrzymał zlecenie na dostawę trzech tramwajów dla Jeny - miasta w środkowych Niemczech, w kraju związkowym Turyngia.

Jak informował kilka dni temu „Rynek Kolejowy” Solaris zakończył właśnie dostawy tramwajów Tramino dla Poznania. Stolica Wielkopolski zamówiła 45 pojazdów tego typu.


źródło: Rynek-Kolejowy.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: So lis 16, 2013 13:22 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Cz sty 18, 2007 21:10
Posty: 999
Lokalizacja: Warszawa
ad. 2014 Solaris Tramino Jena
http://g6.gazetaprawna.pl/p/_wspolne/pliki/1557000/1557089-solaris-tramino-prezentacja-w.jpg
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Cytuj:
Pierwszy polski tramwaj dla Niemiec zaprezentowany w Jenie
2013-11-12 14:59:46

W Jenie odbyła się oficjalna prezentacja pierwszego Tramino z pięciu zamówionych przez lokalne przedsiębiorstwo. Pojazd zacznie wozić pasażerów na początku przyszłego roku. To pierwszy w historii tramwaj polskiej produkcji, który został dostarczony do Niemiec.



Tramwaj dla Jeny był już prezentowany na targach kolejowych Trako w Gdańsku we wrześniu br. Teraz pojazd mogli zobaczyć jego przyszli użytkownicy. W minioną sobotę (9 listopada) w Jenie odbył się pierwszy oficjalny pokaz jednego z pięciu zamówionych przez miasto tramwajów. Hasłem przewodnim całego wydarzenia były słowa „Kierunek przyszłość”. – Ten tramwaj oznacza nową jakość i wysoki standard. Atrakcyjny środek transportowy to korzyść wizerunkowa dla miasta – powiedział Albrecht Schröter, burmistrz Jeny.

Proces homologacji tramwaju jest już mocno zaawansowany i jak zapowiada producent, ma zakończyć się jeszcze w tym roku. Inaczej niż w Polsce, homologacja powiązana jest ściśle z infrastrukturą i lokalnymi warunkami – po jej przeprowadzeniu Tramino będzie miało dopuszczenie tylko Jenie. Pasażerów nowe tramwaje zaczną wozić od stycznia br.


źródła: Rynek-Kolejowy.pl
Forsal.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 40 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL