Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
PostNapisane: So lis 23, 2013 4:39 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Cz sty 18, 2007 21:10
Posty: 999
Lokalizacja: Warszawa
http://infobus.pl/text.php?id=60313
Infobus.pl napisał(a):
Solaris i 175 autobusów dla Rygi
2013-11-22 10:39:41
Aleksander Kierecki

Obrazek
Obrazek

Solaris Bus &Coach wzmacnia swoją pozycję w krajach nadbałtyckich. Przewoźnik Rigas Satiksme ze stolicy Łotwy zamówił aż 175 szt. autobusów marki Solaris, w tym 115 szt. Urbino 18 i 60 szt. Urbino 12. Wszystkie będą wyposażone w silniki Diesla spełniające normę Euro 6. W tegorocznym przetargu na dostawę taboru wzięły udział łącznie 4 firmy, a złożone w październiku odwołania od decyzji o wyborze najkorzystniejszej oferty (m.in. przez Mercedes-Benz) przesunęły w czasie moment podpisania umowy na dostawę autobusów. Znacznie wcześniej, bo już w maju br., zawarto kontrakt na zakup 125 szt. przegubowych trolejbusów, które Solaris dostarczy we współpracy z czeską firmą Škoda Electric. Realizacja dostaw przewidziana jest na lata 2014-2018. Co ważne –oba zamówienia dodatkowo zakładają opcję rozszerzenia zamówienia o 30%. –„Jesteśmy dumni z obu podpisanych kontraktów i dziękujemy naszemu łotewskiemu partnerowi Rigas Satiksme, któremu dostarczamy pojazdy już od 2001 roku, za kolejny raz okazane zaufanie. Ta długofalowa współpraca jest dla nas potwierdzeniem jakości i niezawodności naszych autobusów oraz trolejbusów. Cieszymy się, że będzie ona w tak imponujący sposób kontynuowana”- mówi Martin Gruber, Członek Zarządu Solaris Bus &Coach ds. Sprzedaży, After Sales, Marketingu i Zapewnienia Jakości.

Do tej pory firma Solaris dostarczyła na Łotwę 253 autobusów i trolejbusów, z czego 30 pojazdów zasiliło flotę miasta Daugavpils, a 225 szt. dotarło do Rygi. Stołeczny przewoźnik eksploatuje 66 szt. autobusów Urbino 12 (rocznik 2001), 49 szt. Urbino 15 (rocznik 2002), 57 szt. Urbino 18 (rocznik 2002) oraz 52 szt. Trollino 18 (rocznik 2005). Do tego dochodzi jeszcze jeden autobus turystyczny Solaris Vacanza, który realizuje okazjonalne przewozy turystyczne. Łącznie Rigas Satiksme dysponuje flotą 476 szt. autobusów, 354 szt. trolejbusów i 267 szt. tramwajów. W strukturze autobusowego taboru oprócz polskiej marki Solaris (173 szt.) wyraźnie są tutaj obecne pojazdy z logo trójramiennej gwiazdy. Łotewski przewoźnik ma w swojej flocie ok. 200 szt. autobusów Mercedes-Benz, w tym zarówno niskopodłogowe modele Citaro (50 szt. w wersji 12 m i 60 szt. w wersji 18 m), jaka i średniopodłogowe Conecto (68 szt. w wersji 12 m i 26 szt. w wersji 18 m). Pozostałą część floty tworzy mozaika rozmaitych marek, gdzie najsilniejszą pozycją ma model Ikarus EAG E91 (ok. 50 szt.)

W zakresie taboru trolejbusowego dominującą marką na ulicach stolicy Łotwy jest Škoda, która w 2007 r. zrealizowała tutaj potężne zamówienie 150 szt. pojazdów w wersji 12 m –Škoda-Irisbus 24Tr. Teraz czeska firma „dołożyła”do tego tegoroczny kontrakt na 125 szt. przegubowych pojazdów Škoda-Solaris 27 Tr i tym samym ugruntowała swoją pozycję na łotewskim rynku. Najnowsze pojazdy produkowane w kooperacji z polskim Solarisem będą sukcesywnie dostarczane ciągu najbliższych 5 lat, a pierwsze egzemplarze mają dotrzeć do klienta już za rok. –„Trolejbusy będą wyposażone w pomocniczy silnik wysokoprężny przeznaczony do jazdy poza siecią. Pojazdy będą miały również klimatyzację i nowoczesny system informatyczny, w tym urządzenia do liczenia pasażerów”- opisuje Karel Majer, szef Škoda Electric Trolley. Warto podkreślić, że to trzeci ogromny kontrakt na dostawę trolejbusów marki Škoda podpisany w tym roku. Wartość dostaw dla Sofii (50 szt. z Solarisem), Bratysławy (80 szt. z SOR) i Rygi (125 szt. z Solarisem) to ok. 4,4 mld euro. Najnowsze trolejbusy dla Rygi zastąpią w pierwszej kolejności 66 szt. najstarszych trolejbusów, które osiągnęły wiek 12 lat (w tym 44 szt. 18-metrowych i 22 szt. 12-metrowych). Statystyki pokazują, że liczba pasażerów przewożonych przez trolejbusy w Rydze rośnie z roku na rok. W ciągu ostatnich trzech lat wzrosła o prawie 2 mln - z 44,4 milionów w 2010 roku do 46,2 milionów w 2012 roku. W tej sytuacji największą bolączką trolejbusowego transportu jest przepełnienie taboru i stąd decyzja zakupie nowych pojazd o bardzo dużej pojemności.

źródło: Infobus.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr wrz 24, 2014 21:42 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Cz sty 18, 2007 21:10
Posty: 999
Lokalizacja: Warszawa
a tymczasem w Krakowie:

Solaris Urbino 18 MetroStyle

nówki w Krakowie:
http://www.1435.pl/wp-content/uploads/2014/09/Kopia_DSC_9988.jpg
http://www.mpk.krakow.pl/Data/Thumbs/nklimontowska/MTAyNHg3Njg,2014-09-06-16-40-11-0441.jpg
http://lovekrakow.pl/images/tmp/811410438835_MPK_NOWE_AUTOBUSY_016_KALI_822_547.jpg
http://galeria.solaris-club.com/data/media/22/Kopia_DSC_9982.JPG


źródła: 1435.pl
Mpk.krakow.pl
Lovekrakow.pl
Galeria.solaris-club.com


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr paź 08, 2014 22:09 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Cz sty 18, 2007 21:10
Posty: 999
Lokalizacja: Warszawa
wizualizacje Urbino IV generacji:

http://www.nowysolaris.pl/


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt sty 23, 2015 22:54 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Cz sty 18, 2007 21:10
Posty: 999
Lokalizacja: Warszawa
Solaris Urbino 18 Electric

Obrazek
http://www.solarisbus.com/useruploads/images/press/galeria/zdjecia_srednie/urbino_18_electric_01_mid.jpg
http://www.solarisbus.com/useruploads/images/press/galeria/zdjecia_srednie/urbino_18_electric_02_mid.jpg
Obrazek
Obrazek

Całkowicie elektryczny przegubowiec z Bolechowa.

Silnik: Vossloh Kiepe, trójfazowy indukcyjny
Moc: 326 KM (240 KW)
Akumulatory: litowo-jonowe, 90 kWh, opcjonalnie ładowane bezstykowo Bombardier Primove 200 kW
Liczba miejsc siedzących: 51+2+1
Długość: 17 900 mm
Szerokość: 2550 mm
Wysokość: 3350 mm


źródła: Motoryzacja.wnp.pl
Solarisbus.com
Lepszypoznan.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt lut 24, 2015 15:54 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Cz sty 18, 2007 21:10
Posty: 999
Lokalizacja: Warszawa
biztok.pl napisał(a):
Solaris podbija czeski rynek. Kontrakt na ponad 100 autobusów
16.02.2015

Obrazek

Solaris Bus & Coach zawarł z miejskim przewoźnikiem publicznym w czeskiej Ostrawie umowę na dostawę 105 autobusów Urbino z napędem CNG za 104 mln zł, podała spółka.

"W ostatnich latach Czechy stały się jednym z kluczowych i najbardziej stabilnych kierunków naszego eksportu. To dla nas powód do satysfakcji, że produkty naszej marki cieszą się dużym zaufaniem i mają tak dobre opinie u południowych sąsiadów. Pozyskanie tak dużego zamówienia jest potwierdzeniem naszych wysokich kompetencji technicznych, świadczy także o bardzo dobrych referencjach, jakie w ciągu ostatnich kilku lat zbierają Solarisy eksploatowane w Ostrawie" - powiedział członek zarządu odpowiedzialny za sprzedaż i marketing Zbigniew Palenica, cytowany w komunikacie.

Zgodnie z zawartą umową, 90 autobusów Urbino 12 oraz 15 przegubowych Urbino 18 zostanie doręczonych do czeskiego klienta jeszcze w tym roku. Wszystkie pojazdy będą wyposażone w silniki zasilane paliwem CNG (Compressed Natural Gas), czyli sprężonym gazem ziemnym.

Zakup Solarisów związany jest z dużym projektem odnowy taboru w Ostrawie. Wybór autobusów napędzanych gazem ziemnym jest również inwestycją miasta w nowe technologie. Oprócz rozwoju floty przewoźnik zamierza wybudować w najbliższym czasie dwie stacje tankowania CNG, podano również.

W Ostrawie już dziś jeżdżą łącznie sto siedemdziesiąt cztery jednostki polskiego producenta. Są to zarówno autobusy spalinowe, jak i trolejbusy. Tych ostatnich przybędzie w Ostrawie jeszcze w tym roku. Solaris we współpracy z czeską Skodą Electric dostarczy w drugiej połowie tego roku dwanaście elektrycznych pojazdów w wersjach 12- i 18-metrowej, przypomina Solaris.

Solaris Bus & Coach S.A. jest czołowym w Europie, polskim producentem autobusów miejskich Solaris Urbino, trolejbusów Solaris Trollino, autobusów międzymiastowych Solaris InterUrbino, autobusów specjalnych oraz tramwajów Solaris Tramino. Od momentu uruchomienia produkcji w 1996 roku firma wytworzyła ponad 11000 autobusów, które jeżdżą po drogach 29 krajów w blisko 600 miastach.


źródło: Biztok.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 25 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL