Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: N maja 15, 2016 19:33 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 04, 2007 19:48
Posty: 2821
Lokalizacja: Ochota / Ursynów
http://warszawa.wyborcza.pl/warszawa/1, ... ntarz.html

Jarosław Osowski napisał(a):
Trasa Olszynki Grochowskiej powinna być węższa [KOMENTARZ]

14.05.2016 10:00

Planowana w PRL wielka Trasa Olszynki Grochowskiej nigdy nie doczeka się budowy? Rację mają mieszkańcy bloków na Białołęce: w mieście nie ma sensu wytyczać tak głośnych i niedostępnych arterii
Liczącą kilkanaście kilometrów Trasę Olszynki Grochowskiej kolejne pokolenia planistów szykują jako tranzytowy przejazd północ-południe przez Wawer, Targówek i Białołękę. Miała zyskać parametry drogi ekspresowej, teraz mówi się o trasie "szybkiego ruchu". Jak przypomina stowarzyszenie Siskom, jeszcze w 2009 r. (przed Euro 2012) ówczesny wojewoda Jacek Kozłowski na spotkaniu z samorządowcami powiatu legionowskiego stwierdził: "Należy przestać mówić o Trasie Olszynki Grochowskiej jako projekcie lokalnym. Rezerwowany dla niej korytarz powinien być włączony w sieć dróg krajowych S7-S17, który w przyszłości przejąłby ruch na linii Gdańsk - Warszawa - Lublin - Lwów".

Trasa Olszynki Grochowskiej jak ekpresówka

Mocarstwowe plany polityków nie nadążają jednak za życiem. W oczekiwaniu na miliardy potrzebne, by wykupić grunty i zapłacić za węzły, betonowe estakady czy dywaniki z asfaltu, wokół trasy wyrosły nowe bloki. Widać to szczególnie na Zielonej Białołęce, gdzie ratusz nie zapanował w porę nad deweloperskim żywiołem. Tysiące mieszkańców, którzy się tam wprowadzili, nie chcą za oknami samochodów i ciężarówek pędzących na wysokości pierwszego piętra. Grozi to choćby w sąsiedztwie bloków na osiedlach Derby.

Właśnie zaczynają się prace nad szczegółowym planem dla okolicy węzła Trasy Toruńskiej i Trasy Olszynki Grochowskiej. Dwie dzielnicowe radne Agnieszka Borowska i Anna Myślińska, które działają na tych wschodnich rubieżach Warszawy w stowarzyszeniu Moja Białołęka, w kilka dni skrzyknęły sąsiadów. Spisali listę życzeń wobec autorów planu. - Jeszcze w 2008 r. pisaliśmy do ratusza, by Trasa Olszynki Grochowskiej nie była drogą szybkiego ruchu na estakadach z pojedynczymi węzłowiskami. Tę inwestycję powinno się dostosować do lokalnych potrzeb - przekonuje radna Borowska.

Białołęką chce węższej trasy

Dlatego mieszkańcy chcą, by wzdłuż planowanej trasy znalazło się miejsce na linię tramwajową. Liczą, że powstaną dodatkowe wjazdy z ul. Lewandów, Berensona i rondo przy ul. Skarbka z Gór. Dla ochrony przed hałasem wolą ściany z zieleni, a nie ekrany akustyczne, a także nowy park w sąsiedztwie węzła z Trasą Toruńską. To wszystko będzie możliwe, jeśli ratusz obniży rangę drogi. Na Zielonej Białołęce proponują, by miała kategorię G, czyli główną.

Światowida będzie węższa. Ratusz rezygnuje z Tarchostrady
Tarchostrada

- Trasę Olszynki Grochowskiej rzeczywiście zaplanowano kiedyś w wersji wypasionej - przyznaje wiceprezydent Warszawy Jacek Wojciechowicz i zgadza się z mieszkańcami, że wskazane byłyby tu pewne korekty. Problem w tym, że miejscy urzędnicy mówią to samo już od kilku lat także w przypadku innych arterii, ale jak dotąd niewiele z tego wynika. Obiecywali np. odchudzić plany Trasy Tysiąclecia, której budowa wciąż może zmasakrować Szmulki na Pradze. Miasto miało też zrezygnować z Trasy Nadwiślańskiej, czyli praskiej Wisłostrady, równoległej do ul. Modlińskiej i Jagiellońskiej. Teraz ratusz obiecuje wyrzucić ze studium rozwoju miasta końcowy odcinek ul. Krasińskiego na Powązkach. Ma uspokoić przeciwników budowy mostu Krasińskiego, którzy obawiają się, że wzrośnie tranzyt przez Żoliborz. - Takie zmiany w studium trwają jednak wiele miesięcy - zastrzega wiceprezydent Wojciechowicz.

Nie dla Tarchostrady

To, że rozbudowa ulic przecinających osiedla jest zbędna i zbyt kosztowna, pokazuje przykład ul. Światowida na Tarchominie. Urzędnicy przez lata szykowali tam drugą jezdnię z aż trzema pasami ruchu, bo "tak jest w studium". Opisywany przez "Stołeczną" bunt mieszkańców przeciw "tarchostradzie" wymógł jednak zmianę planów. Nowa jezdnia będzie węższa, a to oznacza także niższe wydatki i hałas oraz większe bezpieczeństwo pieszych. Oby tak samo udało się zmienić plany w przypadku Trasy Olszynki Grochowskiej.

_________________
Pozostanie po nas..............|................Włóczykije eu
ta smutna legenda,.-....__...|.......Przejrzyj, polub, podsubskrybuj RSS.
że wciąż nas uczono...........|_________________________________
uczyć się na błędach...........(Włodzimierz Ścisłowski)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn maja 16, 2016 10:49 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): Pn cze 21, 2010 21:03
Posty: 277
Wszystko prawda, tylko TOG jako "miejska autostrada" widnieje w planach od dość dawna, więc należy zakładać, że większość sąsiadów kupując dom/działkę wiedziała, co się święci.

_________________
Powyższa wypowiedź stanowi wyłącznie moje prywatne stanowisko. Nie może być uznawana za oficjalne lub nieoficjalne stanowisko jednostki, organizacji bądź firmy z którą byłem, jestem lub będę zawodowo lub prywatnie związany.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt maja 20, 2016 11:47 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Śr sty 03, 2007 20:18
Posty: 2049
Lokalizacja: Z Warszawy
Cytuj:
Wszystko prawda, tylko TOG jako "miejska autostrada" widnieje w planach od dość dawna, więc należy zakładać, że większość sąsiadów kupując dom/działkę wiedziała, co się święci.


Widnienie w planach to jedno, ale nie ma w planach napisane ile toto ma mieć pasów ruchu, jak szerokich itp. Poza tym czasy się zmieniają, ludzie się zmieniają i potrzeby się zmieniają, więc i plany trzeba trochę zmieniać też. Na pewno będzie w takiej rezerwie droga, ale jaka...?.

_________________
Byłem i jestem jawny, świadomy oraz chętny do współpracy.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N maja 22, 2016 9:45 
Offline
Admin

Dołączył(a): Pt gru 29, 2006 10:44
Posty: 2036
Lokalizacja: Bielany, Żoliborz, Praga Północ
"Trzeba było sprawdzić plany" to fajne hasełko, ale nie wytrzymuje konfrontacji z realiami. Bo:

1. Warszawa jest tak poszatkowana istniejącymi i planowanymi trasami drogowymi, że naprawdę trudno (zwłaszcza jeśli jeszcze uwzględnimy 2 lotniska i linie kolejowe, do których można zastosować tę samą argumentacje) znaleźć lokalizację nadającą się do zamieszkania z dala od hałasu. Oficjalnie obowiązujący plan rozwoju miasta jest wciąż mocno azjatycki. Negowanie planowania w tej postaci uważam za mniej szkodliwe niż traktowanie go poważnie i wyprowadzanie się 50 km za miasto.

2. To nie działa w drugą stronę - jeśli ktoś uwierzył w dokumenty planistyczne i np. liczył na to, że ulica Marszałkowska, Mickiewicza czy al. Jana Pawła II będą rzeczywiście drogami klasy Z, to również mógł się przykro rozczarować.

3. Korytarz TOG migrował parę razy, podobnie zresztą jak wiele innych "planowanych od Starzyńskiego" tras drogowych. Na Białołęce TOG w obecną lokalizację trafiła chyba dopiero w 2006 r. Na pewno jeszcze w 1995 r., gdy pola i łąki zaczynały się zabudowywać, obowiązywał przebieg ok. 4 km bliżej Wisły, mniej więcej w pobliżu ul. Orneckiej. Mniej więcej w obecnie obowiązującym korytarzu, po wschodniej stronie Derbów miała iść ulica zbiorcza. Gdyby szukać lokalizacji mieszkania z dala od korytarzy planowanych tras z tolerancją +/- 4 km, to zostaje chyba tylko Kampinoski Park Narodowy.

_________________
pozdrawiam, olek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N maja 22, 2016 11:52 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): Pn cze 21, 2010 21:03
Posty: 277
Nie zmienia to faktu, że większość Derbów i okolic powstała po uchwaleniu obecnego Studium Uwarunkowań. Nie ma co sobie eycierac w tym przypadku buzi Starzyńskim.

_________________
Powyższa wypowiedź stanowi wyłącznie moje prywatne stanowisko. Nie może być uznawana za oficjalne lub nieoficjalne stanowisko jednostki, organizacji bądź firmy z którą byłem, jestem lub będę zawodowo lub prywatnie związany.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn lip 04, 2016 9:16 
Offline
Początkujący

Dołączył(a): Pn lip 04, 2016 9:14
Posty: 1
Poza tym czasy się zmieniają, ludzie się zmieniają i potrzeby się zmieniają, więc i plany trzeba trochę zmieniać też. Na pewno będzie w takiej rezerwie droga, ale jaka...?.

_________________
http://www.leather4sure.biz/


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 69 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL